Problem z silnikiem ;/

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
arek123
Status: Offline

Problem z silnikiem ;/

Post autor: arek123 »

Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Wczoraj zrobiłem jakieś 7 km moim moto i wystąpił pewien problem.
Zauważyłem że gdy mi się silnik nagrzeje to coś jest z nim nie tak, nie pracuje równo, ciężko wchodzi na obroty. Wygląda to tak jakby jeden cylinder nie pracował, bo jak ściągnę fajkę z przedniego cylindra to tył chodzi w miarę, ale jak ściągnę ją z tylnego to moto chodzi dużo gorzej ale nie gaśnie od razu.

I teraz mam do Was pytanie, czy to może być wina zbyt małego luzu na zaworach?

Kiedyś miałem taką tezę (bo to już nie pierwszy raz mi sie zdarza), że to będzie wina cewki zapłonowej bo paliło mi przednią świecę, ale wymieniłem obie świece na takie same i jest ok, tylko że wtedy nie zależałoby to raczej od temperatury silnika.

Co o tym Panowie myślicie?
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Problem z silnikiem ;/

Post autor: kris2k »

Na początek podmień cewki i zobacz czy na drugim garnku będzie problem występował.
arek123
Status: Offline

Re: Problem z silnikiem ;/

Post autor: arek123 »

Przed chwilą wróciłem z garażu i teraz jest też tak na zimnym silniku, dodaję gazu a jego muli, jak pokręcę manetką góra dół góra dół to w końcu wejdzie na wyższe obroty, ale jak od razu odkręcę cały gaz to gaśnie. Coś jakby paliwo nie dochodziło do silnika. Przeczyszczę jutro gaźnik i napisze co i jak.
Dodam jeszcze że mam dość sporo popękany króciec ssący, ale jak go ostatnio wyjmowałem nie było widać żeby od środka był spękany
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Problem z silnikiem ;/

Post autor: Arni »

arek123 pisze:mam dość sporo popękany króciec ssący, ale jak go ostatnio wyjmowałem nie było widać żeby od środka był spękany
z tymi króćcami to często jest tak, że okiem niewiele widać a gdy silnik pracuje, wytwarza sie podciśnienie, mikropęknięcia się otwierają i kaszana gotowa.

Sprawdź najpierw podstawowe rzeczy - dopływ paliwa, gaźnik, luzy zaworowe (zobaczy, czy elementy rozrządu są smarowane), świece, cewki jak podpowiada kris2k
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z silnikiem ;/

Post autor: -waldi- »

sprawdź przewód podciśnieniowy do pompki paliwa i membranę, możliwe też ze przytkała Ci się dysza główna
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
arek123
Status: Offline

Re: Problem z silnikiem ;/

Post autor: arek123 »

-waldi- pisze:sprawdź przewód podciśnieniowy do pompki paliwa i membranę, możliwe też ze przytkała Ci się dysza główna
U mnie wyląda to trochę inaczej niż w virago, nie ma pompki paliwa. Membranę w gaźniku sprawdzę oczywiście, dysza to tez całkiem możliwe.
Później napisze czy udało mi się to naprawić, zaraz idę brać się do roboty ;)
jaca2233
Status: Offline

Re: Problem z silnikiem ;/

Post autor: jaca2233 »

u mnie w 535 króćce są w tym roku do wymiany, ale jeszcze na ten sezon uszczelniłem je silikonem odpornym na benzynę. jak na razie spisuje się to bardzo dobrze, ale na zimę i tak planuję remont. druga sprawa to musisz koniecznie sprawdzić membrany w gaźnikach. wystarczy że są trochę zmurszałe i wtedy właśnie pierwszym objawem jest nierówna praca silnika. jeżeli chodzi o dysze, to właśnie ostatnio przerabialiśmy na forum ten temat, i koledzy doradzili żebym kupił preparat do czyszczenia wtrysków/gaźników (20 zł), dolał go do paliwa i przegonił maszynę. efekt był po 2 km :D :rock:
arek123
Status: Offline

Re: Problem z silnikiem ;/

Post autor: arek123 »

Byłem w garażu, przeczyściłem gaźnik, przedmuchałem dysze i narazie wszystko pracuje jak należy.
Ale membrana ma 2 małe pęknięcia na obwodzie, nie na wylot ale już nie dużo brakuje, kruciec jest popękany ale od środka wygląda dobrze i filtr powietrza do wymiany bo zbyt często muszę gaźnik czyścić, teraz jest założony jakiś 'dorabiany' bo oryginalny ciężko dostać, ale muszę się postarać żeby go dostać. To by było na tyle co dziś zauważyłem.

Co do tej membrany. Jak to się wymienia, bo ona wygląda jakby była przyklejona do gaźnika i ile takowa kosztuje?
ODPOWIEDZ