Strona 1 z 1

Virago 125/250 - zmiana tylnego zawieszenia na monoshock

: 21 grudnia 2017, 14:28
autor: Gacek
Cześć,

Trafiła mi się fajna okazja zakupu małej Virago (kolejnej :) ), a że obecnie mam dostęp do dużego garażu z dość dobrze wyposażonym warsztatem, postanowiłem nauczyć się czegoś więcej niż tylko wymiana kierownicy i lusterek.
Szukałem sporo informacji na temat Cafe Racerów na bazie Virago i niestety nie trafiłem na zbyt dużo informacji.
Jednakże natrafiłem na jeden ciekawy filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=BnQv5k9S7XA

Dwa amortyzatory zostały zamienione na jeden. Chciałbym zrobić coś podobnego. Różnica polegała by na tym, że nie odcinałbym całej tylnej części ramy jak na filmie, a wstawił wspornik z mocowaniami do amortyzatora, natomiast drugie mocowanie zrobiłbym na wahaczu. Wszystko złapał MIGiem i zawiózł do zawodowego spawacza.
Zdaję sobie sprawę że to duża zmiana. Spowoduje to podniesienie całego siedziska, podniesienie "dupy" do góry. Co za tym idzie, zmiana kąta pochylenia lagów w stosunku do poziomu. Czy ma to wpływ na żywotność układu zawieszenia z przodu, albo samej główki ramy?

Fajnie byłoby jeździć takim Cafe Racer'em, ale nie chcę się rozwalić na pierwszym zakręcie.
Tekst jest zawiły, dlatego dołączam szkic. Czerwonym obwodem zaznaczyłem wspornik który prawdopodobnie musiałbym przesunąć.
Obrazek

Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
Gacek

Re: Virago 125/250 - zmiana tylnego zawieszenia na monoshock

: 21 kwietnia 2018, 22:49
autor: 2007XV1700
jak podniesiesz przód o taką samą wysokość to geometria się nie zmieni

Re: Virago 125/250 - zmiana tylnego zawieszenia na monoshock

: 24 kwietnia 2018, 10:12
autor: tylust
Ja się zastanawiam czy ten wahacz tylny nie jest za bardzo wiotki do pojedynczego amortyzatora. Wrażenia z jazdy na zakrętach mogą być niezapomniane. Zauważ, że generalnie wahacze pod pojedynczy amortyzator są dużo bardziej masywne. Szczególnie gdy nie są to odlewy aluminiowe a konstrukcje stalowe. bezpieczniejsze byłoby takie przerobienie wahacza jak an filmie poniżej gdzie masz dodatkowy wspornik zwiększający odporność na skręcanie.

https://www.youtube.com/watch?v=K_ucSMEl8S8