Sprężyny progresywne Wirth

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Sprężyny progresywne Wirth

Post autor: vinny »

W ubiegłym tygodniu zmieniłem sprężyny w przednim zawieszeniu ze standardowych na progresywne . Przód motocykla poszedł e górę . Teraz w ciasnych i szybkich łukach przestałem trzeć podnóżkami o asfalt ( nieprzyjemne uczucie ). Przy wadze 80 kg tuleje oryginalną wstępnego napięcia sprężyn , po testach drogowych , skróciłem o 1 cm ( przy oryginalnej długości tulei sprężyny oddawały zbyt gwałtownie , słaby komfort ), mimo , że progresywne są zrobione z grubszego drutu nie musiałem robić korekty z ilością oleju w ladze ( poziom oleju jest taki sam jak przy standardowych ) . Teraz jak na na soft choppera prowadzi się naprawdę dobrze .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sprężyny progresywne Wirth

Post autor: 2007XV1700 »

Brawo ty.
Ja nie skracałem ale wlałem mniej oleju (10w). teraz tankuje więcej powietrza bo 1bar w zawias i jest komforcik na niewielkich nierównościach (większa poduszka powietrzna przy większym napięciu wstępnym)
Teraz przód nurkuje wyraźnie mniej i bardziej przewidywalnie co przekłada się na lepszą kontrolę siły hamowania ;)
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sprężyny progresywne Wirth

Post autor: Feniks »

Ja dojrzewam dopiero do decyzji o kupnie progresów ale myślę że już niebawem, szczególnie że cosik dobija przy odbiciu amortyzatorów.
Napiszcie coś o kosztach, trafił kto na jakieś lepsze ceny ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Sprężyny progresywne Wirth

Post autor: vinny »

Ja kupiłem tu https://www.airvib.de/epages/78057509.s ... 0.KH.W1836 chyba najtaniej i dostawa w trzy dni w innych sklepach dostawa od 1 tygodnia do dwóch , polecam mają szeroką ofertę sprężyn .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
_CioneK_70
Posty: 2458
Rejestracja: 25 listopada 2014, 21:30
Motocykl: Raider XV1900
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Sprężyny progresywne Wirth

Post autor: _CioneK_70 »

Hejka,
Podpinam się pod ten temat bo wydaje mi sie najlepszym do pociągnięcia dalej tego tematu. Było kilka innych, a ze dotyczy to sprężyn Wirth, będzie tutaj :mrgreen:
Z przyczyn z który każdy wywnioskuje postanowiłem wymienić sprężyny na progresywne odpowiednio dedykowane do mojego modelu i rocznika.
Sprężyny przyszły prosto z Niemiec od producenta z certyfikatami, briefami potwierdzającymi ze ten oto produkt jest zgodny i OK do Yamahy 1100 3LP, blee , blee ,blee, itd.
No to myślę, rozbieram ściągam wymieniam, składam i jestem zadowolony. No i żeby tak za gładko nie szło zatrzymałem się przed składaniem bo tu zrobiłem głupia minę i potrzebuje waszej rady , wiedzy i doświadczenia. Otrzymane sprężyny mają długość 660 mm (oryginał chyba ~513) i jako tako same bez tulei dystansowej jestem wstanie wcisnąć i zakręci korek, ale montaż z tuleja dystansowa jest niemożliwy :shock: :frustrated: Nie ma takiej siły aby choćby dotrzeć z końcem tulei do wewnętrznego gwintu lagi. Chyba ze na prasie ale to bezsens. Średnica drutu Wirtha jest grubsza od oryginalnej o 1 mm. Nawet jeżeli by się dało to zawias byłby twardy jak kołek. No i kwestia wstępnego napięcia tak jak przy oryginalniej sprężynie i tulei.
Wiem, wiem ...poczytałem opinie kolegów we wszystkich watkach jakie były ale nie rozjaśniło mi to w głowie. Jedni przycinali tuleje o 1 cm (w moim wypadku nie wniesie to nic), drudzy sugeruje nic nie przycinać bo się ułożą (tylko jak je skręcić???!??!), innym podniósł się przód 4 cm itd, itd. Pech jest ze załączone linki do zdjęć na postach już nie pokazują wymienianych sprężyn co uniemożliwia mi porównanie z moimi. Załączam zdjęcie obu sprężyn oryginał z tuleja i Wirtha. Oryginał jest dłuższy o 1 cm, ale to chyba jest zbyt proste aby użyć tulei o tej długości do montażu?!
Aha, jeszcze jedno, bo opinie na necie są rożne: gęstymi zwojami do dołu czy do góry bo już zgłupiałem.... :cry:
Z góry docenię każde sugestie z waszej strony, dzięki.
Załączniki
Spręzyny 40.jpg
Jest tylko cienka czerwona linia pomiędzy rozsądkiem a szaleństwem....
--------------------------------------------------------------------------------------------
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety --------------------------------------------------------------------------------------------
Jest i będzie w sercu Virago XV1100 -->> nowy w stadzie Raider XV1900
muniek
Posty: 142
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Sprężyny progresywne Wirth

Post autor: muniek »

_CioneK_70 pisze: 23 lutego 2020, 20:03 Średnica drutu Wirtha jest grubsza od oryginalnej o 1 mm.
Średnica drutu czy sprężyny? Bo jak różnica 1mm na średnicy drutu to masakra, w drucie sprężynowym dychy na średnicy to jest dużo i jest b.wyczuwalne. Wiedziałeś o tym przed zakupem czy dopiero po otwarciu paczki zmierzyłeś?

Patrzę na zdjęcie i ten nawój jest średnio "inteligentny". Szukałbym innych z bardziej progresywnym nawojem a nie takim zerojedynkowym.

Jeśli chodzi o to, którą stroną to są 2 szkoły: falenicka i otwocka, częściej zakładają falenicką czyli gęstymi na górze ale na razie masz do tego daleko.


ps. już nie pamiętam być może do Virażki jest ograniczona oferta na rynku, ale przerabiałem trochę tych przodów w innych motongach i szukałbym czegoś innego jednak, nie kupiłbym tych Wirthów. Nie krytykuję bo nie wiem co wiedziałeś przed zakupem, tak tylko na gorąco piszę. Można też zrobić coś na wzór, bo nawinięcie to nie jest jakaś skomplikowana sprawa szczególnie przy tej średnicy, problemy zaczynają się przy ~fi 10.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sprężyny progresywne Wirth

Post autor: 2007XV1700 »

Załóż bez tulejki i gęstym do góry. oleju daj 2cm mniej od szczytu lag na złożonym amortyzatorze i włożonej sprężynie i będzie dobrze. możesz potem poeksperymentować z ilością oleju żeby wartość tłumienia (damping) dopieścić. Użyj 10w i pamiętaj o odpowietrzeniu amortyzatora inaczej będzie się pienił olej


Peace.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Sprężyny progresywne Wirth

Post autor: vinny »

CioneK dziwna sprawa z tymi Twoimi sprężynami . Ja też kupiłem konkretnie te https://www.ebay.de/itm/Wirth-progressi ... 235627282d też z certyfikatem z tuf-em .Długość sprężyny jest zgodna z oryginałem , średnica drutu jest trochę większa , a progres nie taki " zerojedynkowy" , metodą prób dopasowałem zawieszenie pod siebie (oryginalna tuleję dystansową skróciłem o 1 cm ) . Może masz zawieszenie pneumatyczne , dlatego ta Twoja sprężyna tak różni się od oryginału . Tak czy siak musisz to poskładać i dopasować tak jak lubisz .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
_CioneK_70
Posty: 2458
Rejestracja: 25 listopada 2014, 21:30
Motocykl: Raider XV1900
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Sprężyny progresywne Wirth

Post autor: _CioneK_70 »

muniek pisze: 23 lutego 2020, 21:40
Średnica drutu czy sprężyny? Bo jak różnica 1mm na średnicy drutu to masakra, w drucie sprężynowym dychy na średnicy to jest dużo i jest b.wyczuwalne. Wiedziałeś o tym przed zakupem czy dopiero po otwarciu paczki zmierzyłeś?
Przed zakupem nie miałem pojęcia o tych zmianach. Deklarowana w katalogu jako do Virago 1997 3LP - wiec moja to wziąłem. Załączam zdjęcia z pomiaru.
Spr oryginał D.jpg
Spr oryginał D.jpg (96.8 KiB) Przejrzano 2936 razy
Spr Wirth D.jpg
Spr Wirth D.jpg (73.79 KiB) Przejrzano 2936 razy
muniek pisze: 23 lutego 2020, 21:40
patrzę na zdjęcie i ten nawój jest średnio "inteligentny". :?
czy ja wiem wszystkie dostępne co oglądałem wyglądały tak samo.. innych nie widziałem...
Może zdjęcie trochę przekłamało...
Wirth.jpg
Wirth.jpg (107.98 KiB) Przejrzano 2936 razy
muniek pisze: 23 lutego 2020, 21:40 . nie kupiłbym tych Wirthów.
Ludzie chwalą i chwalili.... :| Wyboru duzego nie ma ...

No cóz walcze dalej.... :shit:
dzieki za podpowiedzi
Jest tylko cienka czerwona linia pomiędzy rozsądkiem a szaleństwem....
--------------------------------------------------------------------------------------------
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety --------------------------------------------------------------------------------------------
Jest i będzie w sercu Virago XV1100 -->> nowy w stadzie Raider XV1900
Awatar użytkownika
_CioneK_70
Posty: 2458
Rejestracja: 25 listopada 2014, 21:30
Motocykl: Raider XV1900
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Sprężyny progresywne Wirth

Post autor: _CioneK_70 »

2007XV1700 pisze: 23 lutego 2020, 21:51 Załóż bez tulejki i gęstym do góry. oleju daj 2cm mniej od szczytu lag na złożonym amortyzatorze i włożonej sprężynie i będzie dobrze. możesz potem poeksperymentować z ilością oleju żeby wartość tłumienia (damping) dopieścić. Użyj 10w i pamiętaj o odpowietrzeniu amortyzatora inaczej będzie się pienił olej


Peace.
Też to biore pod uwagę , fajnie by było jakbyś odbieral telefony od mnie... :mrgreen: łatwiej by było pogadac .... :bravo:
Jest tylko cienka czerwona linia pomiędzy rozsądkiem a szaleństwem....
--------------------------------------------------------------------------------------------
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety --------------------------------------------------------------------------------------------
Jest i będzie w sercu Virago XV1100 -->> nowy w stadzie Raider XV1900
Awatar użytkownika
_CioneK_70
Posty: 2458
Rejestracja: 25 listopada 2014, 21:30
Motocykl: Raider XV1900
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Sprężyny progresywne Wirth

Post autor: _CioneK_70 »

vinny pisze: 24 lutego 2020, 01:56 CioneK dziwna sprawa z tymi Twoimi sprężynami . Ja też kupiłem konkretnie te https://www.ebay.de/itm/Wirth-progressi ... 235627282d też z certyfikatem z tuf-em .Długość sprężyny jest zgodna z oryginałem , średnica drutu jest trochę większa , a progres nie taki " zerojedynkowy" , metodą prób dopasowałem zawieszenie pod siebie (oryginalna tuleję dystansową skróciłem o 1 cm ) . Może masz zawieszenie pneumatyczne , dlatego ta Twoja sprężyna tak różni się od oryginału . Tak czy siak musisz to poskładać i dopasować tak jak lubisz .
No cóz powiedziec... moze wpadli na jakis nowy pomysł w tej kwestiii :shock: .. Nie nie mam pneumatycznego.... Poskładac musze to wiem.... :bravo: :P , dzieki Vinny za odpowiedz.... :rock:
Jest tylko cienka czerwona linia pomiędzy rozsądkiem a szaleństwem....
--------------------------------------------------------------------------------------------
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety --------------------------------------------------------------------------------------------
Jest i będzie w sercu Virago XV1100 -->> nowy w stadzie Raider XV1900
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sprężyny progresywne Wirth

Post autor: 2007XV1700 »

fajnie by było jakbyś odbieral telefony od mnie... :mrgreen: łatwiej by było pogadac .... :bravo:
... No jakbyś mnie nie znał
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
krzysztofz
Posty: 47
Rejestracja: 18 listopada 2018, 19:50
Motocykl: Yamaha Virago XV1100
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Sprężyny progresywne Wirth

Post autor: krzysztofz »

Ja również dziś wymieniłem sprężyny na progresywne. Miałem już dosyć dobijania zawieszenia. Przyznam szczerze, po Waszych komentarzach wiedziałem że będzie lepiej ale nie spodziewałem się że aż tak. Jest rewelacyjnie, nic nie dobija, moto pięknie sunie po nierównościach, bajka. Sprężyny oczywiście Wirth.

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam,
Krzysztof Z.
ODPOWIEDZ