Virago/Road star jako turystyk

Ciekawe miejsca, propozycje wycieczek, co warto zobaczyc? Tematy związane z turystyką motocyklową
Awatar użytkownika
pero
Posty: 112
Rejestracja: 19 kwietnia 2014, 18:45
Motocykl: Virago 750
Status: Offline

Virago/Road star jako turystyk

Post autor: pero » 15 kwietnia 2018, 12:45

Cześć
Zwracam się z pytaniem do doświadczonych czyli tych którzy praktykują długie trasy na ogólnie mówiąc chopperze (z naciskiem na Virago 750 i Wild/Road Star 1600). Jak sprawdzają sie w dluzszej trasie i czy wogole jest sens jesli docelowo mysli sie o turystyce inwestować w wymieniony w tej sprzęt?
Obecnie robię raczej krótsze trasy ale w planach mam wypad do Czarnogóry. Czy jest sens planować taką wyprawę na takim moto?

Awatar użytkownika
jmc
Posty: 129
Rejestracja: 19 czerwca 2015, 08:23
Motocykl: burdel na kołach 750
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 28
Status: Offline

Re: Virago/Road star jako turystyk

Post autor: jmc » 15 kwietnia 2018, 15:44

Odpowiedź brzmi "to zależy" - w głównej mierze od tego w co motocykl będzie doposażony. Na gołym virago będzie bardzo wiało i ogólnie nie jest to na pewno typowy połykacz kilometrów - niewielki zbiornik paliwa wymusza częste tankowania a niska masa powoduje podatność na podmuchy bocznego wiatru. Fabryczne zawieszenie też nie jest najbardziej komfortowe. Oczywiście wszystko się da, ale trasy powyżej 200-300 km ciągiem są już dość męczące.

Ciężki cruiser w typie Wild Stara to inna bajka, o ile trasa będzie się składała głównie z dobrej jakości asfaltu.
w kasku każdy motocyklista jest przystojny :cool:

Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 1759
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: XV1100, CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Virago/Road star jako turystyk

Post autor: Top Gun » 16 kwietnia 2018, 08:03

Do tego celu służą TURYSTYKI :D

Motocykl turystyczny to typ motocykla przeznaczonego do turystyki. Pomimo że prawie każdy motocykl może być wykorzystywany do tego celu, producenci rozwinęli specyficzną linię modeli zaprojektowanych i zaadresowane szczególnie potrzebującym motocykli do tego celu. Motocykle turystyczne zazwyczaj mają wysokie owiewki i przednie szyby oferujące wysoki stopień ochrony przed wiatrem i warunkami pogodowymi. Zbiorniki paliwa o dużych pojemnościach do przebywania długich dystansów pomiędzy tankowaniami i oferujące wygodniejszą, wyprostowaną pozycję niż motocykle sportowe.
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,

Awatar użytkownika
Bynio
Posty: 1288
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
Motocykl: XVS 1300 2007r.
Lokalizacja: Kutno
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Virago/Road star jako turystyk

Post autor: Bynio » 16 kwietnia 2018, 10:31

Jeździłem z plecaczkiem Virówką 1100 ale zaczęło robić się nam ciasno i przesiadłem się na v-star1300 . Na nim zaliczyliśmy Rumunię i Norwegię i jestem bardzo zadowolony. Przymierzałem się do typowych turystyków ale jakoś pozycja na nim mi nie odpowiadała.
Obrazek
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach

Awatar użytkownika
coolman111
Posty: 1396
Rejestracja: 28 marca 2011, 12:14
Motocykl: Virago i WSK
Lokalizacja: Kobylnica
Wiek: 32
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago/Road star jako turystyk

Post autor: coolman111 » 16 kwietnia 2018, 12:41

Na Virago 1100 zrobiłem jednego dnia max 1tkm, czasami robię trasy 500-600 km. Wszystko zależy jak mocno cenisz komfort jazdy i czy jesteś twardym zawodnikiem.
Pozdrawiam wszystkich Obrazek Darek Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawlas
Posty: 178
Rejestracja: 03 lutego 2010, 16:35
Motocykl: XV1100/ST1300
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Virago/Road star jako turystyk

Post autor: Pawlas » 16 kwietnia 2018, 12:42

Czarnogóra zrobiona w 2015 na Virago 1100 - ale każdy turystyk będzie o niebo wygodniejszy.
Nie ma co pytać tylko siadać i jechać a reszta sama przyjdzie (znaczy info czy jest O'k czy nie O'k ) :lol:

A Coolmann powyżej też słusznie prawi :nazdrowie:

gazownik
Posty: 413
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago/Road star jako turystyk

Post autor: gazownik » 16 kwietnia 2018, 12:56

Jeśli trochę jeździsz i jesteś przyzwyczajony do siodła to 400 - 500 km dasz radę zrobić na virago 1100 i następnego dnia jechać dalej. Sporo zależy od przyzwyczajenia organizmu do jazdy.
W tym roku jedziemy z kolegami do Rumuni i tak właśnie zakładamy ok 450km każdego dnia.

Awatar użytkownika
Schwartzu
Posty: 1762
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Virago/Road star jako turystyk

Post autor: Schwartzu » 16 kwietnia 2018, 14:14

To jest troche jak pytanie o gusta - o ktorych ponoć sie nie dyskutuje. A prawda jest taka że jedzie się tym czym się dysponuje. A wszelkie ograniczenia i niedogodnosci to kwestia nastawienia. Są rzeczy które to wszystko rekompensują.
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake

Awatar użytkownika
pero
Posty: 112
Rejestracja: 19 kwietnia 2014, 18:45
Motocykl: Virago 750
Status: Offline

Re: Virago/Road star jako turystyk

Post autor: pero » 16 kwietnia 2018, 18:34

Dzięki wielkie za opinie.
W przyszlym tygodniu zrobię sobie weekendowa trasę w Tatry więc wyrobię sobie również własne zdanie bo trasa ponad 5h w siodle :) Do tej pory to niestety tylko wokół komina.

ODPOWIEDZ