Strona 1 z 1
Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
: 16 sierpnia 2018, 20:55
autor: Janko.janeczko
Witam. Ostatnio kupiłem viargo xv750 se z 82 roku i mam w planach podmienic lagi z dolną i górną półką na te z Yamaha r1 rn04 z 2002 roku. Czy moze ktos z was posiada taką wiedzę jakie są potrzebne przerobki w główce ramy, badz jakich trzeba uzyc łożysk by ładnie wszystko ze sobą współgralo?
Bede wdzieczny za każdą pomocna rade
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
: 17 sierpnia 2018, 08:06
autor: Top Gun
A może ktoś wie
Dlaczego ludzie są tak pi.....
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
: 17 sierpnia 2018, 08:14
autor: Janko.janeczko
Twoj komentarz jest mi zbędny
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
: 17 sierpnia 2018, 09:45
autor: Top Gun
Janko.janeczko pisze: ↑17 sierpnia 2018, 08:14
Twoj komentarz jest mi zbędny
Wstaw sobie jeszcze silnik z Ducati
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
: 17 sierpnia 2018, 09:45
autor: jarodex
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
: 17 sierpnia 2018, 09:48
autor: jarodex
Janko.janeczko pisze: ↑16 sierpnia 2018, 20:55
Witam. Ostatnio kupiłem viargo xv750.......
Jest taki dział na naszym forum :
https://virago.com.pl/viewforum.php?f=7... więc zacznijmy może pierw tam....????
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
: 17 sierpnia 2018, 10:13
autor: 2007XV1700
topgun o co Ci kaman?
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
: 17 sierpnia 2018, 15:47
autor: Top Gun
2007XV1700 pisze: ↑17 sierpnia 2018, 10:13
topgun o co Ci kaman?
Ja tylko pytam
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
: 18 sierpnia 2018, 21:23
autor: tylust
Ja mam u siebie w 750 SE lagi i półki z GSX-R 750 z 1994. Dzięki temu moto ma w końcu przednie zawieszenie
i ma w końcu hamulce
. Osiągów przez to nie przybyło ale traktuję to jako poprawę bezpieczeństwa. Poza tym taki look bardziej mi się podoba
Nie wiem jakie przeróbki w przypadku zawiasu od R1 są potrzebne. W moim przypadku w zasadzie nic nie trzeba było przerabiać - pasowały te same łożyska główki ramy. Trzeba było tylko podciąć około 5 mm dolny kołnierz łożyska w ramie. Musisz sprawdzić jaka jest średnica sztycy od R1 i dopasować odpowiednie łożyska aby pasowały do ramy virago (średnica zewnętrzna). Widziałem takie przeróbki więc na pewno się da. Możliwe, że trzeba będzie dorobić jakieś tulejki, ale tylko zgaduję.
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
: 19 sierpnia 2018, 18:20
autor: Janko.janeczko
Tylust wielkie dzięki za tą odpowiedź. Na samych lozyskach na pewno się nie skończy bo sztyca od r1 jest krótsza od tej co była w xv wiec szlifierka na pewno pójdzie w ruch
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
: 24 sierpnia 2018, 11:34
autor: SoH
A długość lag da radę ustawić jak w oryginale? Chodzi o to, żeby nie zmieniać geometrii przedniego zawieszenia.
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
: 24 sierpnia 2018, 12:00
autor: tylust
SoH no niestety, trzeba się liczyć z dosyć wyraźnym zmniejszeniem prześwitu. Chciałem wstępnie "oszukać system" i założyłem tłustą balonową oponę bodajże Kenda Kruz o szerokości pewnie ze 130 - taką do ciężkich cruiserów. Wyglądała super, ale tarła o cewki przy większym dohamowaniu
no i moto jeździło z grubsza głównie na wprost. Trudno było się złożyć a jak już się udało to moto waliło się cholernie w zakręt. Opcja dla samobójców. Nawet raz na rondku koło domu się wyjebałem
Dlatego wróciłem do oryginalnego (dla GSX-R) rozmiaru 120/70/17. Musiałem skrócić boczną stopkę około 7cm aby w ogóle dało się z niej korzystać
. Na oryginalnej wysokości "centralkę" nie da się postawić moto w pojedynkę (stoi za nisko). Z tym, że kąt główki ramy w XV750 SE z początków produkcji jest generalnie inny (bardziej sportowy niż chopperowy) niż w późniejszych Virago. Rożnica w prowadzeniu nie jest więc dramatyczna - powiedziałbym wręcz, że na plus - jeszcze bardziej sportowo + obniżenie środka ciężkości. Nie ma dramatu - nie szlifuje o krawężniki czy śpiących policjantów. Poza tym z tyłu mam też zmieniony amor na mono z pierwszej generacji MT-03. Jest twardo
Niestety - drugą niedogodnością wynikającą ze zmniejszenia prześwitu jest to, że okienko do kontroli poziomu oleju staje się bezużyteczne - oczko jest cały czas zalane z powodu pochylenia moto bardziej do przodu. Trzeba z tym żyć - pilnować aby moto nie brało oleju i aby nie zalewało - co powoduje przedostawanie się nadmiaru paliwa do karterów.