Regulacja zaworow?

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
Pixa
Posty: 626
Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
Motocykl: Virago 535 DX 2YL
Lokalizacja: Kobierzyce
Wiek: 38
Status: Offline

Regulacja zaworow?

Post autor: Pixa »

Witam

Na wiosne czeka mnie maly serwis - musze wymienic m.in. uszczelke pod glowica. Skoro i tak trzeba wyjac i rozebrac silnik to zastanawiam sie czy nie zrobic regulacji zaworow - po czym poznac, ze juz czas na taka operacje?
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Regulacja zaworow?

Post autor: wierzba »

Po instrukcji obsługi najlepiej a organoleptycznie to szczelinomierzem. Najlepiej zleć to temu kto będzie Ci wymieniał uszczelkę pod głowicą, taki ruch rokuje szanse na sukces.
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem :)
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Regulacja zaworow?

Post autor: kyller »

pixa
uzyte sformułowanie informuje ze nie masz bladego pojecia o konstrukcji i działaniu silnika,
w silnikach bez hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych odkrecenie głowicy wymusza regulacje luzów zaworowych
polecam lekture jakiejs ksiazki dla ZSZ na poczatek
Awatar użytkownika
Pixa
Posty: 626
Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
Motocykl: Virago 535 DX 2YL
Lokalizacja: Kobierzyce
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Regulacja zaworow?

Post autor: Pixa »

no faktycznie nie znam sie za bardzo :-) Aczkolwiek nie mialem zamiaru robic tego samemu :-) Czyli tak czy siak musze zrobic regulacje zaworow :-) Dobrze wiedziec :-) Aha, jeszcze jedno pytanie - jaki plyn hamulcowy powinien byc lany do Virago dot3 czy dot4? I czy sa one mieszalne? Pytam, bo u mnie chyba od nowosci nie byl zmianiany :-)
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Regulacja zaworow?

Post autor: radar64 »

Z tego co wiem to 3 i 4 się mieszają.Ale co to za różnica skoro masz zamiar wymienić cały płyn?pozdro
Awatar użytkownika
Pixa
Posty: 626
Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
Motocykl: Virago 535 DX 2YL
Lokalizacja: Kobierzyce
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Regulacja zaworow?

Post autor: Pixa »

No to jeszcze jedna sprawa - uszczelke pod glowica mamm zamiar wymienic w jedym cylindrze. Wymienic w drugim na wszelki wypadek? I czy regulowac zawory w drugim cylindrze?
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Regulacja zaworow?

Post autor: strazak »

wymieniasz bo co sie stało uszkodziła się uległa wypaleniu czy tak dla zasady ? co do regulacji zaworów to jak juz robić to porządnie i w obu cylindrach wyregulować
ADAM
Awatar użytkownika
Pixa
Posty: 626
Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
Motocykl: Virago 535 DX 2YL
Lokalizacja: Kobierzyce
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Regulacja zaworow?

Post autor: Pixa »

Wymieniam bo lekko puszcza od strony lancuszka rozrzadu. Druga jest ok. Wymienic ja tez dla swietego spokoju?
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Regulacja zaworow?

Post autor: strazak »

jeśli coś jest dobre to nie psujmy tego dla zasady.
ADAM
Awatar użytkownika
jojo80
Posty: 401
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 23:05
Motocykl: yamaha virago 535' 2YL. 46ps.91'
Lokalizacja: wadowice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Regulacja zaworow?

Post autor: jojo80 »

kolego Pixa/dla zasady to zona cie moze opier...ić porzadnie,jesli ja masz,jesli nie to sie nie zen wcale :rock: a powaga to jak ci sie troche poci uszczelka to nie powod zeby ja wymienic,chyba ze kapie juz olej i smierdzi jak sie zagrzeje? zasada jest taka jak zawory to wszystkie,jak uszczelki to te tylko z ktorych leje olej :motorcycle:
by jezdzic trzeba zyć...
Awatar użytkownika
hyny
Posty: 286
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wiek: 61
Status: Offline

Re: Regulacja zaworow?

Post autor: hyny »

Wiem że stary temat, ale po co zakladac nowy ... wyregulowałem zawory, z braku szczelinomierza 0,07 i 0,12 ustawiłem ssące na "lekko oporowo" 0,05 (0,10 nie wchodzi), a wydech na "lekko oporowo" 0,10 (0,15 nie wchodzi). I tu mnie zmora męczy - czy nie jest to za mały luz na ssaniu 0,05 ; wydech 0,10 ?

1-ps silnik chodzi ciszej - tak jakby "miekko", łatwiej zapala, szybciej łapie wolne obroty tzn szybciej można wyłaczyć ssanie i nie ma telepania silnikiem.

2-ps wpadł mi imbusik w dziure zaworu ssania I-go cylindra (nawet nie było go widać) ..... nie zycze nikomu tego stresu, fQrwienia i ogólnej załamki .... ale go wydostałem !!!! bez żadnego rozbierania silnika :mrgreen:

3-ps czy mogło nalecieć oleju (bo po odkręceniu dekielka troche pociekło) z wydechowego I-go cylindra do kolanka rury wydechu ? Po przejażdżce ok 30km zauważyłem że czuć spalonym olejem i "paruje" spalonym olejem gdzieś z okolic przedniego kolanka. Wycieku spod dekielka nie ma na pewno - sprawdzane kilka krotnie.
Były-Junak M10, CZ175Sport, Pannonia, Iż49, Simson Avo 425S
Virago na żywo
Fotki Lali
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Regulacja zaworow?

Post autor: Blunio »

XV 535
luz zaworu ssącego -0,07mm do 0,12mm
luz zaworu wychowego -0,12mm do 0,17mm
hyny pisze:I tu mnie zmora męczy
Nie wiem w czym problem, przecież można uśrednić dane i zrobić na ssących 0,1 i na wydechowych 0,15 mm. Za małe luzy zaworowe są gorsze od zbyt dużych, gdyż grożą wypaleniem zaworów bądź ich gniazd.
Luzy zawsze ustawiamy "lekko oporowo", tzn. listek szczelinomierza powinien wchodzić na miejsce z lekkim oporem. IMHO zrobiłeś za małe luzy.
hyny pisze:czy mogło nalecieć oleju
Mogło, ten typ tak ma. Brak oleju w dekielku jest oznaka braku smarowania :mrgreen:
hyny pisze:"paruje" spalonym olejem
A czym ma waniać - fiołkami, skoro olej poleciał na kolanko wydechu :mrgreen:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
hyny
Posty: 286
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wiek: 61
Status: Offline

Re: Regulacja zaworow?

Post autor: hyny »

Luzy zrobiłem tak aby listerk nie chodził ciasno - przesuwa sie z lekko wyczywalnym oporem. Czyli jest więcej niz te 0,05 i 0,12. ale dla swietego spokoju poprawie na 0,10 i 0,15 z ciasnym przesuwem listków.
Co do smrodku oleju. Rozumiem, ze poleciało, po nagrzaniu spala sie (śmierdzi), ale po 30 km to juz chyba nie powinno nic czuć. Jest mozliwośc, że wleciał gdzieś w jakąs szpare / szczeline przy kolanku ?
Były-Junak M10, CZ175Sport, Pannonia, Iż49, Simson Avo 425S
Virago na żywo
Fotki Lali
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Regulacja zaworow?

Post autor: Blunio »

hyny pisze:Jest mozliwośc, że wleciał gdzieś
Zasadniczo powinno go przepalić, to nie jest żadne problem :roll: Sprawdź, czy nie leci spod innej pokrywki. Czasem po demontażu lubi się coś rozszczelnić :twisted:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
ODPOWIEDZ