Turystyka - Virago a praktyka...
- Alicjana
- Posty: 664
- Rejestracja: 06 stycznia 2012, 00:47
- Motocykl: XV535, BMW GS650
- Lokalizacja: Warszawa/Mokotów
- Status: Offline
Turystyka - Virago a praktyka...
Witam Szanowne Koleżeństwo,
Jestem świeżo po lekturze relacji plecaczka Celiny ( szacun, kaski z głów!)i właśnie nasuwają mi się pierwsze refleksje/pytania/wątpliwości.
Nie mam doświadczenia w długodystansowych wojażach motocyklem, tym bardziej Virago. Nie wiem, jak to jest po całym dniu jazdy. Mimo, że posiadam XV535 byłam przekonana, że dalej niż 200 km poza miejsce zamieszkania nie da rady nią pojechać. Dlatego zastanawiałam się nad zmianą motocykla.
Ale teraz już sama nie wiem.
Jeździcie po całej Europie a to Rumunia a to Chorwacja a to Hiszpania a to gdzie oczy poniosą.
Jak to wygląda w praktyce?
Co w Virago sprzyja podróżom a co mocno doskwiera? Na ile Yamaszką da się podróżować a w jakim stopniu nie nadaje się ona do turystyki?
Jakich sztuczek używacie, aby jazda była znośniejsza?
Na co powinnam się przygotować wsiadając za jej stery ?
Dla mnie Wasze opinie jako praktyków są bardzo ważne, podzielcie się - proszę - doświadczeniem.
Liczę na praktyczne i merytoryczne porady oraz opinie.
Alicjana
Jeśli ten temat był już poruszany na forum to przepraszam za bałagan. Ja nie mogłam nic znaleźć.
Jestem świeżo po lekturze relacji plecaczka Celiny ( szacun, kaski z głów!)i właśnie nasuwają mi się pierwsze refleksje/pytania/wątpliwości.
Nie mam doświadczenia w długodystansowych wojażach motocyklem, tym bardziej Virago. Nie wiem, jak to jest po całym dniu jazdy. Mimo, że posiadam XV535 byłam przekonana, że dalej niż 200 km poza miejsce zamieszkania nie da rady nią pojechać. Dlatego zastanawiałam się nad zmianą motocykla.
Ale teraz już sama nie wiem.
Jeździcie po całej Europie a to Rumunia a to Chorwacja a to Hiszpania a to gdzie oczy poniosą.
Jak to wygląda w praktyce?
Co w Virago sprzyja podróżom a co mocno doskwiera? Na ile Yamaszką da się podróżować a w jakim stopniu nie nadaje się ona do turystyki?
Jakich sztuczek używacie, aby jazda była znośniejsza?
Na co powinnam się przygotować wsiadając za jej stery ?
Dla mnie Wasze opinie jako praktyków są bardzo ważne, podzielcie się - proszę - doświadczeniem.
Liczę na praktyczne i merytoryczne porady oraz opinie.
Alicjana
Jeśli ten temat był już poruszany na forum to przepraszam za bałagan. Ja nie mogłam nic znaleźć.
Gdzie diabeł nie może tam babę na moto pośle
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
535 jak najbardziej , ja zrobilem polske dookola , tylko co mi przeszkadzalo to oparcie kregoslupa ;po dojechaniu do karpacza , wsadzilem miedzy oparcie pasażera ,a mnie karimate ,tak żebym mógl sie lekko oprzeć o nią , potem 3000 km bez bólu o tak to wyglądalo https://lh4.googleusercontent.com/-KTz_ ... .JPG?gl=PL
- Alicjana
- Posty: 664
- Rejestracja: 06 stycznia 2012, 00:47
- Motocykl: XV535, BMW GS650
- Lokalizacja: Warszawa/Mokotów
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Sprytne...
Czy Virażka traci na mocy pod obciążeniem standardowym bagażem?
Jak z nogami, nie drętwieją?
Czy Virażka traci na mocy pod obciążeniem standardowym bagażem?
Jak z nogami, nie drętwieją?
Gdzie diabeł nie może tam babę na moto pośle
-
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
malo , ale przeciez to bardzo sprytna maszyna , dawala rady nawet pod nami , z pełnym ekwipunkiem
pozdrawiam GOSKA
pozdrawiam GOSKA
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Co do nóg to dobrze mieć spacerówki, by zmieniać pozycję ich (nóg) w czasie jazdy. Mocy z pełnym obciążeniem nie brakuje
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Moje 80 kg (circa) + full bagaż na dwa tygodnie (namiot, kuchenka, prowiant) i 535 świetnie dawała sobie radę. Nie jest problemem średnia przelotowa 120 km/h (chociaż pociągnie 160 jak trzeba, ale już nie jest komfortowo). Jak zwolnisz do 100 km/h spalanie spadnie do 4 - 4,5 litra.Alicjana pisze:Czy Virażka traci na mocy pod obciążeniem standardowym bagażem?
Nic nie drętwieje, co najwyżej ręka na rolgazie na autobanach.
Mnie komfort podniosła torba turystyczna na siedzeniu plecaczka, tak że plecy miałem cały czas podparte.
Problemem (trzeba się pilnować - jest mały zasięg na zbiorniku) i oryginalna szyba całkiem do du*y. Od kręcenia głową przez turbulencje mózg się lasuje. Trzeba do turystyki dobrać coś konkretnego i przetestowanego. Nie od rzeczy jest deflektor. Najlepiej regulowany, nie tak jak mój doraźny z materiałów znalezionych na ... ulicy, chociaż i taki się sprawdził zgodnie z zasadą, że prowizorki to ... polska specjalność.
Pozdrawiam
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Celina
- Posty: 722
- Rejestracja: 30 września 2011, 00:58
- Motocykl: XV 535 '99
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Witaj Alicjana
Z własnego doświadczenia rumuńskiego: virażka to naprawdę terenówka!
W Bieszczadach po drodze usypanej z kamieni sunęła bez większych oporów, chociaż w pierwszej chwili myślałam, że po pierwszym metrze się zakopiemy.
Transalpina w Rumunii: błoto, mokro, kamienie. Odcinki wciąż w budowie. Samochody się zakopywały. A my? Kierowca zapłacił tylko myciem nogawek spodni do rana! (chociaż ja się kapkę strachu najadłam)
I co ważne: 3300km bezawaryjnie Cudna maszyna!
Ale najważniejsze, naprawdę, nastawienie:)
Czy traci na mocy z dodatkowym obciążeniem?
Torba z ubraniami, namiot, karimaty, torba na baku, narzędzia etc w sakwach-jakieś 25 kg dodatkowo.
Kierowca nie czuł, a i spalanie bez zmian.
Nogi mogły zdrętwieć, ale tylko, gdy trafiały się wyboiste i bardzo dziurawe drogi-wtedy trzeba było się nimi napracować, co raz czy dwa skutkowało uczuciem zdrętwienia.
Kierowcy na pewno spacerówki przydatne bywały, bo wyciągał czubki butów do słońca nie raz i nie dwa:)
Dodam, że obydwoje w zdrowiu najlepszym jesteśmy, na szczęście. Szybciej łapało zmęczenie (i czasem sen) przy 400-500 km nawiniętych na koła.
Jadąc na pewno warto się zatrzymywać. Myślę, że co (około) 100 km jest rozważnie. I to od początku, nawet jeśli nie czuć jeszcze zmęczenia. Trochę się oszukuje organizm w ten sposób, a on niejako w podzięce dłużej służy;)
Tyle chyba z moich, plecaczkowych wrażeń i wskazówek.
Kasia
P.S. Cieszę się, że relacja się podoba
P.S2. I zapewne się powtórzę, ale zapraszamy do Cafe66 co czwartek Łatwiej mówić, niż pisać
Z własnego doświadczenia rumuńskiego: virażka to naprawdę terenówka!
W Bieszczadach po drodze usypanej z kamieni sunęła bez większych oporów, chociaż w pierwszej chwili myślałam, że po pierwszym metrze się zakopiemy.
Transalpina w Rumunii: błoto, mokro, kamienie. Odcinki wciąż w budowie. Samochody się zakopywały. A my? Kierowca zapłacił tylko myciem nogawek spodni do rana! (chociaż ja się kapkę strachu najadłam)
I co ważne: 3300km bezawaryjnie Cudna maszyna!
Ale najważniejsze, naprawdę, nastawienie:)
Czy traci na mocy z dodatkowym obciążeniem?
Torba z ubraniami, namiot, karimaty, torba na baku, narzędzia etc w sakwach-jakieś 25 kg dodatkowo.
Kierowca nie czuł, a i spalanie bez zmian.
Nogi mogły zdrętwieć, ale tylko, gdy trafiały się wyboiste i bardzo dziurawe drogi-wtedy trzeba było się nimi napracować, co raz czy dwa skutkowało uczuciem zdrętwienia.
Kierowcy na pewno spacerówki przydatne bywały, bo wyciągał czubki butów do słońca nie raz i nie dwa:)
Dodam, że obydwoje w zdrowiu najlepszym jesteśmy, na szczęście. Szybciej łapało zmęczenie (i czasem sen) przy 400-500 km nawiniętych na koła.
Jadąc na pewno warto się zatrzymywać. Myślę, że co (około) 100 km jest rozważnie. I to od początku, nawet jeśli nie czuć jeszcze zmęczenia. Trochę się oszukuje organizm w ten sposób, a on niejako w podzięce dłużej służy;)
Tyle chyba z moich, plecaczkowych wrażeń i wskazówek.
Kasia
P.S. Cieszę się, że relacja się podoba
P.S2. I zapewne się powtórzę, ale zapraszamy do Cafe66 co czwartek Łatwiej mówić, niż pisać
Kasia
"I ja mam chwile filozoficznej zadumy.
Staję sobie na moście nad Wisłą, od czasu do czasu spluwam na fale i myślę przy tym: Panta rei." /Lec
"I ja mam chwile filozoficznej zadumy.
Staję sobie na moście nad Wisłą, od czasu do czasu spluwam na fale i myślę przy tym: Panta rei." /Lec
- Schwartzu
- Posty: 1805
- Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
- Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Alicjana, szukasz odpowiedzi na pytanie czy Virażką (535) można daleko podróżować? Przejrzyj sobie zatem ten watek: http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=5&t=7253
I poszukaj innych relacji na forum.
Ograniczeniem zwykle nie jest motocykl...
I poszukaj innych relacji na forum.
Ograniczeniem zwykle nie jest motocykl...
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
W. Blake
- Alicjana
- Posty: 664
- Rejestracja: 06 stycznia 2012, 00:47
- Motocykl: XV535, BMW GS650
- Lokalizacja: Warszawa/Mokotów
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Schwartzu,
Już po przeczytaniu relacji z waszej wyprawy zaczęło do mnie docierać, że na virce da się podróżować dalej niż do rogatek miasta.A rajd na Bliski Wschód to już wogóle odlot... ( dzięki za podesłanie linka).
Mi jednak chodzi o zebranie rad i podpowiedzi, co zrobić, aby podróż była znośniejsza lub wogóle możliwa.
Albo na co trzeba być przygotowanym, bo np. taka jest specyfika jazdy na virci.
Każdy, nawet najprostszy tip jest cenny. Wszystkie powyższe uwagi były bardzo praktyczne i mam nadzieję, że kiedyś je wykorzystam.
Czekam na więcej !!
Alicjana
Już po przeczytaniu relacji z waszej wyprawy zaczęło do mnie docierać, że na virce da się podróżować dalej niż do rogatek miasta.A rajd na Bliski Wschód to już wogóle odlot... ( dzięki za podesłanie linka).
Mi jednak chodzi o zebranie rad i podpowiedzi, co zrobić, aby podróż była znośniejsza lub wogóle możliwa.
Albo na co trzeba być przygotowanym, bo np. taka jest specyfika jazdy na virci.
Każdy, nawet najprostszy tip jest cenny. Wszystkie powyższe uwagi były bardzo praktyczne i mam nadzieję, że kiedyś je wykorzystam.
Czekam na więcej !!
Alicjana
Gdzie diabeł nie może tam babę na moto pośle
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
No więc w ciepłych stronach łapy spocone w rękawicach, jak zatankujesz masz je jeszcze w benzynowych zapachach. Można szukać toalety, ale ... na większości stacji woda jest na zewnątrz, tylko jak myć ręce, tzn. czym ? Najlepsza jest buteleczka hotelowego szamponu. Wyjmiesz z kieszonki, umyjesz rączki, buteleczkę zakręcisz i do kieszonki. Nic się nie brudzi, nie klei, łapki czyste i pachnące.Alicjana pisze:Schwartzu,
Każdy, nawet najprostszy tip jest cenny.
Czekam na więcej !!
I kanapkę można skonsumować, chociaż na drogę polecam kabanosy. Ja miałem luzem, ale są foliowane. Długo się trzymają, są pożywne i niekłopotliwe w przetrzymywaniu.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Tatar
- Posty: 156
- Rejestracja: 07 września 2008, 12:56
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Pomorze/Mazowsze
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
To ja podam kilka sposobow nie tyle na motocykl, co na samego motocykliste
Jak radzic sobie z zimnem. Wiadomo, ze jak sie dlugo jezie, to nawet w sloneczny dzien ped powietrza i bezruch (nie oszukujmy sie: jadac motocyklem praktycznie sie siedzi) sprzyja wychlodzeniu. Jest na to prosty sposob: kapota przeciwdeszczowa. Taka zwykla, letnia, cienka kurtala. Nie przepuszcza powietrza. Zakladamy to pod kurtke i mozemy sie cieszyc cieplem Proste i wygodne.
Co robic w deszczu, to wiadomo: skafander. Jadac po mokrej szosie, nawet gdy nie pada, woda pryskajaca spod kol lubi sie wciskac miedzy sznurowki... Irytujace gdy w butach chlupie. Z pomoca przychodza takie ochraniacze przeciwdeszczowe na nogi.
Generalnie: twoje ubranie to twoja karoseria.
Sprawdzone na wegierskich, austriackich i litewskich drogach
Jak radzic sobie z zimnem. Wiadomo, ze jak sie dlugo jezie, to nawet w sloneczny dzien ped powietrza i bezruch (nie oszukujmy sie: jadac motocyklem praktycznie sie siedzi) sprzyja wychlodzeniu. Jest na to prosty sposob: kapota przeciwdeszczowa. Taka zwykla, letnia, cienka kurtala. Nie przepuszcza powietrza. Zakladamy to pod kurtke i mozemy sie cieszyc cieplem Proste i wygodne.
Co robic w deszczu, to wiadomo: skafander. Jadac po mokrej szosie, nawet gdy nie pada, woda pryskajaca spod kol lubi sie wciskac miedzy sznurowki... Irytujace gdy w butach chlupie. Z pomoca przychodza takie ochraniacze przeciwdeszczowe na nogi.
Generalnie: twoje ubranie to twoja karoseria.
Sprawdzone na wegierskich, austriackich i litewskich drogach
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
tipy jakie tipy ? wsiadasz i jedziesz
trza byc twardym jak roman bratny a nie mnietkim jak kaczuszka
ale oczywiscie to ma zastosowanie jak sie po polsce jezdzi bo do domu jest maks 500 km i jak sie zeby zacisnie to sie zawsze dojedzie a potem to juz spoko np. kiedys jechałem z wodzisławia do warszawy w marcu w marznacym deszczu
a tak bardziej serio to polecam uwadze buty, na czopkach buty dostaja bardzo duzo wody i powinny byc jak najlepsze to samo dotyczy rekawic reszte można olać
jak ktos jest mnietki to powinien sobie integrala jeszcze dokupić
pod skóre (jezdszenie w bylejakich teksxch uwazam za nieporozumienie, dobre teksy kosztuja od 1000 ojro w góre) zakładamy polar albo wełne jak przemoknie to trzyma jescze troche ciepło
ładwowanie motocykla ciezkie rzeczy nisko (zapasowy silnik itp) lekkie wysoko (np.popcorn)
przerobic bagaznik tylny zeby był jak najnizej to co jest montowane jest z reguły za wysoko
pod dwie osoby mocniejsze teleskopy bo virki beda dobiijac
na przód sprezyny progresywne
jak ktos ma wiecej wzrostu niż krasnal to w 535 koniecznie spacerówki albo forward controls
co przerw to tankowanie nie dusic na rezerwie do konca bo potem zawsze tej stacji brakuje
zawsze wozic 10 euro/dolarów drobnymi
po przejsci na rezerwe zmniejszy predkosc do ekonomicznej
trza byc twardym jak roman bratny a nie mnietkim jak kaczuszka
ale oczywiscie to ma zastosowanie jak sie po polsce jezdzi bo do domu jest maks 500 km i jak sie zeby zacisnie to sie zawsze dojedzie a potem to juz spoko np. kiedys jechałem z wodzisławia do warszawy w marcu w marznacym deszczu
a tak bardziej serio to polecam uwadze buty, na czopkach buty dostaja bardzo duzo wody i powinny byc jak najlepsze to samo dotyczy rekawic reszte można olać
jak ktos jest mnietki to powinien sobie integrala jeszcze dokupić
pod skóre (jezdszenie w bylejakich teksxch uwazam za nieporozumienie, dobre teksy kosztuja od 1000 ojro w góre) zakładamy polar albo wełne jak przemoknie to trzyma jescze troche ciepło
ładwowanie motocykla ciezkie rzeczy nisko (zapasowy silnik itp) lekkie wysoko (np.popcorn)
przerobic bagaznik tylny zeby był jak najnizej to co jest montowane jest z reguły za wysoko
pod dwie osoby mocniejsze teleskopy bo virki beda dobiijac
na przód sprezyny progresywne
jak ktos ma wiecej wzrostu niż krasnal to w 535 koniecznie spacerówki albo forward controls
co przerw to tankowanie nie dusic na rezerwie do konca bo potem zawsze tej stacji brakuje
zawsze wozic 10 euro/dolarów drobnymi
po przejsci na rezerwe zmniejszy predkosc do ekonomicznej
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Wystarczą dwa worki na śmiecie (lub jakieś reklamówki), nakładasz na buty, taśmą klejącą oklejasz powyżej kostki i jedziesz jak paniskoTatar pisze:takie ochraniacze przeciwdeszczowe na nogi
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
kondony pasują jak ktos ma stópki nr 34 , na moje 42 cieżko znalesc w cpn , a przy zakupie patrzą na ciebie jak na byka (poprosze kondony w najwiekszym rozmiarze ,a mam 170 )
- Qbeł
- Posty: 4042
- Rejestracja: 19 stycznia 2009, 17:44
- Motocykl: Honda ST 1300
- Lokalizacja: Głęboka Wiocha k/Zgierza obok Łodzi
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Ale ile w tych spojrzeniach zazdrości.pisior pisze:kondony pasują jak ktos ma stópki nr 34 , na moje 42 cieżko znalesc w cpn , a przy zakupie patrzą na ciebie jak na byka
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Pod małym drzewem z reguły duży korzeńpoprosze kondony w najwiekszym rozmiarze ,a mam 170
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
e to inaczej bylo , dobry kon to pd dachem stoi , ale tyczy sie grubaskówBlunio pisze:Pod małym drzewem z reguły duży korzeńpoprosze kondony w najwiekszym rozmiarze ,a mam 170
- Schwartzu
- Posty: 1805
- Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
- Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Jeśli chodzi o 535, to większość moich obserwacji już została tu przytoczona.Alicjana pisze:[...]Mi jednak chodzi o zebranie rad i podpowiedzi, co zrobić, aby podróż była znośniejsza lub wogóle możliwa.
Albo na co trzeba być przygotowanym, bo np. taka jest specyfika jazdy na virci.
Każdy, nawet najprostszy tip jest cenny. Wszystkie powyższe uwagi były bardzo praktyczne i mam nadzieję, że kiedyś je wykorzystam.[...]
1. Jeśli jeździ się bez plecaczka - dobrze sobie tak ułożyć bagaż, żeby można było się oprzeć plecami.
2. Spacerówki, albo wysunięte kontrolki. Ja akurat nie miałem/nie mam ani jednego ani drugiego, ale za to wyciągałem sobie nogi i opierałem je wierzchu gmoli.
3. Deflektory i szybki, o których pisał Blunio, to hmm... Ja po prostu jeżdżę bez żadnych szybek i wszystko wieje mi po prostu w gębę. Nie widzę w tym większych uciążliwości. Owszem, przy większych prędkościach czuć większy napór powietrza, ale wspomniane podparcie pod plecy załatwia sprawę. To już kwestia praktyki i przyzwyczajeń. Nie można się po prostu zbytnio spinać i kurczowo trzymać kierownicy, bo będą bolały ręce, barki i szyja.
4. Częste postoje - z jednej strony wymuszone przez stacje benzynowe, z drugiej strony podziwianie pięknych widoków to jak najbardziej pożądany element podróży i warto z nich korzystać bez większych ograniczeń. W długich przelotach postój co około 1-2 godziny (ok 100km) na rozprostowanie kości. Poza tym dobrze sobie w czasie jazdy zmieniać o ile możliwe pozycję (patrz pkt 1 i 2).
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
W. Blake
- Forest
- Posty: 977
- Rejestracja: 31 sierpnia 2009, 11:13
- Motocykl: Virago 535 93r. 2YL
- Lokalizacja: Legionowo
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
na komarze też Europę niektórzy zwiedzali. Chyba jakiś blog czytałem o tym.
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... ruC2kSql0c#!
Blues Boy Dan - The Ballad of Hollis Brown - Newar Blues Festival 2012 (6:50)
Blues Boy Dan - The Ballad of Hollis Brown - Newar Blues Festival 2012 (6:50)
- Tatar
- Posty: 156
- Rejestracja: 07 września 2008, 12:56
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Pomorze/Mazowsze
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Podczas moich wojzy, zaobserwowalem jeszcze jedna ciekawostke: czas w jakim rzeczywiscie przebywam jakas odleglosc, jest zawsze dluzszy, niz wynikaloby to z prostych obliczen t=S/v. Zjawisko zaczyna byc zauwazalne przy odleglosciach powyzej 100 km.
Powod jest oczywisty: postoje. Tak jak pisal Schwartzu, wypadaja srednio co 100 km. Niby to tylko pare minut, ale gdy cala droga ma kilometrow kilkaset, nagle sie okazuje, ze gdzies brakuje dwoch godzin. Mialem zajechac o 20, a tu juz ciemno...
Innymi slowy: postoje trwaja dluzej niz sie wydaje. Chociaz to pewnie zalezy jak kto jezdzi.
Powod jest oczywisty: postoje. Tak jak pisal Schwartzu, wypadaja srednio co 100 km. Niby to tylko pare minut, ale gdy cala droga ma kilometrow kilkaset, nagle sie okazuje, ze gdzies brakuje dwoch godzin. Mialem zajechac o 20, a tu juz ciemno...
Innymi slowy: postoje trwaja dluzej niz sie wydaje. Chociaz to pewnie zalezy jak kto jezdzi.
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Prosta rada: skrócić "kilometrarzowy" plan dzienny i postoję będą w sam razTatar pisze:... postoje trwaja dluzej niz sie wydaje...
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Na autostradach można planować przeloty rzędu 600 km. Po naszym lekko dziwnym kraju 300 km to już przeżycie z gatunku harcore
Co do "szybek" to rzeczywiście źle dobrana lub nieodpowiednio ustawiona daje więcej niedogodności niż korzyści. No ale jak wspomniał Schwartzu, prawdziwi twardziele jeżdżą bez
Co do "szybek" to rzeczywiście źle dobrana lub nieodpowiednio ustawiona daje więcej niedogodności niż korzyści. No ale jak wspomniał Schwartzu, prawdziwi twardziele jeżdżą bez
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- tyfuz
- Posty: 806
- Rejestracja: 08 listopada 2008, 09:30
- Motocykl: xv750 '97 i krówka
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 36
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
wrecz bardzo ekonomicznej. Czasem mozna sie bardzo zdziwickyller pisze:po przejsci na rezerwe zmniejszy predkosc do ekonomicznej
jak się ma głośny wydech to w integralu bardziej glowa boli jednakze niezaleznie od rodzaju wydechu stopery do uszu na dluzszych trasach sie przydaja - sam szum wiatru przy predkosciach >100km/h ma znacznie wiecej niz 100db -glosniejszy wiatr niz moj wydechjak ktos jest mnietki to powinien sobie integrala jeszcze dokupić
Szybe doskonale zastepuje namiot+butelki na kierownicy
Co do ciuchów.
dodam, że bo ponad 500km w ulewie (z 700 jednego dnia) jesienią się szarpnąłem i kupiłem sobie rekawiczki z goretexem. Nigdy więcej mokrych rąk!
- jojo80
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 23:05
- Motocykl: yamaha virago 535' 2YL. 46ps.91'
- Lokalizacja: wadowice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
na ''komarach''?????prosze ! http://motocykle.svasti.org/index.html? ... hl125.html
taki OT.
taki OT.
by jezdzic trzeba zyć...
- Kojak
- Posty: 517
- Rejestracja: 08 stycznia 2011, 17:43
- Motocykl: V-Star1100 Silverado
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: Turystyka - Virago a praktyka...
Podczas samotnych podróży idealny jest roll-bag mocowany na siedzeniu pasażera.
Tak jak koledzy pisali wcześniej jest przy okazji super oparciem dla kierowcy.
Ten mój na zdjęciu jest wykonany z jakiegoś elastycznego tworzywa dzięki czemu jest w 100% wodoodporny.Ma pojemność 50 litrów i nie udało mi się go wykorzystać w całości,nawet pakując mało potrzebne rzeczy wykorzystałem jakieś 60% jego pojemności.
Po zamocowaniu do siedzenia za pomocą siatki pajączka torba była stabilnie przymocowana i trzymała się pewnie.
Ja nie mam spacerówek ale gdy chciałem zmienić położenie nóg to kładłem nogi na górną rurę gmola
Tak jak koledzy pisali wcześniej jest przy okazji super oparciem dla kierowcy.
Ten mój na zdjęciu jest wykonany z jakiegoś elastycznego tworzywa dzięki czemu jest w 100% wodoodporny.Ma pojemność 50 litrów i nie udało mi się go wykorzystać w całości,nawet pakując mało potrzebne rzeczy wykorzystałem jakieś 60% jego pojemności.
Po zamocowaniu do siedzenia za pomocą siatki pajączka torba była stabilnie przymocowana i trzymała się pewnie.
Ja nie mam spacerówek ale gdy chciałem zmienić położenie nóg to kładłem nogi na górną rurę gmola
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
288 kg szczęścia ...to nie prawda że miłości nie można kupić za pieniądze
288 kg szczęścia ...to nie prawda że miłości nie można kupić za pieniądze