koło do przodu

Dodatki i przeróbki do Virago
kaznodzieja75
Status: Offline

koło do przodu

Post autor: kaznodzieja75 »

Witam,nie wiecie może kto w woj.świętokrzyskim tuninguje motory?Chodzi mi dokładnie o wysunięcie koła do przodu-nie wiem czy się dobrze wyraziłem,ale nie wiem jak to się dokładnie nazywa :?:
Awatar użytkownika
PAW
Posty: 65
Rejestracja: 21 października 2010, 14:43
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Opatow
Wiek: 41
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: PAW »

ja jestem z tego wojewodztwa,w opatowie stary guru GERWAZY,w ostrowcu był typ co robił fajne streety i ratbike,podobnie jest taki typ po radomiem,namiarów typu telefon nie znam.ale GERY w opatówie kolo szkoly podst.nr,1 robi cos z h-d i kumpli ma co chyba na cnc obrabiaja,wiec wystarczy nowe półki z odpwiednim katem i juz koło odjedzie,ale jesli juz bardzo ma odjechac to same półki nie wystarcza bedzie trza lagi dłuzsze zapodac.
były motocykle prl,oldtimer,naked,sport,enduro a teraz nadszedł czas na choppera....good vibrations....
Awatar użytkownika
Schwartzu
Posty: 1805
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 39
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Schwartzu »

Pewnie o coś takiego Tobie chodzi: http://www.chopperkitusa.com/yamaha-XV_535.htm
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
Awatar użytkownika
Redneck
Posty: 1412
Rejestracja: 19 czerwca 2009, 23:09
Motocykl: Yamaha XTZ750 ST
Lokalizacja: UK, Coventry
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Redneck »

5625pln przy srednim kursie nbp 2,85 za $.... :shock: :frustrated:

to juz taniej springera kupic-jak sie dobrze zakrecic to za 2000pln mozna juz dostac. tylko ze wtedy kombinacje z lampa trzeba porobic...
Awatar użytkownika
Schwartzu
Posty: 1805
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 39
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Schwartzu »

No trochę drogo, ale czego nie robi się dla lansu ;)
Ale i wartość motocykla wzrośnie, gdyby chcieć później sprzedać...
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
Awatar użytkownika
Redneck
Posty: 1412
Rejestracja: 19 czerwca 2009, 23:09
Motocykl: Yamaha XTZ750 ST
Lokalizacja: UK, Coventry
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Redneck »

Schwartzu pisze:No trochę drogo, ale czego nie robi się dla lansu ;)
Ale i wartość motocykla wzrośnie, gdyby chcieć później sprzedać...
niby powinna wzrosnac, bo w koncu wlozylo sie w niego ~5tysiakow. ale tak patrze na moto na zawieszeniu od ame (link ) i inne ich przerobki (link2 ) i raczej ich wlascicielom srednio zwroci sie ta inwestycja; wszak rocznik, stan, przebieg nadal pozostaja bez zmian. uwazam, ze taka przerobka jest juz tak duzym zindywidualizowaniem sprzeta ze zostaje przy swoim tworcy do konca. (ja bym sie takiego moto nigdy nie pozbyl :razz: )
Awatar użytkownika
PAW
Posty: 65
Rejestracja: 21 października 2010, 14:43
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Opatow
Wiek: 41
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: PAW »

na cnc nowe półki zrobisz z czego bedziesz chciał i z jakim katem,po co kabinowac i kupowac w takich firmach jak ame i przpłacac od 5-10 razy
były motocykle prl,oldtimer,naked,sport,enduro a teraz nadszedł czas na choppera....good vibrations....
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Arni »

PAW pisze:na cnc nowe półki zrobisz z czego bedziesz chciał i z jakim katem
samymi pułkami nie da się zbyt znacznie zmienić kąta ze względu na przesunięcie osi teleskopów względem osi obrotu przedniego zawieszenia
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Schwartzu
Posty: 1805
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 39
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Schwartzu »

Redneck pisze:uwazam, ze taka przerobka jest juz tak duzym zindywidualizowaniem sprzeta ze zostaje przy swoim tworcy do konca. (ja bym sie takiego moto nigdy nie pozbyl )
Podzielam zdanie. Jak robić porządnie pod siebie, to już do końca. Ciężko się później rozstać z taką lalą.
To jest zresztą główny powód dla którego mocno zastanawiam się na taką operacją...
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Miszczu »

Arni pisze:samymi pułkami nie da się zbyt znacznie zmienić kąta ze względu na przesunięcie osi teleskopów względem osi obrotu przedniego zawieszenia
ja zrobiłem samymi półkami no i lagi przedłużone- różnica jest zwłaszcza :wink: w prowadzeniu :cool:
kaznodzieja75, jak mieszkasz gdzies niedaleko Daleszyc(20km od kielc w strone Staszowa) możesz podjechac oblukac na żywca i stwierdzic czy ci sie podoba :wink: jak tak to można pomyslec nad zrobieniem twojej virci.Swoje półki sam robiłem na zwykłej frezarce- obczaj w galerii.
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Arni »

Miszczu, a o ile przedłużałeś lagi?

Przy zmianie w taki sposób (same pułki) motocykla gorzej się prowadzi niż gdyby zmieniać kąt teleskopów razem z osią obrotu przedniego zawieszenia i w drugim przypadku można uzyskać znacznie większe kąty nachylenia przedniego zawieszenia. Wynika to z tego, że przy zmianie kąta teleskopów i osi obrotu przedniego zawieszenia motocykl nadal skręca kołem. W przypadku zmiany kąta na samych lagach przednie koło wykonuje ruch zamiatający, co sprawia, że przy skręcaniu motocykl "łamie się" na główce ramy. Jest to oczywiście spowodowane znacznym kątem pomiędzy osią teleskopów i osią skrętu przedniego zawieszenia. Wyprzedzenie jest niewłaściwe.
Właśnie dlatego zestawy fabryczne zmieniają również kat osi skrętu (dolna półka jest przymocowana do główki ramy za pośrednictwem takiego wspornika)

Tutaj jest schemat obrazujący geometrię przedniego zawieszenia (osie i wyprzedzenie o których pisałem).
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... rowadzenie
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
padi
Posty: 106
Rejestracja: 16 marca 2009, 02:01
Motocykl: Yamaha XV 1000
Lokalizacja: Śląsk, Katowice
Wiek: 40
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: padi »

Arni pisze:Miszczu, a o ile przedłużałeś lagi?

Przy zmianie w taki sposób (same pułki) motocykla gorzej się prowadzi niż gdyby zmieniać kąt teleskopów razem z osią obrotu przedniego zawieszenia i w drugim przypadku można uzyskać znacznie większe kąty nachylenia przedniego zawieszenia. Wynika to z tego, że przy zmianie kąta teleskopów i osi obrotu przedniego zawieszenia motocykl nadal skręca kołem. W przypadku zmiany kąta na samych lagach przednie koło wykonuje ruch zamiatający, co sprawia, że przy skręcaniu motocykl "łamie się" na główce ramy. Jest to oczywiście spowodowane znacznym kątem pomiędzy osią teleskopów i osią skrętu przedniego zawieszenia. Wyprzedzenie jest niewłaściwe.
Właśnie dlatego zestawy fabryczne zmieniają również kat osi skrętu (dolna półka jest przymocowana do główki ramy za pośrednictwem takiego wspornika)

Tutaj jest schemat obrazujący geometrię przedniego zawieszenia (osie i wyprzedzenie o których pisałem).
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... rowadzenie
temat byl walkowany juz kilka razy... i uzytkownicy mowili ze nic sie nie lamie itd. ale prawda jest pewnie gdzies posrodku.

maza mi sie takie dlugie nogi... zeby tylko ktos to zrobil za ludzkie pieniadze...
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Miszczu »

Arni pisze:W przypadku zmiany kąta na samych lagach przednie koło wykonuje ruch zamiatający, co sprawia, że przy skręcaniu motocykl "łamie się"
to tyle teori :wink: a w rzeczywistości jest zajebiście :cool:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Arni »

padi pisze:uzytkownicy mowili ze nic sie nie lamie
oczywiście że się łamie :!: To nie wyklucza, że często jakoś tym da się jeździć.

To o czym pisałem sprawdzić jest bardzo łatwo. Stawiamy motocykl prosto. Nie dotykając kierownicy (np trzymając za tylne oparcie) pochylamy motocykl np. w prawo. Przy prawidłowym wyprzedzeniu kierownica również skręci się w prawo. W przypadku gdy przesunęliśmy lagi na tyle, że wyprzedzenie jest już bardzo nieprawidłowe motocykl "złamie się" - kierownica skręci w lewo.


Z tematem oczywiście się zapoznałem ze względu, że przerabiam swojego intruza. Uznałem, że jedynym słusznym wyjściem jest zmiana kąta główki ramy co też zrobiłem:
http://w58.wrzuta.pl/obraz/2rFUGWXFFA4/pict0002
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
kaznodzieja75
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: kaznodzieja75 »

Dzięki serdeczne za odpowiedzi. :grin:
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Miszczu »

Arni pisze:oczywiście że się łamie
oczywiscie, że sie NIE łamie :cool: sprawdzone- pewnie mówisz o przypadkach gdzie koło jest odsunięte 3 metry od silnika :wink:
Arni pisze:Z tematem oczywiście się zapoznałem ze względu, że przerabiam swojego intruza. Uznałem, że jedynym słusznym wyjściem jest zmiana kąta główki ramy co też zrobiłem:
dośc ryzykowne posuniecie ciąc samą główkę- zresztą w viradze byłoby cięzko bo rama to jakas ''wytłaczanka'' :mrgreen:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
misiek83
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: misiek83 »

ja polecam zawiasy od AME zero przeróbek a efekt zaje... Wiadomo że im dalej koło do przodu tym gorzej się prowadzi, ale coś za :rock: coś
Awatar użytkownika
Redneck
Posty: 1412
Rejestracja: 19 czerwca 2009, 23:09
Motocykl: Yamaha XTZ750 ST
Lokalizacja: UK, Coventry
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Redneck »

misiek83, wychodzac z zalozenia ze kazdy motor od ame jest inny-wrzuc foty swojego :bravo:
We believe in going our own way, no matter which way the rest of the world is going.
We believe in bucking the system that's built to smash individuals as bugs on a windshield.
We don't care what everyone else believes.
Amen.
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Arni »

Miszczu pisze:pewnie mówisz o przypadkach gdzie koło jest odsunięte 3 metry od silnika
no napewno nie o odsunięciu o 3cm :razz:
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Miszczu »

Arni pisze:no napewno nie o odsunięciu o 3cm :razz:
co to miało znaczyc :twisted: :mrgreen:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Arni »

nic nie sugerowałem :mrgreen: ale też nie przypuszczałem że te 3cm Cię tak oburzą :lol: :wink:
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Miszczu »

w virago kazdy centymetr na wage złota :mrgreen: a na powaznie to mam troche więcej niz 3cm :razz:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Arni »

Miszczu, nie odpowiedziałeś mi na pytanie:
o ile przedłużyłeś lagi? Jeśli dokonywałeś pomiarów to napisz też o ile zmieniłeś kąt położenia lag?
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Miszczu »

Lagi przedłuzone o 12cm+ 20cm wpuszczone w lage dla sztywnosci.
Kąt względem oryginalnego zmieniony o 10 stopni. Prowadzi sie dobrze- robi wrażenie sporego motorka, ale kierownica pewnie też sie do tego przyczyniła :wink:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Beatrycze
Posty: 1722
Rejestracja: 09 października 2010, 23:50
Motocykl: VS 1400 custom built
Lokalizacja: Daleszyce koło Kielc / Wrocław
Wiek: 31
Status: Offline

Re: koło do przodu

Post autor: Beatrycze »

Schwartzu pisze: Ciężko się później rozstać z taką lalą.
To jest zresztą główny powód dla którego mocno zastanawiam się na taką operacją...
no właśnie... mażą mi się takie lagi +18stopni ale nie stać mnie na kupowanie takowych do każdego motocykla (bo na razie 535 mam) a w temat samoróbek się nie zagłębiłam jeszcze.. albo jeszcze za bardzo bym się zakochała i do końca życia jeździła na mojej 535 :shock: więc chyba poczekam do czegoś >1000 i zostanę z takim do końca życia ;) (jasne...) 2tys. dolców piechotą nie chodzą ;/
Misiek mógłby dać jakieś zdjęcie!
Miszczoska Żona
Królowa Serników
Obrazek
rock hard, ride free
all day, all night
rock hard, ride free
all your life
ODPOWIEDZ