jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
Krys25
Posty: 38
Rejestracja: 03 maja 2009, 19:42
Motocykl: Virago xv535 '97
Lokalizacja: Kurzętnik
Wiek: 42
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: Krys25 »

ja mam wersje 2YL z '97 ale mam 25kw (jakies 34KM) i walczyłem z tym kilka razy, w tłumnikach nic nie mam, obejrzałem je z każdej możliwej strony, są "czyste". No więc jak wyczytałem na forum, wziełem się za króćce, czyli odkręciłem je z silnika i szukałem wstawionych tam kryz (tulejek zwężających) i nic nie znalałem, otwory w króćcach były "normalnej" wielkości, czyli jak ktoś wspomniał wczeniej takie same jak w gaźnikach. No więc pozostaje mi tylko moduł (jeśli coś takiego wogole stosowano) lub rozrząd i się właśnie tego boję. Dlatego jeżdzę 535 z 25kW :cry:
uki
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: uki »

moja 535 we dwie osoby(każda po 100kg)leci bez problemu 150km a samemu nie wiem bo nie prubowałem więdz to wcale nie mało jak na 25kw

[ Dodano: Pon Wrz 14, 2009 8:50 pm ]
sam jestem ciekaw jak z tym modułem???????
adziad
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: adziad »

Krys25, a odkręciłeś wydechy i obejrzałeś? bo w virago przy której mam czasami przyjemność dłubać były zwężki w kolektorach wydechowych, nie w samych już tłumikach.Może to właśnie masz na myśli? Sprecyzuj. Ciągnęłła tak ze 140km/h, po ich wyjęciu licznikowe 160km/h, a dynamika subiektywnie znacznie lepsza.

pozdro podkowa
Awatar użytkownika
Krys25
Posty: 38
Rejestracja: 03 maja 2009, 19:42
Motocykl: Virago xv535 '97
Lokalizacja: Kurzętnik
Wiek: 42
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: Krys25 »

nie testowałem prędkości max bez tłumników, ze względu na naprawdę głośny huk i ogień z tłoków jaki się wydobywał. Bardziej przyśpieszenie i nie czułem różnicy.

Co do osiągów to u mnie maks czy samemu czy z kims to jakies 110km/h, dokładnie trochę ponad 65mph (mil na godzinę). Cały czas próbuję się z kontaktować z kolegą, który to obiecał mi synchronizację gaźników. Niestety przez totalny brak czasu nie może mi tego zrobić, ale jak już uda mi się to sprawdzę czy jest jakaś różnica.

A właśnie, żeby nie było, pradkośc 110km/h jest dla mnie wystarczająca, i tak przeważnie jezdzę jakies 80-90, ale przy wyprzedzaniu większych pojazdów typu TIR bardzo brakuje mu mocy, a mi przy tym pewności siebie. Wiec zanim się zdecyduje na wyprzedzanie musze się dobrze zastanowić nad tym. Najgorsze jest to, gdy w połowie wyprzedzania akazuje się że nie mam za dużo miejsca na dokończenie manewru :cry:
Awatar użytkownika
mad91K
Posty: 721
Rejestracja: 27 maja 2009, 11:26
Motocykl: Suzuki Bandit 650 06
Lokalizacja: Bishops Stortford
Wiek: 32
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: mad91K »

Krys25 pisze:nie testowałem prędkości max bez tłumników, ze względu na naprawdę głośny huk i ogień z tłoków jaki się wydobywał. Bardziej przyśpieszenie i nie czułem różnicy.

Co do osiągów to u mnie maks czy samemu czy z kims to jakies 110km/h, dokładnie trochę ponad 65mph (mil na godzinę). Cały czas próbuję się z kontaktować z kolegą, który to obiecał mi synchronizację gaźników. Niestety przez totalny brak czasu nie może mi tego zrobić, ale jak już uda mi się to sprawdzę czy jest jakaś różnica.

A właśnie, żeby nie było, pradkośc 110km/h jest dla mnie wystarczająca, i tak przeważnie jezdzę jakies 80-90, ale przy wyprzedzaniu większych pojazdów typu TIR bardzo brakuje mu mocy, a mi przy tym pewności siebie. Wiec zanim się zdecyduje na wyprzedzanie musze się dobrze zastanowić nad tym. Najgorsze jest to, gdy w połowie wyprzedzania akazuje się że nie mam za dużo miejsca na dokończenie manewru :cry:
To ciekawe co piszesz , 535 i brak mocy przy wyprzedzaniu TIR ? . No dobra , tu mi coś nie teges. Tak , to ja mogę napisać przy 125-tce , przeważnie 80-90 i max 120 , brak mocy przy wyprzedzaniu TIR ( oh jak wspomnę M4 z Cardiff do Londynu to mi się bana pojawia na gębie )

Zaczynam się zastawiać ...535 czy 750 ?
Szable do boju lance w dłoń? bolszewika goń goń goń !

ETZ 125 88' --> XV 125 99' --> VL 125 01' --> GPZ 500s '00 --> GSF 650S K6 06'
Awatar użytkownika
magdat
Posty: 393
Rejestracja: 19 kwietnia 2009, 21:40
Motocykl: HD Sportster 883
Lokalizacja: Londyn, UK
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: magdat »

Krys25 pisze:A właśnie, żeby nie było, pradkośc 110km/h jest dla mnie wystarczająca, i tak przeważnie jezdzę jakies 80-90, ale przy wyprzedzaniu większych pojazdów typu TIR bardzo brakuje mu mocy, a mi przy tym pewności siebie. Wiec zanim się zdecyduje na wyprzedzanie musze się dobrze zastanowić nad tym. Najgorsze jest to, gdy w połowie wyprzedzania akazuje się że nie mam za dużo miejsca na dokończenie manewru :cry:
Też jezdzę 535 z mocą 34 HP i powiem Tobie, że bez kompleksów zasuwamy z moją Lalcią z grupą starych wyjadaczy na Power Cruiserach. A co do wyprzedzania - może i przydałoby się więcej dynamiki, chociaż dla mnie ważniejszy jest moment obrotowy, a tu generalnie Virago nie błyszczy, obojętne jakiej pojemności i mocy.
I ok, bo na naszych maszynach się z godnością jeździ, ot co :mrgreen:
:bikersmile:

PS. A tak w ogóle to szerokości życzę i bezpiecznego wyprzedzania :grin:
Pozdrawiam, magdat
Awatar użytkownika
poolski
Posty: 961
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁO - PZL
Kontakt:
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: poolski »

Odnośnie silników 2YL to ponoć są te nie blokowane. Mam taki silnik i w papierach 32KW i 45KM - no ale to nie ma być ścigacz. Z szybą po regul. zaworów synchronizacji gaźników wymianie świec i łańcuchów rozrządu ok 150 km/h z szybą z przodu i zapasem w manetce ale to był tylko test. Moja Virówka 535 to 80-90 a na dłuższą trasę 100-120 km/h więcej to już nie jest jazda to "Kamikadze"
Ostatnio zmieniony 10 grudnia 2009, 22:35 przez poolski, łącznie zmieniany 1 raz.
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. - :uklon:
uki
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: uki »

panowie moja virówka leci równe 140km/h i nie istotne cy samemu czy we dwoje czy z górki czy pod górke czyli ewidentnie jest zablokowana tylko gdzie szukać tej blokdy tego nie wie nikt tłumiki to mit kruśce jeszcze nie wiem ...pozdro
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: strazak »

jeżeli tylko 140 bez względu na ilość osób na motorku to masz jak inny moduł zapłonowy inaczej się nie da zablokować tego silnika żeby miał takie same parametry solo i z pasażerem . Poszukaj kogoś z twojej okolicy co ma 2yl i spróbuj podmienić moduł tylko na test i będziesz wiedział czy to to czy nie .
ADAM
uki
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: uki »

mądry pomysł...dzieki
Awatar użytkownika
Dredd
Posty: 142
Rejestracja: 14 czerwca 2009, 23:57
Motocykl: H-D, kiedyś Virago 750
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: Dredd »

A czy Twoje 34Km przeszkadzają Ci rzeczywiście w jeździe, czy jest to problem czysto "psychologiczny"? :grin:
Ja sam jeżdzę motocyklem, który ma raptem 70KM, ale prawie 3x większą pojemność i waży 340kg i nie narzekam! Pewnie zawsze można mieć więcej, ale mnie wystarcza.
Jeśli niewielkim nakładem można powiększyć moc - pewnie warto próbować, więc trzymam kciuki!
Awatar użytkownika
poolski
Posty: 961
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁO - PZL
Kontakt:
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: poolski »

Dredd pisze:A czy Twoje 34Km przeszkadzają Ci rzeczywiście w jeździe, czy jest to problem czysto "psychologiczny"? :grin:
Ja sam jeżdzę motocyklem, który ma raptem 70KM, ale prawie 3x większą pojemność i waży 340kg i nie narzekam! Pewnie zawsze można mieć więcej, ale mnie wystarcza.
Jeśli niewielkim nakładem można powiększyć moc - pewnie warto próbować, więc trzymam kciuki!
Jak chciałbyś przecinak to CBR 600 dawcy niekoniecznie bo nie ma czego zbierać. A Virago to nie przecinak i zgadzam się z poprzednikiem dredd. Moc w Virago to króce gaźnika i wydechy ale po co zwiększać coś co nie jest do zwiększania mocy tylko dla kultury i satysfakcji z jazy v-ką.
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. - :uklon:
Domo
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: Domo »

Witam Państwa:) a Ja mam takie pytanie czy gdybym wewalił filtr stożkowy i dał go na zewnątrz nie pod bakiem i rurą doprowadzane było powietrze z pędu motoru pod ciśnieniem to dało by to coś w konikach ??:P była by mocniejsza?:D :grin:
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: leszekk »

Domo pisze:to dało by to coś w konikach ?
Teoretycznie tak - lekkie doładowanie dało by się zaobserwować. Niestety, prawdopodobnie większość tak pozyskanego nadciśnienia wytraciłbyś w filtrze, który tak usytuowany miałby dużo okazji do zaklejenia się robalami i kurzem. Dodatkowym problemem byłoby wyregulowanie takiego ustrojstwa aby poprawnie wykorzystać łatwiej dostępne powietrze - wszak przełożenie prędkości jazdy na zapotrzebowanie na mieszankę paliwowo - powietrzną nie jest liniowe. A co będziesz robił jak Cię w trasie deszczyk pokropi? Chyba nie bez przyczyny w większości pojazdów chwyt powietrza ustawiony jest w taki sposób, aby pobierać powietrze w miarę możliwości najczystsze.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Domo
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: Domo »

Wiesz ja jeszcze nie wiadomo jakich tras to nie pokonuje motorem ale z tym deszczem to masz racje ale sa takie filtry obudowane że robal w niego nie wleci a kop będzie może dla przykładu dam link do filtra ten nie jest obudowany a;e ma metalowa siateczke to nie widze problemu http://allegro.pl/item878155992_nowy_fi ... _32mm.html albo taki obudowany http://allegro.pl/item872056491_tuning_ ... _35mm.html lub też taki http://allegro.pl/item856284782_tuning_ ... _28mm.html dla mnie celem jest to że nie chce ubierać motoru w skórę bo źle sie bym czuł jestem za młody na to tak przynajmniej ja to odczuwam i taki filtr da kopa ale i jak ładnie sie to chromowaną rurką wyprowadzi to będzie i dobrze się prezentować szukam jeszcze oparcia do swojego ale te ceny co ludzie za takie go... nie oparcie to jest szok no może jeszcze lightbary bym sobie zamontował bo może naprawdę świetnie to wyglądać gdyby oparcie było to było by wszystko ale jeszcze coś pokombinuje z tym filtrem zobaczę do wiosny dużo czasu jeszcze można coś wykombinować.... jeżeli wezmę się za przeróbki to dodam fotki i oczywiście z pokorą wysłucham komentarzy a co będę krakał zobaczymy :):))))
Awatar użytkownika
tosemja
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2008, 16:31
Motocykl: ex xv 535, teraz VL 1500
Lokalizacja: Częstochowa/ Wrocław
Wiek: 39
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: tosemja »

Domo pisze:Wiesz ja jeszcze nie wiadomo jakich tras to nie pokonuje motorem ale z tym deszczem to masz racje ale sa takie filtry obudowane że robal w niego nie wleci a kop będzie może dla przykładu dam link do filtra ten nie jest obudowany a;e ma metalowa siateczke to nie widze problemu http://allegro.pl/item878155992_nowy_fi ... _32mm.html albo taki obudowany http://allegro.pl/item872056491_tuning_ ... _35mm.html lub też taki http://allegro.pl/item856284782_tuning_ ... _28mm.html dla mnie celem jest to że nie chce ubierać motoru w skórę bo źle sie bym czuł jestem za młody na to tak przynajmniej ja to odczuwam i taki filtr da kopa ale i jak ładnie sie to chromowaną rurką wyprowadzi to będzie i dobrze się prezentować szukam jeszcze oparcia do swojego ale te ceny co ludzie za takie go... nie oparcie to jest szok no może jeszcze lightbary bym sobie zamontował bo może naprawdę świetnie to wyglądać gdyby oparcie było to było by wszystko ale jeszcze coś pokombinuje z tym filtrem zobaczę do wiosny dużo czasu jeszcze można coś wykombinować.... jeżeli wezmę się za przeróbki to dodam fotki i oczywiście z pokorą wysłucham komentarzy a co będę krakał zobaczymy :):))))
Myślałeś kiedyś żeby zacząć używać kropek i przecinków ? :razz: :mrgreen:
A co do tego filtra to nie wiem czy jest to warte zachodu. XV 535 nie jest do wyścigów i prawda jest taka, że i taki filtr niewiele pomoże.
Zawsze kiedy piszesz głupie posty Bóg zabija kotka !
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: kyller »

Domo pisze:Witam Państwa:) a Ja mam takie pytanie czy gdybym wewalił filtr stożkowy i dał go na zewnątrz nie pod bakiem i rurą doprowadzane było powietrze z pędu motoru pod ciśnieniem to dało by to coś w konikach ??:P była by mocniejsza?:D :grin:
prawie se monitor oplułem :mrgreen:
domo po pierwsze w virce mozna sporo zrobic (naprawde sporo) pytanie czy warto nir warto bo mozna zamienic na 1100 (albo na cebre) i tyle, jestem przeciwnikiem dłubania dla dłubania kosztem obnizenia trwałosci silnika
po drugie twoj pomysł jest bezsensowy (doładowanie dynamiczne) byc moze spałes na fizyce,
po trzecie zeby naprawde miec uzysk to trzeba miec doswiadczenie i hamownie bez tego poruszasz sie w sferze psychologii i voodoo.
po czwarte i najważniejsze , długość fiuta nie zależy od mocy silnika czy wielkosci moto, zacznij jezdzic pojedz na taki nordkap (jak lubisz zimno) i bedzie dłuższy :mrgreen:
wnioski
wywalenie filtra ma sens ale tylko w połaczeniu w wyrzuceniem dwóch gazników wstawieniem jednego id dokładna regulacja tego ukłądu na hamowni, dołądowanie dynamiczne jest poza zakresem dostepnym dla amatora, z wykresów wynika ze bedzie działać pozwyzej 120 km/h (ponizej to voodoo) a i tak opracowanie tego wymaga hamowni i setek prób. Jedyne co mozna próbowac zmienic w XV to przebieg fragmentów krzywej momentu- zmiana igły rozpylacza i dysz (same dysze nic nei dadza)
Domo
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: Domo »

heheheh dobra kyller rozbroiłeś mnie dam sobie siana heheh no uśmiałem sie jak twój post czytałem :D
Awatar użytkownika
jojo80
Posty: 401
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 23:05
Motocykl: yamaha virago 535' 2YL. 46ps.91'
Lokalizacja: wadowice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: jojo80 »

nic śmiesznego!Domo, .
by jezdzic trzeba zyć...
krzyhu
Posty: 111
Rejestracja: 14 grudnia 2009, 16:13
Motocykl: Yamaha Virago 535 2yl dx
Lokalizacja: rybnik
Wiek: 41
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: krzyhu »

Kyller ma racje... Ja myśle ze jak ktos ma duze wymagania.. to virago 1100 a nie kombinowac z przerobkami 535 ktore nie ma co ukrywac zazwyczaj zmniejszaja żywotnosc silnika.. Pozdrawiam :rock:
Awatar użytkownika
marek81
Posty: 97
Rejestracja: 18 maja 2011, 18:16
Motocykl: Yamaha XV535 '89
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 43
Kontakt:
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: marek81 »

Witam. Posiadam wersje 2YL w której był wydech przelotowy. Zamontowałem wydech o numerze 4KU-14711, a powinien być 2YL-14711.
4KU to jaka wersja? Jak wyglądają ewentualne zwezki kolektora wydechowego?
Jak sobie naprawisz, tak sobie pojeździsz.
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: Feniks »

kyller pisze: 16 stycznia 2010, 09:26
Domo pisze:Witam Państwa:) a Ja mam takie pytanie czy gdybym wewalił filtr stożkowy i dał go na zewnątrz nie pod bakiem i rurą doprowadzane było powietrze z pędu motoru pod ciśnieniem to dało by to coś w konikach ??:P była by mocniejsza?:D :grin:
prawie se monitor oplułem :mrgreen:
domo po pierwsze w virce mozna sporo zrobic (naprawde sporo) pytanie czy warto nir warto bo mozna zamienic na 1100 (albo na cebre) i tyle, jestem przeciwnikiem dłubania dla dłubania kosztem obnizenia trwałosci silnika
po drugie twoj pomysł jest bezsensowy (doładowanie dynamiczne) byc moze spałes na fizyce,
po trzecie zeby naprawde miec uzysk to trzeba miec doswiadczenie i hamownie bez tego poruszasz sie w sferze psychologii i voodoo.
po czwarte i najważniejsze , długość fiuta nie zależy od mocy silnika czy wielkosci moto, zacznij jezdzic pojedz na taki nordkap (jak lubisz zimno) i bedzie dłuższy :mrgreen:
wnioski
wywalenie filtra ma sens ale tylko w połaczeniu w wyrzuceniem dwóch gazników wstawieniem jednego id dokładna regulacja tego ukłądu na hamowni, dołądowanie dynamiczne jest poza zakresem dostepnym dla amatora, z wykresów wynika ze bedzie działać pozwyzej 120 km/h (ponizej to voodoo) a i tak opracowanie tego wymaga hamowni i setek prób. Jedyne co mozna próbowac zmienic w XV to przebieg fragmentów krzywej momentu- zmiana igły rozpylacza i dysz (same dysze nic nei dadza)
:rock: :rock: :rock: :rock:
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2987
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 60
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: Top Gun »

Ale pi......liota :motorcycle:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: Blunio »

marek81 pisze: 04 maja 2019, 21:03 Witam. Posiadam wersje 2YL w której był wydech przelotowy. Zamontowałem wydech o numerze 4KU-14711, a powinien być 2YL-14711.
4KU to jaka wersja? Jak wyglądają ewentualne zwezki kolektora wydechowego?
Ludzie onegdaj pisali że to zwykle blaszane kryzy wspawane na wlocie. :shock:
Chyba nie sądzisz że komuś się chciało rozbebeszać układ dla wmontowania ograniczenia :mrgreen:
:kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2987
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 60
Status: Offline

Re: jak zwiększyć moc i osiągi virago 535

Post autor: Top Gun »

Żeby po tych przeróbkach, moc wam nie urwała kiery :lol: chce się więcej mocy, to kupuje się inne moto :wink: Jestem wręcz prwiem że większość z Was wykorzystuje maksymalnie ooło 50-60% fabrycznej mocy Virago 535 :chopper: Tak więc jeszcze jest co wycisńąć bez przerobek :motorcycle:
Czopery nie słuzą do z....lania, o czym świadcxy chocażby.pozycja motocyklisty na tego typu motocyklui pewne znajdą się yacy co będą chcieli zaklinać rzeczywistość, ale sorry Panowie:motorcycle:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
ODPOWIEDZ