kardan w oleju i rude śrubki

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
LuckyLuke
Posty: 47
Rejestracja: 20 października 2010, 21:27
Motocykl: XV 535 '96
Lokalizacja: Płock
Wiek: 47
Status: Offline

kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: LuckyLuke »

Panie i Panewki!! :D
mam takie dwa pytania - robiłem dzisiaj w 535 wymiane olejów (silnik i kardan) i tak się zastanawiać zacząłem z braku Clymera pod ręką:
1. Na obudowie przekładni głównej są 2 śruby 17 -mniemam, że dolna jako spust oleju, druga (mniej więcej na wysokości osi koła) jako korek do nalewania świeżego oleum. Natomiast jest jeszcze na górze obudowy taki chromowany kapturek, który nei mam pojęcia do czego służy i co to jest. Wróciłem teraz do domu i szukam w książce ale nie bardzo mi idzie to szukanie :( Podpowiecie do czego służy to cudo i co się z tym robi? Jak znam życie okaże się że źle wymieniłem olej :evil:
2. Obejrzałem lalke dokładniej pierwszy raz po zimie i zauwazyłem, że praktycznie wszytskie śruby (imbus 5) skręcające pokrywę silnika od strony filtra zrobiły się rude i brzydkie... zapewne wpływ nocowania motocykla w sezonie na parkingu pod plandeką :( Szukał ktoś lub może nawet ktoś dokupił zestaw nowych śrub na wymiane?? Tak sobie myślę, że jak je wezmę do polerki to znów szybko zajdą rudym, a nowe może by dłużej wytrwały??

pozdro i do zobaczenia na szlaku :motorcycle:

LL
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: -waldi- »

Ad. 1 jest to odpowietrznik, po środku wlew będący zarazem "miarką" i u dołu spust oleju

Ad. 2 kup nierdzewne śruby i wymień
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
LuckyLuke
Posty: 47
Rejestracja: 20 października 2010, 21:27
Motocykl: XV 535 '96
Lokalizacja: Płock
Wiek: 47
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: LuckyLuke »

Dzieki wielkie - co do Ad 1 to tak myślałem że to jakiś odpowietrznik, co do punktu drugiego to dokładnie takie rozwiązanie miałem na myśli :) Tylko nie za bardzo wiem jakich wymiarów, typów szukać. Chciałbym kupić sobei cały zestaw od razu i potem po kolei wymienić. Nie bardzo mogę sobei pozwolić na rozebranie i wykręcenie wszystkich bo nie mam swojego garażu, a koleżce niedlugo się cierpliwość skończy :D
Szukam jakiejś tabeli ile i czego tam jest, żeby z takim spisem pójść do sklepu - może ktoś to po prostu przerabiał i się może podzielić....

pozdrowionka
LuckyLuke
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: Blunio »

LuckyLuke pisze:wszytskie śruby (imbus 5) skręcające pokrywę silnika od strony filtra
To będziesz miał problem z dobraniem, bo każda śruba jest innej długości. :|
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
LuckyLuke
Posty: 47
Rejestracja: 20 października 2010, 21:27
Motocykl: XV 535 '96
Lokalizacja: Płock
Wiek: 47
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: LuckyLuke »

fak.... :evil: :evil:
musiałbym z każdą osobno latać i dobierać - nie podoba mnie się to - chyba jednak wejdę w polerkę...

dzięki za info
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Mariusz Zawadzki
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: Mariusz Zawadzki »

.
Ostatnio zmieniony 08 kwietnia 2012, 20:46 przez Mariusz Zawadzki, łącznie zmieniany 1 raz.
daniel1983
Posty: 51
Rejestracja: 18 maja 2011, 15:45
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: Sulejów- Wójtostwo
Wiek: 40
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: daniel1983 »

viewtopic.php?f=2&t=28&p=302577&hilit=śruby+silnika#p302577 tu jest wątek w którym kolega Toooomelo zwymiarował śruby dekli bardzo dokładnie. Gdybym się pomylił w linku to w opcji "szukaj" jest:)
LuckyLuke
Posty: 47
Rejestracja: 20 października 2010, 21:27
Motocykl: XV 535 '96
Lokalizacja: Płock
Wiek: 47
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: LuckyLuke »

Mariusz Zawadzki pisze:A po co latać z każdą z osobna??? Wykęć najdłuższą i kup takie wszystkie, później wykręcaj pojedynczo i docinaj te kupione długie na wzór wykręconej.
A jak się dowiedzieć na 100% która najdłuższa bez wykręceniem wszystkich? :D

pozdrówka
LuckyLuke
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
daniel1983
Posty: 51
Rejestracja: 18 maja 2011, 15:45
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: Sulejów- Wójtostwo
Wiek: 40
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: daniel1983 »

http://moto.allegro.pl/sruby-pokrywy-fi ... 18449.html w tym linku masz używki na aledrogo cena 25zł :D
Mariusz Zawadzki
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: Mariusz Zawadzki »

......
Ostatnio zmieniony 08 kwietnia 2012, 20:46 przez Mariusz Zawadzki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: MrScythe »

Jakby ktoś przed naprawą chciał się zaopatrzyć w nowe śruby dekla, podaję ich wymiary.
Wszystkie śruby imbusowe M6:
5 śrub o długości 25 mm z pełnym gwintem (1,3,4,5,6)
2 śruby o długości 30 mm z pełnym gwintem (8,9)
3 śruby o długości 40 mm z gwintem 26 mm (2,7,10)
1 śruba o długości 55 mm z gwintem 26 mm (11)
Śruby od strony magneta. Źródło toooomelo. :)
Obrazek
LuckyLuke
Posty: 47
Rejestracja: 20 października 2010, 21:27
Motocykl: XV 535 '96
Lokalizacja: Płock
Wiek: 47
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: LuckyLuke »

:rock:
Dzięki wielkie - właśnie o taki spis mi chodziło :bravo:
tylko mogłby mi ktoś powiedzieć o co chodzi w stwierdzeniu "z gwintem pełnym" lub "z gwintem 26mm" bo jakoś nie moge domyśleć się co to :oops:
Jakby ktos jeszcze miał taki spis dla drugiej strony silnika to już w ogóle :nazdrowie: :nazdrowie:
Dzięki MrScythe

pozdrowionka LL
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: toooomelo »

-waldi- pisze:Ad. 2 kup nierdzewne śruby i wymień
Ja tak właśnie zrobiłem :D


Blunio pisze:To będziesz miał problem z dobraniem, bo każda śruba jest innej długości. :|
Blunio! Na naszym forum nie będzie z tym problemu :P :wink:


LuckyLuke pisze:tylko mogłby mi ktoś powiedzieć o co chodzi w stwierdzeniu "z gwintem pełnym" lub "z gwintem 26mm"
Widzisz różnicę? :D
Obrazek


LuckyLuke pisze:Jakby ktos jeszcze miał taki spis dla drugiej strony silnika to już w ogóle...
Chłopaku! Czy Tobie wszystko trzeba podać jak na talerzu? Należy się reprymenda! :P
Dekiel alternatora (lewy) viewtopic.php?f=23&t=15032&p=297834&hil ... la#p301160
Dekiel sprzęgła (prawy) viewtopic.php?f=23&t=15032&p=297834&hil ... la#p306883
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
LuckyLuke
Posty: 47
Rejestracja: 20 października 2010, 21:27
Motocykl: XV 535 '96
Lokalizacja: Płock
Wiek: 47
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: LuckyLuke »

toooomelo pisze:
LuckyLuke pisze:Jakby ktos jeszcze miał taki spis dla drugiej strony silnika to już w ogóle...
Chłopaku! Czy Tobie wszystko trzeba podać jak na talerzu? Należy się reprymenda! :P
Dekiel alternatora (lewy) viewtopic.php?f=23&t=15032&p=297834&hil ... la#p301160
Dekiel sprzęgła (prawy) viewtopic.php?f=23&t=15032&p=297834&hil ... la#p306883

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
no kurde naprawde szukałem... :frustrated:
Swoją drogą, Toooomelo - przeczytałem przy okazji Twój wątek o wymianie sprzęgła rozrusznika.... kurcze - dobra robota - jak widzisz jestem mizernym mechanikiem a mam wrażenie że bym sobie poradził

Dzięki za pomoc koledzy - z takim forum faktycznie ciężko zginąć :D :D
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: toooomelo »

LuckyLuke pisze:... jestem mizernym mechanikiem a mam wrażenie że bym sobie poradził
Ze sprzęgłem rozrusznika spotkałem się pierwszy raz w mojej Virażce, a wszystkiego dowiedziałem się właśnie tu, na forum. Też myślałem, że będzie niełatwo. Ale spoko, dałem radę. I powiem, że wcale to nie jest jakaś "wielka robota".
Strach ma wielkie oczy!
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
Mikey
Posty: 229
Rejestracja: 03 października 2010, 17:55
Motocykl: XV 535 '92 / '97
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: Mikey »

Można też sprawić sobie taki nierdzewny komplecik :)

http://www.ebay.pl/itm/Yamaha-Virago-XV ... 5644955ae1
Michał
Awatar użytkownika
jakubas
Posty: 30
Rejestracja: 09 stycznia 2011, 19:54
Motocykl: Virago XV 750 '94
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 39
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: jakubas »

A ktoś z Was ma może zwymiarowane śruby przykręcające dekiel od filtra oleju w XV 750??
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: kardan w oleju i rude śrubki

Post autor: marian07 »

lewa górna : M6 x 20 (7 na rysunku z linka niżej)
prawa górna: M6 x 50 (gwint jest na długości 27) (8 na rysunku)
dolna: M6 x 52 (gwint jest na długości 22, ale uwaga, początkowa długość ta bez gwintu to średnica 7 ) (6 na rysunku)


(długości wszystkie są liczone bez łba)

http://www.mrcycles.com/fiche_section_d ... fveh=20029
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
ODPOWIEDZ