Amortyzatory xv 750

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
młody
Posty: 154
Rejestracja: 01 grudnia 2007, 19:05
Motocykl: XV 750 Virago USiA
Lokalizacja: Skierbieszów
Wiek: 36
Status: Offline

Amortyzatory xv 750

Post autor: młody »

Witam
Po dłuższym namyśle postanowiłem obniżyć trochę tył w swojej wirówce. Ciąć ramy i kupna nowych krótszych amorów nie ma sensu ale można by spróbować skrócić seryjne amortyzatory. W mojej wirówce (xv750, 92r., wersja USA) są amory firmy KYB (może źle przeczytałem ale tak pisze na naklejkach) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e2f ... 298c4.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c71 ... 0908a.html Skracałem amory w intruzie 1400 mojego brata i wrażenia z jazdy są super. Moto siedzi niżej, lepiej wygląda i lepiej wchodzi w zakręty nawet jak na choppera. W dwie osoby na pokładzie koło nie dobija w błotnik. Więc dlaczego by tego nie zrobić w virago :smile: .
Interesuje mnie to czy takie amortyzatory są rozbieralne? Czy istnieje możliwość wyjęcia sprężyn?
Zamierzam odciąć po jednym zwoju z obu stron sprężyny i końce zeszlifować na płasko. A trzon tłoczyska(chromowany drut który wsuwa się w amor) skrócić poprzez włożenie tulejki do środka amortyzatora.

Osobom które pomogą stawiam piwo :razz: :nazdrowie:
Jestem bardzo bezpośredni.
Awatar użytkownika
wemar
Posty: 268
Rejestracja: 15 maja 2009, 18:26
Motocykl: Road Star 1700
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Amortyzatory xv 750

Post autor: wemar »

młody pisze: Zamierzam odciąć po jednym zwoju z obu stron sprężyny i końce zeszlifować na płasko.
Zeszlifowanie to mało. Trzeba wykonać tzw. zwój przyłożony na ok. 3/4 obwodu końca sprężyny. Jeśli tylko zeszlifujesz, to z czasem sprężyna będzie się wypaczać, a na tłok armorka będą działać siły poprzeczne, co odbije się na trwałości i pracy.
Jeżdżę, bo lubię. Obrazek
Awatar użytkownika
młody
Posty: 154
Rejestracja: 01 grudnia 2007, 19:05
Motocykl: XV 750 Virago USiA
Lokalizacja: Skierbieszów
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Amortyzatory xv 750

Post autor: młody »

wemar pisze:
młody pisze: Zamierzam odciąć po jednym zwoju z obu stron sprężyny i końce zeszlifować na płasko.
Zeszlifowanie to mało. Trzeba wykonać tzw. zwój przyłożony na ok. 3/4 obwodu końca sprężyny. Jeśli tylko zeszlifujesz, to z czasem sprężyna będzie się wypaczać, a na tłok armorka będą działać siły poprzeczne, co odbije się na trwałości i pracy.

Tak tez zeszlifowałem sprężyny w intruzie.
Jestem bardzo bezpośredni.
Damian
Status: Offline

Re: Amortyzatory xv 750

Post autor: Damian »

Amorki są rozbieralne, ale w virago nie ma to sensu.

Tył Virago i tak jest za miękki, czasami nawet podczas jazdy solo i przy najtwardszym ustawieniu amorów potrafi dobić.

Poza obniżeniem moto nic nie zyskasz. Krótsze sprężyny to półśrodek i pomysł z jakiegoś agro- tunningu. Jak chcesz coś poprawiać to kup krótsze i TWARDSZE sprężyny akcesoryjne, a nie skracaj fabrycznych.
Awatar użytkownika
młody
Posty: 154
Rejestracja: 01 grudnia 2007, 19:05
Motocykl: XV 750 Virago USiA
Lokalizacja: Skierbieszów
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Amortyzatory xv 750

Post autor: młody »

Panie Moderatorze proszę przenieść ten temat do śmietnika.
Jestem bardzo bezpośredni.
ODPOWIEDZ