Wymiana żarówek na ledowe

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
g.ciuruk
Posty: 39
Rejestracja: 01 sierpnia 2017, 11:45
Motocykl: Virago XV 535 S
Wiek: 29
Status: Offline

Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: g.ciuruk »

Cześć ;)

Chciałbym wymienić żarówki w lampie przedniej, tylnej oraz podswietlenie licznika na ledowe. Ktoś coś z was kombinował i może polecić konkretne żarówki? Pozdrawiam ;)
muniek
Posty: 142
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: muniek »

Podepnę się pod temat, też to robiłem w innym motongu. Oprócz przedniej H4 wszystkie wymieniłem bez problemu na oszczędniejsze zamienniki diodowoledowe czy jakoś tak. Bez problemu dobrałem je do do swoich gniazd, kosztowały grosze jakieś 2-3zł/szt. pozycje, kierunkowskazy,stop. Większość zakupiłem na allegro z tego co pamiętam, poszukaj. Problem mam z H4 bo są albo do jazdy dziennej albo bez homologacji albo są jakieś po 500-800zł :shock: Nie wiem z jakiego powodu to robisz czy sztuka dla sztuki bo ja mam całe 7-8 amperów z prądnicy na wszystko i każde pół ampera zaoszczędzone jest b.ważne. W Virażkach aż takiego problemu nie ma.
Może jakiś forumowicz podpowie jakiś oszczędny i niedrogi zamiennik H4?
Awatar użytkownika
jarodex
Posty: 819
Rejestracja: 11 marca 2018, 21:30
Motocykl: XV1100'97
Lokalizacja: ZS
Wiek: 61
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: jarodex »

H4 LED kiepsko oświetlają drogę i są bez homologacji... nie polecam.
Świeć pomimo wszystko,
i bierz przykład ze słońca -
ma w d***e, czy kogoś razi!!


:chopper: .... i wwwrrrrummmmm....... :bravo:

Moja baza wiedzy o VIRAGO - Tu sobie kliknij :lol: ...i podziękuj.... :drunksmile:
Awatar użytkownika
Proton
Posty: 233
Rejestracja: 09 stycznia 2014, 20:53
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: okolice Gdańska
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: Proton »

Ja ma inne doświadczenia. Fakt H4 nie mają homologacji. Ale u mnie znacznie lepiej oświetlała drogę niż markowa H4 + 30%, o zwykłej H4 nawet nie wspominam

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

XV 535 ->-> XV 750

Obrazek
Awatar użytkownika
R63
Posty: 124
Rejestracja: 27 lipca 2016, 15:13
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Kwidzyn GKW
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: R63 »

Szkło w Virago ( przynajmniej w mojej 535 z 2001) jakoś paskudnie rozkłada światło. W drugim chińskim motorku zmieniłem plastikowy odbłyśnik i szkło na metalowo - szklany wkład od Ursusa (Wessem - ok. 30,-) i światło bajka. W virażce szkoda zmieniać, ale gdyby ktoś musiał to Wessem polecam, super jakość,cena i święci jak pół samochodu, oczywiście z homologacją.
Awatar użytkownika
jarodex
Posty: 819
Rejestracja: 11 marca 2018, 21:30
Motocykl: XV1100'97
Lokalizacja: ZS
Wiek: 61
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: jarodex »

R63 pisze: 29 sierpnia 2019, 16:26 Szkło w Virago .... ale gdyby ktoś musiał to Wessem polecam, super jakość,cena....
Raczej: Wesem przez "jedno -s" :nazdrowie:
Świeć pomimo wszystko,
i bierz przykład ze słońca -
ma w d***e, czy kogoś razi!!


:chopper: .... i wwwrrrrummmmm....... :bravo:

Moja baza wiedzy o VIRAGO - Tu sobie kliknij :lol: ...i podziękuj.... :drunksmile:
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 477
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: Marek. »

Nie polecam tych bardzo tanich bo to badziewie straszny. Ja mam:

Tył, mocne z dobrym radiatorem:
https://www.ebay.com/itm/CREE-1157-BAY1 ... 2749.l2649

Kierunki przód (UWAGA przerobiłem na dwukolorowe)
https://www.ebay.com/itm/Pair-1157-4014 ... 2749.l2649

Kierunki tył, mocne ze słabszym radiatorem ale kierunki długo nie nie świecą więc dają rade.
https://www.ebay.com/itm/2x-White-RV-11 ... 2749.l2649

Pozycyjne (nie pamiętam ale chyba te)
https://www.ebay.com/itm/T10-White-5630 ... 2749.l2649

albo te
https://www.ebay.com/itm/1pc-6W-LED-Bri ... 2749.l2649

H4 (bez homologacji) jeszcze nie zamontowałem bo moje zwykłe dają radę, szwagier zamontował w jakims Romecie i jest OK. Te jak widać maja cieplejszą barwę, 5000K zbliżoną do halogenów
https://www.ebay.com/itm/Pair-H4-9003-H ... 2749.l2649
Te H4 są z chłodzeniem aktywnym czyli wentylatorkiem, można kupić podobne mniejsze ale z pasywnym, bez wenrylatora. W wypadku używania tego swiatła jako dziennego polecam te z wentylatorkiem, te z pasywnym przy takich temperaturach jak były w tym roku mogą zrobić piekarnik w kloszu.

Kontrolki - https://pl.aliexpress.com/item/32967803 ... 5c0fFwUL3W
plus
https://pl.aliexpress.com/item/32950303 ... 5c0f9mx8TE

Plus to oczywiście znaczne zmniejszenie poboru prądu (w 125ccm po włączeniu swiateł było czuć znaczne zmniejszenie obrotów na N) minusy to oczywiście brak homologacji H4 co jak się ma pecha może skutkować mandatem i skierowaniem na badania techniczne (ponoć)
:motorcycle:
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5107
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: 2007XV1700 »

Zamiast niehomologowanego zestawu LED + klosz pod H4 lepiej założyć takie cudo
New style Chrome 5.75 Inch LED Headlight 5 3/4"
Lampa
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 477
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: Marek. »

Na forum Junaka mocno to polecali, można kupić na alli w różnych wersjach i kombinacjach i jeszcze lightbary do tego. Na żywo nigdy nie widziałem jak to świeci.
W ledowych na przód, mam nieco problemu ze swiatłem o barwie 5000K w górę, pewnie dlatego wciąż jeżdzę na zwykłej H4. Dla mnie świat ma jakieś dziwaczne barwy przy takiej temperaturze barwowej i oczy mi się szybko męczą, nie wiem może to kwestia przyzwyczajenia a może mojej wady wzroku.
Awatar użytkownika
Proton
Posty: 233
Rejestracja: 09 stycznia 2014, 20:53
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: okolice Gdańska
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: Proton »

Ok. Widziałem taki zestaw na motocyklu jednego z naszych forumowiczów. To był VTX. Pytanie tylko czy pasuje do naszych wirówek.

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

XV 535 ->-> XV 750

Obrazek
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5107
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: 2007XV1700 »

5.75 jest 1:1 z oryginalnym kloszem Virago
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 477
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: Marek. »

Poczytałem troszku i poprzeglądałem YT o tych projektorowych i:
Ogólnie daje radę, jest zdecydowanie lepiej niż na konwencjonalnej H4, no ale żeby nie było za różowo to wybite DOT SAE H9 z prawdziwą homologacją to nie ma nic wspólnego.
Piszę o tych tańszych ~50$ . Nie znalazłem nic na temat rozkładu światła i regulacji, wygląda że światło jest symetryczne, bez odcięcia.

Podobne ale nieco bardziej markowe, produkowane w USA do HD (nie wiem czy przez HD) to już inna bajka. Mają opcję doświetlania na zakrętach, to znaczy po przechyleniu nieco inaczej świecą.

Porównanie jasność tańszego i droższego wkładu
https://www.youtube.com/watch?v=40uV5LXM_AU
Porównanie różnych modeli
https://youtu.be/XNZT6QqHHOo
https://www.youtube.com/watch?v=cMB9fmKVnps

Warte przemyślenia, no ale trzeba by to na żywo zobaczyć, jak znajdę o barwie w okolicach 5000k to może sobie zapodam :cool:
Do wyboru, do koloru:
https://pl.aliexpress.com/item/32977591 ... b201603_53
:motorcycle:
Awatar użytkownika
g.ciuruk
Posty: 39
Rejestracja: 01 sierpnia 2017, 11:45
Motocykl: Virago XV 535 S
Wiek: 29
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: g.ciuruk »

Słuchajcie, możecie podesłać link do diod na podświetlenie licznika? Dolutowalem drugie gniazdo w miejsce zaślepki i po wsadzeniu diod no name tylko dobrane pod gniazdo zaczęło palić bezpiecznik. Pozdrawiam
SZYMON84
Posty: 12
Rejestracja: 29 stycznia 2019, 21:21
Motocykl: XV125
Lokalizacja: Koło, Grzegorzew, Kłodawa
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: SZYMON84 »

W Virago 125 miałem problem ze słabym oświetleniem. Zamontowana była żarówka H4 Philips przez poprzedniego właściciela, wiec nie potrafię powiedzieć jak długo świeciła, może była już pod koniec swojej żywotności (moto ma 22 lata), co mogło być powodem problemu. Po przeczytaniu informacji na różnych forach odnośnie przedniego oświetlenia w motocyklach postanowiłem zmienić żarówkę na nową H4, ale o „podwyższonych” parametrach, oryginalną (podobno na rynku można trafić na podróbki) i dobrej firmy, a więc halogenową a nie LED. Rozważałem Philipsa i Osram, ale ostatecznie wybór padł na dedykowaną żarówkę do motocykli Philips H4 X-treme Vision Moto (decyzję podjąłem po ilości sprzedanych produktów na Allegro, ponieważ OSRAM NIGHT RACER H4 był znacznie mniej popularny, choć w porównaniach żarówek równie dobrze oceniany). Za około 40 zł mam żarówkę zgodną z homologacją, która świeci REWELACYJNIE, znacznie lepiej niż przed zmianą, dzięki czemu dużo bezpieczniej mogę jeździć w nocy, choć w dzień zapewne też lepiej mnie widać (korzystam również z rady doświadczonych motocyklistów, aby w dzień jeździć na długich). Uważam, że odnośnie żarówek LED można ewentualnie rozważyć zakup markowej postojówki - chyba najlepiej Osram LEDriving T4W 4000K, ale to koszt ok 55 zł (cena za 2 szt.), więc pytanie czy warto..(?), skoro nie wpływa to raczej na poprawę oświetlenia, a zmiana z powodu mniejszego poboru prądu zgodnie z informacjami na forum nie ma większego uzasadnienia (zakładając posiadanie żarówek, do których była przystosowana instalacja elektryczna - zwłaszcza przedniej H4, a nie jakiś innych wynalazków o większej mocy). Pozdrawiam
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: leszekk »

SZYMON84 pisze: 17 października 2019, 04:18 (korzystam również z rady doświadczonych motocyklistów, aby w dzień jeździć na długich).
Nazwanie kogoś takiego "doświadczonym motocyklistą" to grube nadużycie. Jazda na długich sprawia, że kierujący innymi pojazdami starają się unikać patrzenia na Twoje światła w wyniku czego nie wiedzą gdzie jesteś i co robisz. Chcesz rady doświadczonego motocyklisty? Proszę: jedź tak, żeby inni na drodze mogli Cię zobaczyć, daj przewidzieć swoje plany, sygnalizuj manewry i myśl również za innych. Jeśli się zastosujesz do tych rad, bezpiecznie będziesz jeździł nawet bez świateł.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Guinamo
Posty: 128
Rejestracja: 23 lipca 2019, 01:08
Motocykl: Virago 125, 535
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: Guinamo »

Za jazdę na długich cały czas tylko zatrzymać przywalic i pojechać dalej. Chcesz bezpiecznie to jeździj z głową i będzie ok.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: Blunio »

leszekk pisze: 17 października 2019, 08:40 Nazwanie kogoś takiego "doświadczonym motocyklistą" to grube nadużycie. Jazda na długich sprawia, że kierujący innymi pojazdami starają się unikać patrzenia na Twoje światła w wyniku czego nie wiedzą gdzie jesteś i co robisz. Chcesz rady doświadczonego motocyklisty? Proszę: jedź tak, żeby inni na drodze mogli Cię zobaczyć, daj przewidzieć swoje plany, sygnalizuj manewry i myśl również za innych. Jeśli się zastosujesz do tych rad, bezpiecznie będziesz jeździł nawet bez świateł.
Powiem tak - z formalnego punktu widzenia masz rację. :roll:
Praktyka wskazuje jednak, że został zatracony sens jeżdżenia motocykli na światłach mijania, z chwilą kiedy wszyscy muszą na nich jeżdzić. Światło nie wyróżnia motocykla jak było w założeniu i po prostu ginie w masie innych. Włączenie długich, ale TYLKO W SŁONECZNY LETNI DZIEŃ na pewno nikogo nie oślepi, a na dodatek zdecydowanie wyróżni motocykl spośród innych pojazdów. Wiem że piszę herezje w ocenie jurystów, ale tak wyglada to w rzeczywistości. :kawa:
Pozdrawiam :bravo:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2987
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: Top Gun »

Blunio pisze: 18 października 2019, 13:20
leszekk pisze: 17 października 2019, 08:40 Nazwanie kogoś takiego "doświadczonym motocyklistą" to grube nadużycie. Jazda na długich sprawia, że kierujący innymi pojazdami starają się unikać patrzenia na Twoje światła w wyniku czego nie wiedzą gdzie jesteś i co robisz. Chcesz rady doświadczonego motocyklisty? Proszę: jedź tak, żeby inni na drodze mogli Cię zobaczyć, daj przewidzieć swoje plany, sygnalizuj manewry i myśl również za innych. Jeśli się zastosujesz do tych rad, bezpiecznie będziesz jeździł nawet bez świateł.
Powiem tak - z formalnego punktu widzenia masz rację. :roll:
Praktyka wskazuje jednak, że został zatracony sens jeżdżenia motocykli na światłach mijania, z chwilą kiedy wszyscy muszą na nich jeżdzić. Światło nie wyróżnia motocykla jak było w założeniu i po prostu ginie w masie innych. Włączenie długich, ale TYLKO W SŁONECZNY LETNI DZIEŃ na pewno nikogo nie oślepi, a na dodatek zdecydowanie wyróżni motocykl spośród innych pojazdów. Wiem że piszę herezje w ocenie jurystów, ale tak wyglada to w rzeczywistości. :kawa:
Pozdrawiam :bravo:
Lepiej zrezygnować (z tak modnych) czarnych ciuchów kasków :wink: i zacząć ubierać się widocznie :motorcycle:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
facet
Posty: 67
Rejestracja: 04 września 2019, 00:11
Motocykl: virago 125 97r
Lokalizacja: Śląsk, DK81 (wiślanka)
Wiek: 47
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: facet »

SZYMON84 pisze:W Virago 125 miałem problem ze słabym oświetleniem. Zamontowana była żarówka H4 Philips przez poprzedniego właściciela, wiec nie potrafię powiedzieć jak długo świeciła, może była już pod koniec swojej żywotności (moto ma 22 lata), co mogło być powodem problemu. Po przeczytaniu informacji na różnych forach odnośnie przedniego oświetlenia w motocyklach postanowiłem zmienić żarówkę na nową H4, ale o „podwyższonych” parametrach, oryginalną (podobno na rynku można trafić na podróbki) i dobrej firmy, a więc halogenową a nie LED. Rozważałem Philipsa i Osram, ale ostatecznie wybór padł na dedykowaną żarówkę do motocykli Philips H4 X-treme Vision Moto (decyzję podjąłem po ilości sprzedanych produktów na Allegro, ponieważ OSRAM NIGHT RACER H4 był znacznie mniej popularny, choć w porównaniach żarówek równie dobrze oceniany). Za około 40 zł mam żarówkę zgodną z homologacją, która świeci REWELACYJNIE, znacznie lepiej niż przed zmianą, dzięki czemu dużo bezpieczniej mogę jeździć w nocy, choć w dzień zapewne też lepiej mnie widać (korzystam również z rady doświadczonych motocyklistów, aby w dzień jeździć na długich). Uważam, że odnośnie żarówek LED można ewentualnie rozważyć zakup markowej postojówki - chyba najlepiej Osram LEDriving T4W 4000K, ale to koszt ok 55 zł (cena za 2 szt.), więc pytanie czy warto..(?), skoro nie wpływa to raczej na poprawę oświetlenia, a zmiana z powodu mniejszego poboru prądu zgodnie z informacjami na forum nie ma większego uzasadnienia (zakładając posiadanie żarówek, do których była przystosowana instalacja elektryczna - zwłaszcza przedniej H4, a nie jakiś innych wynalazków o większej mocy). Pozdrawiam
Szymon czy naprawdę widzisz różnice? Ja w swojej 125 kupiłem jakiegoś Philipsa +130% i powiem szczerze dalej jest dramat. Żarówka nowa, klosz wew odkurzylem, złożona dobrze a jakoś święcenia poniżej minimum. Jak wlacze długie to rozwietla mi się na boki w sensie wzdłuż kierownicy i na kolo ale gaśnie tam gdzie potrzebne czyli przed motorem. Dopiero jakieś paręnascie metrów coś widać ale lichutko. Macie rade co srawdzic i naprawić żeby było lepiej?

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: Blunio »

Ja bym raz jeszcze sprawdził poprawność osadzenia żarówki w odbłyśniku :wink:
A ponadto stan instalacji elektrycznej w Twojej ponad dwudziestoletniej maszynie. Mogą być zaśniedziałe styki i połączenia skutkujące spadkiem napięcia podawanego na żarówkę = słabe świecenie :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
facet
Posty: 67
Rejestracja: 04 września 2019, 00:11
Motocykl: virago 125 97r
Lokalizacja: Śląsk, DK81 (wiślanka)
Wiek: 47
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: facet »

Masz na myśli styki na drodze aku - bezpiecznik - żarówka czy wszystkie, dużą cześć przeczyściłem, szczególnie te pod siedzeniem, było źle :).
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: Blunio »

Musisz sprawdzić wszystkie. Każdy łańcuch wart jest tyle, ile jego najsłabsze ogniwo :roll:
:kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
SZYMON84
Posty: 12
Rejestracja: 29 stycznia 2019, 21:21
Motocykl: XV125
Lokalizacja: Koło, Grzegorzew, Kłodawa
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: SZYMON84 »

Blunio - zgadzam się z Tobą, w słoneczny dzień (a tylko takie sytuacje miałem na myśli), poza dobrymi radami od leszekk, światła drogowe powodują, że jesteśmy lepiej widoczni (zapewne jeszcze lepsze są dodatkowe halogeny LED dające punktowe światło, podobnie jak oświetlenie LED do jazdy dziennej w samochodach). Nasze Virago mają już swoje lata, wiec sprawność i jakość oświetlenia jest mniejsza, co również warto wziąć pod uwagę. Miałem sytuację, że gościu wyjechał mi samochodem z drogi podporządkowanej - był upalny letni dzień, około południa, miał mnie „pod słońce” i mimo, że się zatrzymał i widziałem jak na mnie patrzy, to mnie nie widział! Przewidziałem to, więc byłem przygotowany i odpowiednio zareagowałem, choć jeśli z przeciwka by ktoś jechał to byłoby bardzo nerwowo.. Podsumowując, gdybym miał długie to na pewno bym go nie oślepił, a być może by mnie zobaczył, więc od tej sytuacji w słoneczne dni korzystam z długich oraz zakładam szelki odblaskowe.

Facet - tak, różnica po wymianie żarówki była ogromna. Żarówkę kupiłem u autoryzowanego dystrybutora, bo gdzieś wyczytałem, że na rynku można trafić na podróbki.

Pozdrawiam
Szymon
Awatar użytkownika
skipbulba
Posty: 2030
Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
Motocykl: BMW k1200 LT
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: skipbulba »

Jeżdżenie na "długich" czyli światłach drogowych nie jest dobrym pomysłem. Nie poprawia widoczności, a jeżeli nawet to niewiele. A być może nawet pogarsza, bo nawet w jasny dzień oślepia. Problem z widocznością motocykla polega nie na jasności światła tylko na tym, że jest pojedyncze. Z tego powodu ludzkie oko mam problem z oceną odległości. Moim zdaniem sensownym rozwiązaniem są świecące cały czas lightbary (też w zasadzie niezgodne z przepisami). Jeżdżę motocyklem raczej dużo (około 20-25 tysi rocznie) i niegdy nie miałem problemu z byciem widzianym. I popieram radę by jeździć z głową, dać szansę innym by nas widzieli i co ważniejsze szanse na to, by mogli się domyślić jakie mamy zamiary. A jak ktoś zapierdala z obłędem w oku, a bez pomyślunku, bez sygnalizowania zamiarów, bez przewidywania i bez... marginesu bezpieczeństwa na błedy innych uczestników ruchu to nie pomogą mu ani "długie", ani lightbary, ani 'oczojebne" kaski czy kurtki.
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Awatar użytkownika
_CioneK_70
Posty: 2458
Rejestracja: 25 listopada 2014, 21:30
Motocykl: Raider XV1900
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Wymiana żarówek na ledowe

Post autor: _CioneK_70 »

Zgadzam się z poprzednikiem..... Też jeżdżę z włączonym lightbarem i w sumie mam trzy światła z przodu.....Już kilkukrotnie zauważyłem że magik który już miał się włączać do ruchu i spojrzał w moją strone nacisną gaz koła drgnęły ale jeszcze spojrzał znow w moją stronę i po heblach..... Trwa to ułamek sekundy ale dziala. ...tak jakby te trzy swiatla były czymś dziwnym, ostrzegającym.... Oczywiście przede wszystkim my mamy myśleć i przewidywać.... Ja traktuje każdy pojazd, nawet motocykl jako potencjalne zagrożenie
Jest tylko cienka czerwona linia pomiędzy rozsądkiem a szaleństwem....
--------------------------------------------------------------------------------------------
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety --------------------------------------------------------------------------------------------
Jest i będzie w sercu Virago XV1100 -->> nowy w stadzie Raider XV1900
ODPOWIEDZ