@@@

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
iri
Posty: 36
Rejestracja: 25 lutego 2014, 10:33
Motocykl: warrior1700/xv750/+
Lokalizacja: cv100jh / gzinlandia
Kontakt:
Status: Offline

@@@

Post autor: iri »

Toto
Ostatnio zmieniony 08 czerwca 2014, 13:35 przez iri, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
archie
Posty: 1197
Rejestracja: 15 kwietnia 2010, 15:13
Motocykl: XV 1100 '95
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 51
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: archie »

Ale po co? :roll:
Awatar użytkownika
krzycho1978
Posty: 1238
Rejestracja: 19 lutego 2010, 16:07
Motocykl: BMW1200 LT
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Wiek: 45
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: krzycho1978 »

iri pisze:Witajcie kusi mnie turbo do xv750 czy jest moze ktos w temacie?
widzialem w tesco na dziale akcesoria motoryzacyjne.....górna półka -literki turbo-chromowane=naklej
Obrazek
motory nurkowanie narty
667-402-281
Awatar użytkownika
DejwiD2407
Posty: 484
Rejestracja: 08 sierpnia 2013, 22:25
Motocykl: virago 125->HD N1200
Lokalizacja: Kazimierz Dolny/Rzeszów
Wiek: 26
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: DejwiD2407 »

Zakładam ze chodzi o pastę polerską :)
Awatar użytkownika
coolman111
Posty: 1502
Rejestracja: 28 marca 2011, 12:14
Motocykl: Flat Six Custom
Lokalizacja: Kobylnica
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: coolman111 »

Opyl Virago i kup starego vmaxa http://youtu.be/8R4ZNM5rO0Q , tam turbo to na porządku dziennym :P.
Pozdrawiam wszystkich Obrazek Darek Obrazek
Ogar 200 :arrow: SR50 :arrow: M21W2 :arrow: XV1100 :arrow: F6C

Obrazek
Awatar użytkownika
iri
Posty: 36
Rejestracja: 25 lutego 2014, 10:33
Motocykl: warrior1700/xv750/+
Lokalizacja: cv100jh / gzinlandia
Kontakt:
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: iri »

krzycho1978 pisze:
iri pisze:Witajcie kusi mnie turbo do xv750 czy jest moze ktos w temacie?
widzialem w tesco na dziale akcesoria motoryzacyjne.....górna półka -literki turbo-chromowane=naklej

miszczowie tuningu :bravo:
Awatar użytkownika
iri
Posty: 36
Rejestracja: 25 lutego 2014, 10:33
Motocykl: warrior1700/xv750/+
Lokalizacja: cv100jh / gzinlandia
Kontakt:
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: iri »

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 3317
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 09:42
Motocykl: Noise Generator 1100
Lokalizacja: Grójec
Wiek: 52
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: Szymon »

Hmmm....
Zima się kończy, a tu taki kwiatek.....
Temacik godny zapamiętania- kluby juz nikogo nie biorą...
Kobieta, która jęczy w nocy, nie warczy w dzień.

Obrazek
Awatar użytkownika
iri
Posty: 36
Rejestracja: 25 lutego 2014, 10:33
Motocykl: warrior1700/xv750/+
Lokalizacja: cv100jh / gzinlandia
Kontakt:
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: iri »

,
Załączniki
turboe46 1.JPG
turboe46 1.JPG (6.57 KiB) Przejrzano 5927 razy
turbo.JPG
turbo.JPG (6.1 KiB) Przejrzano 5927 razy
turbo e46.JPG
turbo e46.JPG (5.68 KiB) Przejrzano 5927 razy
Ostatnio zmieniony 08 czerwca 2014, 13:28 przez iri, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: Miszczu »

alternatywą jest yamaha R1 :P a tak poważnie to po kiego do seryjnej ramy i w ogóle turbo ładować- jakbyś miał normalną ramę dla dorosłych to alternatywą jest komprresor bo oprócz osiągów ładnie się prezentuje :wink: ale w virago jest miejsce tylko na pompe paliwa :mrgreen:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
iri
Posty: 36
Rejestracja: 25 lutego 2014, 10:33
Motocykl: warrior1700/xv750/+
Lokalizacja: cv100jh / gzinlandia
Kontakt:
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: iri »

.
Ostatnio zmieniony 08 czerwca 2014, 13:29 przez iri, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: Miszczu »

jak nie osiągi to co? taka sztuka dla sztuki? to faktycznie naklejki ci wystarczą :roll: jak chcesz turbo bez kutych tłoków i korbowodów zakładać to chętnie obejrzę filmik jak ci się to wszystko pięknie wysra :twisted: ja zakładałem do swojej kute tłoki wiseco od hondy ale nie podeszły plug and play tylko trzeba było kombinować. Korbowody niedostępne. Chyba, że robisz jak to na wsi- złożę i zobaczę a nuż się uda...
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: tylust »

Ja jesteś tak zdeterminowany to nie ma problemu. Możesz nawet wtrysk zamiast gaźników zamontować.... a pewnie nawet musisz bo nie wyobrażam sobie, że seryjne gaźniki poradzą sobie z taką dodatkową dawką powietrza na dolocie.... Poniżej masz wątek z innego forum - tu akurat modyfikacja XV920....

http://viragotechforum.com/viewtopic.ph ... 1&start=60

a tu masz ciąg dalszy tego wątku'

http://viragotechforum.com/viewtopic.php?f=12&t=31014

Nie zżymaj się na kolegów z forum. Pomysł zważywszy na potrzebne do zainwestowania środki.... i niewspółmiernie kiepskie końcowe efekty wydaje się najdelikatniej mówiąc dziwny :wink:

Kilka osób starało Ci się po prostu zasugerować, że to raczej nie jest najszczęśliwsza baza do tego rodzaju przeróbek.... no ale kto bogatemu zabroni :mrgreen:
Tomek
Awatar użytkownika
Mitaro
Posty: 45
Rejestracja: 25 lipca 2010, 23:14
Motocykl: Chiński LIFAN klon yamahy XV250
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 42
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: Mitaro »

No ja też jestem ciekaw czy to się opłaca. Taka sztuka dla sztuki.
Pierwszy problem, gaźniki podciśnieniowe odpadają bo nie będą działać, trzeba przerabiać na mechaniczne albo na wtrysk. Żeby zapodać wtrysk trzeba napisać mapę i postawić to na ECUmaster-ze. Impuls podać na sterownik z czujnika położenia wału który przychodzi na moduł CDI. Do tego map-sensor badający pod i nad ciśnienie w kolektorze ssącym + czujnik tleny i szeroko pasmowa sonda w wydech. Jak ogarniasz pisanie map wtryskowych to śmiało, stawiaj na tym ECU. Do przerobienia króciec ssący albo pod nowe gaźniki albo pod wtryski. Można też postawić to na jednym wtrysku. Do tego miejsce na zawór upustowy BLOW-OFF i filtr powietrza. Teraz następna zabawa. z skąd wziąć olej do smarowania panewek i chłodzenia turbiny? Z silnika? Gdzie jest magistrala olejowa do której można się podpiąć? Można też zmajstrować dodatkowy zbiornik na olej, który można by było pospawać z alu aby robił też za chłodnice. Do tego miniaturowa elektryczna pompa oleju i smarowane mamy z bani. Teraz rzeźba wydechu. Żeby nie było to totalnie ujowe trzeba by zrobić to w miejscu tej puszki odprężającej spaliny, tam gdzie właśnie łączą się dwa kolektory, czyli prawie pod tylnym wahaczem. Następne pytanie. Ile będziesz dmuchać? 0.6bara czy ładujesz pod 1.2. Obliczyłeś już na ile trzeba odprężyć silnik, żeby głowica tylnego cylindra nie wbije ci się w jaja po odkręceniu manetki na 8000obr?
Jak masz kupę kasy i cholernie się nudzisz to dawaj rób, będziesz pierwszy :) Wszystko trzeba dorabiać ręcznie i upychać w ramę w której i tak nie ma miejsca. Stawiam że 12000zł trzeba mieć, żeby to bardzo druciarsko nie wyszło.
Jeśli jesteś fanem turbo, to polecam uturbić najpierw jakąś puszke z silnikiem 2.0 a oczka ci się otworzą i zdasz sobie sprawę jak wiele rzeczy trzeba pozmieniać w seryjnym aucie, żeby nie rozjebać silnika po pierwszym odpaleniu. Nie mówiąc już od tym jak przeniesienie napędu dostaje w dupe i się sypie, co sprawia że trzeba to modyfikować.
Powodzenia.
Świeca zapłonowa jest po to, aby tłok po ciemku nie walił się w łeb o głowice, oraz robił szybkie uniki przed zaworami.
Awatar użytkownika
iri
Posty: 36
Rejestracja: 25 lutego 2014, 10:33
Motocykl: warrior1700/xv750/+
Lokalizacja: cv100jh / gzinlandia
Kontakt:
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: iri »

https://www.youtube.com/watch?v=01hM0eC14Ys

faktycznie ma te wszystkie rupiecie o ktorych mowa w powyzszym poscie , kupa zlomu smiechu warta ale dziala
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: Miszczu »

co do wtrysku to całe to pisanie map można by ominąć i wsadzić wiązkę od xvs 1.3 łącznie z wtryskiem- zrobić kolektor to bułka z masłem. Smarowanie turbo i chłodnica oleju też nie problem, pozostaje kwestia samego silnika bo fabryczny nie wytrzyma. Chyba, że dmuchniesz jakieś 0,2 tak tylko żeby było i coś tam syczało :mrgreen: Ale głowice i tak trzeba przerabiać- ja zmieniłem tylko tłoki żeby miał wyższe sprężanie i uszczelki mi wywala częściej niż normalnie :P no i takie turbo z golfa(czy z czego toto masz) wygląda jak z dupy- jaris albo galant diesel mają małe turbiny a nie mniej wydajne.
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
iri
Posty: 36
Rejestracja: 25 lutego 2014, 10:33
Motocykl: warrior1700/xv750/+
Lokalizacja: cv100jh / gzinlandia
Kontakt:
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: iri »

milego weekendu narka koledzy
Ostatnio zmieniony 08 czerwca 2014, 13:30 przez iri, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ice-Man
Posty: 250
Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
Motocykl: była śliwowica 0.75
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 35
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: Ice-Man »

Poszukaj tutaj http://viragotechforum.com Widziałem parę tematów co do montowania turbo
Awatar użytkownika
iri
Posty: 36
Rejestracja: 25 lutego 2014, 10:33
Motocykl: warrior1700/xv750/+
Lokalizacja: cv100jh / gzinlandia
Kontakt:
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: iri »

dzieki kolego
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: Miszczu »

iri pisze:Moje turbo to to nowa sprezarka od bmw 1600zl panie dalem
to chyba nie nowe tylko co najwyżej regenerowane :wink: tak se myślę, ze chyba nieco za duże skoro moto ''przeważa'' :roll:
tak się zastanawiam po co temat założyłeś skoro wiesz wszystko :shock: pytasz czy ktoś już z forum zakładał turbo do virago 750 :lol: jasne co drugi użytkownik pewnie to robił - przecie to motocykl z takim potencjałem :roll:
w sumie nie wiem z czym masz problem? Nie wiesz gdzie wsadzić? miejsce puchy wydechu wydaje się jedynym słusznym skoro ''przeważa'' jak jest z boku (chyba kawał chłopa z ciebie :P )
Swoją drogą myślałem, ze każdy zna stronę viragotech - znacz każdy kto cokolwiek robił przy virago.
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: tylust »

Miszczu pisze:...
Swoją drogą myślałem, ze każdy zna stronę viragotech - znacz każdy kto cokolwiek robił przy virago.
Przecież parę postów wyżej podałem mu linki do gotowego wątku z tej strony... :roll:
Tomek
Awatar użytkownika
romanthorne
Posty: 538
Rejestracja: 24 listopada 2008, 22:59
Motocykl: Honda 250 Rebel
Lokalizacja: BRODNICA
Wiek: 79
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: romanthorne »

Co oznacza słowo turbo?Jest to umożliwienie dotarcia zwiększonej ilości powietrza do komór spalań.Dobrze,co dalej?
Oczywiście żeby zyskać na mocy samo powietrze nie starczy.Czyli paliwo,paliwo.Dobra,co dalej.Przy zaznajomionym fachowcu,który to mądrze ustawi,błyśniemy przyśpieszeniami,to fakt.Dalej to już niestety same porażki,czyli do wymiany łańcuszki rozrządu i inne trudniejsze tematy.Czy nie starczy usiąść na d...... i jechać w w nieznane kąty,
popatrując w lewo i prawo?.Jest co zwiedzać,sam jeszcze połowy nie odkryłem. :mrgreen:
Jest prawie nieźle.
robson871
Posty: 4
Rejestracja: 26 maja 2014, 08:23
Motocykl: Yamaha
Kontakt:
Status: Offline

Re: turbo

Post autor: robson871 »

Witajcie czy Turbo jest tak naprawde komuś potrzebne fakt wiem że to lepsza frajda z jeżdżenia przy większej mocy
żyj każdą chwlą studia ratownictwo medyczne tak jakby była ostatnią
ODPOWIEDZ