Virago 125/250 - zmiana tylnego zawieszenia na monoshock

Dodatki i przeróbki do Virago
Gacek
Posty: 3
Rejestracja: 13 czerwca 2016, 20:22
Motocykl: XV125
Status: Offline

Virago 125/250 - zmiana tylnego zawieszenia na monoshock

Post autor: Gacek » 21 grudnia 2017, 14:28

Cześć,

Trafiła mi się fajna okazja zakupu małej Virago (kolejnej :) ), a że obecnie mam dostęp do dużego garażu z dość dobrze wyposażonym warsztatem, postanowiłem nauczyć się czegoś więcej niż tylko wymiana kierownicy i lusterek.
Szukałem sporo informacji na temat Cafe Racerów na bazie Virago i niestety nie trafiłem na zbyt dużo informacji.
Jednakże natrafiłem na jeden ciekawy filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=BnQv5k9S7XA

Dwa amortyzatory zostały zamienione na jeden. Chciałbym zrobić coś podobnego. Różnica polegała by na tym, że nie odcinałbym całej tylnej części ramy jak na filmie, a wstawił wspornik z mocowaniami do amortyzatora, natomiast drugie mocowanie zrobiłbym na wahaczu. Wszystko złapał MIGiem i zawiózł do zawodowego spawacza.
Zdaję sobie sprawę że to duża zmiana. Spowoduje to podniesienie całego siedziska, podniesienie "dupy" do góry. Co za tym idzie, zmiana kąta pochylenia lagów w stosunku do poziomu. Czy ma to wpływ na żywotność układu zawieszenia z przodu, albo samej główki ramy?

Fajnie byłoby jeździć takim Cafe Racer'em, ale nie chcę się rozwalić na pierwszym zakręcie.
Tekst jest zawiły, dlatego dołączam szkic. Czerwonym obwodem zaznaczyłem wspornik który prawdopodobnie musiałbym przesunąć.
Obrazek

Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
Gacek

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4030
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 125/250 - zmiana tylnego zawieszenia na monoshock

Post autor: 2007XV1700 » 21 kwietnia 2018, 22:49

jak podniesiesz przód o taką samą wysokość to geometria się nie zmieni
45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2690
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Virago 125/250 - zmiana tylnego zawieszenia na monoshock

Post autor: tylust » 24 kwietnia 2018, 10:12

Ja się zastanawiam czy ten wahacz tylny nie jest za bardzo wiotki do pojedynczego amortyzatora. Wrażenia z jazdy na zakrętach mogą być niezapomniane. Zauważ, że generalnie wahacze pod pojedynczy amortyzator są dużo bardziej masywne. Szczególnie gdy nie są to odlewy aluminiowe a konstrukcje stalowe. bezpieczniejsze byłoby takie przerobienie wahacza jak an filmie poniżej gdzie masz dodatkowy wspornik zwiększający odporność na skręcanie.

https://www.youtube.com/watch?v=K_ucSMEl8S8
Tomek

ODPOWIEDZ