4T-czy to jest ważne ?

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
ziółko1961
Posty: 456
Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
Motocykl: była 535 jest vt1100
Lokalizacja: Kiszewy / Konin
Status: Offline

4T-czy to jest ważne ?

Post autor: ziółko1961 »

Witam .Czy należy się kierować przy kupnie oleju oznaczeniem 4T.Facet od którego kupiłem motor powiedział,że tak.Proszę o radę w tej sprawie.
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
Awatar użytkownika
robson
Posty: 1891
Rejestracja: 04 września 2007, 15:13
Motocykl: VIRAGO 1.1
Lokalizacja: Lędziny
Wiek: 50
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: robson »

T4 to do czterosuw T2 do dwu suw
Jedyną ochroną motocyklisty jest jego ROZUM !!!
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: ayo007 »

..oczywiscie, inna jest zasada smarowania silnika czterosuwowego, a inna dwusuwa..
Virago 1100,na razie starczy..:)
warrior_trooper
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: warrior_trooper »

dokładnie, silnika nie oszukasz :wink:
Awatar użytkownika
ziółko1961
Posty: 456
Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
Motocykl: była 535 jest vt1100
Lokalizacja: Kiszewy / Konin
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: ziółko1961 »

Znam znaczenie tych skrutów.Chodzi mi o to,czy w waszych rozmowach na forum macie na myśli oleje z napisem na opakowaniu 4T ? Czy gadka jest o olejach bez tego skrutu?W związku z tym czy można wlać do motoru olej samochodowy, czy tylko ten z 4T ?
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
warrior_trooper
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: warrior_trooper »

no do motoru powinno sie lać motórowy :)gdzies juz byla o tym wzmianka ale chyba na starym forum.. o chyba tutaj :smile:
Awatar użytkownika
ziółko1961
Posty: 456
Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
Motocykl: była 535 jest vt1100
Lokalizacja: Kiszewy / Konin
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: ziółko1961 »

Niemogłeś od od razu przynnać się,żen niewiesz albo nic nie pisać.Moje pytanie jest chyba jasne?
Awatar użytkownika
Kaczor-Motorock
Posty: 1049
Rejestracja: 20 października 2007, 15:31
Motocykl: Suzuki Intruder 1500
Lokalizacja: Gostynin
Wiek: 60
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: Kaczor-Motorock »

ziulko, chyba trochę za dużo procentów zapodałeś bo tak jakoś niewyraźnie piszesz he,he

[ Dodano: Sob Lut 16, 2008 5:01 pm ]
Dla mnie to logiczne że do motóra leje się olej motocyklowy, czyli z oznaczeniem 4T. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 lutego 2008, 20:06 przez Kaczor-Motorock, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: ayo007 »

motorock pisze:zilko, chyba trochę za dużo procentów zapodałeś bo tak jakoś niewyraźnie piszesz

[ Dodano: Sob Lut 16, 2008 5:01 pm ]
Dla mnie to logiczne że do motóra leje się olej motocyklowy, czyli z oznaczeniem 4T. Pozdrawiam
..oleje motocyklowe maja oznaczenie nie tylko 4T ale i 2T bo w motorach tez są silniki dwusuwowe, te dwa oznaczenia stosowane są tylko dla olei motocyklowych, nie spotkałem sie aby w olejach samochodowych pojawiały sie te znaki, mysle, ze jest to spowodowane tym, ze oleje motocyklowe spełniają więcej funkcji w silniku motocykla i jest potrzeba ich wyróżnienia..
Virago 1100,na razie starczy..:)
Awatar użytkownika
Kaczor-Motorock
Posty: 1049
Rejestracja: 20 października 2007, 15:31
Motocykl: Suzuki Intruder 1500
Lokalizacja: Gostynin
Wiek: 60
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: Kaczor-Motorock »

No tak, ale virago wszystkie pojemności to silniki czterosuwowe.
Awatar użytkownika
jozjag
Posty: 140
Rejestracja: 08 grudnia 2007, 18:45
Motocykl: Yamaha XV 250 i XV750
Lokalizacja: Goleniów
Wiek: 60
Kontakt:
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: jozjag »

Zobacz na tej stronie ciekawostki dotyczące tematu http://chudzikj.republika.pl/Technika/Technika.htm
szaman
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: szaman »

jozjag znakomita stronka też skorzystałem :nazdrowie:
warrior_trooper
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: warrior_trooper »

ziulko1961 pisze:Niemogłeś od od razu przynnać się,żen niewiesz albo nic nie pisać.Moje pytanie jest chyba jasne?
moja odpowiedz chyba tez. Nalezy lac olej przeznaczony do motocykli a te sa oznaczane 2T do silnikow 2 suwowych lub 4T do czterosuwowych wiec w czym problem??Po co sie unosic ?? chyba ze ma sz kolego nerwy słabe :cool:
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: strazak »

no to powiem tylko tyle : 2T-olej silnikowy motocyklowy do silników dwusuwowych . 4T-olej motocyklowy silnikowy do silników czterosuwowych .
czyli 2T jak i 4T oznacza że olej jest przeznaczony tylko i wyłącznie do silników motocyklowych a wszystkie inne sa samochodowe . Skoro instrukcja pisze jak WÓŁ że ma być olej mineralny zgodnie z klasyfikacją to po jaką cholerę ten temat roztrząsać na części składowe ? zalejesz 4T półsyntetyk to też dasz ciała , syntetyk całkiem dasz ciała a jak znajdziesz mineralny w klasyfikacji takiej jak zaleca producent ze znacznikiem 4T i go nie zalejesz to twoja i tylko twoja sprawa .
ADAM
warrior_trooper
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: warrior_trooper »

strazak pisze: zalejesz 4T półsyntetyk to też dasz ciała , syntetyk całkiem dasz ciała a jak znajdziesz mineralny w klasyfikacji takiej jak zaleca producent ze znacznikiem 4T i go nie zalejesz to twoja i tylko twoja sprawa .
Strazak z tym polsyntetykiem to zaraz 1/3 forum powie ze tez mozna lac wiec lepiej zakonczyc temat :smile:
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: strazak »

warrior_trooper pisze:Strazak z tym polsyntetykiem to zaraz 1/3 forum powie ze tez mozna lac wiec lepiej zakonczyc temat
masz racje tylko taki mały szkopuł "przebieg" , w jakich warunkach eksploatowany , jak eksploatowany (palenie gumy i te sprawy) , i jeszcze jedno kto i ile chce pojeździć swoim sprzętem ! to tyle aczkolwiek czuje niedosyt ( chyba alkohol zaczyna parować )
ADAM
Awatar użytkownika
ziółko1961
Posty: 456
Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
Motocykl: była 535 jest vt1100
Lokalizacja: Kiszewy / Konin
Status: Offline

Re: 4T-czy to jest ważne ?

Post autor: ziółko1961 »

Dziękuję za wyczerpujące informacje.Teraz już jestem w domu.Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ