koło do przodu
-
- Status: Offline
koło do przodu
Witam,nie wiecie może kto w woj.świętokrzyskim tuninguje motory?Chodzi mi dokładnie o wysunięcie koła do przodu-nie wiem czy się dobrze wyraziłem,ale nie wiem jak to się dokładnie nazywa
- PAW
- Posty: 65
- Rejestracja: 21 października 2010, 14:43
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Opatow
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: koło do przodu
ja jestem z tego wojewodztwa,w opatowie stary guru GERWAZY,w ostrowcu był typ co robił fajne streety i ratbike,podobnie jest taki typ po radomiem,namiarów typu telefon nie znam.ale GERY w opatówie kolo szkoly podst.nr,1 robi cos z h-d i kumpli ma co chyba na cnc obrabiaja,wiec wystarczy nowe półki z odpwiednim katem i juz koło odjedzie,ale jesli juz bardzo ma odjechac to same półki nie wystarcza bedzie trza lagi dłuzsze zapodac.
były motocykle prl,oldtimer,naked,sport,enduro a teraz nadszedł czas na choppera....good vibrations....
- Schwartzu
- Posty: 1805
- Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
- Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: koło do przodu
Pewnie o coś takiego Tobie chodzi: http://www.chopperkitusa.com/yamaha-XV_535.htm
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
W. Blake
- Redneck
- Posty: 1412
- Rejestracja: 19 czerwca 2009, 23:09
- Motocykl: Yamaha XTZ750 ST
- Lokalizacja: UK, Coventry
- Status: Offline
Re: koło do przodu
5625pln przy srednim kursie nbp 2,85 za $....
to juz taniej springera kupic-jak sie dobrze zakrecic to za 2000pln mozna juz dostac. tylko ze wtedy kombinacje z lampa trzeba porobic...
to juz taniej springera kupic-jak sie dobrze zakrecic to za 2000pln mozna juz dostac. tylko ze wtedy kombinacje z lampa trzeba porobic...
- Schwartzu
- Posty: 1805
- Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
- Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: koło do przodu
No trochę drogo, ale czego nie robi się dla lansu
Ale i wartość motocykla wzrośnie, gdyby chcieć później sprzedać...
Ale i wartość motocykla wzrośnie, gdyby chcieć później sprzedać...
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
W. Blake
- Redneck
- Posty: 1412
- Rejestracja: 19 czerwca 2009, 23:09
- Motocykl: Yamaha XTZ750 ST
- Lokalizacja: UK, Coventry
- Status: Offline
Re: koło do przodu
niby powinna wzrosnac, bo w koncu wlozylo sie w niego ~5tysiakow. ale tak patrze na moto na zawieszeniu od ame (link ) i inne ich przerobki (link2 ) i raczej ich wlascicielom srednio zwroci sie ta inwestycja; wszak rocznik, stan, przebieg nadal pozostaja bez zmian. uwazam, ze taka przerobka jest juz tak duzym zindywidualizowaniem sprzeta ze zostaje przy swoim tworcy do konca. (ja bym sie takiego moto nigdy nie pozbyl )Schwartzu pisze:No trochę drogo, ale czego nie robi się dla lansu
Ale i wartość motocykla wzrośnie, gdyby chcieć później sprzedać...
- PAW
- Posty: 65
- Rejestracja: 21 października 2010, 14:43
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Opatow
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: koło do przodu
na cnc nowe półki zrobisz z czego bedziesz chciał i z jakim katem,po co kabinowac i kupowac w takich firmach jak ame i przpłacac od 5-10 razy
były motocykle prl,oldtimer,naked,sport,enduro a teraz nadszedł czas na choppera....good vibrations....
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: koło do przodu
samymi pułkami nie da się zbyt znacznie zmienić kąta ze względu na przesunięcie osi teleskopów względem osi obrotu przedniego zawieszeniaPAW pisze:na cnc nowe półki zrobisz z czego bedziesz chciał i z jakim katem
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Schwartzu
- Posty: 1805
- Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
- Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: koło do przodu
Podzielam zdanie. Jak robić porządnie pod siebie, to już do końca. Ciężko się później rozstać z taką lalą.Redneck pisze:uwazam, ze taka przerobka jest juz tak duzym zindywidualizowaniem sprzeta ze zostaje przy swoim tworcy do konca. (ja bym sie takiego moto nigdy nie pozbyl )
To jest zresztą główny powód dla którego mocno zastanawiam się na taką operacją...
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
W. Blake
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: koło do przodu
ja zrobiłem samymi półkami no i lagi przedłużone- różnica jest zwłaszcza w prowadzeniuArni pisze:samymi pułkami nie da się zbyt znacznie zmienić kąta ze względu na przesunięcie osi teleskopów względem osi obrotu przedniego zawieszenia
kaznodzieja75, jak mieszkasz gdzies niedaleko Daleszyc(20km od kielc w strone Staszowa) możesz podjechac oblukac na żywca i stwierdzic czy ci sie podoba jak tak to można pomyslec nad zrobieniem twojej virci.Swoje półki sam robiłem na zwykłej frezarce- obczaj w galerii.
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: koło do przodu
Miszczu, a o ile przedłużałeś lagi?
Przy zmianie w taki sposób (same pułki) motocykla gorzej się prowadzi niż gdyby zmieniać kąt teleskopów razem z osią obrotu przedniego zawieszenia i w drugim przypadku można uzyskać znacznie większe kąty nachylenia przedniego zawieszenia. Wynika to z tego, że przy zmianie kąta teleskopów i osi obrotu przedniego zawieszenia motocykl nadal skręca kołem. W przypadku zmiany kąta na samych lagach przednie koło wykonuje ruch zamiatający, co sprawia, że przy skręcaniu motocykl "łamie się" na główce ramy. Jest to oczywiście spowodowane znacznym kątem pomiędzy osią teleskopów i osią skrętu przedniego zawieszenia. Wyprzedzenie jest niewłaściwe.
Właśnie dlatego zestawy fabryczne zmieniają również kat osi skrętu (dolna półka jest przymocowana do główki ramy za pośrednictwem takiego wspornika)
Tutaj jest schemat obrazujący geometrię przedniego zawieszenia (osie i wyprzedzenie o których pisałem).
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... rowadzenie
Przy zmianie w taki sposób (same pułki) motocykla gorzej się prowadzi niż gdyby zmieniać kąt teleskopów razem z osią obrotu przedniego zawieszenia i w drugim przypadku można uzyskać znacznie większe kąty nachylenia przedniego zawieszenia. Wynika to z tego, że przy zmianie kąta teleskopów i osi obrotu przedniego zawieszenia motocykl nadal skręca kołem. W przypadku zmiany kąta na samych lagach przednie koło wykonuje ruch zamiatający, co sprawia, że przy skręcaniu motocykl "łamie się" na główce ramy. Jest to oczywiście spowodowane znacznym kątem pomiędzy osią teleskopów i osią skrętu przedniego zawieszenia. Wyprzedzenie jest niewłaściwe.
Właśnie dlatego zestawy fabryczne zmieniają również kat osi skrętu (dolna półka jest przymocowana do główki ramy za pośrednictwem takiego wspornika)
Tutaj jest schemat obrazujący geometrię przedniego zawieszenia (osie i wyprzedzenie o których pisałem).
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... rowadzenie
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 16 marca 2009, 02:01
- Motocykl: Yamaha XV 1000
- Lokalizacja: Śląsk, Katowice
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: koło do przodu
temat byl walkowany juz kilka razy... i uzytkownicy mowili ze nic sie nie lamie itd. ale prawda jest pewnie gdzies posrodku.Arni pisze:Miszczu, a o ile przedłużałeś lagi?
Przy zmianie w taki sposób (same pułki) motocykla gorzej się prowadzi niż gdyby zmieniać kąt teleskopów razem z osią obrotu przedniego zawieszenia i w drugim przypadku można uzyskać znacznie większe kąty nachylenia przedniego zawieszenia. Wynika to z tego, że przy zmianie kąta teleskopów i osi obrotu przedniego zawieszenia motocykl nadal skręca kołem. W przypadku zmiany kąta na samych lagach przednie koło wykonuje ruch zamiatający, co sprawia, że przy skręcaniu motocykl "łamie się" na główce ramy. Jest to oczywiście spowodowane znacznym kątem pomiędzy osią teleskopów i osią skrętu przedniego zawieszenia. Wyprzedzenie jest niewłaściwe.
Właśnie dlatego zestawy fabryczne zmieniają również kat osi skrętu (dolna półka jest przymocowana do główki ramy za pośrednictwem takiego wspornika)
Tutaj jest schemat obrazujący geometrię przedniego zawieszenia (osie i wyprzedzenie o których pisałem).
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... rowadzenie
maza mi sie takie dlugie nogi... zeby tylko ktos to zrobil za ludzkie pieniadze...
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: koło do przodu
to tyle teori a w rzeczywistości jest zajebiścieArni pisze:W przypadku zmiany kąta na samych lagach przednie koło wykonuje ruch zamiatający, co sprawia, że przy skręcaniu motocykl "łamie się"
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: koło do przodu
oczywiście że się łamie To nie wyklucza, że często jakoś tym da się jeździć.padi pisze:uzytkownicy mowili ze nic sie nie lamie
To o czym pisałem sprawdzić jest bardzo łatwo. Stawiamy motocykl prosto. Nie dotykając kierownicy (np trzymając za tylne oparcie) pochylamy motocykl np. w prawo. Przy prawidłowym wyprzedzeniu kierownica również skręci się w prawo. W przypadku gdy przesunęliśmy lagi na tyle, że wyprzedzenie jest już bardzo nieprawidłowe motocykl "złamie się" - kierownica skręci w lewo.
Z tematem oczywiście się zapoznałem ze względu, że przerabiam swojego intruza. Uznałem, że jedynym słusznym wyjściem jest zmiana kąta główki ramy co też zrobiłem:
http://w58.wrzuta.pl/obraz/2rFUGWXFFA4/pict0002
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: koło do przodu
oczywiscie, że sie NIE łamie sprawdzone- pewnie mówisz o przypadkach gdzie koło jest odsunięte 3 metry od silnikaArni pisze:oczywiście że się łamie
dośc ryzykowne posuniecie ciąc samą główkę- zresztą w viradze byłoby cięzko bo rama to jakas ''wytłaczanka''Arni pisze:Z tematem oczywiście się zapoznałem ze względu, że przerabiam swojego intruza. Uznałem, że jedynym słusznym wyjściem jest zmiana kąta główki ramy co też zrobiłem:
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
-
- Status: Offline
Re: koło do przodu
ja polecam zawiasy od AME zero przeróbek a efekt zaje... Wiadomo że im dalej koło do przodu tym gorzej się prowadzi, ale coś za coś
- Redneck
- Posty: 1412
- Rejestracja: 19 czerwca 2009, 23:09
- Motocykl: Yamaha XTZ750 ST
- Lokalizacja: UK, Coventry
- Status: Offline
Re: koło do przodu
misiek83, wychodzac z zalozenia ze kazdy motor od ame jest inny-wrzuc foty swojego
We believe in going our own way, no matter which way the rest of the world is going.
We believe in bucking the system that's built to smash individuals as bugs on a windshield.
We don't care what everyone else believes.
Amen.
We believe in bucking the system that's built to smash individuals as bugs on a windshield.
We don't care what everyone else believes.
Amen.
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: koło do przodu
no napewno nie o odsunięciu o 3cmMiszczu pisze:pewnie mówisz o przypadkach gdzie koło jest odsunięte 3 metry od silnika
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: koło do przodu
co to miało znaczycArni pisze:no napewno nie o odsunięciu o 3cm
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: koło do przodu
nic nie sugerowałem ale też nie przypuszczałem że te 3cm Cię tak oburzą
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: koło do przodu
w virago kazdy centymetr na wage złota a na powaznie to mam troche więcej niz 3cm
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: koło do przodu
Miszczu, nie odpowiedziałeś mi na pytanie:
o ile przedłużyłeś lagi? Jeśli dokonywałeś pomiarów to napisz też o ile zmieniłeś kąt położenia lag?
o ile przedłużyłeś lagi? Jeśli dokonywałeś pomiarów to napisz też o ile zmieniłeś kąt położenia lag?
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: koło do przodu
Lagi przedłuzone o 12cm+ 20cm wpuszczone w lage dla sztywnosci.
Kąt względem oryginalnego zmieniony o 10 stopni. Prowadzi sie dobrze- robi wrażenie sporego motorka, ale kierownica pewnie też sie do tego przyczyniła
Kąt względem oryginalnego zmieniony o 10 stopni. Prowadzi sie dobrze- robi wrażenie sporego motorka, ale kierownica pewnie też sie do tego przyczyniła
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
- Beatrycze
- Posty: 1722
- Rejestracja: 09 października 2010, 23:50
- Motocykl: VS 1400 custom built
- Lokalizacja: Daleszyce koło Kielc / Wrocław
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: koło do przodu
no właśnie... mażą mi się takie lagi +18stopni ale nie stać mnie na kupowanie takowych do każdego motocykla (bo na razie 535 mam) a w temat samoróbek się nie zagłębiłam jeszcze.. albo jeszcze za bardzo bym się zakochała i do końca życia jeździła na mojej 535 więc chyba poczekam do czegoś >1000 i zostanę z takim do końca życia (jasne...) 2tys. dolców piechotą nie chodzą ;/Schwartzu pisze: Ciężko się później rozstać z taką lalą.
To jest zresztą główny powód dla którego mocno zastanawiam się na taką operacją...
Misiek mógłby dać jakieś zdjęcie!
Miszczoska Żona
Królowa Serników
rock hard, ride free
all day, all night
rock hard, ride free
all your life
Królowa Serników
rock hard, ride free
all day, all night
rock hard, ride free
all your life