Projekt XV920 cafe

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Projekt XV920 cafe

Post autor: Wheel&Steel »

Cześć

W lecie kupiłem zdezelowane XV920 z zamiarem zbudowanie ładnego cafe w stylu CBASS lub projektu Grega Hagemana.

Sprzęt kupiłem za grosze, na zdjęciach wyglądał nienajgorzej, ale tylko dzięki wcześniejszemu malowaniu, zapewne sprayem z marketu. W rzeczywistości to kupa złomu, ale prosta, na chodzie, silnik w przyzwoitym stanie (i rozrusznik się nie tłucze).

Kilka zdjęć z dnia kupna:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jaki efekt chcę uzyskać:
Obrazek
Obrazek


No i najważniejsze - założyłem bloga i profil FB na którym wszystko jest dokładnie (w miarę możliwości) opisane.

BLOG: http://www.wheelandsteel.com
Facebook: https://www.facebook.com/wheelandsteelblog

Zapraszam do śledzenia i komentowania. Postaram się od teraz na bieżąco dorzucać tutaj co nowego w projekcie, za chwilę dorzucę opisy tego, co już zostało zrobione.
Ostatnio zmieniony 07 października 2016, 00:20 przez Wheel&Steel, łącznie zmieniany 1 raz.
borgi
Posty: 97
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 16:02
Motocykl: XV920J
Lokalizacja: Kraków/Zabrnie
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: borgi »

Hahaha wiedziałem wiedziałem że znowu ją zobaczę :-))))
Znam tą Yamaszkę bo z jej powodu zwariowałem i nabyłem swoją 920tkę. Mam nawet zdjęcia jak twoja wyglądała przed malowaniem szprajem :-)))
Rzeczywiście była w opłakanym stanie i jak nie lubię przeróbek to z tej sztuki wychodzi coś przyzwoitego.
Gdybyś był zainteresowany to mogę bardziej się rozpisać tu lub na pw.
A z cafe życzę powodzenia!

ps. blog całkiem fajnie wygląda.
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: grzegorzbr2 »

Będe zaglądał na profil i bloga :) Powodzenia :rock:
Awatar użytkownika
domin75
Posty: 1657
Rejestracja: 07 lipca 2014, 14:31
Motocykl: Yamaha VIRAGO 125
Lokalizacja: Rawicz
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: domin75 »

Fajne wyzwanie. Trzymam kciuki :bravo:
Mały jacht, mały motor, chyba czas na mały samolot?!?
Pamiętaj: Nigdy na nic nie jest za późno!!!

Sezon 2015 zakończony : https://www.youtube.com/watch?v=-WdrbQuVcH8
Awatar użytkownika
Maruda
Posty: 1811
Rejestracja: 22 września 2013, 23:00
Motocykl: Czarny :)
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: Maruda »

No no no... :) Życzę powodzenia w dłubaniu... :) :rock:
...żyj tak jakby jutra miało nie być...
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: 2007XV1700 »

good luck
Awatar użytkownika
aurumcantus
Posty: 198
Rejestracja: 18 października 2012, 14:27
Motocykl: TDM 900
Lokalizacja: Sochaczew
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: aurumcantus »

Ile wychodzi taki zbiornik z przesyłką?
Zapowiada się świetna maszyna, jednak ja do swojej zakładam widelec UPD :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Snake
Posty: 970
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: Snake »

Oh, taki model 920 miałem na oku tyle że czarną. Niestety nie trafiła w moje łapki.
Ciekawy projekt. Czekam na fotki i relacje z postęp prac. No i na końcowy efekt!
Powodzenia

:nazdrowie:
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: Wheel&Steel »

Pierwsze elementy wstępnie spasowane - bryła motoru zaczyna nabierać docelowego wyglądu. Na miejscu znalazł się już bak, kanapa osadzona na wstępnie przygotowanej nowej ramie.

Kilka zdjęć z tego co jest na teraz gotowe:
  • przerobiona kierownica clip-on (trzeba było roztoczyć mocowanie, zwiększyć średnicę o 1 mm)
  • przeróbki baku: zaspawane pierwotne dziury na śruby, pojawiły się nowe mocowania od spodu, nie widoczne na pierwszy rzut oka, bak jeszcze zostanie lekko obniżony
  • jest już rama pod siodło, na niej założony fotel, wymaga jeszcze dorobienia wsporników, ale wysokość w sam raz, razem z bakiem będzie trzymać jedną spójną linię
  • Teraz trwają prace nad układem wydechowym (2w2) i takie drobiazgi jak mocowania kierunkowskazów, itp.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: Wheel&Steel »

I jeszcze jedna rzecz na dzisiaj: kolega PastaMoto z innego forum zaproponował, że jest w stanie zrobić koła szprychowe - i z tego co widzę, ładnie się wywiązał. Wrzucam zdjęcia kół, które właśnie idą do mnie przesyłką.

Obręcze są z różnych źródeł (Allegro):
- tył: 17 x 3.00
- przód: 18 x 2.15

Szprychy: Bartnik

Piasty są z Virago 535, po lekkich modyfikacjach, dodatkowe łożysko od strony kardana w piaście. Wszystko "powinno" (mam nadzieję) wejść plug&play do mojej ramy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: Wheel&Steel »

Snake pisze:Oh, taki model 920 miałem na oku tyle że czarną. Niestety nie trafiła w moje łapki.
Ciekawy projekt. Czekam na fotki i relacje z postęp prac. No i na końcowy efekt!
Powodzenia

:nazdrowie:
Ja moją kupiłem w okolicy Sandomierza, ale 150 km dalej była właśnie czarna, odrobinę droższa i w zdecydowanie lepszym stanie, może to właśnie to :) ale biorąc pod uwagę, że i tak wszystko z niej wywalę i rozbiorę, nie chciało mi się jechać z lawetą kolejnych 150 KM i płacić więcej za bazę. Wziąłem tą i chyba dobrze zrobiłem.
Awatar użytkownika
Snake
Posty: 970
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: Snake »

Wheel&Steel pisze:
Snake pisze:Oh, taki model 920 miałem na oku tyle że czarną. Niestety nie trafiła w moje łapki.
Ciekawy projekt. Czekam na fotki i relacje z postęp prac. No i na końcowy efekt!
Powodzenia

:nazdrowie:
Ja moją kupiłem w okolicy Sandomierza, ale 150 km dalej była właśnie czarna, odrobinę droższa i w zdecydowanie lepszym stanie, może to właśnie to :) ale biorąc pod uwagę, że i tak wszystko z niej wywalę i rozbiorę, nie chciało mi się jechać z lawetą kolejnych 150 KM i płacić więcej za bazę. Wziąłem tą i chyba dobrze zrobiłem.
A nie wiem czy ta tą co chciałem zwinąć była tutaj z moich stron. Ubrana była i gotowa do jazdy. Ale tak jak mówisz Ty kupowałeś do przeróbki ja chciałem do jazdy więc i cenowo może się różniły.

Wracając do projektu. Szybki i efektywny postęp prac.
Uwielbiam szprychowe koła w motocyklach!
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: tylust »

Myślałem, że będziesz się jedynie wzorował na projekcie Hagemana, ale widzę, że idziesz po całości :bravo: Zbiornik, kanapa - wszystko w oryginale. Ściągałeś z USA ? Drogie zabawki. Ja całe moto kupiłem taniej niż pewnie dałeś za te dwa elementy :mrgreen: Koła też super, mam nadzieję, że będą pasować bo wiem, że szczególnie z tyłem jest trochę kombinowania z powodu problemów z offsetem. Trzymam kciuki i gratuluję :nazdrowie:
Tomek
Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: Wheel&Steel »

tylust pisze:Myślałem, że będziesz się jedynie wzorował na projekcie Hagemana, ale widzę, że idziesz po całości :bravo: Zbiornik, kanapa - wszystko w oryginale. Ściągałeś z USA ? Drogie zabawki. Ja całe moto kupiłem taniej niż pewnie dałeś za te dwa elementy :mrgreen: Koła też super, mam nadzieję, że będą pasować bo wiem, że szczególnie z tyłem jest trochę kombinowania z powodu problemów z offsetem. Trzymam kciuki i gratuluję :nazdrowie:
Bryłę staram się zrobić analogicznie, bo tam to świetnie wyszło. Natomiast nie przesadzałbym z kosztami: bak jest z eBaya z Indii, siodło z Tajlandii, tak więc ceny bardzo akceptowalne. Co innego gdybym chciał dać oryginalny bak Benelli, te są drogie i zupełnie bez sensu.
Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: Wheel&Steel »

Wczoraj próbowaliśmy znaleźć odpowiednie miejsce na akumulator. Najmniejszy aku który wystarczy na rozruch silnika ma wymiary 13x11x9 cm.

Przeglądałem różne oferty, ale wygląda na to, że stanie na Exide ETZ14-BS: 11,2 Ah (mniej niż zaleca producent) ale rozruch na poziomie 205A powinien w zupełności wystarczyć. Problemem jest tylko umiejscowienie baterii: pierwotnie planowałem pod siodłem, ale jest za duży, bryła straciłaby cały prześwit. Wygląda więc na to, że zrobimy niedużą ?skrzynkę? z boku po prawej stronie. Będzie symetrycznie z lewą, gdzie w tym miejscu jest filtr powietrza.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: pisior »

teraz sa juz aku , nie żelowe ino jakieś takie lekutkie , w łapach mialem , ale nie jestem w stanie powiedzieć co to , jonowe jakieś czy cuś i można je nawet w poziomie wstawic
Obrazek
Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: Wheel&Steel »

Litowo jonowe, ale nic odpowiedniego nie znalazłem. Ktoś coś poradzi? link jakiś?
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: tylust »

Co do miejsca na aku w takim projekcie jest jeszcze jedna alternatywa do rozważenia - miejsce puszki oryginalnego wydechu:
Obrazek
Tomek
Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: Wheel&Steel »

Ale nie chciałem dawać pod spodem, boję się że urwę albo że woda się dostanie
Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: Wheel&Steel »

Kolejny etap - jak zawsze opisany na blogu: http://www.wheelandsteel.com/karoseria-poskladana/

Bryła motóra gotowa! Właśnie odebrałem sprzęt od Pilgrim Motorcycles - zajęli się wszystkimi pracami związanymi z przeróbkami blacharskimi, coś czego sam nie podejmuję się robić.

A więc co zostało zrobione:
  • bak - tu było najwięcej przeróbek: przygotowane nowe mocowanie, stara dziura obok korka zaślepiona, zaspawana za duże wycięcie przy główce ramy, zaślepione miejsce na drugi kranik (będzie jeden), co więcej, chłopaki zrobili "przelotkę" z jednej strony baku na drugą - wymagało to zrobienia nie tylko wypustek na wężyk, ale też zrobienia dziury w ramie i wspawanie tam tulejki przelotowej na wężyk;
  • rama pod siedzenie - dospawane na stałe do ramy głównej;
  • układ wydechowy - zrobiony od zera z nierdzewki;
  • przedni błotnik - przerobiony z oryginalnego, skrócony, wyklepany, pozbyliśmy się wszelkich przetłoczeń;
  • puszka na akumulator - z boku po prawej stronie;
  • kierownica - clip-on'y wymagały roztoczenia o 1 mm na średnicy;
  • kierunkowskazy - przygotowane mocowania pod siedzeniem oraz w uchwytach na przednią lampę, nie rzucają się w oczy a wciąż po zapaleniu będą bardzo widoczne;
  • cięgła do dźwigni hamulca i biegów;
  • mocowanie pod rejestrację i tylną lampę;
  • montaż licznika;
  • stacyjka - wpasowana w otwór po starym mocowaniu kierownicy - idealnie.
Zastanawiam się jeszcze, czy nie pozbyć się centralnej nóżki - niby jest praktyczna przy serwisowaniu... ale i tak czeka mnie zbudowanie mini podnośnika do rozbiórki ramy teraz... więc czemu by się nie pozbyć zbędnych kilogramów? Co myślicie?

Następne kroki teraz: wszystko rozbieram do najmniejszej śrubki, dzielę elementy na te do malowania proszkowo, niklowania, malowanie baku i błotnika w kolor. Następnie oddaję do lakiernika a ja w tym czasie zajmę się silnikiem: czyszczenie zaworów i gniazd, przegląd głowicy, czyszczenie gaźników, wymiana uszczelek itd. To powinno wystarczyć, silnik jest raczej zdrowy, a przynajmniej na tyle że nie ma sensu go rozbierać. Kolejny krok - poskładać wszystko, zrobić elektrykę i można odpalać i regulować... "tylko" tyle ;)

Przymierzałem też już przednie koło - wygląda na to że wszystko spasuje prawie plug&play - trzeba będzie tylko dotoczyć jedną tulejkę dystansową, oryginalna jest za krótka do nowej piasty. Poza tym wszystko pasuje.

Tak wygląda "karoseria" po skompletowaniu i dostosowaniu wszystkich elementów

Obrazek

Obrazek



Generalnie motor jest bardzo wąski
Obrazek



Bak od spodu - tutaj widać mocowanie dla wężyka paliwa i przelotkę zrobioną w ramie - paliwo będzie przepływało do jednego kranika
Obrazek



Kierunkowskazy - z tyłu pod fotelem, z przodu w mocowaniu lampy
Obrazek

Obrazek




Rama pod siedzenie, zmieści się tutaj większość bebechów instalacji elektrycznej. Pod bakiem też jest jeszcze trochę miejsca
Obrazek



Bak - została sporo szpara przewidziana na ramę, zaspawana, także mocowanie zrobione inaczej, można było zaspawać dziurę na śrubę, którą ktoś przewidział zaraz obok korka...
Obrazek



Drobiazg ale cieszy - mała stacyjka wpasowana w półkę przedniego zawieszenia, zagospodarowaliśmy dziurę po mocowaniu starej kierownicy (stacyjka była za mała, wymagała wytoczenia aluminiowej tulejki w której się schowała z takim "kołnierzem" na górze - widać na zdjęciu). Idealnie to wyszło!
Obrazek



I jeszcze cięgła do dźwigni nożnych - końcówki mają łożyskowane, powinny długo posłużyć.
Obrazek
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: 2007XV1700 »

już wygląda zajebiście nawet teraz przed malowaniem

mała sugestia z mojej strony. jesli chcesz mieć spokój z uciekającym prądem
drugą dziurę po mocowaniu kierownicy zagospodaruj pod hebel do elektryki
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: Wheel&Steel »

2007XV1700 pisze:hebel do elektryki
Co masz na myśli? dodatkowe uziemienie? Podobno nie zaszkodzi
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: 2007XV1700 »

hebel mam na myśli rygiel / rozlacznik 100A co by akumulator rozłączać całkowicie z instalacji

Obrazek
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: Wheel&Steel »

hmmm, no we sumie to jest pusta dziura do zagospodarowania, czemu nie. tylko muszę mniej "plastikowy" znaleźć.
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Projekt XV920 cafe

Post autor: tylust »

Co do dodatkowej masy jest to typowe usprawnienie instalacji elektrycznej w tym modelu przez wielu uważane za wręcz wskazane. Standardowo masa podłączona jest przez podstawę akumulatora do prawego seta. Praktykuje się doprowadzenie masy z akumulatora bezpośrednio do stalowej ramy. U mnie zrobiło to sporą różnicę. Co do hebla myślę, że kolega miał na myśli dodatkowy wyłącznik prądu - rozłącznik masy. Z mojej praktyki powiem, że nie jest to konieczne jeśli cała instalacja jest przejrzana i nie ma w niej żądnych modyfikacji "na sztukę", lub dodatkowych odbiorników jak gniazda usb itp. U mnie nie odłączam nawet akumulatora na sezon zimowy (w ogrzewanym garażu) i nigdy na wiosnę nie mam problemu z rozładowanym aku.
Tomek
ODPOWIEDZ