Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
MichalGDA
Posty: 19
Rejestracja: 11 sierpnia 2015, 16:58
Motocykl: Virago xv125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: MichalGDA » 17 kwietnia 2016, 20:30

klos1425 trochę chaotyczna ta twoja wypowiedź.Przeróbkę zrobiłeś wszystko się udało a moto nie chodzi tak jak powinno dobrze rozumiem :?:

Klos1425
Posty: 38
Rejestracja: 16 sierpnia 2015, 13:13
Motocykl: Yamaha virago xv125
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Klos1425 » 18 kwietnia 2016, 15:16

jak oprózniłem rury wydechowe nie byłem w stanie ustawić gaźnika zeby było dobrze. własnie po zmianie dysz iw/w całego opisu jest wszystko ok .odpalił odrazu po zalaniu gaźnika. teraz patrzec na świece i ewentualna regulacja plus minus pół obrotu

Klos1425
Posty: 38
Rejestracja: 16 sierpnia 2015, 13:13
Motocykl: Yamaha virago xv125
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Klos1425 » 26 lipca 2016, 20:15

wreście perfekt ustawienia wszystko w/w opisu ale iglice wyjołem podkładkę i na drógi rowek od dołu świeca kawa z mlekiem , czasem pujdzie marchewa ale pusty tłumik . czy tylny cilider morzna podłaczyc pod tłumik czy ta puszka musi być rezenansowa czy jak to zwał

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: MateuH » 23 sierpnia 2017, 07:57

Wszystko fajnie extra i na bank skorzystam z tej instrukcji mam tylko pytanko gdzie szukac tego oznaczenia na module.
Pozdrawiam
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: MateuH » 08 września 2017, 20:11

Zrobilem to
Jest lepiej chociaz dupska nie urywa. Napewno zwawiej reaguje i lepiej ciagnie pod wiatr. Czas operacji to 2 godz z przerwa na obiad. Ps. Odpalila od strzala!
Polecam
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

marpak
Posty: 57
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Virago XV 125
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: marpak » 03 czerwca 2018, 20:23

To tego też sobie odkopię :twisted:

Czy Ktoś z forumowiczów robił jakieś pomiary, lub chociaż "na oko" sprawdził co co się zmieniło i mniej więcej o ile. Przede wszystkim chodzi mi o spalanie i moc a dokładniej...

Przeważnie pomykam 50-60km/h jest czas pooglądać świat a i kultura pracy silnika jest wówczas bardzo przyjemna.
Niestety niekiedy trzeba pojechać nieco szybciej i wówczas robi się już trzepaczka, nie wiem jakie są wówczas obroty ale za duże... chyba.
Pomyślałem więc że jeżeli z tyłu założyć by jakąś większą zębatkę to silnik może by dał radę to uciągnąć i kultura pracy przesunęła by się do nieco wyższych prędkości 70km/h (przy mniejszych obrotach).
Czy może źle rozumuję?

Robił Ktoś eksperymenty w tym kierunku, v-max mnie nie interesuje.

Pozdrawaim

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4058
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: 2007XV1700 » 04 czerwca 2018, 15:34

w wątku o gaźnik pytasz o przełożenia zębatek?

źle rozumujesz. zebatka odbiorcza musi być mniejsza jeżeli zależy Ci na większej prędkości przy niższych obrotach.

samo przedyszowanie gaźnika niewiele daje.
należało by zmodyfikować dolot i wydech przelot na stożkach mocy zrobić i moze w tedy zyskasz ze 2 - 3 KM
suma sumarum gra nie warta świeczki.

użyj funkcji szukaj bo na oba tematy zostało już przelanych tysiące słów.
45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: MateuH » 05 czerwca 2018, 23:45

Modyfikując gaznik z całą pewności zyskasz większe spalanie, sprawdzone.
Zębatki jak działają prosta sprawa, weź górski rower i na nim to rozpracuj, łatwiej nie będzie :)

Nie zyskasz niczego oprócz braków w portfelu. Jedynym wyjściem uzyskania większej mocy jest remont silnika (mam nadzieję hehe)

Wyszło jak wyszło i zamiast 125 wyremontowałem koszt z silnikiem spory, ale jest nadzieja na to że pojedzie 95 a nie 90 km/h :)
NIe ma co fabryki poprawiać, chyba że mieszkasz w górach i potrzebujesz mocy, wtedy tak zębatki zmieniaj, przód mniej zębów, tył więcej. Robiąc w 2 stronę nic nie zyskasz, bo silniczek i tak nie uciągnie, tutaj wracamy do roweru górskiego.
Wjedz na stromą górę gdzy z przodu masz największą a z tyłu małą.. a potem zmień przełożenia :)
ale bawić się nikt nie zabroni.
Zacząłbym jednak zabawę od sprawdzenia kondycji jak podejrzewam starego silnika.
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

marpak
Posty: 57
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Virago XV 125
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: marpak » 06 czerwca 2018, 01:28

W zębatkach się pomyliłem a edytował już nie będę bo by to rozwaliło dwie odpowiedzi które są po, rowerem, co prawda nie górskim tylko crossem robię 3-5tyś rocznie (teraz to się chyba zmieni :twisted: )
Beskid niski, więc górki są a że Bieszczady o rzut beretem...
Tuningowanie może faktycznie sobie odpuszczę, tym bardziej że nie wiem czy już nie było coś grzebane.

No, ok.
Nie chcę zakladać drugiego tematu bo to nawet nie temat do dyskusji ale...
Czy jest coś takiego jak fabryczne ustawienie gaźnika, nie jestem mechanikiem, chodzi mi o coś w rodzaju "punktu zerowego"... ta śrubka tyle obrotów, tamta tyle to do tej kreski itd... i dopiero od tego momentu ustawiamy.
Po co mi to? Nie wiem po prostu czy motor już nie był w jakiś sposób tuningowany, bo jeżeli tak a jedyny zysk to większe spalanie to wolał bym powrócić do ustawień fabrycznych.

Jak pisałem, nie znam się ale już dwie osoby zauważyły że motor bezproblemowo odpala bez ssanie i równie bezproblemowo chodzi na wolnych obrotach bez ssania, co ponoć nie jest do końca normalne i może świadczyć o jakichś modyfikacjach? Prawda to?

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: MateuH » 07 czerwca 2018, 22:56

mój też pali bez ssania jak jest ciepło, sprawdź jesienią jak rano będzie np 5 st a w nocy -1
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

Fotografik
Posty: 8
Rejestracja: 09 stycznia 2018, 15:25
Motocykl: XV 125
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: Fotografik » 08 czerwca 2018, 11:31

W sumie też tak mam, a wręcz na ssaniu nie odpala jak ciepło.

marpak
Posty: 57
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Virago XV 125
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: marpak » 08 czerwca 2018, 23:03

Zmieniłem króciec a dokładniej to szwagier zmienił i praca silnika się nieco na słuch zmieniła, gaźnik trzeba było na nowo regulować, bo cośtam, cośtam...
Teraz muszę gdzieś gumki do maskownic, tych pod siodłem kupić bo odpadły... ech

Sam już nie wiem czy robić tę modyfikację ale tak na wszelki wypadek.
Czy byłby ktoś tak miły i podrzucił linka do potrzebnych dysz, stare linki wygasły a ja pojęcia nie mam czego szukać?

marpak
Posty: 57
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Virago XV 125
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: marpak » 24 czerwca 2018, 19:43

To może inaczej.
Czy tymi zestawami ogarnę temat?
Jest tam dysza 110 i 15 do wolnych, ale czy będzie pasować?
https://www.ebay.pl/itm/5mm-Carb-Main-J ... Sw5RRafACC
https://www.ebay.com/itm/10x-Pilot-Jet- ... Sw44BYcG-g
Obrazek
Obrazek

chirro
Posty: 11
Rejestracja: 31 maja 2018, 13:47
Motocykl: Yamaha Virago 125
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: chirro » 20 lipca 2018, 23:37

Bedzie pasowac, ja zamowilem z gmoto. Ja dzis wlasnie zrobilem modyfikacje gaznika i serio warto :) za male pieniadze i troche czasu poswieconego nawet fajny efekt! Wiadomo, to jest 125 nie oczekujcie cudow.. u mnie w sumie silnik nawet ladniej zaczal pracowac i do 100 bez najmniejszego problemu poleciala Virka. Z poczatku z wydechu plula jakims czarnym chujstwem (Przejade ze 20km to obejrze swiece jak wygladaja - dalem sruba regulacji na 3 i 1/4 bo puste wydechy mam). Przyspieszenie tez poszlo w gore, wiecej idzie wyciagnac z biegow, ale to nie szlifierka tylko moto do spokojnej jazdy, ale zawsze sie przyda troche mocy chociazby jak chcemy wyprzedzic jakiegos dziadka ktory w niedziele do kosciola auto z garazu wywlokl..
Przy okazji wymienilem membranke przepustnicy (ta chinska z olx czy tam alledrogo za 60zl - oplaca sie jezeli nie walisz rocznie mega kilometrow). Wymiana bajecznie prosta bez nacinania plastiku jezeli masz troche zrecznosci :P Poprzednia byla delikatnie spekana i w jednym miejscu przerwana na dlugosci 3mm i wygladala jak prezeratywa po ostrym afrykanskim seksie haha :P

Jezeli ktos ma jeszcze jakies ciekawe pomysly piszcie!

marpak
Posty: 57
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Virago XV 125
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: marpak » 24 lipca 2018, 20:23

chirro pisze:
20 lipca 2018, 23:37
Bedzie pasowac...
Dzięki :nazdrowie:
Też zamówiłem a w zasadzie to już mam, niestety montaż dopiero jak stanę na nogi.
Mam nadzieję że jeszcze w tym sezonie coś pojeżdżę.
:motorcycle:

EDIT
Nie pisałeś nic o wymianie filtra powietrza a ponoć to też coś daje.
Tu nie jestem pewien, więc jeżeli będziesz to robił, sam musisz sprawdzić ale wydaje mi się że pasuje model:
K&N YA-2588
https://efiltry.pl/pl/ya-2588-k-n-filtr-powietrza.html
lub
GREEN Bike Filter - MY0576
https://www.green-filter.eu/green-sport ... 928447334/
Ale w obydwu przypadkach sam musisz sprawdzić czy będzie pasował, bo to informacje które znalazłem w sieci, sam jeszcze nie montowałem.
:motorcycle:

chirro
Posty: 11
Rejestracja: 31 maja 2018, 13:47
Motocykl: Yamaha Virago 125
Status: Offline

Re: Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis

Post autor: chirro » 27 lipca 2018, 15:12

Filtr mam zwykly gabkowy, jedynie wyjelem zwezke gumowa :)

ODPOWIEDZ