Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Bienias pisze:zastanawiałem się nad szybami stosowanymi w nakedach
Szyby do nakedów stosuje się w zupełnie innym celu niż w customach i chopperach. Tam, dla poprawy aerodynamiki zestawu motocykl+motocyklista, w naszych maszynach głównie dla wyglądu oraz rzeczywistej ochrony jeźdźca przed muchami i ewentualnymi opadami atmosferycznymi. Różny jest także zakres prędkości, w jakich szyba ma pełnić swoją rolę - w nakedach szyba zaczyna działać gdy Ty na swojej maszynie osiągasz max. na co się odważysz (żarcik). Innymi słowy szyba/osłona typu nakedowego przy prędkości 80-90 km/h nic Ci nie da, 100-110 da bardzo niewiele (muchy zamiast na twoich piersiach rozbijać się będą na szybie kasku wskutek odchylenia strugi powietrza). Z nakedową szybą oczywiście możesz uzyskać lepsze wyniki zużycia paliwa ale czy to warto?
Co do mocowania - nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wszystko zależy od konkretnej konstrukcji. Szyba jako taka, ze względu na swój wygięty kształt jest trochę usztywniona. Zatem dobre mocowanie w dwóch punktach może być wystarczające przy normalnej eksploatacji. Mocowanie wielopunktowe wydaje się być solidniejsze (może być bardziej subtelne w konstrukcji) ale przy niewłaściwym montażu można wprowadzić w konstrukcję nadmierne naprężenia osłabiające trwałość. Warto sobie również wyobrazić jak taka konstrukcja (dwu- czy wielopunktowa) zachować się może w przypadku kolizji - czy przypadkiem pękający plastik nie odsłoni niebezpiecznych dla kierującego i/lub pasażera elementów mocowania.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
To własnie chciałem wiedzieć, bo nie mam żadnego doświadczenia, a widziąłem coś podobnego jak PUIG Custom w kilku chopperach choć szyba dedykowana do nakeda.
Zastanawiałem się nad tym, bo przy Puig Ranger jest wypisana dostosowana do Virago 535 DX.
Analizyjąc wymiary: wys. szyby ponad reflektor 45 cm przy ponad 50 cm szerokości myślalem, że zadziała podobnie jak szyby chopperowe, a stylistyka tego PUIGA chyba trochę bardziej mi odpowiada.
Generalnie ta szyba, o której piszesz to już dość duża jest więc i efekt ochronny będzie większy. Nie wiem czy dużo jest takich, które byłyby znacząco większe a jeśli nawet, to warto zadać sobie pytanie czy 535 z większym żaglem nie będzie wyglądać zbyt groteskowo
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
ja się właśnie zastanawiam nad zakupem szyby. Mam lekko dość czyszczenia kurtki z wszelakiego robactwa jakim Bóg obdarzył Ziemię... Spotęgował to incydent, który miał miejsce w środowe popołudnie... wyjeżdżając z małego miasteczka natrafiłem na wystraszonego ptaka, który niestety mnie (za przeproszeniem) osrał Uważam że gdybym miał szybę to nie trafiłby we mnie i całą prawą cześć motonga (poczynając od piórnika a na sakwie kończąc) a tylko w szybę, którą na pierwszej stacji bym wyczyścił... ale cóż, widocznie nazwisko przyciąga ptaki
"W każdym normalnym człowieku tkwi szaleniec i próbuje wydostać się na zewnatrz"
Terry Pratchett
Witam ,też byłem przeciwnikiem szyby ,wygląd itp,po wyjeżdzie do Częstochowy przy prędkościach 120 do 140 walczyłem z Motongiem ,a wiało trochę .Po powrocie szybka od Andrzeja z forum ,pierwszy wyjazd i szukam wyższego biegu ,prędkości nawet 160 niezwalają z Moto ,nic tylko szyba ,chyba że ktoś preferuje prędkości do max 100 km wokół komina .
Zamontowałem szybę Puig Touring. Efekt w postaci poprawy komfortu jest niezły nie zrywa z motonga- jedynie trochę szarpie kaskiem (krawędź górna szyby poniżej linii wzroku - także patrzy się ponad szybą), ale lekkie podniesienie szyby powinno poprawić sytuację - za to o wiele mniej wieje po kolanach i piąstkach
Straciłem szybę po małej wywrotce , teraz bez niej jest mi zimno . Lubie czasami odkręcić manetke i bez szyby dałem radę do 140 . Powyżej tak wieje że od razu zwalniam. Chce kupić taką szybę , czy ktoś ma taka i podzieli się opinia o niej . http://allegro.pl/szyba-chopper-virago- ... 66071.html
A ja odswierze troche temat i tutaj zadam pytanie: jaka szyba do 182cm wzrostu na Virago 750, taka zeby glowy nie urywalo? Mialem juz rozne koncepcje, nawet taka jak kolega wczesniej z szyba od naked'a, ale moze za bardzo kombinuje. Na allegro tez dziwnie pisza bo jedni pisza ze szyba mala a wymiary ma jak duza Bardziej bym sie przymierzal w strone gruszki (wg. mnie nie psuje tak smuklego wygladu moto). Mozecie cos doradzic (niedrogiego bo jak patrze na niektore ceny po 700-1200 to kopara opada).
Niech ktos o podobnym wzroscie napisze jakiej wysokosci ma szybe i czy to starcza zeby powietrze nie walilo w kask tylko troche wyzej.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw. Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!