Demontaż tylnego koła XV 535

Tematy związane z oponami, kołami, układem kierowniczym
Awatar użytkownika
Arek2709
Posty: 5
Rejestracja: 02 marca 2012, 22:09
Motocykl: Yamaha XV 535
Lokalizacja: Miechów- Dusseldorf
Wiek: 51
Status: Offline

Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: Arek2709 »

Witam, zabieram się do wymiany dętki w tylnym kole w XV 535 '93 co oznacza wykręcenie całego koła. Robię to pierwszy raz więc poradzcie jak się do tego zabrać i na co zwracać szczególnie uwagę, bo czytałem że są tam jakieś tulejki dystansowe i nie chciałbym czegoś przeoczyć przy zakładaniu koła. A tak wogóle apropo , jak najlepiej podnieść moto żeby się przy tym nie przewrócił? Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: toooomelo »

Arek2709 pisze:... jak najlepiej podnieść moto ...
Ja podnoszę lewarkiem samochodowym wsuwając go pod silnik i podkładam deseczki (mogą być cegły, worek cementu itp.)
Ale zanim podniesiesz moto, poluzuj śruby ;)

Obrazek
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Mariusz Zawadzki
Status: Offline

/

Post autor: Mariusz Zawadzki »

\
Ostatnio zmieniony 08 kwietnia 2012, 17:07 przez Mariusz Zawadzki, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: toooomelo »

Mariusz Zawadzki pisze:...czy jak chcę zdjąć tylnie koło to muszę zwalać olej z przekładni?
Nie.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
kizes
Posty: 241
Rejestracja: 04 października 2009, 07:41
Motocykl: YAMAHA Virago 535 '97
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: kizes »

Mariusz Zawadzki pisze:Dołaczę się do tematu- czy jak chcę zdjąć tylnie koło to muszę zwalać olej z przekładni? Pytam tak profilaktycznie jak będę musiał np. zmieniać dętkę na jezdni. Bo jeśli tak, to trzeba wozić ze sobą pojemniczek na olej i jakiś lejek na ponowne jego wlanie. A tak w ogóle, to może niech ktoś napiszę krok po kroku co trzeba odkręcać aby zwalić tylnie koło.
W trasie ciężko byłoby zmienić dętkę więc najlepiej zakup sobie koło zapasowe w spray'u i będziesz śmigał spokojniej.(kilkanaście złotych)
Tu masz test:
http://www.testeromania.pl/2010/01/27/k ... -w-sprayu/
Awatar użytkownika
hetman
Posty: 439
Rejestracja: 17 kwietnia 2011, 21:48
Motocykl: Yamaha Virago 535 '89r
Lokalizacja: Radom
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: hetman »

Żeby zdjąć tylne koło należy (535), poza unieruchomieniem motocykla po swojemu:

- wyciągnąć zawleczkę zabezpieczającą nakrętkę osi
- odkręcić nakrętkę osi przytrzymując drugim kluczem sześciokątny "łeb" osi
- odłączyć cięgło hamulca od dźwigni na chromowanej osłonie
- odłączyć drążek ustalający pozycję osłony
- wyciągnąć oś (można pomóc sobie wybijając ją przy użyciu długiego wkrętaka i młotka
- wyszarpnąć koło z wieloklina który je napędza

Teraz koło jest już właściwie zdjęte, łatwiej jest je wyciągnąć z zawiasu kiedy się wypuści wiatr z oponki bo inaczej będzie trochę ciasno.

Należy zwrócić uwagę na układ tulejek i podkładek w budowie osi koła żeby potem przy montażu nie było zagadkowo.
Obrazek
Awatar użytkownika
stazbig
Posty: 897
Rejestracja: 22 maja 2011, 21:36
Motocykl: Virago 535DX '96
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Wiek: 74
Kontakt:
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: stazbig »

A żeby ułatwić podnoszenie, które jest niezbędne przy wielu czynnościach serwisowych ( no i przy zimowaniu), radzę zamontować podnóżek centralny.
A propos spray'u, czy to tak samo jest skuteczne dla dętek jak i opon bezdętkowych. :?:
Zbyszek
Obrazek

https://picasaweb.google.com/1012771924 ... 010/Virago

Szkoda życia na spanie, lepiej go poświęcić na etyliny spalanie !!!
viragomen
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: viragomen »

Dla dętek jest nawet nieco lepszy, bo w momencie potrzeby "załatania" dętkę można wywalić :P, a oponę trzeba obowiązkowo wyczyścić :D.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: Blunio »

hetman pisze:zwrócić uwagę na układ tulejek i podkładek w budowie osi koła żeby potem przy montażu nie było zagadkowo
Najlepiej je po demontażu "nawlec" na oś w kolejności jak będą montowane i zabezpieczyć nakrętką. Się nie zgubią i będzie wiadomo w jakiej kolejności montować :cool:
stazbig pisze:A propos spray'u,
spray to ostateczność. Normanie nie stosować.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
stazbig
Posty: 897
Rejestracja: 22 maja 2011, 21:36
Motocykl: Virago 535DX '96
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Wiek: 74
Kontakt:
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: stazbig »

stazbig pisze:A propos spray'u,
spray to ostateczność. Normanie nie stosować.[/quote]
Nawet aby dojechać :?: ? Próbowałeś, były jakieś negatywne skutki :?: ?
Zbyszek
Obrazek

https://picasaweb.google.com/1012771924 ... 010/Virago

Szkoda życia na spanie, lepiej go poświęcić na etyliny spalanie !!!
Mariusz Zawadzki
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: Mariusz Zawadzki »

,.,.
Ostatnio zmieniony 08 kwietnia 2012, 17:08 przez Mariusz Zawadzki, łącznie zmieniany 1 raz.
viragomen
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: viragomen »

Wszystko zależy od sytuacji, ale najprawidłowiej jest gdy do koła "zapsiukanego" podchodzi się dokładnie tak samo jak do "dojazdówki", czyli większa ostrożność, mniejsze prędkości jazdy itd.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: Blunio »

stazbig pisze:Próbowałeś, były jakieś negatywne skutki
Tak, gumę złąpałem mniej więcej jak cyfra 2
A tam gdzie cyfra 1 czekałem dwa dni aż otworzą warsztat z dętkami.

Obrazek

Mechanior jak usłyszał że przyjechałem na piance (to tak mniej więcej w połowie drogi) aż jęknął. Ale skończyło się na wymianie dętki :cool:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
stazbig
Posty: 897
Rejestracja: 22 maja 2011, 21:36
Motocykl: Virago 535DX '96
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Wiek: 74
Kontakt:
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: stazbig »

Blunio pisze:
stazbig pisze:Próbowałeś, były jakieś negatywne skutki
Tak, gumę złąpałem mniej więcej jak cyfra 2
A tam gdzie cyfra 1 czekałem dwa dni aż otworzą warsztat z dętkami.

Obrazek

Mechanior jak usłyszał że przyjechałem na piance (to tak mniej więcej w połowie drogi) aż jęknął. Ale skończyło się na wymianie dętki :cool:
Czytałem o tej przygodzie, ale jednak dzięki piance dojechałeś.
Zbyszek
Obrazek

https://picasaweb.google.com/1012771924 ... 010/Virago

Szkoda życia na spanie, lepiej go poświęcić na etyliny spalanie !!!
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: Blunio »

stazbig pisze:jednak dzięki piance dojechałeś
TAK ! Nie było innego wyjścia :cool:
Sądząc jednak po jęku mechanika, dętka po użyciu pianki już do wyrzucenia. A opona bezdętkowa do czyszczenia :roll:
To tak jak chłodnica przecieka stosuje się musztardę albo kawę. Tylko że układ potem zamulony. Ale ratując głowę albo du*e człowiek gotów na wszystko :pomocy:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: Flower »

Blunio pisze: To tak jak chłodnica przecieka stosuje się musztardę albo kawę. Tylko że układ potem zamulony. Ale ratując głowę albo du*e człowiek gotów na wszystko :pomocy: [/color]
Dobrym rozwiązaniem jest też wbić jajko, ale i tak później chłodnica do wymiany.

"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."

Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
Endriu42
Posty: 25
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:28
Motocykl: Virago 535 XV 2YL
Lokalizacja: Olecko
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: Endriu42 »

Z tą pianką to jest różnie kumpel w ciągu tygodnia złapał 4 kapcie ;) (to jest fart)i zdecydował się na psiknięcie i wiecie co się stało pianka zżarła mu dętkę wyszła przez otwory mocujące szprychy do felgi więc nie polecam szorowania wszystkiego ze dwa dni montaż nowej dętki lub łatanie 2-3 godziny:)
Mariusz Zawadzki
Status: Offline

///

Post autor: Mariusz Zawadzki »

.
Ostatnio zmieniony 08 kwietnia 2012, 17:08 przez Mariusz Zawadzki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
stazbig
Posty: 897
Rejestracja: 22 maja 2011, 21:36
Motocykl: Virago 535DX '96
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Wiek: 74
Kontakt:
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: stazbig »

No to ja po Waszych negatywnych opiniach zdaję się na Auto Pomoc PZU. :chopper:
Zbyszek
Obrazek

https://picasaweb.google.com/1012771924 ... 010/Virago

Szkoda życia na spanie, lepiej go poświęcić na etyliny spalanie !!!
kubaz
Posty: 271
Rejestracja: 17 czerwca 2012, 18:38
Motocykl: 2YL 535
Lokalizacja: polska
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: kubaz »

Jeśli chcą zdjąć tylne koło to czy muszę odkręcać wał kardana od przekładni? czy może jest to tak zrobione, że koło zejdzie bez przekładni- virago 535 wersja full chrom XV czy jakoś tak, rocznik 96.
Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 899
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: DARKMAN »

kubaz pisze:Jeśli chcą zdjąć tylne koło to czy muszę odkręcać wał kardana od przekładni? czy może jest to tak zrobione, że koło zejdzie bez przekładni- virago 535 wersja full chrom XV czy jakoś tak, rocznik 96.
Najpierw pomyśl a potem zadawaj pytania. Naprawdę. :wink:
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: toooomelo »

kubaz pisze:Jeśli chcę zdjąć tylne koło to czy muszę odkręcać wał kardana od przekładni?
Nie.


P.S.
DARKMAN! Nie denerwuj się! :wink:
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 899
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: DARKMAN »

toooomelo pisze:DARKMAN! Nie denerwuj się! :wink:
Ja jestem bardzo spokojny :wink:
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
niciacia
Posty: 34
Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 08:53
Motocykl: Yamaha DragStar 1100
Lokalizacja: Tuchola
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: niciacia »

hetman pisze:Żeby zdjąć tylne koło należy (535), poza unieruchomieniem motocykla po swojemu:

- wyciągnąć zawleczkę zabezpieczającą nakrętkę osi
- odkręcić nakrętkę osi przytrzymując drugim kluczem sześciokątny "łeb" osi
- odłączyć cięgło hamulca od dźwigni na chromowanej osłonie
- odłączyć drążek ustalający pozycję osłony
- wyciągnąć oś (można pomóc sobie wybijając ją przy użyciu długiego wkrętaka i młotka
- wyszarpnąć koło z wieloklina który je napędza
Sorki za głupie pytanie, ale co znaczy wyszarpnąć koło z wieloklina?
Za cholerę nie chce nic iść. W którą stronę ? w bok czy do tyłu ?
Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. :shit:
Awatar użytkownika
R63
Posty: 124
Rejestracja: 27 lipca 2016, 15:13
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Kwidzyn GKW
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Demontaż tylnego koła XV 535

Post autor: R63 »

Koło musi zajść z przekładni kątowej czyli w stronę tłumików. Aby zeszło prosto dobrze jest włożyć oś (oczywiście bez tulejki). Ruszamy obiema rękami za koło, ekstremalnie 2 śrubokręty między przekładnię i bęben. Również przy zakładaniu koła włożenie osi znacznie ułatwi wpasowanie wieloklina. Do wyjęcia samego koła należałoby odkręcić (uchylić) tablicę rejestr., lub wysoko unieść motor.
ODPOWIEDZ