Kilka słów o XV 750
-
- Status: Offline
Kilka słów o XV 750
Gdzieś znalazłem ... może komuś takie informacje się przydadzą
YAMAHA XV 750 Virago
Yamaha VX 750 powstała w 1981 roku natomiast w 1992 powstała zupełnie nowa wersja.
Wówczas była hitem ponieważ po dość niepewnej erze softchopperów (motocykli o wyglądzie
choppera z silnikami od maszyn sportowych) Virago 750 była motocyklem posiadającym
wszystkie cechy prawdziwego choppera tzn. kroplowy zbiornik, amfiteatralną kanapę oraz
dwucylindrowy silnik V nie zapominając przy tym o dużej ilości chromu i niklu.
SILNIK: Mimo pojemności skokowej 750 wykazuje duża trwałość. Przebiegi rzędu 100 tys. km
nie robią większego problemu dla VX 750 a znane są przypadki przebiegów powyżej 140 tys.
km. Co prawda przy takich przebiegach mogą się pojawić problemy eksploatacyjne np.
uszczelka pod głowicą, sprzęgło itp. ale po wymianie tych elementów Viraga nadal z chęcią
będzie służyć swojemu właścicielowi. Jeśli chodzi o jazdę to robisz Viragą ok. 500 km dziennie
jesteś zmęczony i po piętnastu minutach odpoczynku chce się dalej ją prowadzić, krotko nigdy
nie masz dość, komfort jazdy jest typowy dla tej klasy motocykli czyli miękko i wygodnie,
dynamika jazdy nie jest oczywiście taka jak w nowych plastikowych ścigantach ale jak się
postarasz to co niektóre Plastikowe TRUPY ciągną się za tobą i nie mogą cię dopaść,
przyspieszenia są dość przyzwoite. Co do zużycia paliwa przez Yamahę VX 750 to można
ustawić ja w wersji ekono czyli ok. 5,1 l/100 km lub w wersji sport jakieś 7.5-8.3 l/100 km zależy
od potrzeb kierującego. W WERSJI SPORT potrafi osiągnąć prędkość maksymalną 200 km/h!!!
Elastyczność jednostki napędowej na najwyższym biegu : 40-170 km/h lub 40-200km/h jest taka
że nie trzeba zmieniać biegów co sekundę jedzie się i odkręcasz lub puszczasz manetkę gazu.
WADY: - rozrusznik strasznie gruchocze w trakcie zapalania (tak jakby silnik właśnie stracił
jakieś koło zębate), - zaworki w kranikach lubią sobie pukać przy wyższych obrotach. - regulacja
gaźników co jakieś 5000 km zwłaszcza synchronizacja gaźników. UWAGA: nie wlewać do
silnika oleju połsyntetycznego - mniejsze zużycie silnika. Poza tymi trzema wadami jest to
bardzo dobry motocykl do turystyki.
DANE EKSPLOATACYJNE
- Przegląd techniczny co 6 000 km
- wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
- Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
- Olej silnikowy 10 W 40 (3,1 litra).
- Świece zapłonowe NGK BPR 7 ES.
- Olej teleskopowy SAE 10 W 30 369 cm3 w każdej goleni.
- Akumulator 12 V 12 Ah.
- Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,07-0,12mm , wydechowe 0,12-0,17mm.
- Olej w przekładni głównej SAE 80
- Wolne obroty 1000 +/- 50
- Poziom pływaka 23-25 mm
- Ciśnienie w ogumieniu przód/tył 2.00/2.50
Podziękowania dla autora (niestety nie wiem kto to był)
YAMAHA XV 750 Virago
Yamaha VX 750 powstała w 1981 roku natomiast w 1992 powstała zupełnie nowa wersja.
Wówczas była hitem ponieważ po dość niepewnej erze softchopperów (motocykli o wyglądzie
choppera z silnikami od maszyn sportowych) Virago 750 była motocyklem posiadającym
wszystkie cechy prawdziwego choppera tzn. kroplowy zbiornik, amfiteatralną kanapę oraz
dwucylindrowy silnik V nie zapominając przy tym o dużej ilości chromu i niklu.
SILNIK: Mimo pojemności skokowej 750 wykazuje duża trwałość. Przebiegi rzędu 100 tys. km
nie robią większego problemu dla VX 750 a znane są przypadki przebiegów powyżej 140 tys.
km. Co prawda przy takich przebiegach mogą się pojawić problemy eksploatacyjne np.
uszczelka pod głowicą, sprzęgło itp. ale po wymianie tych elementów Viraga nadal z chęcią
będzie służyć swojemu właścicielowi. Jeśli chodzi o jazdę to robisz Viragą ok. 500 km dziennie
jesteś zmęczony i po piętnastu minutach odpoczynku chce się dalej ją prowadzić, krotko nigdy
nie masz dość, komfort jazdy jest typowy dla tej klasy motocykli czyli miękko i wygodnie,
dynamika jazdy nie jest oczywiście taka jak w nowych plastikowych ścigantach ale jak się
postarasz to co niektóre Plastikowe TRUPY ciągną się za tobą i nie mogą cię dopaść,
przyspieszenia są dość przyzwoite. Co do zużycia paliwa przez Yamahę VX 750 to można
ustawić ja w wersji ekono czyli ok. 5,1 l/100 km lub w wersji sport jakieś 7.5-8.3 l/100 km zależy
od potrzeb kierującego. W WERSJI SPORT potrafi osiągnąć prędkość maksymalną 200 km/h!!!
Elastyczność jednostki napędowej na najwyższym biegu : 40-170 km/h lub 40-200km/h jest taka
że nie trzeba zmieniać biegów co sekundę jedzie się i odkręcasz lub puszczasz manetkę gazu.
WADY: - rozrusznik strasznie gruchocze w trakcie zapalania (tak jakby silnik właśnie stracił
jakieś koło zębate), - zaworki w kranikach lubią sobie pukać przy wyższych obrotach. - regulacja
gaźników co jakieś 5000 km zwłaszcza synchronizacja gaźników. UWAGA: nie wlewać do
silnika oleju połsyntetycznego - mniejsze zużycie silnika. Poza tymi trzema wadami jest to
bardzo dobry motocykl do turystyki.
DANE EKSPLOATACYJNE
- Przegląd techniczny co 6 000 km
- wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
- Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
- Olej silnikowy 10 W 40 (3,1 litra).
- Świece zapłonowe NGK BPR 7 ES.
- Olej teleskopowy SAE 10 W 30 369 cm3 w każdej goleni.
- Akumulator 12 V 12 Ah.
- Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,07-0,12mm , wydechowe 0,12-0,17mm.
- Olej w przekładni głównej SAE 80
- Wolne obroty 1000 +/- 50
- Poziom pływaka 23-25 mm
- Ciśnienie w ogumieniu przód/tył 2.00/2.50
Podziękowania dla autora (niestety nie wiem kto to był)
Ostatnio zmieniony 06 stycznia 2008, 16:32 przez jari, łącznie zmieniany 1 raz.
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
..wymiana dysz w gazniku plus odpowiednie nastawy..Mateo pisze:Ciekawe jak ustawic w ta wersje sport ?
Virago 1100,na razie starczy..
-
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
Wszystko fajnie ale w serwisie Yamaha zalecają olej półsyntetyczny. W końcu jaki trza wlać?
- zundapp600
- Posty: 285
- Rejestracja: 09 września 2007, 12:34
- Motocykl: Virago Xv-750
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Wiek: 61
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
Czegoś tu nie rozumieUWAGA:
nie wlewać do silnika oleju półsyntetycznego - mniejsze zużycie silnika.
Mniejsze zużycie silnika to wada ??????
-
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
Nie ja to pisałem ... Autor pewnie miał na myśli że jeżeli nie nalejesz tego oleju to bedzie mniejsze zużycie silnika
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
..jak sobie złozysz zestaw Dynojet to bedziesz miał sport
Virago 1100,na razie starczy..
- wwwolti
- Posty: 1672
- Rejestracja: 17 października 2007, 15:02
- Motocykl: był i będzie
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
chcesz mieć sporta - kup plastika
przecież nie o to chodzi, żeby drzeć asfalt, a przechadzać się 5 km/h sycąc się atmosferą jaką wzbudza moto i piskiem małolat (no może przesadziłem trochę )
a poważnie mówiąc, ingerencja w moc ma konsekwencje w trwałości silnika i myślę, że nie warto poprawiac japończyków.
przecież nie o to chodzi, żeby drzeć asfalt, a przechadzać się 5 km/h sycąc się atmosferą jaką wzbudza moto i piskiem małolat (no może przesadziłem trochę )
a poważnie mówiąc, ingerencja w moc ma konsekwencje w trwałości silnika i myślę, że nie warto poprawiac japończyków.
pozdr
Wojtek
Wojtek
- Saszko
- Posty: 234
- Rejestracja: 04 września 2007, 14:57
- Motocykl: Yamaha XVS650
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
Ja miełem kiedys mocno uzywany WFM. Piszczało wszystko z wyjątkiem małolat.
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
leżem i kwiczemDziadyga pisze:Ja miełem kiedys mocno uzywany WFM. Piszczało wszystko z wyjątkiem małolat.
- Marek73
- Posty: 5138
- Rejestracja: 05 września 2007, 08:51
- Motocykl: była Virago 750 jest CZARNY WALDEK
- Lokalizacja: Kotla
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
Aku ma 16 Ah
-
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
Miałem zamiar teraz wymienić olej w silniku ale teraz to już z g ł u p i a ł e m całkowicie ....
- kasia-jaro
- Posty: 1037
- Rejestracja: 02 października 2007, 19:26
- Motocykl: wigry 3
- Lokalizacja: Pcin Dolny
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
...zastosuj ten który polecał Budzy w temacie z olejamimaciej pisze:ałem zamiar teraz wymienić olej w silniku ale teraz to już z g ł u p i a ł e m całkowicie ....
PS.mi też go mechaniory zachwalali
-
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
Czytałem wszystkie posty z "olejami", instrukcje, porady doświadczonych mechaników itd, itd...
Już prawie postanowiłem - na 20w/50 lub 15w/50.
Już prawie postanowiłem - na 20w/50 lub 15w/50.
- Szymon001
- Posty: 290
- Rejestracja: 05 września 2007, 15:47
- Motocykl: Suzuki Bandit 1200N
- Lokalizacja: Kobyłka
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
w stanach są sportowe wersje virago z wielką plastikową owiewką jak od jakiegoś turystyka z przodu, wygląda to troche pokracznie, kiedyś jak przeglądałem e-bay w poszukiwaniu części to mi wyskoczyło paskudztwo!!!!
- KATAN
- Posty: 273
- Rejestracja: 08 października 2007, 09:56
- Motocykl: YAMAHA VIRAGO XV 700
- Lokalizacja: Szczawinek/PIASTÓW
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
Odnośnie tego oleju, to ja mam MOTUL!!!
I w silniku i w kardanie!!!
W silniku półsyntetyk 10W40 a w kardanie nie pamiętam...
POLECAM!!!
Ale to już gdzies było przerabiane ...
I w silniku i w kardanie!!!
W silniku półsyntetyk 10W40 a w kardanie nie pamiętam...
POLECAM!!!
Ale to już gdzies było przerabiane ...
WITAM BRACTWO VIRAGO !!!
- pestek
- Posty: 2023
- Rejestracja: 04 września 2007, 12:19
- Motocykl: XV535 '95
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
np tu: jaki olej do silnikaKATAN pisze:...Ale to już gdzies było przerabiane ...
Zanim napiszesz pierwszą wiadomość przeczytaj REGULAMIN (kliknij tu)
_______________________________
_______________________________
-
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
hmm..panowie 200 !!! jestem nowicjuszem..ale przy 140 to zaczyna leb urywac ...zgodzicie sie czy ja sie nie znam..
- pestek
- Posty: 2023
- Rejestracja: 04 września 2007, 12:19
- Motocykl: XV535 '95
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
szybe dokup,
mi tam nic nie urywało przy 160 (z raz sprawdzałem)
mi tam nic nie urywało przy 160 (z raz sprawdzałem)
Zanim napiszesz pierwszą wiadomość przeczytaj REGULAMIN (kliknij tu)
_______________________________
_______________________________
- Strażak
- Posty: 598
- Rejestracja: 11 grudnia 2007, 16:53
- Motocykl: Yamaha 1100 Virago
- Lokalizacja: Opole
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
A mi się bardzo dobrze jeździ w przedziale 80 - 120 to ma być przyjemność z jazdy a nie wyścigi chopperów
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż umie latać
Jawa 350 => XJ 700S MAXIM 1990 r. => XV 750 VIRAGO 1987 r. =>> już jest XV 1100 1993 r.
http://www.ma-ro.com.pl
Jawa 350 => XJ 700S MAXIM 1990 r. => XV 750 VIRAGO 1987 r. =>> już jest XV 1100 1993 r.
http://www.ma-ro.com.pl
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
..dobrze piszesz bracie, dobrze!Strażak pisze:A mi się bardzo dobrze jeździ w przedziale 80 - 120 to ma być przyjemność z jazdy a nie wyścigi chopperów
Virago 1100,na razie starczy..
- ROUTE 66 RIDER
- Posty: 1198
- Rejestracja: 05 września 2007, 21:54
- Motocykl: Virago XV750,VZR1800
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Kilka słów o XV 750
Od 120 km zaczyna mi krwawić serce
szerokości,
Jarek
szerokości,
Jarek
VIRAGO XV 750
[you] -- pozdrówka z waffki
"JEŹDZIĆ TRZEBA, AŻ SIĘ NIE DA"
[you] -- pozdrówka z waffki
"JEŹDZIĆ TRZEBA, AŻ SIĘ NIE DA"