Regulacja zaworow?
- Pixa
- Posty: 626
- Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
- Motocykl: Virago 535 DX 2YL
- Lokalizacja: Kobierzyce
- Wiek: 38
- Status: Offline
Regulacja zaworow?
Witam
Na wiosne czeka mnie maly serwis - musze wymienic m.in. uszczelke pod glowica. Skoro i tak trzeba wyjac i rozebrac silnik to zastanawiam sie czy nie zrobic regulacji zaworow - po czym poznac, ze juz czas na taka operacje?
Na wiosne czeka mnie maly serwis - musze wymienic m.in. uszczelke pod glowica. Skoro i tak trzeba wyjac i rozebrac silnik to zastanawiam sie czy nie zrobic regulacji zaworow - po czym poznac, ze juz czas na taka operacje?
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Regulacja zaworow?
Po instrukcji obsługi najlepiej a organoleptycznie to szczelinomierzem. Najlepiej zleć to temu kto będzie Ci wymieniał uszczelkę pod głowicą, taki ruch rokuje szanse na sukces.
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Regulacja zaworow?
pixa
uzyte sformułowanie informuje ze nie masz bladego pojecia o konstrukcji i działaniu silnika,
w silnikach bez hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych odkrecenie głowicy wymusza regulacje luzów zaworowych
polecam lekture jakiejs ksiazki dla ZSZ na poczatek
uzyte sformułowanie informuje ze nie masz bladego pojecia o konstrukcji i działaniu silnika,
w silnikach bez hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych odkrecenie głowicy wymusza regulacje luzów zaworowych
polecam lekture jakiejs ksiazki dla ZSZ na poczatek
- Pixa
- Posty: 626
- Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
- Motocykl: Virago 535 DX 2YL
- Lokalizacja: Kobierzyce
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Regulacja zaworow?
no faktycznie nie znam sie za bardzo Aczkolwiek nie mialem zamiaru robic tego samemu Czyli tak czy siak musze zrobic regulacje zaworow Dobrze wiedziec Aha, jeszcze jedno pytanie - jaki plyn hamulcowy powinien byc lany do Virago dot3 czy dot4? I czy sa one mieszalne? Pytam, bo u mnie chyba od nowosci nie byl zmianiany
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Regulacja zaworow?
Z tego co wiem to 3 i 4 się mieszają.Ale co to za różnica skoro masz zamiar wymienić cały płyn?pozdro
- Pixa
- Posty: 626
- Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
- Motocykl: Virago 535 DX 2YL
- Lokalizacja: Kobierzyce
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Regulacja zaworow?
No to jeszcze jedna sprawa - uszczelke pod glowica mamm zamiar wymienic w jedym cylindrze. Wymienic w drugim na wszelki wypadek? I czy regulowac zawory w drugim cylindrze?
- strazak
- Posty: 1412
- Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
- Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
- Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Regulacja zaworow?
wymieniasz bo co sie stało uszkodziła się uległa wypaleniu czy tak dla zasady ? co do regulacji zaworów to jak juz robić to porządnie i w obu cylindrach wyregulować
ADAM
- Pixa
- Posty: 626
- Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
- Motocykl: Virago 535 DX 2YL
- Lokalizacja: Kobierzyce
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Regulacja zaworow?
Wymieniam bo lekko puszcza od strony lancuszka rozrzadu. Druga jest ok. Wymienic ja tez dla swietego spokoju?
- jojo80
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 23:05
- Motocykl: yamaha virago 535' 2YL. 46ps.91'
- Lokalizacja: wadowice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Regulacja zaworow?
kolego Pixa/dla zasady to zona cie moze opier...ić porzadnie,jesli ja masz,jesli nie to sie nie zen wcale a powaga to jak ci sie troche poci uszczelka to nie powod zeby ja wymienic,chyba ze kapie juz olej i smierdzi jak sie zagrzeje? zasada jest taka jak zawory to wszystkie,jak uszczelki to te tylko z ktorych leje olej
by jezdzic trzeba zyć...
- hyny
- Posty: 286
- Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
- Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Wiek: 61
- Status: Offline
Re: Regulacja zaworow?
Wiem że stary temat, ale po co zakladac nowy ... wyregulowałem zawory, z braku szczelinomierza 0,07 i 0,12 ustawiłem ssące na "lekko oporowo" 0,05 (0,10 nie wchodzi), a wydech na "lekko oporowo" 0,10 (0,15 nie wchodzi). I tu mnie zmora męczy - czy nie jest to za mały luz na ssaniu 0,05 ; wydech 0,10 ?
1-ps silnik chodzi ciszej - tak jakby "miekko", łatwiej zapala, szybciej łapie wolne obroty tzn szybciej można wyłaczyć ssanie i nie ma telepania silnikiem.
2-ps wpadł mi imbusik w dziure zaworu ssania I-go cylindra (nawet nie było go widać) ..... nie zycze nikomu tego stresu, fQrwienia i ogólnej załamki .... ale go wydostałem !!!! bez żadnego rozbierania silnika
3-ps czy mogło nalecieć oleju (bo po odkręceniu dekielka troche pociekło) z wydechowego I-go cylindra do kolanka rury wydechu ? Po przejażdżce ok 30km zauważyłem że czuć spalonym olejem i "paruje" spalonym olejem gdzieś z okolic przedniego kolanka. Wycieku spod dekielka nie ma na pewno - sprawdzane kilka krotnie.
1-ps silnik chodzi ciszej - tak jakby "miekko", łatwiej zapala, szybciej łapie wolne obroty tzn szybciej można wyłaczyć ssanie i nie ma telepania silnikiem.
2-ps wpadł mi imbusik w dziure zaworu ssania I-go cylindra (nawet nie było go widać) ..... nie zycze nikomu tego stresu, fQrwienia i ogólnej załamki .... ale go wydostałem !!!! bez żadnego rozbierania silnika
3-ps czy mogło nalecieć oleju (bo po odkręceniu dekielka troche pociekło) z wydechowego I-go cylindra do kolanka rury wydechu ? Po przejażdżce ok 30km zauważyłem że czuć spalonym olejem i "paruje" spalonym olejem gdzieś z okolic przedniego kolanka. Wycieku spod dekielka nie ma na pewno - sprawdzane kilka krotnie.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Regulacja zaworow?
XV 535
luz zaworu ssącego -0,07mm do 0,12mm
luz zaworu wychowego -0,12mm do 0,17mm
Luzy zawsze ustawiamy "lekko oporowo", tzn. listek szczelinomierza powinien wchodzić na miejsce z lekkim oporem. IMHO zrobiłeś za małe luzy.
luz zaworu ssącego -0,07mm do 0,12mm
luz zaworu wychowego -0,12mm do 0,17mm
Nie wiem w czym problem, przecież można uśrednić dane i zrobić na ssących 0,1 i na wydechowych 0,15 mm. Za małe luzy zaworowe są gorsze od zbyt dużych, gdyż grożą wypaleniem zaworów bądź ich gniazd.hyny pisze:I tu mnie zmora męczy
Luzy zawsze ustawiamy "lekko oporowo", tzn. listek szczelinomierza powinien wchodzić na miejsce z lekkim oporem. IMHO zrobiłeś za małe luzy.
Mogło, ten typ tak ma. Brak oleju w dekielku jest oznaka braku smarowaniahyny pisze:czy mogło nalecieć oleju
A czym ma waniać - fiołkami, skoro olej poleciał na kolanko wydechuhyny pisze:"paruje" spalonym olejem
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- hyny
- Posty: 286
- Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
- Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Wiek: 61
- Status: Offline
Re: Regulacja zaworow?
Luzy zrobiłem tak aby listerk nie chodził ciasno - przesuwa sie z lekko wyczywalnym oporem. Czyli jest więcej niz te 0,05 i 0,12. ale dla swietego spokoju poprawie na 0,10 i 0,15 z ciasnym przesuwem listków.
Co do smrodku oleju. Rozumiem, ze poleciało, po nagrzaniu spala sie (śmierdzi), ale po 30 km to juz chyba nie powinno nic czuć. Jest mozliwośc, że wleciał gdzieś w jakąs szpare / szczeline przy kolanku ?
Co do smrodku oleju. Rozumiem, ze poleciało, po nagrzaniu spala sie (śmierdzi), ale po 30 km to juz chyba nie powinno nic czuć. Jest mozliwośc, że wleciał gdzieś w jakąs szpare / szczeline przy kolanku ?
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Regulacja zaworow?
Zasadniczo powinno go przepalić, to nie jest żadne problem Sprawdź, czy nie leci spod innej pokrywki. Czasem po demontażu lubi się coś rozszczelnićhyny pisze:Jest mozliwośc, że wleciał gdzieś
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!