Termometr
-
- Status: Offline
Re: Termometr
Bardzo przydatny gadżet w motocyklach na "L".
Według mnie w motocyklu normalnie użytkowanym- zbytek.
Według mnie w motocyklu normalnie użytkowanym- zbytek.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Termometr
Już ludzie o tym pisali - generalnie potrzebny jak ... świni siodło. Chyba że nie masz na co wydać ciężko zarobionych pieniędzy
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Termometr
na gó...zik Ci to?
A pytanie wiesz jaka ma być optymalna temperatura oleju w tym silniku co masz?
Zbędna pierdoła, która jeszcze może się w trakcie jazdy odkręcić i więcej szkód narobić niż pożytku. Dodatkowo w trakcie jazdy tak łatwo nie zobaczysz go, a jak będziesz kombinował to jeszcze możesz glebę zaliczyć, bo skupisz się na nim a nie na jeździe.
A pytanie wiesz jaka ma być optymalna temperatura oleju w tym silniku co masz?
Zbędna pierdoła, która jeszcze może się w trakcie jazdy odkręcić i więcej szkód narobić niż pożytku. Dodatkowo w trakcie jazdy tak łatwo nie zobaczysz go, a jak będziesz kombinował to jeszcze możesz glebę zaliczyć, bo skupisz się na nim a nie na jeździe.
- kista69
- Posty: 376
- Rejestracja: 24 stycznia 2010, 20:23
- Motocykl: Virago 535DX
- Lokalizacja: Tychy
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Termometr
Dokładnie tak Ale z drugiej strony można by powiedzieć po co obrotomierz w chopperze
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Termometr
W 535 go nie ma ...kista69 pisze:Dokładnie tak Ale z drugiej strony można by powiedzieć po co obrotomierz w chopperze
i to jest również odpowiedź na pytanie z postu pierwszego
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Termometr
Pozwala dobierać optymalne obroty silnika. Widzisz wskazania obrotomierza i stosownie do nich reagujesz. Wskaźnika temperatury raczej nie widzisz, jak będziesz chciał zobaczyć to może wyglebisz, a jak już dojrzysz to co z tego ...kista69 pisze:po co obrotomierz w chopperze
Ktoś pokazywał zdjęcia jak taki wynalazek mu się stopił i o mały włos nie narobił gorszych szkód. Kto pamięta szczegóły ten podpowie
Zamiast tego kup porządne rękawice, kominiarkę z windstopera albo inny pożyteczny i umilający życie motocyklisty gadżet.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Ikar
- Posty: 200
- Rejestracja: 03 czerwca 2009, 21:37
- Motocykl: ST1300
- Lokalizacja: Zagłębie
- Status: Offline
Re: Termometr
Z tego co pamiętam to ktoś pisał że szybka w tym wynalazku jest plastikowa i na postoju pod wpływem ciepła zaczęła się topić .Blunio pisze: Ktoś pokazywał zdjęcia jak taki wynalazek mu się stopił i o mały włos nie narobił gorszych szkód. Kto pamięta szczegóły ten podpowie
EDIT :
Nawet znalazłem:
viewtopic.php?t=13036&highlight=chi%F1ski+badziew
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 05 października 2010, 23:36
- Motocykl: Virago XV 750
- Lokalizacja: Siedlce
- Status: Offline
Re: Termometr
tez kiedys myslalem nad termometrem jak zobaczylem u kumpla jak sobie fajnie zrobil cyfrowy na kierownicy zeby wiedziec kiedy juz moze dobrze odkrecac. Zamarzyl mi sie tez licznik biegow, ale to chyba ciezko zrobic w virago (teraz sie nauczylem ze jak delikatnie podnosze dzwignie do gory i nie ma oporu to znaczy ze jade na najwyzszym biegu .
Przy okazji mam pytanko: jak to jest z rozgrzewaniem silnika? Czy lepiej jest odpalic moto niech pochodzi troche na jalowym kiedy ja sie ubieram, czy lepiej odpalic i od razu ruszyc delikatnie (wiadomo nie od razu w palnik), tak zeby sie rozgrzewal podczas jazdy? Do tej pory wiedzialem ze jest juz rozgrzany po odglosie wrzucania biegu pierwszego (czym bardziej cichy tym bardziej nagrzany).
I jeszcze pytanko o ssanie: kiedy wylaczyc? Jak juz przy wylaczeniu nie bedzie prychal i gasl czy jak?
Przy okazji mam pytanko: jak to jest z rozgrzewaniem silnika? Czy lepiej jest odpalic moto niech pochodzi troche na jalowym kiedy ja sie ubieram, czy lepiej odpalic i od razu ruszyc delikatnie (wiadomo nie od razu w palnik), tak zeby sie rozgrzewal podczas jazdy? Do tej pory wiedzialem ze jest juz rozgrzany po odglosie wrzucania biegu pierwszego (czym bardziej cichy tym bardziej nagrzany).
I jeszcze pytanko o ssanie: kiedy wylaczyc? Jak juz przy wylaczeniu nie bedzie prychal i gasl czy jak?
jestem zielony jesli chodzi o motory
- Pawlicki
- Posty: 542
- Rejestracja: 02 czerwca 2011, 15:28
- Motocykl: Virago 750 94
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Termometr
Elcede. Przy zasilaniu gaźnikowym ruszac powinno się jak już moto zejdzie ze ssania. Tak samo jak pracuje na ssaniu nie powinno się ruszać manetką gazu.
-
- Status: Offline
Re: Termometr
Pawlicki pisze: Przy zasilaniu gaźnikowym ruszac powinno się jak już moto zejdzie ze ssania. Tak samo jak pracuje na ssaniu nie powinno się ruszać manetką gazu.
A ja zapytam się- dla czego?
Jeździłem dawno temu samochodami , motocyklami gaźnikowymi z wyciaganym ssaniem- polonezy, duże fiaty, małe fiaty itp. itd i nigdy nie czekałem z ruszeniem aż samochód chodził bez ssania. Oczywiście nic złego z tego powodu się nie działo.
- Pawlicki
- Posty: 542
- Rejestracja: 02 czerwca 2011, 15:28
- Motocykl: Virago 750 94
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Termometr
Mariusz. Wynika to z budowy gaźnika. Poprostu tracisz kontrole nad składem mieszanki(dysza ssania jest nieregulowalna. To jedynie dodatkowy kanał z dyszą którą albo przymykasz albo otwierasz) Każdy manual ci o tym mowi że na ssaniu się nie jeździ. Jezeli juz musisz ruszyć bo ci się spieszy zamiast poczekać ok 3 -5 min(u mnie po takim czasie pracuje bez ssania) to ruszasz i wyłączasz ssanie. Ty mi mówisz że nie zalewałeś poloneza i malucha a ja ci powiem, że sporo zagranicznych aut trzeba było po takich cyrkach reanimować bo albo miały zalane świece albo świece były nie do użytku.
Oczywiście auto jest ciężej zalać i dłużej się rozgrzewa więc chyba każdy na ssaniu ruszał niemniej jednak w czasie jazdy się je kompletnie wyłączało lub było wysunięte minimalnie. Ale czy jak moto rozgrzewa się ok 3 -5 min warto kombinować.
Oczywiście auto jest ciężej zalać i dłużej się rozgrzewa więc chyba każdy na ssaniu ruszał niemniej jednak w czasie jazdy się je kompletnie wyłączało lub było wysunięte minimalnie. Ale czy jak moto rozgrzewa się ok 3 -5 min warto kombinować.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Termometr
Zacytuj lub wskaż choć jedną instrukcję, w której byłoby napisane, że masz grzać silnik na ssaniu i dopiero po wyłączeniu ssania wolno Ci ruszyć z miejsca. To absurd - albo programy edukacyjne nie w tej telewizji oglądałeś albo instrukcja w obcym Ci języku była i nie do końca skumałeś kontekst.Pawlicki pisze: Każdy manual ci o tym mowi że na ssaniu się nie jeździ.
W każdej instrukcji to masz napisane, że na permanentnie włączonym ssaniu masz nie jeździć. Że ssanie należy wyłączyć najszybciej jak się da (gdy silnik będzie równomiernie pracował bez ssania). Nigdzie nie jest napisane, że gdy silnik będzie równomiernie pracował na wolnych obrotach !!! Każdy poradnik kierowcy zawiera zalecenie - grzej silnik podczas jazdy a nie na postoju.
Naprawdę bałbym się od ciebie kupić jakąkolwiek maszynę używaną jeśli tak się o nie troszczysz. Ale ponieważ maszyna jest Twoja a środowisko i tak zatrute, to rób jak Ci się wydaje najlepiej, nawet, jeśli jest to wbrew wszelkim zasadom.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Pawlicki
- Posty: 542
- Rejestracja: 02 czerwca 2011, 15:28
- Motocykl: Virago 750 94
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Termometr
Dobrze Panie Leszku Niestety juz nie moge skasować swoich postów w tym temacie aby tak wielu użytkowników nie zaczęło tak robić a przez to wyżądzić krzywdę swoim maszynom czekając 3 min do wyłączenia ssania A co do moich maszyn dziekuje nigdy z żadnym autem ani motorkiem problemów nie miałem, na lawecie nie wiozłem, na sznurku nie ciągnąłem, kable złodziejki też służą do odpalania innych Szerokości i lewa w góręleszekk pisze:Zacytuj lub wskaż choć jedną instrukcję, w której byłoby napisane, że masz grzać silnik na ssaniu i dopiero po wyłączeniu ssania wolno Ci ruszyć z miejsca. To absurd - albo programy edukacyjne nie w tej telewizji oglądałeś albo instrukcja w obcym Ci języku była i nie do końca skumałeś kontekst.Pawlicki pisze: Każdy manual ci o tym mowi że na ssaniu się nie jeździ.
W każdej instrukcji to masz napisane, że na permanentnie włączonym ssaniu masz nie jeździć. Że ssanie należy wyłączyć najszybciej jak się da (gdy silnik będzie równomiernie pracował bez ssania). Nigdzie nie jest napisane, że gdy silnik będzie równomiernie pracował na wolnych obrotach !!! Każdy poradnik kierowcy zawiera zalecenie - grzej silnik podczas jazdy a nie na postoju.
Naprawdę bałbym się od ciebie kupić jakąkolwiek maszynę używaną jeśli tak się o nie troszczysz. Ale ponieważ maszyna jest Twoja a środowisko i tak zatrute, to rób jak Ci się wydaje najlepiej, nawet, jeśli jest to wbrew wszelkim zasadom.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Termometr
leszekk pisze: Każdy poradnik kierowcy zawiera zalecenie - grzej silnik podczas jazdy a nie na postoju.
i to jest prawidłowa odpowiedz, po za tym takie pyrkanie na postoju bez sensu może jeszcze Cię trochę kosztować - mandat za zatruwanie środowiska
silnik spalinowy rozgrzewa się podczas jazdy dużo szybciej, co powoduje mniejsze jego zużycie niż w przypadku pyrkania na postoju. Oczywiście do momentu rozgrzania silnika należy unikać przeciążeń i wysokich obrotów silnika.
Świece pracujące na ssaniu i wolnych obrotach dostają porządnie po dup..e - bogata mieszanka i zimna świeca.
- micek1968
- Posty: 871
- Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
- Motocykl: VIRAGO XV 750
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Termometr
Jeśli chcesz cały czas podczas jazdy sprawdzać temperaturę silnika i przy każdym skoku zatrzymywać się aby go wystudzić to sobie kup... Z życia wiem, że osoby które kupiły sobie termometr przestały jeździć na parady (bo się grzeje), nie jeżdżą za dużo w korkach podczas upałów (bo się grzeje)... Ja nie mam termometru i jeżdżę gdzie i kiedy się da... I nigdy mi się silnik nie zagrzał (i pewnie się nie zagrzeje bo w końcu jest tak skonstruowany że nie ma prawa.. chyba że go pozbawimy chlodzenia)...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Termometr
no a jaka ma być ta optymalna temperatura w Virago - odpowie ktoś?
bo termometry mają i pewnie jak w "cieczowych" przy 110 stopniach płaczą
bo termometry mają i pewnie jak w "cieczowych" przy 110 stopniach płaczą
- Pawlicki
- Posty: 542
- Rejestracja: 02 czerwca 2011, 15:28
- Motocykl: Virago 750 94
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Termometr
Waldi, Leszek,
W każdej wypowiedzi jest trochę prawdy. Cała sprawa polega na tym aby jak coś się robi robić z głową. Co do rozgrzewania w czasie jazdy. Jak wszędzie skrajności nie są wskazane. Ja akurat motorkiem jak ruszam to już jest bez ssania bo te 3 -5 min to akurat zajmuje mi ubranie, ściągnięcie blokad itp.. W aucie rzeczywiście stanie i grzanie na ssaniu jest bez sensu ale są niestety i tacy co na pełnym jadą i do myślenia im daje jak już kopeć jest z tyłu i silnik nie ciągnie. Co do tej ekologii i mandatów też już nie przesadzajmy. Przykład diesli z turbinami. No jak jej nie wystudzisz po butowaniu to będzie bardzo szybko do roboty. Oczywiście tego typu akcje coraz bardziej przejmują automaty. Przykłady Wtryski samodzielnie dobierają skład mieszanki, studzenie turbiny to elektryczne pompy oleju co nawet po wyłączeniu silnika tłoczą przez nią olej dopóki nie wystygnie.
W każdej wypowiedzi jest trochę prawdy. Cała sprawa polega na tym aby jak coś się robi robić z głową. Co do rozgrzewania w czasie jazdy. Jak wszędzie skrajności nie są wskazane. Ja akurat motorkiem jak ruszam to już jest bez ssania bo te 3 -5 min to akurat zajmuje mi ubranie, ściągnięcie blokad itp.. W aucie rzeczywiście stanie i grzanie na ssaniu jest bez sensu ale są niestety i tacy co na pełnym jadą i do myślenia im daje jak już kopeć jest z tyłu i silnik nie ciągnie. Co do tej ekologii i mandatów też już nie przesadzajmy. Przykład diesli z turbinami. No jak jej nie wystudzisz po butowaniu to będzie bardzo szybko do roboty. Oczywiście tego typu akcje coraz bardziej przejmują automaty. Przykłady Wtryski samodzielnie dobierają skład mieszanki, studzenie turbiny to elektryczne pompy oleju co nawet po wyłączeniu silnika tłoczą przez nią olej dopóki nie wystygnie.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Termometr
Jak się znam na mechanice, to nie chodzi specjalnie o chłodzenie tej turbiny. Problem polega na tym,że podczas dynamicznej jazdy turbina osiąga duże obroty, sięgające kilkunastu (?) tys. obr./min. Smarowanie wału turbiny odbywa się z układu smarowania silnika. Teraz wyłączamy silnik, turbina zapier***a dalej, a smarowania - NIET. I to właśnie wykańcza turbinę. Toteż przed zgaszeniem silnika powinniśmy raczej ograniczyć obroty turbiny, a nie jej temperaturę.Pawlicki pisze:Przykład diesli z turbinami. No jak jej nie wystudzisz po butowaniu to będzie bardzo szybko do roboty.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- e_gregor
- Posty: 2015
- Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
- Motocykl: ZR7
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Termometr
Blunio racja ale temperaturę też należy zredukować. Po ostrej jeździe to układ wydechowy niemal się świeci. Wszystko jest koszmarnie gorące. Gasimy silnik, olej przestaje płynąć i zaczyna się w turbinie smażyć. Na wolnych obrotach olej cały czas smaruje i chłodzi turbinę a i spaliny są znacznie zimniejsze plus dodatkowo zjawisko ochładzania przez rozprężanie spalin z jednoczesnym brakiem grzania od sprężania powietrza.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
- zenelek
- Posty: 442
- Rejestracja: 25 maja 2011, 09:05
- Motocykl: XV500 SE R26, XV1100
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Wiek: 63
- Status: Offline
Re: Termometr
kilkadziesiąt sztuk turbin oddałem do regeneracji z powodu niewychłodzenia turbiny!!!! przez tępego kierowcę
- Szymon
- Posty: 3317
- Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 09:42
- Motocykl: Noise Generator 1100
- Lokalizacja: Grójec
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Termometr
Jak się mają do tego proekologicznie systemy stop& go??3_473467 pisze:Blunio racja ale temperaturę też należy zredukować. Po ostrej jeździe to układ wydechowy niemal się świeci. Wszystko jest koszmarnie gorące. Gasimy silnik, olej przestaje płynąć i zaczyna się w turbinie smażyć. Na wolnych obrotach olej cały czas smaruje i chłodzi turbinę a i spaliny są znacznie zimniejsze plus dodatkowo zjawisko ochładzania przez rozprężanie spalin z jednoczesnym brakiem grzania od sprężania powietrza.
Gaszą silnik???
Kobieta, która jęczy w nocy, nie warczy w dzień.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Termometr
Generalnie systemy stop & go są wyłącznie propagandą. Korzyść z wyłączenia silnika na kilka-kilkanaście sekund jest iluzoryczna. Zatrzymanie i rozruch silnika sprawia, że silnik musi pracować w mocno zmiennych warunkach - wspomniane ewentualnie wychłodzenie silnika po ostrej jeździe, pogorszone smarowanie przy rozruchu, energia wsadzona psu w dupę przy rozruchu - to wszystko są argumenty za tym, żeby takich wynalazków nie kupować a stając w korku gigancie po prostu wyłączać silnik.Szymon pisze:Jak się mają do tego proekologicznie systemy stop& go??
Gaszą silnik???
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- jacek71
- Posty: 365
- Rejestracja: 13 sierpnia 2009, 20:53
- Motocykl: DS 1100
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Termometr
Dobrze że nie mam termometru w swoim motongu ,bo ja tez bym musiał chodzic z termometrem pod pachą i nie wie czy zawsze bym był nie za przegrzany i co wtedy -lipa leżę ,dobra jak ktos chce to niech se kupi (a ja mam czorny korek )i będzie też zadowolniony.
Bulgotanie to piekny dżwięk i doznanie.
Było Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700 ,XVS 950 MS ,Shadow 600, DL 650 V-STROM , DS 650 Custom ,znów XVS 950 ,Drag Star 1100 i Virago 125 żony
Było Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700 ,XVS 950 MS ,Shadow 600, DL 650 V-STROM , DS 650 Custom ,znów XVS 950 ,Drag Star 1100 i Virago 125 żony
- garcia
- Posty: 421
- Rejestracja: 09 maja 2009, 20:19
- Motocykl: był xv1100 '97
- Lokalizacja: Warszawa Wilanów
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Termometr
Kurna, czy na tym forum są jacyś moderatorzy którzy pilnują porządku? Człowiek wchodzi żeby poczytać o termometrze, a czyta o elektrowni atomowej.