Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
MichalGDA
Posty: 19
Rejestracja: 11 sierpnia 2015, 16:58
Motocykl: Virago xv125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Status: Offline

Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: MichalGDA »

Witam było wiele wątków na ten temat ale żaden nie podawał dokładnej instrukcji jak i co zrobić
i jakich efektów można się spodziewać.Postaram się opisać moje dokonania i obserwacje,myślę że
wielu osobom może to pomóc.Na wstępie chciałbym powiedzieć że osoby które nie mają pojęcia jak
działa silnik spalinowy zasilany gaźnikiem powinny sobie to odpuścić.Dobrze jest znać budowę
gaźnika bardzo nam to ułatwi sprawę.Dokonałem tej modyfikacji w dwóch motocyklach ze skutkiem
jak najbardziej pozytywnym.

Oki zaczynamy,do modyfikacji potrzebujemy dyszy głównej o rozmiarze
110 standard to 77,5,dyszy wolnych obrotów 15 zamiast 12,5 i malutkiej podkładki M3.
Poza podkładką wszystko można kupić w larssonie za groszowe sprawy.Wszelkie zestawy typu"power up",
"jet kit" darujcie sobie, widziałem te zestawy i oprócz dysz i podkładek zbyt wiele tam nie ma
a kosztuje to dosyć sporo.
1)Zdejmujemy siedzenie kierowcy.
Pod siedzeniem po obu stronach znajdują się dwie śrubki M6
2)Odkręcamy zbiornik,odłączamy przewody paliwowe i podciśnieniowe idące od kranika do pompki
paliwa i gaźnika.
Odkręcamy pompkę paliwa,po tej czynności unosimy tylną część zbiornika paliwa i delikatnie
ruszając na boki wycofujemy go aż zejdzie z gum.Ostrożnie odkładamy zbiornik w bezpieczne miejsce.
(Podczas rozłączania wężyków może nam wyciec niewielka ilość paliwa,dobrze jest podłożyć szmatkę)
3)Odkręcamy komorę pływakową.
Z lewej strony gaźnika (patrząc tak jak siedzimy na motocyklu)
znajduje się komora pływakowa.Na samym dole komory pływakowej od strony śrubki od regulacji wolnych obrotów
znajduje się śruba spustowa paliwa z komory pływakowej,podstawiamy tam czyste naczynie i spuszczamy paliwo
z gaźnika,następnie odkręcamy cztery śrubki i zdejmujemy pokrywę.
4)Zmieniamy dysze.
Po zdjęciu pokrywy pomiędzy pływakami mamy dysze(dużą i mniejszą). Wykręcamy obydwie nie
da się ich pomylić.Ta duża to dysza główna wymieniamy z niej samą końcówkę z 77,5 na 110(oznaczenia powinny
być z boku dyszy). Dyszę wolnych obrotów zamieniamy z 12,5 na 15 (można użyć dyszy 17,5 ja po konsultacjach
z kolegą z USA użyłem 15 podobno łatwiej później wyregulować gaźnik)Wszystko dobrze czyścimy(pokrywę,komorę
i miejsce gdzie przylega uszczelka) i składamy w odwrotnej kolejności pamiętajmy o zakręceniu śrubki spustowej
paliwa z gaźnika.
5)Zmiana położenia iglicy.
Przechodzimy na prawą stronę motocykla i odkręcamy cztery śrubki od pokrywy membrany(trzeba zachować ostrożność
przy odkręceniu ostatniej śrubki ponieważ pod spodem jest sprężyna)
Po zdjęciu pokrywy i wyjęciu sprężyny ukaże nam się membrana którą musimy zdjąć(najlepiej złapać w jednym
miejscu delikatnie za zgięcie membrany i delikatnie pociągnąć i tak dookoła(nie używać żadnych ostrych narzędzi
membrana jest cienka i delikatna łatwo ją uszkodzić a kosztuje majątek)
W środku membrany znajduje się spora plastikowa śruba odkręcamy ją (uwaga pod spodem jest mała sprężynka trzeba
uważać żeby nie zgubić.Wysuwamy iglicę,zdejmujemy mały pierścień zabezpieczający,przesuwamy czarny plastik
na iglicy z czwartego rowka na piąty(przesuwamy o jeden rowek w stronę czubka iglicy)Musimy to zrobić delikatnie
ponieważ łatwo zgiąć iglicę.Po przesunięciu dajemy malutką podkładkę M3 i zakładamy zabezpieczenie na piąty rowek.
Dociskamy trochę wszystko w stronę zabezpieczenia żeby pozbyć się przerw i luzu(jeśli ściśniemy zbyt mocno
pierścień wyskoczy!!!). Bierzemy sprężynę i obcinamy dokładnie jeden zwój.Składamy wszystko w odwrotnej kolejności
pamiętając by ucięty koniec sprężyny był od strony pokrywy membrany.
6)Przeróbka filtra powietrza.
Odkręcamy prawe "jajko" nerkę czy jak to tam się zwie,zamocowane jest to na dwie śrubki imbusowe do ramy i obejmę.
Odkręcamy chromowaną pokrywę z drugiej strony mamy mały element przykręcany na 4 wkręty odkręcamy je i zdejmujemy
plastikowy element,część z filtrem bierzemy do ręki mamy tam coś w kształcie rurki i w środku znajduje się gumowy
element nie obcinamy go tylko za pomocą dwóch płaskich wkrętaków ściskamy do środka aż się odkształci i zacznie
obracać w środku następnie ściskamy go i wyciskamy na drugą stronę(jest to ważne jak pójdzie coś nie tak to
możemy wszystko przywrócić do stanu przed przeróbką)Skręcamy wszystko i montujemy do motocykla.
7)Regulacja składu mieszanki.
Śrubka od regulacji składu mieszanki wolnych obrotów znajduje się pod spodem pokrywy membrany i zabezpieczona jest
czarnym koreczkiem.Wkręcamy ją do końca (z czuciem zapamiętując ilość obrotów potrzebna do wkręcenia jest to ważne
w przypadku kiedy chcemy wrócić do stanu pierwotnego.Następnie wykręcamy ją o 3 pełne obroty lub w przypadku
wierconych wydechów o 3 i 1/4 obrotu.
8)Składamy wszystko.
Wiem że trochę późno to piszę ale dobrze sobie porobić zdjęcia każdego elementu przed przeróbką będzie dużo prościej
wszystko nam prawidłowo poskładać zwłaszcza należy zwrócić uwagę na wężyki paliwa i podciśnienia
9)Odpalamy
Kranik paliwa ustawiamy w pozycji PRI czy jakoś tak,wykonujemy parę ruchów manetką i przełączany w pozycje ON lub RES
wyciągamy dźwignię ssania i odpalamy.
Może się zdarzyć że motocykl nie będzie chciał odpalić spokojnie musimy chwilę poczekać aż pompa
która jest podciśnieniowa zaleje nam gaźnik.Jeżeli tylko motocykl zacznie trochę łapać a nie będzie chciał zapalić
zamknij ssanie i podczas kręcenia rozrusznikiem dodaj trochę gazu.

To chyba tyle uff jakoś poszło jest tego trochę ale starałem się opisać wszystko łopatologicznie :P
Jest to instrukcja jak ja to zrobiłem i nie biorę absolutnie odpowiedzialności za to co stanie się z
twoim motocyklem!!!
Filmik który pokazuje te czynności znajduje się na youtube jak wpiszecie "virago 125 stage1" ale jest kiepskiej
jakości i wiele rzeczy nie jest dokładnie pokazane co starałem się napisać w moich wypocinach,język w filmiku
to chyba francuski a dźwięk to dollby klozet mono hehehe.
Proces jest całkowicie odwracalny, po prostu zamieniacie wszystko z powrotem a pod uciętą sprężynę od strony
pokrywy dajecie zeszlifowaną do odpowiedniej grubości uszczelkę od rury chyba 1/2 cala.

No i to na co wszyscy czekali czyli jak po tym jedzie moja maszyna.
Już po odpaleniu silnik dużo lepiej reaguje na manetkę gazu i szybciej wkręca się na obroty.
Przyśpieszenie jest odczuwalnie lepsze według mnie teraz przyśpiesza do 100km/h tak jak wcześniej przyśpieszała
do 80km/h.Więcej jak 105km/h nie jechałem bo pogoda ani zdrowy rozsądek mi na to nie pozwolił ale pod manetką
do końca było spokojnie z 1/4 obrotu a ważę 95kg i mi to w zupełności wystarczy w końcu to nie szlifiera :)
Spalana nie testowałem bo grudzień to raczej kiepski miesiąc na nawijanie kilometrów.
Gaźnik z pewnością trzeba będzie po tym zabiegu doregulować ja miałem na 3 obroty śrubkę od mieszanki i dałem na 3 i 1/4 regulowałem za pomocą doświadczenia i świecy diagnostycznej Colortune.
Moduł zapłonowy musi być z literą P pasują również od 250 oznaczone literami S i J
Przełożenie zębatek 13-47

Miłej zabawy i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Krzychu123
Posty: 255
Rejestracja: 15 sierpnia 2014, 16:59
Motocykl: xv125,VSTAR 650
Lokalizacja: Opolskie
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Krzychu123 »

Super to opisałeś krok po kroku :bravo: :bravo: :bravo: :bravo:
Jeszcze tylko napisz jaki symbol i nr mają te dysze i jaka podkładka,zwykła M3. :motorcycle:
Awatar użytkownika
MichalGDA
Posty: 19
Rejestracja: 11 sierpnia 2015, 16:58
Motocykl: Virago xv125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: MichalGDA »

W tej chwili przebywam za granicą i z tego co pamiętam to chyba wyrzuciłem woreczki po dyszach,nie mam jak sprawdzić. Gaźnik w naszych virago to Mikuni BDS 26 i do niego trzeba szukać dysz.Podkładka oczywiście płaska i najlepiej nierdzewna.
Sorrki ale nie mam teraz zbytnio czasu co do dyszy głównej będzie to na 99% ta
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzQ3MDA5Mw==
Co do dyszy wolnych obrotów tu trzeba sprawdzić bo nie jestem pewien
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzQ3MDkwOQ==
lub ta
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzQ3MTA5OA==
Mają inne wymiary długości i szerokości po stronie cieńszej końcówki ( jak najedziesz na obrazek i przewiniesz masz podane wymiary) suwmiarka i sprawdź sobie najlepiej. :rock:
Awatar użytkownika
Krzychu123
Posty: 255
Rejestracja: 15 sierpnia 2014, 16:59
Motocykl: xv125,VSTAR 650
Lokalizacja: Opolskie
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Krzychu123 »

Dzięki Michał,będę kombinował. :nazdrowie:
Grze221
Posty: 40
Rejestracja: 25 października 2015, 08:18
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: Markowa
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Grze221 »

Witam. Krzychu123 Zakupiłeś już nowe dusze do gaziora bo taż jestem zainteresowany taką modyfikacją i chciałem sie dowiedzieć które dysze będą pasować na 100% ??? Jak byś mógł to podaj linki. Pozdro
Awatar użytkownika
Krzychu123
Posty: 255
Rejestracja: 15 sierpnia 2014, 16:59
Motocykl: xv125,VSTAR 650
Lokalizacja: Opolskie
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Krzychu123 »

Jak na razie,nie miałem czasu się tym zająć,ale po nowym roku coś będę myślał :motorcycle:
Grze221
Posty: 40
Rejestracja: 25 października 2015, 08:18
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: Markowa
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Grze221 »

To tak jak ja :) święta itd. W nowym roku będe działał w tym kierunku. Moduł zapłonowy już kupiłem od 250-tki z literką S Tak zapytam nie na temat. Mam na oku gaźnik+kranik(tak gość wystawił) do Virago 125 za 250zł z przesyłką. To dużo czy mało ???? Wesołych i radosnych świąt wszystkim życzę i udanego sylwestra :drunksmile: Pozdro.
Grze221
Posty: 40
Rejestracja: 25 października 2015, 08:18
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: Markowa
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Grze221 »

No więc zamontowałem dziś moduł od virago 250 z literką s no i bella!!! pasuje :bravo: Zmierzyłem i zamówiłem te dysze http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzQ3MDA5Mw== http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzQ3MDkwOQ== podkładki M3 nierdzewne zamówiłem na allegro. Na ten rok to tyle :mrgreen: :drunksmile:
Awatar użytkownika
Krzychu123
Posty: 255
Rejestracja: 15 sierpnia 2014, 16:59
Motocykl: xv125,VSTAR 650
Lokalizacja: Opolskie
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Krzychu123 »

Grze 221, dysze też już mam,tylko czekam,aż się ociepli,bo w garażu mam piżdziawkę.
Zastanawiam się nad napędem 16/145 :motorcycle:
Grze221
Posty: 40
Rejestracja: 25 października 2015, 08:18
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: Markowa
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Grze221 »

No to jest nas dwóch, też czekam na lekki plusik. Co do napędu to teoretycznie powinno ciut lepiej jechać po zmianie zebatek a praktycznie zobaczysz jak sie zdecydujesz na wymiane. No ciekawy jestem jak to będzie hulać. Jak z tuningujesz gazior to daj znać jak działa maszynka :chopper:
Awatar użytkownika
Krzychu123
Posty: 255
Rejestracja: 15 sierpnia 2014, 16:59
Motocykl: xv125,VSTAR 650
Lokalizacja: Opolskie
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Krzychu123 »

No chyba,że Ty zrobisz to wcześniej :zimno:
Grze221
Posty: 40
Rejestracja: 25 października 2015, 08:18
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: Markowa
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Grze221 »

No w końcu czyszczenie i modyfikacja gaźnika zrobione. Efekt SUPER !!! virka lepiej reaguje na gaz, powiedział bym nawet że lepiej przyśpiesza. Polecam !!! koszty małe a banan po pierwszej jeździe wielki :mrgreen: :chopper:
Awatar użytkownika
Krzychu123
Posty: 255
Rejestracja: 15 sierpnia 2014, 16:59
Motocykl: xv125,VSTAR 650
Lokalizacja: Opolskie
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Krzychu123 »

A jaki Ci wyszedł vmax ? :bravo: :chopper:
Grze221
Posty: 40
Rejestracja: 25 października 2015, 08:18
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: Markowa
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Grze221 »

Mam kawałek prostej drogi koło domu i doszedłem tylko do trzeciego biegu :mrgreen: ale w sobote postaram się sprawdzić vmax i sie pochwale :rock:
Mdziubek
Posty: 52
Rejestracja: 29 stycznia 2015, 19:45
Motocykl: Virago XV125 2000r
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Mdziubek »

Sam myślałem żeby zrobić tą modyfikacje niestety nigdzie nie mogę znaleźć dysz, w larsonnie już ich nie ma
Awatar użytkownika
MichalGDA
Posty: 19
Rejestracja: 11 sierpnia 2015, 16:58
Motocykl: Virago xv125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: MichalGDA »

Cieszę się że ktoś skorzystał z mich wypocin :D ,ale po to jest to forum żeby się dzielić z innymi tym co się dokonało przy naszych maszynkach :chopper: Ja przy tej przeróbce kierowałem się głównie poprawieniem dynamiki no i u mnie jest odczuwalna różnica.Jeśli chodzi o v max to miałem parę prób i tak naprawdę wiele zależy od pogody ale to 105km/h osiągałem zawsze raz przy dobrych warunkach udało mi się osiągnąć 122km/h ale to już nie jest jazda nie tym motocyklem.

Kolego z tymi dyszami spróbuj w sklepie :arrow: Gmoto.pl powinni coś mieć.
Pozdrawiam i LWG
Mdziubek
Posty: 52
Rejestracja: 29 stycznia 2015, 19:45
Motocykl: Virago XV125 2000r
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Mdziubek »

Odpisali mi z larssona. Mają odpowiednie dysze tylko zmienili ich numery katalogowe. dysza główna to taka: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&t=7 ... I0MDEzOA==
a dysza wolnych obrotów to taka: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzIxMTEyMQ==
Na Gmoto.pl też są dostępne, ale już nie będę wstawiał linków bo ceny są takie same. Wielkie dzięki michalDGA :rock:
jak będę miał chwile i będzie cieplej to wyczyszczę gaźnik zmienię dysze i dam znać czy się udało
Awatar użytkownika
v824
Posty: 728
Rejestracja: 01 grudnia 2015, 19:34
Motocykl: virago 535dx
Lokalizacja: Kielce/Tumlin
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: v824 »

Witam panowie, również zamówiłem dysze, lecz mam zamiar nie obcinać sprężyny aby móc jak coś wrócić do pierwotnych ustawień, ale jestem ciekaw jak będzie przyspieszał i ile spalał, mam problem z tą podkładką jeszcze M3 ciężko o nierdzewną, muszę jeszcze przeszukać parę sklepów :mrgreen:
v8
Grze221
Posty: 40
Rejestracja: 25 października 2015, 08:18
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: Markowa
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Grze221 »

A ja tam kupiłem na aledrogo za 8zł http://allegro.pl/podkladka-a2-nierdzew ... 10902.html i git :mrgreen:
Awatar użytkownika
v824
Posty: 728
Rejestracja: 01 grudnia 2015, 19:34
Motocykl: virago 535dx
Lokalizacja: Kielce/Tumlin
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: v824 »

Dzięki kolego :bravo:
v8
Mdziubek
Posty: 52
Rejestracja: 29 stycznia 2015, 19:45
Motocykl: Virago XV125 2000r
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Mdziubek »

Dzisiaj zrobiłem przeróbkę gaźnika niestety nie zdążyłem go zamontować. Mam takie pytania. Po pierwsze nie wiem czy dobrze zrozumiałem zmianę położenia iglicy bo jest napisane żeby zdjąć zabezpieczenie, ten czarny plastik przesunąć z 4 rowka na 5 później dać podkładkę i założyć zabezpieczenia na 5 rowek, ale jak mogę założyć zabezpieczenie na 5 rowek skoro na nim jest już plastik? Zrobiłem tak, że porostu zdjąłem zabezpieczenie, przesunąłem trochę czarny plastik, nasunąłem podkładkę i założyłem zabezpieczenie na 5 rowek(wcześniej zabezpieczenie było na 4 rowku) czy o to chodziło? no i nie obcinałem sprężyny, a drugie moje pytanie czy mierzyliście może spalanie po takim zabiegu? Do tej pory palił mi 3 litry na setke i zastanawiam się o ile wzrośnie spalanie po takiej modyfikacji
Awatar użytkownika
MichalGDA
Posty: 19
Rejestracja: 11 sierpnia 2015, 16:58
Motocykl: Virago xv125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: MichalGDA »

Mdziubek dobrze zrobiłeś chodzi o to aby przesunąć to tak żeby można było założyć zabezpieczenie na 5 rowek.Co do spalania to jeszcze nie wybudziłem maszyny z zimowego snu a wcześniej nie sprawdzałem bo wszystko ustawiałem optymalnie i było by to bezsensowne,myślę że spalanie wzrośnie ale wydaje mi się 0,5l to max.
Mdziubek
Posty: 52
Rejestracja: 29 stycznia 2015, 19:45
Motocykl: Virago XV125 2000r
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Mdziubek »

Dzisiaj zamontowałem zmodyfikowany gaźnik i muszę powiedzieć, że wszystko super działa. Motocykl wkręca się lepiej na obroty i odczuwa się lepsze przyśpieszenie. Dużo nie jeździłem bo raz pada, a dwa zimno. jak zacznie się sezon to na pewno pochwale się moimi większymi odczuciami z jazdy jak i spalaniem moto.
Awatar użytkownika
v824
Posty: 728
Rejestracja: 01 grudnia 2015, 19:34
Motocykl: virago 535dx
Lokalizacja: Kielce/Tumlin
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: v824 »

Hello, i zrobiłem to, czyli wymieniłem dysze, efekt taki: przyspieszenie extra ale jest haczyk v-max to ciężko 90km/h złapać, mieszanka wykręcona na 1,5 obrotu, dziś będę się bawił dalej bo mój stary problem nie znikł czyli jak się zatrzymuje to motor prawie gaśnie a jak dodam gazu to strasznie wolno schodzi z obrotów na postoju,zwiększenie mieszanki problem załatwia lecz wtedy robi się mułowaty.Ten problem miałem też na starych dyszach.
v8
Awatar użytkownika
MichalGDA
Posty: 19
Rejestracja: 11 sierpnia 2015, 16:58
Motocykl: Virago xv125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: MichalGDA »

v824 przy takim ustawieniu mieszanki czyli 1,5 obrotu motocykl po dodaniu gazu powinien jedynie zgasnąć.Jest to stanowczo za mało po tej modyfikacji 3 obroty to raczej minimum,wydaje mi się ze łapie ci gdzieś lewe powietrze.
Proponuje wyczyścić jeszcze raz gaźnik,sprawdzić szczelność w układzie zasilania powietrzem i sprawdzić podciśnienia dopiero po tych działaniach brać się za regulację tym bardziej opisywanie osiągów :lol:
Jak z kolorkiem świec u ciebie?
Działaj pisz o efektach będziemy coś radzić
:motorcycle:
ODPOWIEDZ