Świece zapłonowe

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
otomoto
Posty: 1181
Rejestracja: 08 sierpnia 2011, 13:30
Motocykl: Yamaha eFJoteR 1300
Lokalizacja: Mysłowice
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: otomoto »

Witam :motorcycle: może to wam pomoże :chopper:przy doborze świec :frustrated: , pozdrawiam i do zobaczenia na trasie :rock:
Załączniki
Oznaczenia świec moto.jpg
... :motorcycle: ...
otomoto (moto1969)
liannon
Posty: 26
Rejestracja: 18 stycznia 2012, 11:32
Motocykl: Virago 750 '94
Lokalizacja: Dzierżoniów
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: liannon »

I ja się dokleję bo moto kupiłem ze świecami które chodzą ale wiosna jakby bliżej i myślę o kupieniu drugiego kompletu żeby w pierwszy ciepły dzień nie robić paniki...
Takie cosik znalazłem i myślę że będzie OK postawiłem na irydowe bo zgodnie z zasadami fizyki dodatkowe elektrody to lipa jeśli chodzi o spalanie może tylko podnoszą niezawodność?? (ktoś pisał o samolotach i tam może to mieć znaczenie)

http://www.sklep-motocyklowy.com.pl/mot ... -3675.html

a przy okazji jest info co znaczy symbol świecy i co robić przy pierwszym użyciu.

A i nie patrzcie na cenę bo są tańsze oferty.
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: leszekk »

Jeśli jesteś przekonany, że to jest to czego potrzebujesz a stać Cie na używanie świec co najmniej trzy razy droższych niż warto za świecę zapłacić, to kup sobie takie. Szczególnie jeśli zamierzasz na tych świecach przejechać kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, co przecież jest normą dla virago w naszych warunkach klimatycznych ;-) Ja ten sam efekt zamierzam uzyskać na trójelektrodowych iskrach po 12 zł za sztukę, przy czym mam za sobą już dwa sezony. Gdyby nie to, że zamierzam sprzedać virago (komplet zapasowych FE85PTRS dodaję do maszyny) byłbym skłonny rywalizować z Tobą i Twoimi świecami jeśli chodzi o ilość przejeżdżonych sezonów i pochłoniętych kilometrów.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: vinny »

liannon pisze:I ja się dokleję bo moto kupiłem ze świecami które chodzą ale wiosna jakby bliżej i myślę o kupieniu drugiego kompletu żeby w pierwszy ciepły dzień nie robić paniki...
Takie cosik znalazłem i myślę że będzie OK postawiłem na irydowe bo zgodnie z zasadami fizyki dodatkowe elektrody to lipa jeśli chodzi o spalanie może tylko podnoszą niezawodność?? (ktoś pisał o samolotach i tam może to mieć znaczenie)

http://www.sklep-motocyklowy.com.pl/mot ... -3675.html

a przy okazji jest info co znaczy symbol świecy i co robić przy pierwszym użyciu.

A i nie patrzcie na cenę bo są tańsze oferty.
Pierwsze dwa punkty z "dodoatkowa uwaga " tego sprzedawcy eliminuja go bo podaje bledne informacje i jest osoba niekompetentna .
sorki za angielska klawiatura
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
liannon
Posty: 26
Rejestracja: 18 stycznia 2012, 11:32
Motocykl: Virago 750 '94
Lokalizacja: Dzierżoniów
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: liannon »

Link do tego sprzedawcy podałem ze względu na dodatki (informacje o pierwszym użyciu świec) a lepszą cenę mam tutaj

http://www.swiece-zaplonowe.pl/product. ... oduct=8574

A co do ceny, to swojej kochanej maszynie będę żałował? ...dwie flaszki mniej wątroba zdrowsza :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 09 stycznia 2013, 14:20 przez liannon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rysiekj
Posty: 61
Rejestracja: 23 października 2007, 10:25
Motocykl: VIRAGO XV535 '97
Lokalizacja: Racibórz
Wiek: 64
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: rysiekj »

Kupiłem też te świece irydowe, dokładnie takie jak napisałeś i totalna porażka, przynajmniej w mojej 535. Założyłem klasyczne NGK-i i chodzą jak burza. BPR6ES/BPR7ES - przód/tył.
pzdr RysiekJ
----------------------------
VIRAGO XV535 '97
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: podbiel »

leszekk pisze: ilość przejeżdżonych sezonów
5 na NGK, przepalana w zimie czyli zabójstwo dla świec. Zobaczymy czy wytrzymają 6.
liannon
Posty: 26
Rejestracja: 18 stycznia 2012, 11:32
Motocykl: Virago 750 '94
Lokalizacja: Dzierżoniów
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: liannon »

rysiekj pisze:Kupiłem też te świece irydowe, dokładnie takie jak napisałeś i totalna porażka, przynajmniej w mojej 535. Założyłem klasyczne NGK-i i chodzą jak burza. BPR6ES/BPR7ES - przód/tył.
Ja mam 750 i też na normalnych NGK chodzi bez problemów ale coś na zapas się przyda więc myślę, a jakie miałeś objawy??
Awatar użytkownika
rysiekj
Posty: 61
Rejestracja: 23 października 2007, 10:25
Motocykl: VIRAGO XV535 '97
Lokalizacja: Racibórz
Wiek: 64
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: rysiekj »

Nierówna , przerywana praca, trudności z zapalaniem na zimnym. Uważam, że to wyrzucona kasa w błoto.
pzdr RysiekJ
----------------------------
VIRAGO XV535 '97
liannon
Posty: 26
Rejestracja: 18 stycznia 2012, 11:32
Motocykl: Virago 750 '94
Lokalizacja: Dzierżoniów
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: liannon »

Dzięki, to muszę pomyśleć :(
Awatar użytkownika
rysiekj
Posty: 61
Rejestracja: 23 października 2007, 10:25
Motocykl: VIRAGO XV535 '97
Lokalizacja: Racibórz
Wiek: 64
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: rysiekj »

Wywaliłem na te IRYDY chyba ze 100 złociszów i leżą w szafie.
pzdr RysiekJ
----------------------------
VIRAGO XV535 '97
Awatar użytkownika
spaw
Posty: 731
Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 00:10
Motocykl: Tiger 900
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: spaw »

A ja jeździłem na tych trójelektrodowych z ISKRY i powiem Wam że jak dla mnie było bomba! Na zimnym zapalał prawie bez ssania a jak się już zagrzał to chodził jak burza :)
"W każdym normalnym człowieku tkwi szaleniec i próbuje wydostać się na zewnatrz"
Terry Pratchett
Obrazek
liannon
Posty: 26
Rejestracja: 18 stycznia 2012, 11:32
Motocykl: Virago 750 '94
Lokalizacja: Dzierżoniów
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: liannon »

Pomyślałem i kupiłem iskry 3 elektrodowe, 1000 km zrobione i wszystko OK, pali bez ssania i jeździ bez żadnych problemów. Poprzednio miałem zgodne i instrukcja NGK i też nie miałem z nimi problemów, teraz poszły na zapas. Ale jako patriota polecam Iskry :mrgreen:
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: e_gregor »

liannon pisze:Pomyślałem i kupiłem iskry 3 elektrodowe, 1000 km zrobione i wszystko OK, pali bez ssania i jeździ bez żadnych problemów. Poprzednio miałem zgodne i instrukcja NGK i też nie miałem z nimi problemów, teraz poszły na zapas. Ale jako patriota polecam Iskry :mrgreen:
A podaj proszę oznaczenie tych trójelektrodowych
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
liannon
Posty: 26
Rejestracja: 18 stycznia 2012, 11:32
Motocykl: Virago 750 '94
Lokalizacja: Dzierżoniów
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: liannon »

FE85PTRS
Awatar użytkownika
TOM
Posty: 1434
Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
Motocykl: pies..zły - BT 1100
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: TOM »

takie pytanko mam , jak to jest z czyszczeniem świec
Co jaki czas wyjmujecie i czyścicie?

Różne teorie słyszałem ... ktos co miesiąc , kto inny tylko wymienia co sezon...

Słyszałem , że zbyt częste bywa "niezdrowe"
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5107
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: 2007XV1700 »

świece oczyszczają się same jeśli są odpowiednio dobrane temperaturowo i skład mieszanki jest ustawiony prawidłowo,
zalaną świecę można "wygrzać" np palnikiem gazowym z nagaru sadzy, ale należy traktować taką świecę jako uszkodzoną/niepewną.
jak masz kasę wymieniaj co rok, ja wymieniam dopiero jak padnie.
PS jeżdżę na FE85PTRS
liannon
Posty: 26
Rejestracja: 18 stycznia 2012, 11:32
Motocykl: Virago 750 '94
Lokalizacja: Dzierżoniów
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: liannon »

Nie czyścimy tylko wymieniamy.
andrzej535
Posty: 137
Rejestracja: 21 marca 2013, 19:41
Motocykl: Virago 535 `95
Lokalizacja: Otwock
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: andrzej535 »

1986XV1000 pisze: jak masz kasę wymieniaj co rok, ja wymieniam dopiero jak padnie.
PS jeżdżę na FE85PTRS
Ot i prawdę powiedział. Mimo, że tylko dwie i niedrogie, ale po co wymieniać jak działają. A świeczki przy sprzyjających warunkach to mogą parę latek wytrzymać.
Co do tych "3 elektrodowych" świec to nie jestem przekonany czy jest jakaś różnica poza ceną. Jak to oglądam to widzę tam 2 elektrody, z tym że jedna ma 2 końcówki. Dwóch iskier też nie dają.
Awatar użytkownika
otomoto
Posty: 1181
Rejestracja: 08 sierpnia 2011, 13:30
Motocykl: Yamaha eFJoteR 1300
Lokalizacja: Mysłowice
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: otomoto »

:frustrated: Tak wtrące swoje 3grosze, jak już gdzieś tam wcześniej pisałem :kawa: , moje odczucie może być subiektywne, od pewnego czasu śmigam na iskrach :chopper: i mam wrażenie, jakby praca silnika była miększa, łagodniejsza bez zadławień przy ostrym dodawaniu gazu tak bardziej "czysto" sprzęt pracuje, ja polecam a mam xv1000-moto1969 :motorcycle:
... :motorcycle: ...
otomoto (moto1969)
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: leszekk »

andrzej535 pisze: ale po co wymieniać jak działają. A świeczki przy sprzyjających warunkach to mogą parę latek wytrzymać.
Co do tych "3 elektrodowych" świec to nie jestem przekonany czy jest jakaś różnica poza ceną. Jak to oglądam to widzę tam 2 elektrody, z tym że jedna ma 2 końcówki. Dwóch iskier też nie dają.
Wymieniać po to, że elektrody wypalają się. Dlatego co jakiś czas warto świecę wykręcić i sprawdzić odstęp między elektrodami. Co do czyszczenia - jeśli jest nagar na świecy trzeba usunąć szczotką drucianą. Jeśli nie ma - nie dotykać (poza regulacją szczeliny). Sama szczelina to nie wszystko. Elektrody tracą swój pierwotny kształt w wyniku czego powstawanie iskry może być utrudnione bądź sama iskra może mieć słabszą energię.
Świece trójelektrodowe FExxPTRS mają trzy elektrody zewnętrzne i jedną wewnętrzną. Ich zaletą jest to, że wraz ze zużyciem elektrod wyładowane powstaje pomiędzy elektrodą wewnętrzną i jedną z elektrod zewnętrznych, która gwarantuje najlepsze warunki do powstania iskry. Rzadziej zatem trzeba kontrolować odstęp elektrod. A różnica w cenie jest tak śmieszna, że nawet nie ma sensu o tym wspominać
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Wolf_88
Posty: 827
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
Motocykl: była 535, jest 1100
Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Wolf_88 »

Ja od miesiąca mam NGK BP6E. Problemów nie zauważyłem, ale kupiłem dziś dla porównanie ISKRA FE65PTS. Zobaczę czy jest jakaś różnica zauważalna w eksploatacji moto.
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894

https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony ;-)
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Odp: Świece zapłonowe

Post autor: Cpt. Nemo »

Wolf_88 pisze: kupiłem dziś dla porównanie ISKRA FE65PTS. Zobaczę czy jest jakaś różnica zauważalna w eksploatacji moto.
Tak, na trojelektrodowej pojedziesz przynajmniej z rok dłużej ;)
Z racji trzykrotnie wolniejszego wypalania elektrod.

Wysłano via Tapatalk z Androida.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
Wolf_88
Posty: 827
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
Motocykl: była 535, jest 1100
Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Wolf_88 »

Po miesiącu użytkowania NGK BP6E wyjąłem je i mają nie ciekawy kolor. Sprawdziłem to rano, motocykl stał ok 12 h bez użytku.
Przednia jest w połowie biała, a w połowie kakaowa. Na zdjęciu widać kolor kakaowy a z drugiej strony jest biały.
Tylna jest praktycznie cała biała z miejscowym nalotem kakaowym.

Oto zdjęcia. Na lewo przednia, na prawo tylna.

Obrazek

Czy może są za krótko użytkowane czy może za uboga mieszanka i przydałoby się czyszczenie gaźników?
Poprzednie świece miały ładny kolor kakaowy, ale były stare jak egipt. Bodajże firmy denso.
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894

https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony ;-)
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: leszekk »

Tragedii nie ma. Odrobinę bogatsza mieszanka i byłoby super. Tylny cylinder ma nieco gorsze chłodzenie więc temperatura pracy świecy może być wyższa, stąd jaśniejszy kolorek. Nie chce mi się sprawdzać - w Twoim motocyklu powinna być BP6 czy BP7? BP6 gorzej odprowadza ciepło. Gdybyś miał BP7 byłyby czarniejsze
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
ODPOWIEDZ