Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
tylko tu nie chodzi na czym by jechal... nie zmieniajac oleju przez lata tez by jezdzil... tylko tu nie chodzi czy bedzie jezdzil czy nie, tylko o to zeby jak najlepiej ochronic silnik zeby jak najdluzej nam sluzyl
a zalecali mineralne go sa geste i silniki V ich tak nie spalaja, a o tym ze skrzynia dziala lepiej to wiedza ci ktorzy przesiedli sie np z syntetyka na mineralny-roznica jest ogromna...
Arktos pisze:Mam kumpla co w 535 ma polsyntetyka i tez jest OK na syntetyku tez by jechal
a ja mam takiego co majac 535 jezdzil na syntetuku nie sprawdzajac poziomu oleju i w pewnym momencie oleju bylo tak malo ze nie bylo go widac w tym wizjerze- motor tez jezdzil... ale czy o to chodzi?
jechał by i na rzepakowym , tylko chodzi o to że syntetyk jest rzadszy i ma substancje myjące silnik, które wypłukują nagar - co w efekcie rozszczelnia silnik i stąd jest efekt brania oleju. mineralny pozostawia zanieczyszczenia, które uszczelniają silnik.
lać trzeba taki, jaki zaleca producent bo jest on optymalny dla konstrukcji silnika. jak powiadają starożytni Rosjanie "nawet herbatę można przesłodzić"
Demid i Wwwolti zgadzam sie z Wami !!! Kochamy swoje motorki i chcemy dla nich jak najlepiej. Wniosek OLEJ MINERALNY !!! Ten sam problem maja dietetycy czym smarowac (maslo,margaryna a moze smalec )[/list]
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Xondz pisze:Ja od 1999 do 2006 lałem Aral Energy 20W-50. Na jedną zmianę oleju (4000 km) łykał od 0,5 do 1 litra (ponad 50 tys. przebiegu). Teraz jeżdżę na Castrolu ACT>EVO 4T 20W-40 i prawie nie bierze oleju - 6000 km na południu Europy, temp. ok 28-32 st.C, autostrady i wziął tylko ok 0,5 l, może mniej. Wydaje się też że mniej pali od 0,5 do 1 litra na setkę.
pzdr
X
Dzięki utwierdziłeś mnie w przekonaniu że dokonałem dobrego wyboru
Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania ze względu na klauzulę sumienia.
panowie a nie pomyśleliście czasami ze nasze lalki są powietrzem chłodzone ? silniki mają troszeczke inną specyfikacje termiczną . brak termostatu i chłodnicy powoduje że musimy lać gęstsze oleje które po osiągnięciu ekstremalnych temperatur w naszych silnikach nadal zachowują swoje właściwości .
Olej może spalać też panewka.A co do oleju 20W50 wlewają go ludzie co im głośno chodzi skrzynia biegów tym olejem sie wycisza pracę skrzyni no i silnika.Nie mówię że kiedyś nie zaleje takim.Co niektóre sprzęty po zmianie oleju nie spalają tyle oleju,więc można popróbować. Dodam tyle że i tak mamy bardzo precyzyjnie dopracowaną skrzynię biegów,w innych sprzętach zgrzyta i trzeszczy a u nas przy zmianie jest jedno klapnięcie.Ja postawiłem na Motula 5100 T4 ester 10W40 choć miałem kupiony Castrol 10W40.Poczytajcie inne fora.
ja polecam poczytac chocby instrukcje producenta... a tam jak byk 20w40 mineralny... ja sie z japonczykami nawet w dyskusje nie bede wdawal- chyba wiedza co jest najlepsze dla ich silnikow
i chyba dyskusja pod tytulem" mam inny ale moto jezdzi" jest troche smieszna
Castrol gtx magnatec semisintetic 10W40. Sprzęgło ma sie dobrze, zrobilem na nim 2 tyś km. Kumpel wlewa ten sam do 20 letniej CBRki i silnik ma się dobrze choć motór ma już przebieg 106 tyś km.
młody pisze:Castrol gtx magnatec semisintetic 10W40. Sprzęgło ma sie dobrze, zrobilem na nim 2 tyś km. Kumpel wlewa ten sam do 20 letniej CBRki i silnik ma się dobrze choć motór ma już przebieg 106 tyś km.
..kolego, jesli to jest olej samochodowy, to bierze on udział tylko w smarowaniu podzespołów silnika, pomp itp, natomiast olej motocyklowy niedość, ze smaruje przekładnie zębate skrzyni biegów, to jeszcze musi zapobiegać sklejaniu sie tarcz mokrego sprzęgła i musi brać udział w chłodzeniu silnika..dla mnie olej samochodowy w motocyklu to nieporozumienie..
Myślę, że trzeba 20W40 mineral - jak w instrukcji. Moto mam od niedawna a więc zero doświadczenia jednak od kilku lat uprawiam żeglarstwo motorowodne. Każdy żeglarz który chciał być mądrzejszy od instrukcji (zwłaszcza jeśli chodzi o japońskie marki pędników) to sobie pożeglował na pagajach a silnik mógł robić za kotwicę! Sam do Suzuki dolałem odrobinkę oleju do paliwa (doradzili mi staaaarzy wyjadacze) i cały sezon miałem za...any.
ayo007 , ukłon w twoją stronę . Koledzy słuchajcie starszych , do motocykla lać tylko motocyklowy .Poza tym jeżeli nie macie motocykla od nowości to skąd pewność że ktoś przed wami nie zalewał silnika mineralnym ? Wiadomo że powrót z mineralnego na syntetyk lub pół , jest delikatnie mówiąc niewskazany .
Fidel pisze:ayo007 , ukłon w twoją stronę . Koledzy słuchajcie starszych , do motocykla lać tylko motocyklowy .Poza tym jeżeli nie macie motocykla od nowości to skąd pewność że ktoś przed wami nie zalewał silnika mineralnym ? Wiadomo że powrót z mineralnego na syntetyk lub pół , jest delikatnie mówiąc niewskazany
dobrze kolega prawi zgadzam się
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
Fidel pisze:ayo007 , ukłon w twoją stronę . Koledzy słuchajcie starszych , do motocykla lać tylko motocyklowy .Poza tym jeżeli nie macie motocykla od nowości to skąd pewność że ktoś przed wami nie zalewał silnika mineralnym ? Wiadomo że powrót z mineralnego na syntetyk lub pół , jest delikatnie mówiąc niewskazany .
A jak jest w druga strone? Nie wiem co poprzedni lal do silnika i zastanawiam sie nad mineralnym..
Jezeli pojade w druga strone to tez zle? Z polsyntetyka na mineralny...
Wacham sie pomiedzy Motul 5100 ester 15W50 lub Motul 5100 ester 10W40 (polsyntetyki)....a jakis MINERALNY..
Dzieki..Pozdro z wybrzezy Brazyli..
Ostatnio zmieniony 07 marca 2008, 00:18 przez dyzioo, łącznie zmieniany 1 raz.
dyzioo pisze:
A jak jest w druga strone? Nie wiem co poprzedni lal do silnika i zastanawiam sie nad mineralnym..
Jezeli pojade w druga strone to tez zle? Z polsyntetyka na mineralny...
Wacham sie pomiedzy Motul 5100 ester 15W50 lub Motul 5100 ester 10W40 (polsyntetyki)....a jakis MINERALNY..
Dzieki..Pozdro z wybrzezy Brazyli..
pozdro dla wybrzeży brazyli
oj coś chyba nie doczytałeś - z syntetyka czy półsyntetyka przechodzi się na mineralny, ZWŁASZCZA jak nie wiesz co było przedtem (no i zwłaszcza w starszych rocznikach )
nie ma co kombinować - lać minerala jak pisze w książce 20W40 i można spać spokojnie
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).