xv750 94r. skracanie lag (bober)

Dodatki i przeróbki do Virago
skrzyna
Posty: 37
Rejestracja: 05 marca 2011, 18:50
Motocykl: xv 750
Lokalizacja: gloucester uk
Status: Offline

xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: skrzyna »

witam serdecznie. obecnie jestem w trakcie budowy mojego custom-a.chcialbym obnizyc troszke przod jako ze robie boberka i jak w temacie czy ktos kiedys skracal lagi w takiej maszynie ?i czy ktos moglby mi podac wymiar pomiedzy dolna polka a blotnikiem w momecie kiedy motor jest na kolach jako ze moj jest rozebrany wiec sam nie moge sprawdzic...z gory dzieki za wszystkie wskazowki i serdecznie pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Jarek72
Posty: 718
Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
Motocykl: VIRAGO XV750 96`
Lokalizacja: Mogilno
Wiek: 52
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: Jarek72 »

Też o tym pomyślałem podczas wymiany oleju w lagach, kiedy miałem przód zdemontowany. Można przecież obniżyć przód bez fizycznego skracania lag, tylko przez wsunięcie ich głębiej w półki. Nie wiem czy jak jest fabryczna kiera, czy jest to możliwe. Ja mam wymienioną na prostą i jest trochę wyżej więc mam miejsce na wsunięcie lag kilka cm. Kiedyś to zrobię. Czy ktoś kiedyś kombinował z obniżaniem w ten sposób?
Awatar użytkownika
Beatrycze
Posty: 1722
Rejestracja: 09 października 2010, 23:50
Motocykl: VS 1400 custom built
Lokalizacja: Daleszyce koło Kielc / Wrocław
Wiek: 31
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: Beatrycze »

ja bym chciała wydłużyć, Wy skrócić, ech coś ciężko dogodzić tym viragowcom ^^
bobberki fajne są, powodzenia :rock:
(sory za offtop mały :P)
Miszczoska Żona
Królowa Serników
Obrazek
rock hard, ride free
all day, all night
rock hard, ride free
all your life
Awatar użytkownika
Jarek72
Posty: 718
Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
Motocykl: VIRAGO XV750 96`
Lokalizacja: Mogilno
Wiek: 52
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: Jarek72 »

Beatrycze pisze:ja bym chciała wydłużyć, Wy skrócić, ech coś ciężko dogodzić tym viragowcom ^^
Inaczej byłoby nudno :rock:. Wydłużenie owszem, ale ze zmianą kąta widelca :chopper:
Beatrycze pisze:bobberki fajne są, powodzenia :rock:
(sory za offtop mały :P)
Ja raczej nie chcę ogołocić motoru ale obniżyć ciut dla poprawienia proporcji, tylko nie wiem czy nie będzie dobijał do błotnika, no i silnik mógłby być za nisko.
Pozdro :bikersmile:
Awatar użytkownika
lukaszpolanek
Posty: 371
Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
Motocykl: HONDA vfr 800
Lokalizacja: chrzanów okolice
Wiek: 40
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: lukaszpolanek »

5cm mozesz smiało wsunąc w półki i nic sie nie dzieje
Awatar użytkownika
Jarek72
Posty: 718
Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
Motocykl: VIRAGO XV750 96`
Lokalizacja: Mogilno
Wiek: 52
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: Jarek72 »

lukaszpolanek pisze:5cm mozesz smiało wsunąc w półki i nic sie nie dzieje
Robiłeś tak? Jest jakaś różnica w wyglądzie, czy może w prowadzeniu motóra?
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: Arni »

Jarek72 pisze:czy może w prowadzeniu motóra?
w prowadzeniu zdecydowanie będzie różnica (aczkolwiek zapewnie nie jakaś kolosalna) gdyż zmieni się parametr geometrii motocykla zwany "wirtualnym kątem główki ramy". Motocykl zbliży się bardziej geometrią do sprzętów sportowych - lepsze prowadzenie w zakrętach, mniejsza stabilność na prostej.
Chyba, że jednocześnie obniżysz tył o taka samą wartość, wtedy ten parametr nie ulegnie zmianie.
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Jarek72
Posty: 718
Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
Motocykl: VIRAGO XV750 96`
Lokalizacja: Mogilno
Wiek: 52
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: Jarek72 »

Dzięki, muszę to wypróbować :rock:
skrzyna
Posty: 37
Rejestracja: 05 marca 2011, 18:50
Motocykl: xv 750
Lokalizacja: gloucester uk
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: skrzyna »

witam wszystkich serdecznie...ja juz jestem po tym zabiegu:)przod obnizony o 75mm. z tym ze ja zrobilem sobie nowe lagi ze stali nierdzewnej jako ze moje orginaly nadawaly sie na smietnik albo do chromowania... dodam ze mam prosta kierownice + risery 150mm. i sprawa ma sie tak ze:
1 wszyskie linki nadaja sie do skracania
2.kierownica(a konkretnie dzwignia ssania) udeza o zbirnik(narazie zmniejszylem promien skretu)
3 przewody chamulcowe za dlugie + kable elektryczne
4 kupujac maszne mialem nie orginalne kolanko (nierdzewne jak sie okoazalo:)) powstal problem taki ze udeza ono w blotnik w polowie zanuzenia.(twardze zawieszenie poprzez zwiekszenia naprezenia na sprezynie widelca + gestszy olej w lagach)

to tak mniej wiecej z jakimi problemami spotkalem sie po drodze. robienie nowych lag to strasznie duzo pracy no i trzeba miec dostep do tokarek... najwecej czasu zajelo mi polerowanie:)

jesli chodzi o skracanie orginalow to duzo prosciej jest osobiscie radzilbym skracanie od spodu jako ze orginaly sa zaprasowane od dolu aby trzymaly plastikowy slizg i tulejke trzeba stoczyc kawalek wyjac te elementy natepnie skrucic ,potem wytoczyc rowki w srodku na pierscienie zabespieczajace ...jezeli ktos chcialby skracac od gory to wiaze sie to z toczeniem nowych gwintow pod kapsle.no trzeba pamietac zeby o taka sama dlugos skrucic dystanse ktore sa zaraz pod kapslami a na sprezynach.

jak sadze i jest to tez jakies rozwiazanie mozna skrucic same dystanse te na sprezynach no ale nie wiem jak to wplynie na twardosc zawieszenia no i chyba wtedy traci sie na skoku...

no chyba dosc obszernie temat opisalem:)

za niedlugo dodam linki bo moto juz prawie skonczone:)

pozdrawiam serdecznie
Awatar użytkownika
Jarek72
Posty: 718
Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
Motocykl: VIRAGO XV750 96`
Lokalizacja: Mogilno
Wiek: 52
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: Jarek72 »

Czekamy na fotki.
Ja raczej takich przeróbek nie planuje(przynajmniej narazie :mrgreen:) . Raczej spróbuję wsunąć w półki kilka cm. Zawsze można wrócić do do poprzedniej pozycji.
A jak z prześwitem? Ile cm nad podłożem jest silnik?
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: Balwi »

Off top @Jarek72 mam Twoje dwie fotki z Markowic, akurat wpadłeś Mi w obiektyw :mrgreen: . Podaj maila to Ci wyślę.
Sprzedałem XV 1100 1989r.
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: kyller »

lagi z nierdzewki ?
no no no .....
w zyciu bym nie zaryzykował
chociaz w przypadku ktrótkich lag ???
trzeba by policzyc obciazenia
ale bez obliczen za diabłą bym sie nie zdecydował
PiratBHW
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: PiratBHW »

kyller pisze:lagi z nierdzewki ?
no no no .....
w zyciu bym nie zaryzykował
chociaz w przypadku ktrótkich lag ???
trzeba by policzyc obciazenia
ale bez obliczen za diabłą bym sie nie zdecydował
Też mam mieszane odczucia co do odporności tego na POLSKIE DROGI
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: kyller »

PiratBHW pisze:
kyller pisze:lagi z nierdzewki ?
no no no .....
w zyciu bym nie zaryzykował
chociaz w przypadku ktrótkich lag ???
trzeba by policzyc obciazenia
ale bez obliczen za diabłą bym sie nie zdecydował
Też mam mieszane odczucia co do odporności tego na POLSKIE DROGI
znaczy ten, tego, ja uwazam ze polskie drogi wcale nie sa złe
oczywiscie drogi na zachód od odry mnie nie interesuja
drogo, nudno i w ogole faszysci jacys
skrzyna
Posty: 37
Rejestracja: 05 marca 2011, 18:50
Motocykl: xv 750
Lokalizacja: gloucester uk
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: skrzyna »

panownie 5mm scianaka wiec no nie wiem co mialo by je skrzywic...no chyba ze jakas osobowka...odpukac :)
oto obiecany link:

https://picasaweb.google.com/1133137762 ... directlink


piszcie co myslicie...pozdro
PiratBHW
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: PiratBHW »

kyller pisze:ogóle faszyści jacyś
co to to fakt. :bravo:
Najlepszy motyw jak dla mnie: Wpadam na autostradę a nawigacja: "za 300km trzymaj się prawej..." :roll:

Co do motura... wyszło ciekawie, się żeś napracował chłopie przy tym sprzęcie, nie boli Cie dupsko od sztywnego tyłu ??
Awatar użytkownika
Jarek72
Posty: 718
Rejestracja: 24 września 2010, 11:35
Motocykl: VIRAGO XV750 96`
Lokalizacja: Mogilno
Wiek: 52
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: Jarek72 »

Super wygląda z tym obniżonym przodem, chociaż nie jest zupełnie złożony. Jaki masz prześwit pod silnikiem? Przycierasz częściej podnóżkami?
Awatar użytkownika
koron1
Posty: 436
Rejestracja: 19 kwietnia 2008, 12:11
Motocykl: virago 535 '93
Lokalizacja: Krosno
Wiek: 42
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: koron1 »

No naprawdę super wyszedł bobberek, brawo!
Choć bez przedniego błotnika jeszcze fajniej się prezentuje. :wink:
Awatar użytkownika
wojok
Posty: 544
Rejestracja: 29 maja 2009, 13:31
Motocykl: VIRAGO 750 '92
Lokalizacja: Rybnik / Kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: wojok »

jestem pod wrażeniem. ja bym jeszcze zastanowił się nad zmianą filtra powietrza na "zgrabniejszy"
skrzyna
Posty: 37
Rejestracja: 05 marca 2011, 18:50
Motocykl: xv 750
Lokalizacja: gloucester uk
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: skrzyna »

przeswitu to prawie nie ma ....no jak widac moto jeszcze nie wykonczone i szczerze powiem ze jeszcze nie jezdzilem wiec dupsko mnie jeszcze nie boli od sztywnego tylu,za to plecki owszem bo bez podnosniczka to ciezko sie pracuje przy moto...no ale na to bede mial czas zima...co do moto to w planach crash bary i wysuniete podnozki wraz z dzwignia zmiana biegow, inne zegary plus konsola no i siedzenie rzecz jasna,i pare poprawek ...
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: Miszczu »

Ja podobnie jak Beatrycze, lubie długie kulasy ale ja stary jestem ''renegata'' sie naoglądałem :mrgreen: Tak ''wbity'' przód kole mnie w oczy :neutral: ale każdy robi motór pod siebie :rock: po to są customy :idea:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
skrzyna
Posty: 37
Rejestracja: 05 marca 2011, 18:50
Motocykl: xv 750
Lokalizacja: gloucester uk
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: skrzyna »

dlugie?hm... owszem ale przy innym kacie glowki tak zeby przod nadal byl w miare niski...niestety na ciecie glowki zabraklo mi troszke odwagi no i mozliwosci bo mosialbym do tego "jig-a" zrobic zeby prosto wyszlo bez najmniejszych odchylen...
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: Miszczu »

ja zrobiłem kąt półkami- aczkolwiek jak dałem sie kumplowi przejechać to stwierdził, że to walka o życie a nie jazda :lol: ja po prostu czuje że jade :cool:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
skrzyna
Posty: 37
Rejestracja: 05 marca 2011, 18:50
Motocykl: xv 750
Lokalizacja: gloucester uk
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: skrzyna »

witam panowie. jak juz wczesniej pisalem mam lagi ktore sam robilem i niestety ciekna a nowe uszczelniacze dalem(nikon) ,no wiec rozebralem raz jeszcze posprawdzalem wymiary i sa takie same wszedzie jak na orginalnych lagach.panewki wygladaja dobrze lagi luzow nie maja...jedyna zecz jaka mi przychodzi do glowy to ze uzylem nie odpowiedniego oleju...moje pytanie czy ilosc oleju i gestosc moze powodowac wyciek? dzieki serdeczne pozdro
Anon
Status: Offline

Re: xv750 94r. skracanie lag (bober)

Post autor: Anon »

Ilość tak. Ja jak dałem za dużo to mi ciekły też. Ale to pewnie zbyt oczywiste..
ODPOWIEDZ