Kierownica - zamiana

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
Pixa
Posty: 626
Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
Motocykl: Virago 535 DX 2YL
Lokalizacja: Kobierzyce
Wiek: 38
Status: Offline

Kierownica - zamiana

Post autor: Pixa »

Witam

Czy kierownica z Virago 250 z lat do '95 bedzie pasowala do pozniejszych modeli? I ktora wg was jest lepsza prosta czy T-bar? Mi sie bardziej podoba T-bar, ale z drugiej strony chcialbym kupic nowszy motor niz 95.
Awatar użytkownika
Ordynator
Posty: 218
Rejestracja: 21 sierpnia 2008, 12:59
Motocykl: Virago 750 '96
Lokalizacja: Gryfino
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: Ordynator »

No spoko. Tylko kwestia przewodów, czy trzeba będzie ciągnąć nowe. Tu ogranicza cię tylko twoja fantazja.
Też noszę się z myślą o wymianie kierownicy
ZF Kolektyw
Awatar użytkownika
Pixa
Posty: 626
Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
Motocykl: Virago 535 DX 2YL
Lokalizacja: Kobierzyce
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: Pixa »

A od innych modeli (np. 535) tez beda pasowac? I czy jest duza roznica w wielkosci pomiedzy np. 250 a 535?

Pozdrawiam
MAC
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: MAC »

Różnic "chyba" raczej między 250 a 535 nie ma w wielkościach
rabw
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: rabw »

Pixa pisze: I ktora wg was jest lepsza prosta czy T-bar? Mi sie bardziej podoba T-bar, ale z drugiej strony chcialbym kupic nowszy motor niz 95.
To ja też dorzucę swoje 3 gorsze ;) Wg mnie klasyczna wygląda lepiej, ale spotkałem się z opiniami, że T-bar daje większą kontrolę, więc to może być fajna sprawa. Swoją 250 kupiłem już z zamontowanym T-barem (przeróbka) i chyba się już przyzwyczaiłem :cool:
Co do problemów, to zauważyłem, że u mnie przewód od hamulca ręcznego jest tak trochę nienaturalnie "wygięty" (początek ma skierowany do góry, potem schodzi na dół do hamulca) pewnie dlatego, że po zmianie na T-bar okazał się za długi. Tak już kupiłem, ale pewnie będę musiał się tym kiedyś zająć :roll: bo mnie to trochę denerwuje, poza tym takie rozwiązanie pachnie nieprofesjonalnie ;)
Awatar użytkownika
Raptor
Posty: 310
Rejestracja: 25 września 2007, 17:11
Motocykl: CBR 600 F3/Suzuki VX
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: Raptor »

Ok tak z ciekawości to chciał bym się dowiedzieć z jakich modeli pasują przewody (hamulcowy, od sprzegla, gazu i ssania) czy trzeba dorabiac? Powaznie mysle nad zmiana kierownicy na nieco mniej wygieta i lekko podniesiona i zastanawiam sie czy mnie ta zabawa nie wyniesie zbyt drogo :P Pasuja od wszystkich yamah? Moze wlasnie od xv250 podejda do 750?
Awatar użytkownika
eden
Posty: 145
Rejestracja: 03 lipca 2009, 22:31
Motocykl: był Yamaha 250, Jest KAWASAKI VN 900
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: eden »

a jak wygląda T-bar?
prawdziwi mężczyźni nie piją mleka
prawdziwi mężczyźnie jedzą krowy
Awatar użytkownika
TOM
Posty: 1434
Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
Motocykl: pies..zły - BT 1100
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: TOM »

Obrazek

no chyba tak

Widział ktoś ,albo kombinował t-bara do 750 ?? bo mnie chodzi po głowie.....

czy trzeba kable wymieniać itp...
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
woyo
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: woyo »

taa..jak już używamy ,,fachowych,,nazw-T-bar jest ok.,jeśli chodzi o ,,prowadzenie,, moto,ale pomyślcie czy VIRAGO jest tak długim i ciężkim motągiem,że,aż trzeba mu zmieniać kierę,aby się lepiej,,prowadził,no,chyba,że idzie o wygląd,ale wtedy jest pytanie-jeżdzisz Virago,czy :roll: customocruiseroviragopodobnym-motągiem??? :?: :!:
p.s.
rabw pisze:Tak już kupiłem, ale pewnie będę musiał się tym kiedyś zająć bo mnie to trochę denerwuje, poza tym takie rozwiązanie pachnie nieprofesjonalnie
...
:roll: :roll: :roll:
rabw
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: rabw »

woyo pisze:p.s.
rabw napisał/a:
Tak już kupiłem, ale pewnie będę musiał się tym kiedyś zająć bo mnie to trochę denerwuje, poza tym takie rozwiązanie pachnie nieprofesjonalnie
...
:roll: :roll: :roll:
?
WTF czyli o co chodzi? Jasność Twojej wypowiedzi po prostu mnie poraziła. :humm: :lol:

A tak odnośnie tematu, to oryginalna wygięta kiera w Virago jest w moim odczuciu mega-niewygodna w porównaniu z tunigowymi. Teraz mam jakieś porównanie. "Testowałem" w tym sezonie 4 różne kiery na 3 motocyklach.
- XV250 z prostą na riserach (na oko z 10-12 cm) o szerokości oryginalnej - wg mnie najlepsza, najwygodniejsza, w ogóle naj z testowanych
- XV535 z oryginalną kierą - przy moich gabarytach beznadzieja. Kolana mi się o nią obijały :P
- XV535 z trochę wyższą kierą - całkiem fajnie i wygodnie. Obeszło się bez przedłużania przewodów.
- Sporciak z prawie płaską i szeroką kierą - b. wygodnie tylko za szeroko i ciężko się ryje w korkach. Rozważam zmianę kiery na taką jak w mojej byłej 250.
Ostatnio zmieniony 22 października 2009, 00:11 przez rabw, łącznie zmieniany 1 raz.
kiziur
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: kiziur »

woyo pisze:pomyślcie czy VIRAGO jest tak długim i ciężkim motągiem,że,aż trzeba mu zmieniać kierę,aby się lepiej,,prowadził
Konieczność zmiany kiery najczęściej wynika z gabarytów motonity a nie motąga. Nie jedzie się zbyt komfortowo, gdy manetka gazu ociera Ci się o kolano, a o kontroli maszyny w skręcie w ogóle możesz wtedy zapomnieć.
Awatar użytkownika
TOM
Posty: 1434
Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
Motocykl: pies..zły - BT 1100
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: TOM »

woyo pisze:taa..jak już używamy ,,fachowych,,nazw-T-bar jest ok.,jeśli chodzi o ,,prowadzenie,, moto,ale pomyślcie czy VIRAGO jest tak długim i ciężkim motągiem,że,aż trzeba mu zmieniać kierę,aby się lepiej,,prowadził,no,chyba,że idzie o wygląd,ale wtedy jest pytanie-jeżdzisz Virago,czy :roll: customocruiseroviragopodobnym-motągiem??? :?: :!:
hmm... "każdy motocykl winien być jak motocyklista - nie ma 2 takich samych" :P

Jeżdże Virago , ale czemu nie miałbym coś zmienić , jeśli mam na to ochotę? I nie wydaje mi się , żeby zmiana kierownicy spowodowała , że moto przestało być Virago a stało się customocruiseroviragopodobnym-motągiem - sick !

ps
to jak z tym T-barem w 750 ? próbował ktoś ?
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
Hyde
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: Hyde »

Mój znajomy zamontował do Shadowki właśnie ten model
http://fehling.pl/katalog-produktow-feh ... t-bar.html
i prowadzi się całkiem ciekawie , z przewodami chyba problemów nie było .
Sam mimo że jeżdżę 125-ką myślę o zmianie kiery .

Jestem za wypowiedzią Synu . to generalnie temat ocierający się nawet o podświetlenie motonga . Virażka to virażka , trochę niklu , lekkich zmian ala bobber czy panhead jej nie zaszkodzi , a Synu powiedział też wielką mądrość każdy moto jak motocyklista nie ma dwóch takich samych i tutaj się zgadzam :)

Wszystko wg gustu chęci i wszystko dla ludzi :) :rock:
woyo
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: woyo »

taa...
każdy według własnego uznania i wygody,aby mu było dobrze,wszak w dowodzie rejestracyjnym Virago jest tylko numer ramy,pozdro!!! :wink:
marceli5555
Posty: 190
Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: śląsk
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: marceli5555 »

Synu pisze:to jak z tym T-barem w 750 ? próbował ktoś ?
Ja kolego kupiłem i używałem (przez pewien czas) swój motor z kierownicą podobną do tej jaką Ty prezentujesz i mogę powiedzieć tak , przy wysokości mojej kierownicy 165mm nie były zmienione żadne linki ,przewody ani też przewód hamulcowy. Co do prowadzenia to przyznam że jest bardzo wygodna ,ręce nie bolą ,nie cierpną ,siedzi się w wygodnej pozycji,myślę że najwygodniejsza na dalekie trasy.Mankamentem natomiast (w moim przypadku nie do zaakceptowania)było to że te podwyższenia zasłaniają kontrolki kierunkowskazów , nie byłem też zadowolony z wyglądu motora z tą kierą ale tu muszę nadmienić że znajomi twiedzili i twierdzą że motorek z tą prostą wyglądał lepiej, w tej chwili ma orgonalną kiere i z tej jestem osobiście najbardziej zadowolony . Testowałem też kiere włoskiej firmy Tommaselli ale skwituje ją krótko nic nie warty badziew .Gdybyś chciał zobaczyć jak wygląda na motorze ta prosta kiera to pewno jakieś starsze zdjęcie bym znalazł .
grzegorz
Posty: 90
Rejestracja: 13 grudnia 2008, 20:56
Motocykl: virago xv 750
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: grzegorz »

Tiaaa...Jak już wszyscy swoje motongi poprzerabiają to wersja z fabryki będzie budzić największą sensacje. A swoją drogą wkurzają mnie dzisiejsze czasy,bo żaden z producentów nie ma w ofercie choć odrobine sprzęta podobnego do virago :twisted:
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: leszekk »

grzegorz pisze:sprzęta podobnego do virago
Takiego pięknego nie ma, faktycznie. Ale można sobie dobrać coś podobnego. Jak dla mnie, na optykę, mógłby być H-D Softail Custom (w realu przednie kółko jest jak od motocykla żużlowego - wielkie i cienkie, wygląda jak w 535 więc wielbicieli 750+ nie ucieszy) albo Street Bob, ale tego, jeśli miałby robić za dwuosobowy trzeba by ubrać w akcesoryjne siodło. Kawasaki VN900 custom po drobnym tuningu może wyglądać równie rasowo. Ze stajni yamahy trzeba by coś zza oceanu ciągnąć.
Wszystko to oczywiście są zupełnie inne motocykle ale czy gorsze?
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
grzegorz
Posty: 90
Rejestracja: 13 grudnia 2008, 20:56
Motocykl: virago xv 750
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: grzegorz »

Ze stajni yamahy trzeba by coś zza oceanu ciągnąć.
Wszystko to oczywiście są zupełnie inne motocykle ale czy gorsze?
O tak.Rider mi sie bardzo podoba. A wcale nie twierdze,że nowe motocykle są gorsze. Są może nawet dużo wygodniejsze. Ale to nie to samo.
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: leszekk »

grzegorz pisze:Ale to nie to samo
Wiesz, jak tak pomyślę, o koleżankach z liceum, do których wzdychałem kiedyś ... Niby takie same fajne, nadal mnóstwo ciekawych tematów do rozmów, ale ... ;)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
woyo
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: woyo »

grzegorz pisze:Tiaaa...Jak już wszyscy swoje motongi poprzerabiają to wersja z fabryki będzie budzić największą sensacje. A swoją drogą wkurzają mnie dzisiejsze czasy,bo żaden z producentów nie ma w ofercie choć odrobine sprzęta podobnego do virago
tiaaa...pozdro!!! :wink: :bravo:
Awatar użytkownika
ramatahatta
Posty: 215
Rejestracja: 06 lipca 2008, 23:17
Motocykl: Yamaha Virago XV750 '92
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: ramatahatta »

Synu pisze:to jak z tym T-barem w 750 ? próbował ktoś ?
Próbował - poprzedni właściciel mojej 750-tki - kupiłem z taką kierą jak w galerii: album_pic.php?pic_id=2623
Przy kupnie odbierałem to na minus (że nie ma oryginalnej 'kozy'). No i przy pierwszym nawracaniu wrażenie jakby ręka odrobinę za krótka do pełnego skrętu, ale to tylko pierwsze odczucie, kwestia przyzwyczajenia.
Z perspektywy czasu - jest ok, kiera prod. Fehling razem z końcówkami ma prawie metr szerokości, daje pewne prowadzenie (albo inaczej - teraz po złapaniu oryginalnej wygiętej na zakrętach czuje się mniej pewnie), przewody nie były zmieniane, zbiorniczek płynu hamulcowego jedynie ma trochę przechylone położenie (z racji mocowania dostosowanego do wygiętej kiery), ale funkcjonalnie nie ma to znaczenia.
Obecnie jedyny odczuwalny minus, to szerokość przy przeciskaniu się w korkach po mieście. Ale znowu przy szerszych sakwach może to być na plus.
Słońce, z wiatrem we włosach, gdzie oczy poniosą...
Awatar użytkownika
młody
Posty: 154
Rejestracja: 01 grudnia 2007, 19:05
Motocykl: XV 750 Virago USiA
Lokalizacja: Skierbieszów
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: młody »

ramatahatta też mam taką w swojej wirówce. Moim zdaniem to taka kiera w wirówce wygląda lepiej niż oryginalna. Jak dla mnie (195cm wzrostu) to jest wygodniejsza. Przynajmniej czuć że się jedzie na motorze a nie na psie :mrgreen: .
Jestem bardzo bezpośredni.
Awatar użytkownika
ramatahatta
Posty: 215
Rejestracja: 06 lipca 2008, 23:17
Motocykl: Yamaha Virago XV750 '92
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: ramatahatta »

Przy takim wzroście, to potrząc na zdjęcie Virażka faktycznie jakaś taka malutka.
Ja mam trochę mniej, ale jak chwytam za fabryczną kierę, to wrażenie może nie jak 'na psie' (dobre :lol: ), ale coś jakbym trzymał takie małe dziecięce taczki.
Słońce, z wiatrem we włosach, gdzie oczy poniosą...
Awatar użytkownika
TOM
Posty: 1434
Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
Motocykl: pies..zły - BT 1100
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: TOM »

no i po wymiance :P efekt... wizualnie wygląda "morderczo" !!
trochę się namęczyłem z odpowiednim ustawieniem lusterek i klamek ( z racji pogody nie testowałem jazdy , więc pewno przyjdzie czas jeszcze na korekty)
Kable na styk. zbiorniczek płynu hamulcowego - tak jak ramatahatta - zmienione położenie.

Pierwsze wrażenie - chyba mam za krótkie ręcę :P - się zastanawiam nad wygodą i komfortem jazdy przy dłuższych trasach - przy prostej "kierze" przyjmuje pozycję jak na rowerze górskim ( a nie na "taczki" ) - dodam tylko ,że mam 1m 78 cm wzrostu .

ps.
wkrótce postaram się dać jakieś foto.
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
Awatar użytkownika
VIKING
Posty: 1765
Rejestracja: 12 października 2008, 12:43
Motocykl: Custom 1400 xt350 DL
Lokalizacja: Wieruszów
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kierownica - zamiana

Post autor: VIKING »

Obserwuje temat i myślę do swojej 750 o czymś takim
http://moto.allegro.pl/item791417628_gp ... assic.html
ODPOWIEDZ