VIRAGO NA BOBBERA

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
koron1
Posty: 436
Rejestracja: 19 kwietnia 2008, 12:11
Motocykl: virago 535 '93
Lokalizacja: Krosno
Wiek: 42
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: koron1 »

Awatar użytkownika
Adziel
Posty: 1608
Rejestracja: 09 grudnia 2010, 21:13
Motocykl: Yamaha xv 1000 GE
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 57
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Adziel »

Żeby tak zjebsuć - :cry: taki motór ...
Awatar użytkownika
JohnnY
Posty: 4070
Rejestracja: 06 października 2008, 22:30
Motocykl: Intruz VS 1400
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 35
Kontakt:
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: JohnnY »

Mi się zajebiście podoba :rock:
Awatar użytkownika
Redneck
Posty: 1412
Rejestracja: 19 czerwca 2009, 23:09
Motocykl: Yamaha XTZ750 ST
Lokalizacja: UK, Coventry
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Redneck »

dobry na maxa :bravo: jedyne co mi sie nie podoba to zakrycie calego tylniego kola, ale poza i tak efekt jest imponujacy...
ciekawe ile mial meki z gaznikami po zamontowaniu tych stozkow? :twisted:
Awatar użytkownika
copy_paste
Posty: 178
Rejestracja: 27 listopada 2010, 21:03
Motocykl: 750tka
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: copy_paste »

Adziel, poważnie Ci się nie podoba? O____o
Awatar użytkownika
Wesoly
Posty: 1660
Rejestracja: 20 lutego 2011, 11:14
Motocykl: H-D
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Wesoly »

celkiem; calkiem. :bravo:
535-> 1100-> FAT BOB-> SPORT GLIDE
Awatar użytkownika
WEGOTA
Posty: 103
Rejestracja: 30 stycznia 2009, 14:15
Motocykl: VIRAGO XV 750 (1998 USA)
Lokalizacja: MAZURY
Wiek: 52
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: WEGOTA »

A po czym poznaliście że to viagra? /nie mam na myśli napisu/ :wink: :razz:
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Arni »

WEGOTA, a silnik nie wydaje Ci się jakiś znajomy :?: :wink:
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Anon
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Anon »

Podepnę pytanko pod ten temat. Ktoś się orientuje skąd skręcić takie okrągłe "pokrywki"? Chodzi mi o te które oryginalnie mają kształt łezki, są plastikowe, w virażkach z jednej strony trzymają kable od elektryki a z drugiej są całkiem puste.
Awatar użytkownika
TOM
Posty: 1434
Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
Motocykl: pies..zły - BT 1100
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: TOM »

http://www.youtube.com/watch?v=ctxU2mem ... re=related

szczena mi opadła.... i te wydechy :mrgreen: :mrgreen:
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
Awatar użytkownika
SE-MEN
Posty: 487
Rejestracja: 07 sierpnia 2010, 18:50
Motocykl: XV 535 VIRAGO 98
Lokalizacja: Konstancin
Wiek: 49
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: SE-MEN »

nie no maszynka miodzio :bravo:
Awatar użytkownika
marek81
Posty: 97
Rejestracja: 18 maja 2011, 18:16
Motocykl: Yamaha XV535 '89
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 43
Kontakt:
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: marek81 »

Witam. Chciałbym przerobić przednie zawieszenie tak aby założyć szerokie koło 16" tak jak na tym zdjęciu.
Oczywiście można kupić wszystkie elementy do takiej konwersji jednak koszt samych półek, obręczy + szprych do przeróbki to około 1500euro.
Dlatego zastanawia mnie czy nie dało by rady wykorzystać półek, zawieszenia od xvs650 i koła od xvs650 dragstar classic?
Czy XV535 i XVS650 mają podobne główki ramy? Zagłębiał się ktoś w temat przebudowy na szerokie półki?
Zależy mi na efekcie końcowym jak ze zdjęcia z powyższego linku.
Jak sobie naprawisz, tak sobie pojeździsz.
Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 33
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Flower »

różnica jest 3,5 stopnia, bo XV ma 58,5 a XVS ma 55. Ciężko mi powiedzieć, bo nie znalazłem danych jeżeli chodzi o rozmiar tarczy hamulcowej w XVS. Różnica w kącie wydaje się minimalna, ale na metrze długości lag będzie różnica 3,5 cm w wysunięciu koła. Nigdy nie przyglądałem się główce dragstara, ale te 3,5 centymetra może wywołać diametralną różnicę w prowadzeniu, bo to stosunkowo dużo.

"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."

Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
Awatar użytkownika
Mani
Posty: 321
Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
Motocykl: VT 700 / była: XV250
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 33
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Mani »

Ja myślę że można spróbować. Zlecić jakiejś firmie wycięcie półek, od DragStara wsadzić same lagi i koło. Powinno zagrać. Chyba ważniejsza jest tu długość lag niż kąt główki ramy, bo przecież rama zostaje ta sama.
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."
Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 33
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Flower »

ale na oryginalnych półkach z drag stara po złożeniu ostatecznie może wyjść inny kąt i można się zdziwić.

"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."

Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Miszczu »

Flower pisze:ale na oryginalnych półkach z drag stara po złożeniu ostatecznie może wyjść inny kąt i można się zdziwić.
Same półki kąta nie zmienią- zwłaszcza z dragstara bo to zwykłe półki nie zmieniające kąta :wink:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 33
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Flower »

:)
Miszczu pisze:
Flower pisze:ale na oryginalnych półkach z drag stara po złożeniu ostatecznie może wyjść inny kąt i można się zdziwić.
Same półki kąta nie zmienią- zwłaszcza z dragstara bo to zwykłe półki nie zmieniające kąta :wink:
Dlatego napisałem, że nie przyglądałem się półkom drag stara, jeżeli rzeczywiście nie mają kąta to można spróbować ;)

"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."

Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Arni »

Wszystko zależy, o jakim kącie rozmawiamy.
Jak udało mi się po wielu trudach ustalić na pewnym forum wyróżniamy dwa rodzaje kątów związanych z główką ramy:
1) kąt główki ramy - jest stały, określony przez konstruktora ramy (nie udało mi się ustalić na podstawie jakich przesłanek), zmienić go można jedynie modyfikując (tnąc) ramę
2) wirtualny kąt główki ramy - określony przez przecięcie osi obrotu przedniego zawieszenia z płaszczyzną podłoża, na którym stoi (porusza się) motocykl.

Wirtualny kąt główki ramy (jak łatwo sobie wyobrazić) można modyfikować poprzez:
- montaż specjalnych adapterów na główkę ramy (występują w zestawach takich jak AME itp.)
- zmianę długości amortyzatorów przedniego zawieszenia
- zmianę długości amortyzatorów tylnego zawieszenia (stosowane powszechnie w motocyklach wyścigowych)

Jeśli chodzi o poruszony przypadek zmiany przedniego zawieszenia w 535 na zawias od dragstara to trzeba sprawdzić dwie sprawy:
- czy i ewentualnie, jakie przeróbki należy wykonać, aby założyć półki od dragstara na główkę 535
- czy amortyzatory dragstara mają na tyle niewielką różnicę długości w stosunku do 535 która nie spowoduje ani zbyt niskiego ustawienia silnika ponad jezdnią (w przypadku, gdy będą krótsze), ani zbyt wysokiego podniesienia przodu motocykla które wizualnie może być niezbyt ciekawe (w przypadku gdy amory będą dłuższe).

Sprawy te można sprawdzić dokładnie analizując książki serwisowe danych modeli i (lub) organoleptycznie bezpośrednio porównując.
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Miszczu »

Arni pisze: Wirtualny kąt główki ramy (jak łatwo sobie wyobrazić) można modyfikować poprzez:
- montaż specjalnych adapterów na główkę ramy (występują w zestawach takich jak AME itp.)
- zmianę długości amortyzatorów przedniego zawieszenia
- zmianę długości amortyzatorów tylnego zawieszenia (stosowane powszechnie w motocyklach wyścigowych)
Co do adapterów sie zgodzę lub po prostu zmiana półek o różnej geometrii (jak u mnie) z tym,że kąt nie jest wirtualny tylko rzeczywisty. Ale to z tymi amorami to jakieś bzdety- owszem wizualnie sie zmieni kąt ale ten sam efekt osiągniemy wożąc z tyły jakiegoś grubasa zamiast laseczki :P :wink: to jest kąt wirtualny :wink:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Arni »

Miszczu, ja nie opisuję efektów przemyśleń czyścicieli szprych spod budki z piwem tylko ściśle techniczne fakty. Jeśli chcesz się do tego odnosić, lub znalazłeś jakąś nieścisłość czy pomyłkę to proszę bardzo, ale na podstawie literatury fachowej a nie stwierdzeń typu "olej ma większą gęstość od wody, bo wkładałem tam palec i wiem lepiej"

Zwróć uwagę na definicję ?wirtualnego kąta główki ramy?, którą podałem a sam stwierdzisz, że Twoja wypowiedz nie ma sensu.
Ostatnio zmieniony 01 kwietnia 2012, 14:18 przez Arni, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 33
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Flower »

No wiesz, akurat Miszczu ma trochę doświadczenia z budową motocykli. Ja akurat nie rozumiem
Arni pisze:wirtualny kąt główki ramy - określony przez przecięcie osi obrotu przedniego zawieszenia z płaszczyzną podłoża, na którym stoi (porusza się) motocykl.
Nie mogę sobie tego wyobrazić, oś obrotu przedniego zawieszenia będzie wewnątrz główki ramy, nawet mimo ujemnych półek i wysunięcia widelca bardziej do przodu...

"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."

Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Miszczu »

Według mnie są dwa kąty: kąt główki ramy i kąt widelca- ten pierwszy jest stały (jak napisałeś) drugi nie- można go zmienić wspomnianymi adapterami lub półkami. Zmiana amorów itp zmieni ten kąt TYLKO względem podłoża nie motocykla, jeżeli do zrozumienia tak prostego faktu potrzebny Ci jakiś elementarz to sorry nie pomogę :roll:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Arni »

Flower pisze:No wiesz, akurat Miszczu ma trochę doświadczenia z budową motocykli.
w to nie wątpię, ale wiedzę techniczną jak widać niestety ubogą

Flower pisze: Nie mogę sobie tego wyobrazić, oś obrotu przedniego zawieszenia będzie wewnątrz główki ramy, nawet mimo ujemnych półek i wysunięcia widelca bardziej do przodu...
oś nie będzie wewnątrz główki ramy (z definicji oś jest prostą i jest nieskończona) będzie jedynie przechodzić przez główkę ramy i przetnie się w pewnym punkcie z płaszczyzną podłoża, na którym jest motocykl
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Arni »

Miszczu pisze:Według mnie są dwa kąty
no widzisz, a według ludzi, którzy konstruują elementy motocykli jest ich trochę więcej i posiadają ścisłe definicje, dzięki którym można określać i analizować wprowadzane zmiany w celu uzyskania zamierzonego efektu.

Miszczu Ty sam sobie zrobisz półkę, wysuniesz widelec i to jakoś jeździ ? OK., ale gdy profesjonalnie projektuje się geometrię motocykla (zwłaszcza sportowego) to jest mnóstwo zależności, które się uwzględnia i nic nie robi się na chybił trafił. Gdybyś troszeczkę poczytał to wiedziałbyś o czym piszę.
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: VIRAGO NA BOBBERA

Post autor: Miszczu »

Arni pisze:no widzisz, a według ludzi, którzy konstruują elementy motocykli jest ich trochę więcej i posiadają ścisłe definicje, dzięki którym można określać i analizować wprowadzane zmiany w celu uzyskania zamierzonego efektu
nie pajacuj wiesz o co mi chodzi :wink:
Arni pisze:w to nie wątpię, ale wiedzę techniczną jak widać niestety ubogą
od tej wiedzy już mnie łeb boli- jednaki od teorii wolę praktykę- teorię studiowałem 8 lat( nie jeden kierunek coby niedomówień nie było)
Naprawdę sądzisz, że da rade zrobić motocykl w miesiąc spawając wszystko na farta :wink: Zbyt piękne by to było.
Dobra flaszka na zgodę :drunksmile:
:mrgreen:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
ODPOWIEDZ