Przekładka silnika z 250 do 125
Przekładka silnika z 250 do 125
Witam widziałem już na forum podobne tematy ale nie zostało to do końca wyjaśnione dlatego chcę się dowiedzieć co i jak.
Mianowicie chodzi o to że mam virażke 125 i mam silnik od 250,czy mogę przełożyć tłok i cylindry z 250 do silnika 125 i co jeszcze dodatkowo należałoby w silniku zrobić,co doliczyć oprócz oleju i uszczelek ?
Mianowicie chodzi o to że mam virażke 125 i mam silnik od 250,czy mogę przełożyć tłok i cylindry z 250 do silnika 125 i co jeszcze dodatkowo należałoby w silniku zrobić,co doliczyć oprócz oleju i uszczelek ?
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Przekładka silnika z 250 do 125
Nie znam kompletnej budowy tych silników, ale możesz mieć problemy ze smarowaniem, wał i korbowody też mogą nie wytrzymywać obciążeń, już lepiej całość przełóż, a nie tylko tłoki i cylindry.pyra1 pisze:Witam widziałem już na forum podobne tematy ale nie zostało to do końca wyjaśnione dlatego chcę się dowiedzieć co i jak.
Mianowicie chodzi o to że mam virażke 125 i mam silnik od 250,czy mogę przełożyć tłok i cylindry z 250 do silnika 125 i co jeszcze dodatkowo należałoby w silniku zrobić,co doliczyć oprócz oleju i uszczelek ?
"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."
Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Przekładka silnika z 250 do 125
Zdecydowanie najprościej przełożyć sztuka za sztukę albo jeśli pieniędzy starczy sprzedać 125 i kupić 250. "Rasowana" 125 będzie i tak niezbywalna, przekręcanie danych technicznych w wydziale komunikacji to też przynajmniej dzień w plecy ...
Oczywiście zaraz ktoś powie "a po co zmieniać dane?" albo "to metoda na obejście kat. A1", a ja na to odpowiem, że ubezpieczenie wykupione na 125 nie będzie ważne na motocykl o pojemności dwa razy większej więc póki będzie dobrze, to dobrze, a jak komuś w d... wjedzie to zapłaci za remont z własnej kasy.
Oczywiście zaraz ktoś powie "a po co zmieniać dane?" albo "to metoda na obejście kat. A1", a ja na to odpowiem, że ubezpieczenie wykupione na 125 nie będzie ważne na motocykl o pojemności dwa razy większej więc póki będzie dobrze, to dobrze, a jak komuś w d... wjedzie to zapłaci za remont z własnej kasy.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Pawlicki
- Posty: 542
- Rejestracja: 02 czerwca 2011, 15:28
- Motocykl: Virago 750 94
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Przekładka silnika z 250 do 125
Dokładnie jak Leszek powiedział. To samo tyczy sie rozblokowanych skuterzaków. Firmy ubezpieczeniowe zrobią wszystko aby kasy nie wypłacić a stwierdzenie czy skuter jest rozblokowany lub czy motorzyk ma silnik wymieniony nie jest problemem.
Re: Przekładka silnika z 250 do 125
Narazie i tak nie sprzedaję tej virażki ale mam dodatkowe pytanie jeśli chodzi o przełożenie po prostu chodziło by mi o większy v-max ponieważ w trasie leci niecałe 100,da coś jeśli zamontuje z przodu zębatkę 15 zębów bo teraz mam seryjną 13 a na tyle mam 45.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Przekładka silnika z 250 do 125
gra niewarta swieczki bo 250 jest IMVHO najmniej udanym modelem
a kasy pojdzie na to sporo
a kasy pojdzie na to sporo
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Przekładka silnika z 250 do 125
Nie wiem tylko czy dasz radę tak szybko przebierać nogami przy próbie osiągnięcia takiej prędkości (bo samo nie pociągnie).pyra1 pisze:Narazie i tak nie sprzedaję tej virażki ale mam dodatkowe pytanie jeśli chodzi o przełożenie po prostu chodziło by mi o większy v-max ponieważ w trasie leci niecałe 100,da coś jeśli zamontuje z przodu zębatkę 15 zębów bo teraz mam seryjną 13 a na tyle mam 45.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- romanthorne
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 listopada 2008, 22:59
- Motocykl: Honda 250 Rebel
- Lokalizacja: BRODNICA
- Wiek: 80
- Status: Offline
Re: Przekładka silnika z 250 do 125
Jeśli jest taka możliwość,to już lepiej mniejsza o ząbek dwa zębatka tylna.Niestety będą trochę gorsze przyspieszenia
a większy max uzyskasz tylko w warunkach lekkiego wiaterku w plecy.
a większy max uzyskasz tylko w warunkach lekkiego wiaterku w plecy.
Jest prawie nieźle.
Re: Przekładka silnika z 250 do 125
Przed zmianą napędu wyciągała 110 a po zmianie napędu z oryginału na inny tylko że z tyłu o jeden ząbek mniejsza i idzie ledwo 100 więc coś jest nie halo
- e_gregor
- Posty: 2015
- Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
- Motocykl: ZR7
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Przekładka silnika z 250 do 125
Mogę Cię prosić o rozwinięcie tej myśli? Mam 250 i dlatego jestem bardzo ciekaw dlaczego to jest najmniej udana wersja.kyller pisze:gra niewarta swieczki bo 250 jest IMVHO najmniej udanym modelem
a kasy pojdzie na to sporo
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
- KrisBdg
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 listopada 2011, 17:24
- Motocykl: XV 535 Virago '91
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 30
- Status: Offline
Re: Przekładka silnika z 250 do 125
Nie doczytałem się tego co oczekiwałem, to mam pytanie czy jak silnik od 250 będę chciał wsadzić do 125 nie będzie żadnych problemów z montażem i czy nie trzeba będzie niczego przerabiać jak np. mocowanie silnika do ramy. ??
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Przekładka silnika z 250 do 125
Silniki są takie same, mocowanie również. Różnią się zębatką zdawczą, gaźnikiem (dyszami)
Re: Przekładka silnika z 250 do 125
Witam chciałby zrobić ten sam myk ciekawi mnie czy tobie się udałopyra1 pisze: ↑08 lutego 2012, 23:39 Witam widziałem już na forum podobne tematy ale nie zostało to do końca wyjaśnione dlatego chcę się dowiedzieć co i jak.
Mianowicie chodzi o to że mam virażke 125 i mam silnik od 250,czy mogę przełożyć tłok i cylindry z 250 do silnika 125 i co jeszcze dodatkowo należałoby w silniku zrobić,co doliczyć oprócz oleju i uszczelek ?
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Przekładka silnika z 250 do 125
Namawiam do rozważenia opcji kupienia 250/535/750/1100 po sprzedaniu nienaruszonej 125. 125 chętnie kupi osoba bez uprawnień na motocykl, Ty będziesz mieć kompletny, sprawny i w pełni legalny motocykl
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Steeko
- Posty: 42
- Rejestracja: 05 marca 2019, 12:17
- Motocykl: Virago XV750 4FY
- Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa
- Wiek: 29
- Status: Offline
Re: Przekładka silnika z 250 do 125
O ile zawsze denerwuje mnie fakt, gdy ktoś podsuwa swoje mądrości zamiast odpowiedzieć na treść tematu, o tyle Leszekk ma stuprocentową rację. Z racji faktu, iż 125 można poruszać się na kategorię prawa jazdy B, motocykle te trzymają pewną wartość. Legalność oraz konsekwencje w przypadku wypadku to już zupełnie inna bajka. Sam mam grzebanego customa, ale jednak pojemność 125 rządzi się swoimi prawami, a przez kolegów wyżej przemawia doświadczenie.
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
Lubie szybkie samochody i bulgoczące motocykle.