xv750 94r. skracanie lag (bober)
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 marca 2011, 18:50
- Motocykl: xv 750
- Lokalizacja: gloucester uk
- Status: Offline
xv750 94r. skracanie lag (bober)
witam serdecznie. obecnie jestem w trakcie budowy mojego custom-a.chcialbym obnizyc troszke przod jako ze robie boberka i jak w temacie czy ktos kiedys skracal lagi w takiej maszynie ?i czy ktos moglby mi podac wymiar pomiedzy dolna polka a blotnikiem w momecie kiedy motor jest na kolach jako ze moj jest rozebrany wiec sam nie moge sprawdzic...z gory dzieki za wszystkie wskazowki i serdecznie pozdrawiam
- Jarek72
- Posty: 718
- Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
- Motocykl: VIRAGO XV750 96`
- Lokalizacja: Mogilno
- Wiek: 52
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
Też o tym pomyślałem podczas wymiany oleju w lagach, kiedy miałem przód zdemontowany. Można przecież obniżyć przód bez fizycznego skracania lag, tylko przez wsunięcie ich głębiej w półki. Nie wiem czy jak jest fabryczna kiera, czy jest to możliwe. Ja mam wymienioną na prostą i jest trochę wyżej więc mam miejsce na wsunięcie lag kilka cm. Kiedyś to zrobię. Czy ktoś kiedyś kombinował z obniżaniem w ten sposób?
- Beatrycze
- Posty: 1722
- Rejestracja: 09 października 2010, 23:50
- Motocykl: VS 1400 custom built
- Lokalizacja: Daleszyce koło Kielc / Wrocław
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
ja bym chciała wydłużyć, Wy skrócić, ech coś ciężko dogodzić tym viragowcom ^^
bobberki fajne są, powodzenia
(sory za offtop mały )
bobberki fajne są, powodzenia
(sory za offtop mały )
Miszczoska Żona
Królowa Serników
rock hard, ride free
all day, all night
rock hard, ride free
all your life
Królowa Serników
rock hard, ride free
all day, all night
rock hard, ride free
all your life
- Jarek72
- Posty: 718
- Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
- Motocykl: VIRAGO XV750 96`
- Lokalizacja: Mogilno
- Wiek: 52
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
Inaczej byłoby nudno . Wydłużenie owszem, ale ze zmianą kąta widelcaBeatrycze pisze:ja bym chciała wydłużyć, Wy skrócić, ech coś ciężko dogodzić tym viragowcom ^^
Ja raczej nie chcę ogołocić motoru ale obniżyć ciut dla poprawienia proporcji, tylko nie wiem czy nie będzie dobijał do błotnika, no i silnik mógłby być za nisko.Beatrycze pisze:bobberki fajne są, powodzenia
(sory za offtop mały )
Pozdro
- lukaszpolanek
- Posty: 371
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Motocykl: HONDA vfr 800
- Lokalizacja: chrzanów okolice
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
5cm mozesz smiało wsunąc w półki i nic sie nie dzieje
- Jarek72
- Posty: 718
- Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
- Motocykl: VIRAGO XV750 96`
- Lokalizacja: Mogilno
- Wiek: 52
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
Robiłeś tak? Jest jakaś różnica w wyglądzie, czy może w prowadzeniu motóra?lukaszpolanek pisze:5cm mozesz smiało wsunąc w półki i nic sie nie dzieje
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
w prowadzeniu zdecydowanie będzie różnica (aczkolwiek zapewnie nie jakaś kolosalna) gdyż zmieni się parametr geometrii motocykla zwany "wirtualnym kątem główki ramy". Motocykl zbliży się bardziej geometrią do sprzętów sportowych - lepsze prowadzenie w zakrętach, mniejsza stabilność na prostej.Jarek72 pisze:czy może w prowadzeniu motóra?
Chyba, że jednocześnie obniżysz tył o taka samą wartość, wtedy ten parametr nie ulegnie zmianie.
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 marca 2011, 18:50
- Motocykl: xv 750
- Lokalizacja: gloucester uk
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
witam wszystkich serdecznie...ja juz jestem po tym zabiegu:)przod obnizony o 75mm. z tym ze ja zrobilem sobie nowe lagi ze stali nierdzewnej jako ze moje orginaly nadawaly sie na smietnik albo do chromowania... dodam ze mam prosta kierownice + risery 150mm. i sprawa ma sie tak ze:
1 wszyskie linki nadaja sie do skracania
2.kierownica(a konkretnie dzwignia ssania) udeza o zbirnik(narazie zmniejszylem promien skretu)
3 przewody chamulcowe za dlugie + kable elektryczne
4 kupujac maszne mialem nie orginalne kolanko (nierdzewne jak sie okoazalo:)) powstal problem taki ze udeza ono w blotnik w polowie zanuzenia.(twardze zawieszenie poprzez zwiekszenia naprezenia na sprezynie widelca + gestszy olej w lagach)
to tak mniej wiecej z jakimi problemami spotkalem sie po drodze. robienie nowych lag to strasznie duzo pracy no i trzeba miec dostep do tokarek... najwecej czasu zajelo mi polerowanie:)
jesli chodzi o skracanie orginalow to duzo prosciej jest osobiscie radzilbym skracanie od spodu jako ze orginaly sa zaprasowane od dolu aby trzymaly plastikowy slizg i tulejke trzeba stoczyc kawalek wyjac te elementy natepnie skrucic ,potem wytoczyc rowki w srodku na pierscienie zabespieczajace ...jezeli ktos chcialby skracac od gory to wiaze sie to z toczeniem nowych gwintow pod kapsle.no trzeba pamietac zeby o taka sama dlugos skrucic dystanse ktore sa zaraz pod kapslami a na sprezynach.
jak sadze i jest to tez jakies rozwiazanie mozna skrucic same dystanse te na sprezynach no ale nie wiem jak to wplynie na twardosc zawieszenia no i chyba wtedy traci sie na skoku...
no chyba dosc obszernie temat opisalem:)
za niedlugo dodam linki bo moto juz prawie skonczone:)
pozdrawiam serdecznie
1 wszyskie linki nadaja sie do skracania
2.kierownica(a konkretnie dzwignia ssania) udeza o zbirnik(narazie zmniejszylem promien skretu)
3 przewody chamulcowe za dlugie + kable elektryczne
4 kupujac maszne mialem nie orginalne kolanko (nierdzewne jak sie okoazalo:)) powstal problem taki ze udeza ono w blotnik w polowie zanuzenia.(twardze zawieszenie poprzez zwiekszenia naprezenia na sprezynie widelca + gestszy olej w lagach)
to tak mniej wiecej z jakimi problemami spotkalem sie po drodze. robienie nowych lag to strasznie duzo pracy no i trzeba miec dostep do tokarek... najwecej czasu zajelo mi polerowanie:)
jesli chodzi o skracanie orginalow to duzo prosciej jest osobiscie radzilbym skracanie od spodu jako ze orginaly sa zaprasowane od dolu aby trzymaly plastikowy slizg i tulejke trzeba stoczyc kawalek wyjac te elementy natepnie skrucic ,potem wytoczyc rowki w srodku na pierscienie zabespieczajace ...jezeli ktos chcialby skracac od gory to wiaze sie to z toczeniem nowych gwintow pod kapsle.no trzeba pamietac zeby o taka sama dlugos skrucic dystanse ktore sa zaraz pod kapslami a na sprezynach.
jak sadze i jest to tez jakies rozwiazanie mozna skrucic same dystanse te na sprezynach no ale nie wiem jak to wplynie na twardosc zawieszenia no i chyba wtedy traci sie na skoku...
no chyba dosc obszernie temat opisalem:)
za niedlugo dodam linki bo moto juz prawie skonczone:)
pozdrawiam serdecznie
- Jarek72
- Posty: 718
- Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
- Motocykl: VIRAGO XV750 96`
- Lokalizacja: Mogilno
- Wiek: 52
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
Czekamy na fotki.
Ja raczej takich przeróbek nie planuje(przynajmniej narazie ) . Raczej spróbuję wsunąć w półki kilka cm. Zawsze można wrócić do do poprzedniej pozycji.
A jak z prześwitem? Ile cm nad podłożem jest silnik?
Ja raczej takich przeróbek nie planuje(przynajmniej narazie ) . Raczej spróbuję wsunąć w półki kilka cm. Zawsze można wrócić do do poprzedniej pozycji.
A jak z prześwitem? Ile cm nad podłożem jest silnik?
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
Off top @Jarek72 mam Twoje dwie fotki z Markowic, akurat wpadłeś Mi w obiektyw . Podaj maila to Ci wyślę.
Sprzedałem XV 1100 1989r.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
lagi z nierdzewki ?
no no no .....
w zyciu bym nie zaryzykował
chociaz w przypadku ktrótkich lag ???
trzeba by policzyc obciazenia
ale bez obliczen za diabłą bym sie nie zdecydował
no no no .....
w zyciu bym nie zaryzykował
chociaz w przypadku ktrótkich lag ???
trzeba by policzyc obciazenia
ale bez obliczen za diabłą bym sie nie zdecydował
-
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
Też mam mieszane odczucia co do odporności tego na POLSKIE DROGIkyller pisze:lagi z nierdzewki ?
no no no .....
w zyciu bym nie zaryzykował
chociaz w przypadku ktrótkich lag ???
trzeba by policzyc obciazenia
ale bez obliczen za diabłą bym sie nie zdecydował
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
znaczy ten, tego, ja uwazam ze polskie drogi wcale nie sa złePiratBHW pisze:Też mam mieszane odczucia co do odporności tego na POLSKIE DROGIkyller pisze:lagi z nierdzewki ?
no no no .....
w zyciu bym nie zaryzykował
chociaz w przypadku ktrótkich lag ???
trzeba by policzyc obciazenia
ale bez obliczen za diabłą bym sie nie zdecydował
oczywiscie drogi na zachód od odry mnie nie interesuja
drogo, nudno i w ogole faszysci jacys
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 marca 2011, 18:50
- Motocykl: xv 750
- Lokalizacja: gloucester uk
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
panownie 5mm scianaka wiec no nie wiem co mialo by je skrzywic...no chyba ze jakas osobowka...odpukac
oto obiecany link:
https://picasaweb.google.com/1133137762 ... directlink
piszcie co myslicie...pozdro
oto obiecany link:
https://picasaweb.google.com/1133137762 ... directlink
piszcie co myslicie...pozdro
-
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
co to to fakt.kyller pisze:ogóle faszyści jacyś
Najlepszy motyw jak dla mnie: Wpadam na autostradę a nawigacja: "za 300km trzymaj się prawej..."
Co do motura... wyszło ciekawie, się żeś napracował chłopie przy tym sprzęcie, nie boli Cie dupsko od sztywnego tyłu ??
- Jarek72
- Posty: 718
- Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
- Motocykl: VIRAGO XV750 96`
- Lokalizacja: Mogilno
- Wiek: 52
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
Super wygląda z tym obniżonym przodem, chociaż nie jest zupełnie złożony. Jaki masz prześwit pod silnikiem? Przycierasz częściej podnóżkami?
- koron1
- Posty: 436
- Rejestracja: 19 kwietnia 2008, 12:11
- Motocykl: virago 535 '93
- Lokalizacja: Krosno
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
No naprawdę super wyszedł bobberek, brawo!
Choć bez przedniego błotnika jeszcze fajniej się prezentuje.
Choć bez przedniego błotnika jeszcze fajniej się prezentuje.
- wojok
- Posty: 544
- Rejestracja: 29 maja 2009, 13:31
- Motocykl: VIRAGO 750 '92
- Lokalizacja: Rybnik / Kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
jestem pod wrażeniem. ja bym jeszcze zastanowił się nad zmianą filtra powietrza na "zgrabniejszy"
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 marca 2011, 18:50
- Motocykl: xv 750
- Lokalizacja: gloucester uk
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
przeswitu to prawie nie ma ....no jak widac moto jeszcze nie wykonczone i szczerze powiem ze jeszcze nie jezdzilem wiec dupsko mnie jeszcze nie boli od sztywnego tylu,za to plecki owszem bo bez podnosniczka to ciezko sie pracuje przy moto...no ale na to bede mial czas zima...co do moto to w planach crash bary i wysuniete podnozki wraz z dzwignia zmiana biegow, inne zegary plus konsola no i siedzenie rzecz jasna,i pare poprawek ...
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
Ja podobnie jak Beatrycze, lubie długie kulasy ale ja stary jestem ''renegata'' sie naoglądałem Tak ''wbity'' przód kole mnie w oczy ale każdy robi motór pod siebie po to są customy
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 marca 2011, 18:50
- Motocykl: xv 750
- Lokalizacja: gloucester uk
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
dlugie?hm... owszem ale przy innym kacie glowki tak zeby przod nadal byl w miare niski...niestety na ciecie glowki zabraklo mi troszke odwagi no i mozliwosci bo mosialbym do tego "jig-a" zrobic zeby prosto wyszlo bez najmniejszych odchylen...
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
ja zrobiłem kąt półkami- aczkolwiek jak dałem sie kumplowi przejechać to stwierdził, że to walka o życie a nie jazda ja po prostu czuje że jade
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 marca 2011, 18:50
- Motocykl: xv 750
- Lokalizacja: gloucester uk
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
witam panowie. jak juz wczesniej pisalem mam lagi ktore sam robilem i niestety ciekna a nowe uszczelniacze dalem(nikon) ,no wiec rozebralem raz jeszcze posprawdzalem wymiary i sa takie same wszedzie jak na orginalnych lagach.panewki wygladaja dobrze lagi luzow nie maja...jedyna zecz jaka mi przychodzi do glowy to ze uzylem nie odpowiedniego oleju...moje pytanie czy ilosc oleju i gestosc moze powodowac wyciek? dzieki serdeczne pozdro
-
- Status: Offline
Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)
Ilość tak. Ja jak dałem za dużo to mi ciekły też. Ale to pewnie zbyt oczywiste..