125 a 250 roznice

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

125 a 250 roznice

Post autor: MateuH » 12 grudnia 2017, 06:36

Przygotowuje sie do swapu silnika na 250.
Mam pytanie czy sa jakies roznice oprocz średnicy dolotu, dysz gaznika.
Najważniejsze czy moduły sa rozne. Bo o tym nie myslalem do wczoraj.
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

kamyk2351
Posty: 303
Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
Motocykl: Yamaszka
Lokalizacja: południowy wschód
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: kamyk2351 » 12 grudnia 2017, 19:10

Do kosza. takie tematy

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: MateuH » 12 grudnia 2017, 19:30

A dlaczego?
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 1707
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: XV1100, CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 54
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: Top Gun » 14 grudnia 2017, 15:12

MateuH pisze:A dlaczego?
Bo nie ma sensu przerabiać Poloneza na Jaguara :roll: Trzeba po prostu kupić oryginalną 250tkę :D
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,

gazownik
Posty: 405
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: gazownik » 14 grudnia 2017, 15:29

Bez sensu jest pisanie że coś jest bez sensu (akurat w tym przypadku), Jak już silnik czeka, to czemu nie... Zapewne to drożej wyjdzie jak by od razu kupić coś mocniejszego, ale zabawa jest zabawą i satysfakcja do tego. No i oczywiście nie wszyscy są w stanie to zrozumieć.
https://www.youtube.com/watch?v=UDwDlBRzgEM
;)
P.S To jest temat taki jaki powinien tu trafić...

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: MateuH » 14 grudnia 2017, 16:11

Dla mnie jest sens. Maszyna jest wg mnie ladna a z silnikiem 250 nie widzialem takiej. Jest juz doinwestowana wiec....
Zabawa tez jest na zime a co. Lubie sie bawic a co :)
Do polonezow czstp pakuja fordowskie v6 2.9 i nie tylko
sam mam sierre z innym silnikiem niz fabryczny ;)
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

gazownik
Posty: 405
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: gazownik » 15 grudnia 2017, 08:34

No i to rozumiem :) Swap to swap, ale w dziale tuning jak najbardziej temat pasuje :) Ważna jest zabawa. Powodzenia życzę ;).
Tak na marginesie dlaczego w dziale tuning tak mało jest tematów dotyczących tuningu?
Osobiście rozdzielił bym ten dział na tuning i tuning wizualny.

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: MateuH » 15 grudnia 2017, 10:34

Nadal szukam odpowiedzi na temat sterowania. W necie znajduje wielkie nic i pewnie okaże się jak będę go odpalal. Dam znać jak poszlo
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

gazownik
Posty: 405
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: gazownik » 15 grudnia 2017, 11:09

Poszukaj tu http://viragotechforum.com/
Tam są ludzie którzy się bawią w tuning, Może ktoś coś Ci podpowie w tej sprawie.

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4025
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: 2007XV1700 » 15 grudnia 2017, 13:41

Moduły zapłonowe będą inne
45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: MateuH » 15 grudnia 2017, 19:03

2007XV1700 pisze:Moduły zapłonowe będą inne
Mało pocieszacjaca informacja ;) Czyli muszę szukać. Wiesz może jaki typ, model.. Numer żebym bubla nie kupił.
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

Awatar użytkownika
mpendzik
Posty: 158
Rejestracja: 04 września 2016, 21:35
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: mpendzik » 15 grudnia 2017, 19:41

Nie do końca. Jeżeli masz moduł z oznaczeniem P to nie musisz zmieniać. Jeżeli masz O albo M, to musisz zmienić na P albo typowo od 250tki np S albo J.
Oczywiście jak przeszukasz forum, to znajdziesz info o różnicach - było o tym dużo razy. Dolot musi być bez gumowej zwężki, dysze 110 / 17,5 ... oprócz tego reszta gaźnika zostaje od 125-tki...
Pozdrawiam\

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: MateuH » 15 grudnia 2017, 19:57

Dolot i dysze gaznika zmienione ale puki co wzroslo tylko spalanie :)
A ta informacja juz jest lepsza od poprzedniej, dzieki. Jutro zobacze jaki tam mam modol. Je mozna przerabiac jak te od samochodow?
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: MateuH » 21 grudnia 2017, 13:16

Sprawdzilem i mam modol M
Poszperalem po aukcjach i ss dostepne typowe do xv250 ale nie maja takiej naklejki jak oryginal np.
https://www.olx.pl/oferta/modul-cdi-zap ... ngbe4.html
Prawie identycznie sa na aliexpress ale 3 razy tańsze
Motocykl xv250 virago qj250h v-twin cyfrowy zapłon cdi box jednostka dla yamaha xv 250cc 250 elektryczne części zamienne
http://s.aliexpress.com/QzQVNnAf?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)
Pytanie. Czy one beda dzialac czy kasa w bloto. Czas na oczekiwanie oczywiscie mam
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: MateuH » 23 grudnia 2017, 17:32

Znalazłem chyba oryginał... Mam straszny dylemat czy kupić taki drogi i nie wiadomo czy sprawny czy zwykły chiński zamiennik nowy który lata w podobnych moto do virago
Vstar derestrict zapalnik zapłon cdi dla yamaha xv250 virago 3dm-82305-00 nowy
http://s.aliexpress.com/J3qqUfyU?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)
Wysokiej Jakości XV250 Derestrict Cyfrowy Zapłonnik Dla Yamaha XV Zapłon CDI 250 Nowy
http://s.aliexpress.com/myuaAbuY?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)
Znalazłem jednak nowe ale cena mnie nie pocieszyla
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

Awatar użytkownika
RAFFEN
Posty: 633
Rejestracja: 01 września 2014, 18:19
Motocykl: Shadow 750 AERO
Lokalizacja: Jasło
Wiek: 36
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: RAFFEN » 24 grudnia 2017, 02:17

A napęd zostaje ten sam czy też zmieniasz, bo 250 miała inne zębatki.
Z motocyklem jest jak z kobietą , pokochaj, zrozum a potem rozbieraj.

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: MateuH » 24 grudnia 2017, 08:40

Napęd zmienię na taki jak fabryka dawala
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

Awatar użytkownika
Manchis
Posty: 9
Rejestracja: 20 grudnia 2017, 09:35
Motocykl: Yamaha Virago 125
Wiek: 29
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: Manchis » 29 grudnia 2017, 15:40

I jak tam idzie swapowanie? Swego czasu myślałem to tym, jednak nie mam zdolności mechanicznych więc po prostu przesiądę się na mocniejszą maszynę. Jesteś już w fazie rozbierania czy jeszcze poszukiwania informacji i części?

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: MateuH » 30 grudnia 2017, 19:26

No mam silnik :) hehe
Jako że też nie jestem mistrzem mechaniki czekam na czas u kolegi ale po wstępnych diagnozach do zrobienia są cylindry (mam już kolejne i poszły do wysmarowania i szlugi)
Głowicę chyba pójdą od mojego 125 bo jedna to trupiarnia. Zamówione CDI z chin szt 2 bo wolę mieć zapas. Mam nadzieję że do marca się wyrobię że spałem bo jak nie będę musiał przełożyć na później bo w połowie marca moja żona ma termin porodu :)
2 sprawa muszę porządnie odpocząć bo wczoraj wylądowałem w szpitalu (pierwszy raz jechałem karetka) piątym jak u kolegi w warsztacie nagle straciłem przytomność. Na szczęście nic mi się jest. Zwykle przemęczenie. PS. Nie mylić z odcinka po alkoholu, wypiłem wtedy 2 piwa w ciągu 3 godzin.. Masakra nie polecam bo dodatkowo ogółem sobie żebra i ledwo się ruszam.. No i pierwszy od wielu lat sylwester na trzeźwo, no prawie
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1251
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: wąsaty7 » 30 grudnia 2017, 21:48

Podglądałem :oops: kiedyś 125 i 250
- zwróć uwagę na pompkę przyspieszającą w gaźniku, przy dodawaniu gazu jedna z nich ma większy skok
- przepustnica z membraną w 125 płaska w 250 z podcięciem
- kąt zapłonu 125 15 przy 1300 obr/min 30 przy 5000
250/8 przy 1300 27 przy 3000
tylko pytanie różnica na module czy kwestia ustawienia impulsatora
- koło magnesowe z alternatorem inne średnice
Wąsaty7

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: MateuH » 31 grudnia 2017, 10:34

Na wszelki wypadek mam oba silniki do wykorzystania :)
Jak wrócę do zdrowia to tym zajmę już tak bez opierniczania sie
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: MateuH » 19 stycznia 2018, 19:37

Przyszedł chiński CDI o symbolu XV250.
Odpaliłem będący jeszcze w ramię XV125 na moduleno symbolu M, czyli pewnie fabrycznym. Rozgrzałam silnik aż zaczął rowno reagować na odkrecanie. Zgasiłam, zamieniłem sterowniki. Odpalił nandotyk jednak przy odkrecanie silnik się dlawil przed osiągnięciem obrotów. Obstawiam że CDI będzie sprawne jak wsadzę pod zbiornik silnik który powinien obsługiwać, czyli XV 250
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

gazownik
Posty: 405
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: gazownik » 22 stycznia 2018, 11:09

MateuH pisze: Obstawiam że CDI będzie sprawne jak wsadzę pod zbiornik silnik który powinien obsługiwać, czyli XV 250
Zapewne tak.
A jak będziesz zmieniał głowicę, tzn do 250 wstawiał od 125 to zwróć uwagę na pojemność tych głowic. Sprawdź średnicę cylindra i skok tłoka w jednym i drugim (nie chce mi się szukać info), i przelicz stosunek sprężania żeby przypadkiem coś nie zaczęło stukać...

Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: 125 a 250 roznice

Post autor: MateuH » 22 stycznia 2018, 11:52

Głowice raczej zostają oryginalne od 250. Ostatecznie kupiłem cały silnik.
Pozostaje sprawdzenie jego stanu.
Mam też kupione gary od 250 bo pierwotnie miało być to zrobione inaczej.
Coś się z tego na bank poskłada.
Dzieki
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================

ODPOWIEDZ