Dwa tematy w jednym wątku i jak by nie było są z sobą powiązane.
Czy ktoś z was kombinował aby osobiście zbudować "kominy"? Chodzi mi coś takiego po głowie. oryginalne są niby ok ale są trochę za ciche (moim zdaniem). Chodzi mi po głowie coś takiego aby kupić tłumiki szczelinowe przelotowe obspawać je kwasiakiem i zamontować zamiast oryginalnych. Taki swap w razie czego aby można było powrócić do oryginału.
Drugi temat to silnik. Bawił się ktoś z mod silnika, np ostrzejsze wałki, oddzielne filtry powietrza do gaźników (wszelakie mody nie wymagające cięcia maszyny)?
Generalnie to jeżdżę spokojnie, i niby więcej mocy nie potrzebuję, ale dla własnej ciekawości i fanu chce się dowiedzieć czy można coś zmodyfikować.
Tuning silnik wydech
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Tuning silnik wydech
robiłem jedno i drugie- fajna zabawa, niewdzięczny materiał do modów
a poważnie no wydech robiłem cały i totalnie pusty i przelotowy ale lekko tłumiący i ten drugi lepiej się sprawdzał i miał lepsze brzmienie. Co do modów silnika to w wałki się nie bawiłem tylko zmieniałem tłoki na kute doprężające (wiseco) ale od hondy bo do virago (1000) były niedostępne, pasowały praktycznie bez przerabiania tylko rozwiercałem tuleje i chyba sworzeń - nie pamiętam. Poza tym kobinowałem z zasilaniem od jednego gaźnika po cztery ostatecznie dostała podwójny gaźnik dellorto dhla 40 czyli można powiedzieć kultowy gaźnik pokroju weber dcoe używane w sportach motorowych min alfa romeo. Idzie na nim jak zła w połączeniu z wydechem wspomnianym wcześniej i tłokami- daje radę (znaczy dawała bo teraz jest pocięta się robi powoli)
Taki ładny gaźnior - oczywiście na zdjęciu jest para, też mam drugi ale do innego projektu
a poważnie no wydech robiłem cały i totalnie pusty i przelotowy ale lekko tłumiący i ten drugi lepiej się sprawdzał i miał lepsze brzmienie. Co do modów silnika to w wałki się nie bawiłem tylko zmieniałem tłoki na kute doprężające (wiseco) ale od hondy bo do virago (1000) były niedostępne, pasowały praktycznie bez przerabiania tylko rozwiercałem tuleje i chyba sworzeń - nie pamiętam. Poza tym kobinowałem z zasilaniem od jednego gaźnika po cztery ostatecznie dostała podwójny gaźnik dellorto dhla 40 czyli można powiedzieć kultowy gaźnik pokroju weber dcoe używane w sportach motorowych min alfa romeo. Idzie na nim jak zła w połączeniu z wydechem wspomnianym wcześniej i tłokami- daje radę (znaczy dawała bo teraz jest pocięta się robi powoli)
Taki ładny gaźnior - oczywiście na zdjęciu jest para, też mam drugi ale do innego projektu
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Tuning silnik wydech
podpinam się .... z pytaniem czy masz może Miszczu na zbyciu monokolektor do 750-1100. Wiem, że kiedyś się w to bawiłeś i chyba już CIe o to zaczepiałem, ale może przy jakimś przeglądzie garaży byś jakiś na handelek znalazł. Szukam od dłuższego czasu bez powodzenia, a to co można gdzieś na eaby-u znaleźć chodzi w jakichć chorych pieniądzach
Tomek
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Tuning silnik wydech
nie mam ale mogę zrobić tylko pytanie pod jaki gaźnik- z tego co pamiętam pod fabryczny musiał mieć różne średnice na cylindrach bo inaczej zalewało któryś cylinder ciągle. Pod gaźnik mechaniczny nie trzeba było ale ciężko dorwać taki gaźnik w dobrym stanie bo to głównie z crossa są a tam pracują w trudnych warunkach i się zużywają i potem gaz nie odbija i dostarcza adrenaliny w korkach miałem tak jeden sezon
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Tuning silnik wydech
Co do wydechów to wydaje mi się że musi być lekko tłumiący. Bo taki pusty to zbyt krzykliwy będzie.
Robiłeś może testy po zmianie kominów? daje to jakieś mierzalne rezultaty w mocy? Czy tylko dźwiękowe wrażania (co jest istotne) i subiektywne odczucie przyrostu mocy?
Jeśli to nie tajemnica to może podzielisz się tym jak zbudowałeś kominy? Bo mam swoją koncepcję i miło było by porówna ją do innych konceptów.
Robiłeś może testy po zmianie kominów? daje to jakieś mierzalne rezultaty w mocy? Czy tylko dźwiękowe wrażania (co jest istotne) i subiektywne odczucie przyrostu mocy?
Jeśli to nie tajemnica to może podzielisz się tym jak zbudowałeś kominy? Bo mam swoją koncepcję i miło było by porówna ją do innych konceptów.
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Tuning silnik wydech
kominy- normalnie kupiłem rure z nierdzewki 50mm średnicy i kolanka takiejże średnicy, wkład siatkowy i tą wate do tłumienia kupiłem w ''olek motocykle'' pospawałem i koniec wszelakie przejściówki z cieńszej rury na grubszą (nie wiem jak to się fachowo nazywa) kupiłem tam co rury. Giąć nic nie musiałem bo wystarczy kolanka odpowiednio dobrać\przyciąć. Co do mocy to nie wiem bo nie jeździłem na fabrycznym wydechu na tych tłokach i gaźniku. Generalnie na hamowni nie byłem ale na oko z tych fabrycznych 67KM myślę, że ponad 80 jest i proporcjonalnie z momentem obrotowym, mam porównanie do innych bodobnej wagi i znając ich moc to gdzieć tak będzie 80-90 KM
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Tuning silnik wydech
Hmm ciekawe.
Widzisz a ja się zastanawiałem nad zapakowaniem do kwasiaka typowego standardowego przelotu. A reszta tak ja napisałeś, kolanka spawanie no i oczywiście połączenie obu wydechów.
Potem pomyślę na temat dolotu powietrza...
Widzisz a ja się zastanawiałem nad zapakowaniem do kwasiaka typowego standardowego przelotu. A reszta tak ja napisałeś, kolanka spawanie no i oczywiście połączenie obu wydechów.
Potem pomyślę na temat dolotu powietrza...