To w końcu śrubki czy blaszka??? - regulacja mieszanki

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
Straszaq
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2008, 13:02
Motocykl: BMW R1150 RT
Lokalizacja: Konin
Wiek: 45
Status: Offline

To w końcu śrubki czy blaszka??? - regulacja mieszanki

Post autor: Straszaq »

Wiem, że o regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej w gaźnikach Mikuni w 535 wiele już się pisało i uwierzcie mi, ze przeczytalem chyba wszystkie posty ale może mi ktoś kompetentny odpowiedzieć na jedno pytanie bo w końcu zgłupiałem.
Czym się reguluje tą mieszankę jak mam czarne świece...tymi śrubkami pod membranami czy poziomem paliwa na pływakach? Jedni piszą że tylko śrubki, inni, że te śrubki to tylko regulują mieszanką ale przy wolnych obrotach na biegu jałowym, a tak to poziomem paliwa poprzez odginanie blaszek na pływakach..a jeszcze inni żeby nie tykać blaszek bo to są ustawienia fabryczne....nie wspomnę, że przewinął się też temat zmiany ustawienia iglicy przepustnicy. Wyjąłem te gaźniki, oblukałem te dyszki pod membranami...z bólami przetłumaczyłem nawet tego cholernego angielskiego Clymera i nadal nic nie wiem. Moto na wolnych obrotach chodzi dobrze...zaczyna kaszlec jak jade i daje mu po gazie, ale tylko jak jest zimny. Po rozgrzaniu chodzi w miare dobrze ale te swiece mi starsznie brudzi.
To w czym zacząć dłubać? Z mojego rozumowania Clymera i oględzin gaźników zwolennicy kręcenia śrubkami nie mają racji...bardziej bym się skłaniał w kierunku tej przepustnicy lub poziomu paliwa, bo mam 12 mm pod krechą ale do tej pory moto chodzilo elegancko to tak samo by się nagle przestawiło i to w obu gaźnikach jednocześnie?
Jakieś sugestie?
Nieważne jaki masz motocykl...ważne gdzie nim byłeś.
piotr f.
Posty: 114
Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 10:01
Motocykl: vs1400 nie dawno xv 920
Lokalizacja: Strzyżów - Żarnowa
Wiek: 48
Status: Offline

Re: To w końcu śrubki czy blaszka??? - regulacja mieszanki

Post autor: piotr f. »

A co z filtrem powietrza?
piotr f.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
Straszaq
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2008, 13:02
Motocykl: BMW R1150 RT
Lokalizacja: Konin
Wiek: 45
Status: Offline

Re: To w końcu śrubki czy blaszka??? - regulacja mieszanki

Post autor: Straszaq »

Filtr powietrza raczej jest dobry bo na poczatku sezonu wkladalem nowy. W sumie to zaczelo sie to dziać jak poprawiłem luzy na zaworach...moze to ma jakiś związek. Ogólnie moto chodzi ok, ale dopiero jak sie porządnie zagrzeje. Jak jest zimne i odpalam to chodzi rowno, ladnie wkreca na obroty ale jak dosiadam bestie i ruszam to przy wiekszym gazie zaczyna sie dlawic bidulka.
Nieważne jaki masz motocykl...ważne gdzie nim byłeś.
piotr f.
Posty: 114
Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 10:01
Motocykl: vs1400 nie dawno xv 920
Lokalizacja: Strzyżów - Żarnowa
Wiek: 48
Status: Offline

Re: To w końcu śrubki czy blaszka??? - regulacja mieszanki

Post autor: piotr f. »

zawory nic do tego nie mają poziom paliwa zmieniałeś?
piotr f.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
Straszaq
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2008, 13:02
Motocykl: BMW R1150 RT
Lokalizacja: Konin
Wiek: 45
Status: Offline

Re: To w końcu śrubki czy blaszka??? - regulacja mieszanki

Post autor: Straszaq »

No wlasnie nie zmienialem nic. Zaciekawilem sie sprawa bo od jakiegos czasu zauwazylem ze nie moge dac w palnik zaraz po odpaleniu motoru tylko musialem przejechac z 5km zeby sie dobrze rozgrzala...zerknalem w swiece i zorientowalem sie ze sa okopcone..a na pewno jak ustawialem zawory z miesiac temu to byly szare.
Mam ten poziom paliwa wyższy niż zalecany bo na 12 mm a nie 13,5-14,5 ale wczesniej chodzila dobrze. Zmienie ten poziom i zobacze jak bedzie....a w temacie tych śrubek i blaszek masz jakąs teorie?
Nieważne jaki masz motocykl...ważne gdzie nim byłeś.
piotr f.
Posty: 114
Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 10:01
Motocykl: vs1400 nie dawno xv 920
Lokalizacja: Strzyżów - Żarnowa
Wiek: 48
Status: Offline

Re: To w końcu śrubki czy blaszka??? - regulacja mieszanki

Post autor: piotr f. »

Blaszki tak to poziom paliwa czyli mieszanka srubki to mieszanka wolnych obrotów radze nie kręćić

[ Dodano: Sro Sie 19, 2009 10:01 pm ]
czy olej ci nie znika?
piotr f.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
Straszaq
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2008, 13:02
Motocykl: BMW R1150 RT
Lokalizacja: Konin
Wiek: 45
Status: Offline

Re: To w końcu śrubki czy blaszka??? - regulacja mieszanki

Post autor: Straszaq »

No też tak myślałem ale wolałem podpytać, żeby nie kręcić czymś czym nie dość że nic nie poprawie to jeszcze pogorsze.
To w takim razie jak się ma ta regulacja viewtopic.php?t=5127 opisana ładnie z fotkami przez kazika_ro. Wychodzi na to, że poprawa działania jego motoru nie wiele miala wspólnego z tą regulacją...skoro regulował tylko wolne obroty biegu jałowego.

[ Dodano: Sro Sie 19, 2009 10:08 pm ]
piotr f. pisze: [ Dodano: Sro Sie 19, 2009 10:01 pm ]
czy olej ci nie znika?
A tego nie sprawdzałem..a co ma olej do tego? Ze puszcza mi na pierscieniach i syfi świece?
Nieważne jaki masz motocykl...ważne gdzie nim byłeś.
piotr f.
Posty: 114
Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 10:01
Motocykl: vs1400 nie dawno xv 920
Lokalizacja: Strzyżów - Żarnowa
Wiek: 48
Status: Offline

Re: To w końcu śrubki czy blaszka??? - regulacja mieszanki

Post autor: piotr f. »

dokładnie pierśćienie olejowe mogą nie zbierać ale w tym roczniku! no chyba że silnik był przegżany albo ma100000 km
[ Dodano: Sro Sie 19, 2009 10:17 pm ]
moja wiedza idzie w strone gażników xv920 w twoich może być troche inaczej ale myśle że zasada działania jest taka sama
Ostatnio zmieniony 19 sierpnia 2009, 22:25 przez piotr f., łącznie zmieniany 1 raz.
piotr f.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
Straszaq
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2008, 13:02
Motocykl: BMW R1150 RT
Lokalizacja: Konin
Wiek: 45
Status: Offline

Re: To w końcu śrubki czy blaszka??? - regulacja mieszanki

Post autor: Straszaq »

Myśle, że to nie to...jakby nie trzymało juz kompresji to czułbym to i w spalaniu benzyny i w przyspieszeniu, i w rozwijaniu maksymalnej predkosci. Zauważyłbym to też przy wymianie oleju . Silnik ma 46 tys...nie jest jeszcze taki zły. Nie ma co wymyślać...ustawie poziom paliwa na właściwy i zobaczymy jak będzie. Śrubek pod membranami nie bede dotykal.
Dzieki za sugestie. Jakby co bede pisał dalej.
Nieważne jaki masz motocykl...ważne gdzie nim byłeś.
piotr f.
Posty: 114
Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 10:01
Motocykl: vs1400 nie dawno xv 920
Lokalizacja: Strzyżów - Żarnowa
Wiek: 48
Status: Offline

Re: To w końcu śrubki czy blaszka??? - regulacja mieszanki

Post autor: piotr f. »

OK
piotr f.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: To w końcu śrubki czy blaszka??? - regulacja mieszanki

Post autor: Blunio »

piotr f. pisze:Blaszki tak to poziom paliwa czyli mieszanka srubki to mieszanka wolnych obrotów
Dokładnie tak. "Blaszki" czyli poziom paliwa decydują o poprawnej pracy w całym zakresie obrotów. Te "śrubki" służą do regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach, kiedy przepustnica jest prawie zamknięta. Trzeba jeszcze pamietać, że owe "śrubki" ustawić na ustawieniach fabryczntch (2,5 obrotu czy jakoś tak) - dokładnie nie pamietam, ale jednocześnie śrubą pomiędzy gaźnikami zmniejszyć ile się da obroty silnika. Dalej - kręcąc śrubkami (obydwoma na raz w takiej samej ilości obrotów) starać się jednocześnie podwyższyć obroty i ... znowu śrubą pomiędzy gaźnikami zmniejszyć. Aż do mementu, kiedy obroty silnika będą właściwe. I teraz czas na synchronizację.
Gdyby silnik strzelał w rurę (przy przegazówce) można dopiero metodą empiryczną próbować delikatnie kręcić śrubkami indywidualnie dla każdego gaźnika osobno, ale zapamietywać (lub zapisywać) ile się pokręciło, aby w przypadku braku reakcji lub pogorszenia regulacji powrócić do stanu pierwotnego i - próbować na drugim gaźniku, bo przecież nie wiadomo, który "strzela".
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Straszaq
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2008, 13:02
Motocykl: BMW R1150 RT
Lokalizacja: Konin
Wiek: 45
Status: Offline

Re: To w końcu śrubki czy blaszka??? - regulacja mieszanki

Post autor: Straszaq »

No...lalka cyka jak dawniej....obniżyłem poziom paliwa blaszkami i świece są eleganckie kawowe. Z tym przerywaniem to aż wstyd się przyznać....padły świece. Wymieniłem te Boshki na poczciwe Iskierki i jak ręką odjął. Lala się buja jak nigdy, także sprawa wyjaśniona.
Przerywanie na zimnym silniku było od świec, a mieszankę spalaną podczas jazdy reguluje się blaszkami na pływakach, a nie śrubeczkami pod membranami jak to pisali co niektórzy. U mnie to kręcenie śrubkami nic nie dawało jeśli chodzi o jazdę.

Temat uważam za zamknięty.
Nieważne jaki masz motocykl...ważne gdzie nim byłeś.
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: To w końcu śrubki czy blaszka??? - regulacja mieszanki

Post autor: ayo007 »

Straszaq pisze:a mieszankę spalaną podczas jazdy reguluje się blaszkami na pływakach, a nie śrubeczkami pod membranami jak to pisali co niektórzy
..i niech kazdy zacny forumowicz to sobie zapamięta :rock:
Virago 1100,na razie starczy..:)
piotr f.
Posty: 114
Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 10:01
Motocykl: vs1400 nie dawno xv 920
Lokalizacja: Strzyżów - Żarnowa
Wiek: 48
Status: Offline

Re: To w końcu śrubki czy blaszka??? - regulacja mieszanki

Post autor: piotr f. »

Kolega ayo007 wie o co chodzi dzieki jego podpowiedzią wyregulowałem moje xv920 a na 26letnie gażniki to nie takie proste.
POKŁONY i POZDRO "ayo007"
piotr f.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
ODPOWIEDZ