przegwintowanie - pytanie
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
przegwintowanie - pytanie
Witam
Mam pytanie do ludzi obeznanych w temacie:
co lepiej zrobić?
Przegwintować śrubę z normalnego gwintu na drobnozwojowy czy w 2 stronę czyli gwint drobnozwojowy na zwykły.
Śruba do gwintu czy gwint do śruby
Chodzi mi o sytuację bez innego wyboru
Pozdrawiam
Mam pytanie do ludzi obeznanych w temacie:
co lepiej zrobić?
Przegwintować śrubę z normalnego gwintu na drobnozwojowy czy w 2 stronę czyli gwint drobnozwojowy na zwykły.
Śruba do gwintu czy gwint do śruby
Chodzi mi o sytuację bez innego wyboru
Pozdrawiam
- maciekdiy
- Posty: 134
- Rejestracja: 04 czerwca 2011, 20:38
- Motocykl: xv 750 se bober
- Lokalizacja: Kalisz
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
Bendeer napisz lepiej,co dokładnie chcesz zrobić.
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
Ja robiłbym z drobnego na normalny, drobnozwojowe są płycej nacinane. Rodzaj gwintu zależy od celu wykorzystania
"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."
Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
- Adziel
- Posty: 1608
- Rejestracja: 09 grudnia 2010, 21:13
- Motocykl: Yamaha xv 1000 GE
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
zastosuj tzw. HELIKON
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
Mówimy o jednej z dwóch wymienionych na początku sytuacji, a nie o dodatkowej. Takie było założenie, dorobienie śruby jest zbyt proste.tomik44 pisze:Dorobić nową śrubę z gwintem drobnozwojowym !!!
"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."
Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
Gwint drobnozwojny robi się głównie po to żeby się samo nie rozkręcało. Ewentualnie tam, gdzie gwint zwykły nadmiernie by osłabiał (z racji głębszego nacięcia) śrubę bądź cienkościenne gniazdo, albo tam gdzie śruba musi być krótka. Gwint zwykły stosuje się tam, gdzie nie ma takiej potrzeby, mięcha i w śrubie i w otworze jest od metra.
Istniejąca śruba powiedzmy z gwintem standardowym M8 nie da się poprawnie nagwintować na M8 drobnozwojnie (bo równie dobrze możesz gwintować "słup powietrza"). Podobnie w drugą stronę - wprawdzie trzpień śruby jest skaleczony gwintem płycej, ale i tak nie wystarczy to do zapewnienia właściwej wytrzymałości złącza. Analogicznie z otworem - przez zwykłe zwoje drobnozwojny gwintownik przeleci Ci niemal zupełnie bez oporu, jeśli otwór miał gwint drobnozwojny to nacięcie grubszego być może się uda ale trzymać nie będzie. Nie chce mi się sięgać do poradnika mechanika, gdzie bez trudu można odczytać jakie są średnice dna gwintu, średnice zewnętrzne ...
Prawdę powiedziawszy, gdybym był złośliwy, rzekłbym: wsadź jaką bądź i rozklep z drugiej strony, wyjdzie Ci połączenie nitowane a nie śrubowe ale przynajmniej jest nadzieja, że jeszcze będzie trzymać
Istniejąca śruba powiedzmy z gwintem standardowym M8 nie da się poprawnie nagwintować na M8 drobnozwojnie (bo równie dobrze możesz gwintować "słup powietrza"). Podobnie w drugą stronę - wprawdzie trzpień śruby jest skaleczony gwintem płycej, ale i tak nie wystarczy to do zapewnienia właściwej wytrzymałości złącza. Analogicznie z otworem - przez zwykłe zwoje drobnozwojny gwintownik przeleci Ci niemal zupełnie bez oporu, jeśli otwór miał gwint drobnozwojny to nacięcie grubszego być może się uda ale trzymać nie będzie. Nie chce mi się sięgać do poradnika mechanika, gdzie bez trudu można odczytać jakie są średnice dna gwintu, średnice zewnętrzne ...
Prawdę powiedziawszy, gdybym był złośliwy, rzekłbym: wsadź jaką bądź i rozklep z drugiej strony, wyjdzie Ci połączenie nitowane a nie śrubowe ale przynajmniej jest nadzieja, że jeszcze będzie trzymać
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
żartujesz:P? Czy piszesz seriomaciekdiy pisze:Bendeer napisz lepiej,co dokładnie chcesz zrobić.
Nie mówimy o złośliwości Dorobienie śruby byłoby najlepsze, ALE nie jest to niestety zwykła śruba dlatego w pierwszym poście napisałem o sytuacji bez wyjścia albo/albo.leszekk pisze:Prawdę powiedziawszy, gdybym był złośliwy, rzekłbym: wsadź jaką bądź i rozklep z drugiej strony, wyjdzie Ci połączenie nitowane a nie śrubowe ale przynajmniej jest nadzieja, że jeszcze będzie trzymać
śruba wygląda tak [ dla dociekliwych ]
_________
edit
_________
Wymyśliłem, że może zetnę szpilkę i dorobię odpowiednią, ale to będzie masa zabawy.. x4
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
Zasada jest prosta: ze zwykłego na drobnozwojny można, z drobnozwojnego na zwykły nie powinno się.
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
Ty to serio mówisz? Bo coś mi się nie chce wierzyć i chętnie posłucham wyjaśnienia.kris2k pisze:Zasada jest prosta: ze zwykłego na drobnozwojny można, z drobnozwojnego na zwykły nie powinno się.
"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."
Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
Wyjaśnienie jest proste: gwinty drobnozwojne stosuje się zazwyczaj w przypadku połączeń narażonych na rozkręcenie, np. spowodowane drganiami. Dlatego nie powinno się zmieniać gwintu drobnozwojnego na zwykły. Natomiast zwykły gwint można zastąpić drobnozwojnym, połączenie będzie bardziej odporne na samoistne rozkręcenie.
-
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
Jeżeli któryś gwint jest "w aluminium", to go nie tykajbendeer pisze:...Śruba do gwintu czy gwint do śruby...
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
w tej udziwnionej śrubie jest w AL
- Mocho
- Posty: 639
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
- Motocykl: virago xv250 '93
- Lokalizacja: pod Kielcami ;)
- Wiek: 33
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
a nie da rady Ci ktoś tego na tokarce wyczarować? kształt nie wygląda na bardzo skomplikowany na pierwszy rzut oka
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
Ale mówisz o zamianie śruby, a nie o przegwintowaniu istniejącej już. W takim wypadku zgadzam się i podpisuje się obiema rękami.kris2k pisze:Wyjaśnienie jest proste: gwinty drobnozwojne stosuje się zazwyczaj w przypadku połączeń narażonych na rozkręcenie, np. spowodowane drganiami. Dlatego nie powinno się zmieniać gwintu drobnozwojnego na zwykły. Natomiast zwykły gwint można zastąpić drobnozwojnym, połączenie będzie bardziej odporne na samoistne rozkręcenie.
Nie wygląda na skomplikowany, bo nie jest, da rade zrobić bez problemu na tokarce, a na koniec wyfrezować łeb pod klucz.Mocho pisze:a nie da rady Ci ktoś tego na tokarce wyczarować? kształt nie wygląda na bardzo skomplikowany na pierwszy rzut oka
"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."
Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
Dokładnie: najprościej dorobić. jeśli gwint w otworze masz też zrypany to rozwierć i przegwintuj na większą śrubę a samą śrubę dorób i po problemie.Mocho pisze:a nie da rady Ci ktoś tego na tokarce wyczarować? kształt nie wygląda na bardzo skomplikowany na pierwszy rzut oka
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
Flower, oczywiście piszę o wymianie śruby, żadne przegwintowanie istniejącego gwintu nie wchodzi w rachubę - po prostu nic z tego nie wyjdzie.Flower pisze:Ale mówisz o zamianie śruby, a nie o przegwintowaniu istniejącej już. W takim wypadku zgadzam się i podpisuje się obiema rękami.kris2k pisze:Wyjaśnienie jest proste: gwinty drobnozwojne stosuje się zazwyczaj w przypadku połączeń narażonych na rozkręcenie, np. spowodowane drganiami. Dlatego nie powinno się zmieniać gwintu drobnozwojnego na zwykły. Natomiast zwykły gwint można zastąpić drobnozwojnym, połączenie będzie bardziej odporne na samoistne rozkręcenie.
Nie wygląda na skomplikowany, bo nie jest, da rade zrobić bez problemu na tokarce, a na koniec wyfrezować łeb pod klucz.Mocho pisze:a nie da rady Ci ktoś tego na tokarce wyczarować? kształt nie wygląda na bardzo skomplikowany na pierwszy rzut oka
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
gwinty są całe tylko inne
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
No to najprościej będzie dorobić śrubę. Za dwa piwa Ci każdy tokarz dotoczy. Może nawet będzie miał kawałek sześciokąta, jak nie to kupisz i po problemie.bendeer pisze:gwinty są całe tylko inne
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
W skrajnym przypadku bierzesz śrubę o oczko większą (czy jak tam z poradnika wychodzi żeby po stoczeniu na gładko dało się naciąć gwint drobnozwojny), bierzesz w rękę narzynkę i gwintujesz. Co by nie mówić - jeśli nie jest to problem do rozwiązania na pustyni, w nocy i przy padającym ulewnym deszczu, najprościej pójść do jakiegoś warsztatu mechanicznego i poprosić o wystruganie. Nie jest prawdą, że wszystko co zrobimy sami będzie lepsze niż wykonane przez fachowca
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- GregorS
- Posty: 1904
- Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
- Motocykl: 535,750=> NT650V
- Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: przegwintowanie - pytanie
jak byś nic nie znalazł to napisz, wytoczę Ci i wyfrezuję na CNC
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo
........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do