Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
- paelek86
- Posty: 172
- Rejestracja: 27 czerwca 2008, 18:45
- Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
- Lokalizacja: Wolsztyn/Poznań
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
To jeszcze szybkie pytanie za ciosem: podczas nagrzewania silnika luz się zwiększa? (tak jak napisał parę postów wyżej Therion). Jeśli tak to dlaczego tak się dzieje? Zawsze wydawało mi się że jest na odwrót.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
w jednym się zwiększa, w innym zmniejsza, wszystko zależy od konstrukcji silnika i rozszerzalności temperaturowej.
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
mam pytanie dotyczące regulacji luzów w 535 Po regulacji wydaje mi się że gdy motor jest zapalony słychać bardziej zawory niż przed regulacją co może być tego przyczyną? Sprawdzałem ustawienia luzów 3 razy zanim skręciłem moto. regulacje robiłem według instrukcji z forum. Podczas regulacji zauważyłem że te śruby którymi reguluje się luz są trochę wytarte tylko nie są one wytarte równo tylko pod pewnym kątem czyli po ustawieniu zaworów luz nie będzie taki sam na całej płaszczyźnie śruby. I moje pytanie jest takie czy można kopić gdzieś te śruby lub czy można je delikatnie pilnikiem wyrównać.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
jesli luzy słychac bardziej to znaczy ze zrobiłes to żle
hint
to jest silnik 4 suwowy
tłok jest w TDC 2 razy
hint
to jest silnik 4 suwowy
tłok jest w TDC 2 razy
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
wiem że jest 2 razy i ustawiałem to raczej w dobrym płożeniu ( bo jak jeden zawór wyregulowałem właśnie w tym złym położeniu to jak przekręciłem walem żeby sprawdzić czy luz jest ok to na zaworze był taki luz że wszedł by tam dużo grubszy szczelinomierz) dziś spróbuje wyregulować jeszcze raz i zobaczę co w tedy będzie się działo
- przemeki
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 stycznia 2011, 06:42
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
W mojej lali (1100) jest podobnie jak u Theriona tyle że w przednim garku. Jak ustawię zgodnie z serwisówką 0,1 i 0,15 to po rozgrzaniu przedni klekocze.
[ Dodano: Pon Maj 09, 2011 6:42 am ]
Chyba znalazłem przyczynę - otóż po całkowitym wykręceniu śruby regulacyjnej okazało się, że w miejscu gdzie przylega do trzpienia zaworu w czasie jego popychania była sklepana na płasko (a powinna mieć kształt miski). To uniemożliwiało prawidłowe wyregulowanie luzu.
[ Dodano: Pon Maj 09, 2011 6:42 am ]
Chyba znalazłem przyczynę - otóż po całkowitym wykręceniu śruby regulacyjnej okazało się, że w miejscu gdzie przylega do trzpienia zaworu w czasie jego popychania była sklepana na płasko (a powinna mieć kształt miski). To uniemożliwiało prawidłowe wyregulowanie luzu.
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Gdobyl masz rację jeśli chodzi o luzy zaworów,u mnie w 750 tce jak podniosę srubokrętem tą dzwignię od zaworu w GMP też luz się zwiększa.Wiec jak właściwie regulować te zawory ?
[ Dodano: Wto Maj 10, 2011 11:37 pm ]
[quote="Gdobyl"]Dodam swoje spostrzeżenia dotyczące regulacji zaworów. Nie dawał mi spokoju delikatny stukot po nagrzaniu silnika.Regulowałem 2 razy zawory i nic. Przeczytałem wiele tematów na temat regulacji i też żadnych błędów przy regulacji nie zauważyłem.Zabrałem się za regulacje trzeci raz. Więc tak włożyłem szczelinomierz pomiędzy zawór a krzywkę (zawór wydechowy przedniego cylindra) i kręcę wałem. W pewnym momencie szczelinomierz wypadł bo zwiększył się luz. Pomyślałem sobie, że jednak dobrze ktoś napisał, że luz jest większy jak przesunie się dalej wał. Wykonałem telefon do znajomego przyjaciela mechanik i dowiedziałem się, że to normalne bo taka jest krzywka, że podczas gdy drugi tłok ma sprężanie to na 1 są większe luzy niż podczas regulacji. W ten sposób teoria zwiększającego się luzu została obalona.Wymyśliłem co innego, musi byś luz na innych elementach np krzywce. włożyłem szczelinomierz i śrubokrętem podniosłem krzywkę obierając śrubokręt o żeberka cylindra. Okazało się że luz się zwiększył.Wyregulowałem luz z tą podniesioną krzywką i teraz lalka chodzi jak należy.Po rozgrzanym silniku delikatnie cyka co jest normalną rzeczą. Żeby było ciekawie to moja lalka ma tylko (udokumentowany) 1 tyś przebiegu więc dziwne te luzy. Kiedyś ktoś mi powiedział, że w silnikach niestety im jest on młodszy to maszyny które go zrobiły są starsze i też mają swoje luzy i wyrobienia.Robi się je na tych samych matrycach, które rzadko się zmienia bo to koszty.Tyle mojej teorii, może do obalenia.
[ Dodano: Czw Maj 12, 2011 9:11 am ]
Wyregulowałem zawory bez podnoszenia tej dźwigni do góry,ustawiłem na zimnym silniku ssący 0.07 a wydech 0,12 na gorącym silniku sprawdziłem luz na wydechowych i luz był 0,18 .Zawory słychać dalej
[ Dodano: Wto Maj 10, 2011 11:37 pm ]
[quote="Gdobyl"]Dodam swoje spostrzeżenia dotyczące regulacji zaworów. Nie dawał mi spokoju delikatny stukot po nagrzaniu silnika.Regulowałem 2 razy zawory i nic. Przeczytałem wiele tematów na temat regulacji i też żadnych błędów przy regulacji nie zauważyłem.Zabrałem się za regulacje trzeci raz. Więc tak włożyłem szczelinomierz pomiędzy zawór a krzywkę (zawór wydechowy przedniego cylindra) i kręcę wałem. W pewnym momencie szczelinomierz wypadł bo zwiększył się luz. Pomyślałem sobie, że jednak dobrze ktoś napisał, że luz jest większy jak przesunie się dalej wał. Wykonałem telefon do znajomego przyjaciela mechanik i dowiedziałem się, że to normalne bo taka jest krzywka, że podczas gdy drugi tłok ma sprężanie to na 1 są większe luzy niż podczas regulacji. W ten sposób teoria zwiększającego się luzu została obalona.Wymyśliłem co innego, musi byś luz na innych elementach np krzywce. włożyłem szczelinomierz i śrubokrętem podniosłem krzywkę obierając śrubokręt o żeberka cylindra. Okazało się że luz się zwiększył.Wyregulowałem luz z tą podniesioną krzywką i teraz lalka chodzi jak należy.Po rozgrzanym silniku delikatnie cyka co jest normalną rzeczą. Żeby było ciekawie to moja lalka ma tylko (udokumentowany) 1 tyś przebiegu więc dziwne te luzy. Kiedyś ktoś mi powiedział, że w silnikach niestety im jest on młodszy to maszyny które go zrobiły są starsze i też mają swoje luzy i wyrobienia.Robi się je na tych samych matrycach, które rzadko się zmienia bo to koszty.Tyle mojej teorii, może do obalenia.
[ Dodano: Czw Maj 12, 2011 9:11 am ]
Wyregulowałem zawory bez podnoszenia tej dźwigni do góry,ustawiłem na zimnym silniku ssący 0.07 a wydech 0,12 na gorącym silniku sprawdziłem luz na wydechowych i luz był 0,18 .Zawory słychać dalej
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Sprawdziłem u siebie luzy zaworowe i uzyskałem wartości:
Lp.| - 1 - | - 2 - | - 3 - | - 4 - | Oznaczenie na kole
----|------|------|------|-------|-------------------------
1 | - 0 - | - 0 - | - 0 - | 0,15 | - I
2 |0,05<| - 0 - |0,10<|>0,10| - F
3 |0,05<| - 0 - |0,10<|>0,10| - T
4 | 0,15 | 0,15|>0,10| - 0 - | - I
5 |0,05<| 0,15| - 0 - | - 0 - | - F
6 |0,05<| 0,15| - 0 - | - 0 - | - T
W tabeli zamieściłem kolejne dwa pełne obroty kołem i zmierzone na nich wartości, numery u góry tabeli odpowiadają kolejnym zaworom licząc od przodu motocykla:
1: wydechowy przedniego cylindra
2: ssący przedniego cylindra
3: ssący drugiego cylindra
4: wydechowy drugiego cylindra
I teraz pierwsze pytanie pytanie: w oparciu o które fazy regulować które zawory?
dla pierwszego cylindra faza z tabeli nr 4? a dla drugiego cylindra faza nr 3?
Drugie pytanie: dlaczego w fazach 1 i 4 tylko pojedyncze zawory posiadają luz?
Trzecie pytanie: czy taki luz zaworowy może mieć związek z tym, że na drugim cylindrze podczas pracy zauważyłem wsteczny ciąg w tłumiku czy po prostu ten model tak ma? Tzn na tłumiku z przedniego cylindra daje czuć się tylko powiew spalin, natomiast z drugiego cylindra jest powiew a zaraz potem ciąg powietrza do tłumika..
Lp.| - 1 - | - 2 - | - 3 - | - 4 - | Oznaczenie na kole
----|------|------|------|-------|-------------------------
1 | - 0 - | - 0 - | - 0 - | 0,15 | - I
2 |0,05<| - 0 - |0,10<|>0,10| - F
3 |0,05<| - 0 - |0,10<|>0,10| - T
4 | 0,15 | 0,15|>0,10| - 0 - | - I
5 |0,05<| 0,15| - 0 - | - 0 - | - F
6 |0,05<| 0,15| - 0 - | - 0 - | - T
W tabeli zamieściłem kolejne dwa pełne obroty kołem i zmierzone na nich wartości, numery u góry tabeli odpowiadają kolejnym zaworom licząc od przodu motocykla:
1: wydechowy przedniego cylindra
2: ssący przedniego cylindra
3: ssący drugiego cylindra
4: wydechowy drugiego cylindra
I teraz pierwsze pytanie pytanie: w oparciu o które fazy regulować które zawory?
dla pierwszego cylindra faza z tabeli nr 4? a dla drugiego cylindra faza nr 3?
Drugie pytanie: dlaczego w fazach 1 i 4 tylko pojedyncze zawory posiadają luz?
Trzecie pytanie: czy taki luz zaworowy może mieć związek z tym, że na drugim cylindrze podczas pracy zauważyłem wsteczny ciąg w tłumiku czy po prostu ten model tak ma? Tzn na tłumiku z przedniego cylindra daje czuć się tylko powiew spalin, natomiast z drugiego cylindra jest powiew a zaraz potem ciąg powietrza do tłumika..
- zenelek
- Posty: 442
- Rejestracja: 25 maja 2011, 09:05
- Motocykl: XV500 SE R26, XV1100
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Wiek: 63
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Zawory reguluje się na mijance (tzn. Gdy tłok jest w końcowym położeniu suwu sprężania), w tym położeniu oba zawory są zamknięte i powinien być luz pomiędzy dźwigienkami a zaworami. Regulowanie luzów w innych fazach nie ma sensu.
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Witam
Panowie chciałem wczoraj wyregulowac luzy bo było juz słychac zaworki . I teraz to podszedłem do tematu chyba jak nalezy laptop w garazu , piwko w lodowce, klucze itp Pomijam czesc pierwsza czyli rozbiórkę moto . Zawory sa na wierzchu , wałem krece poprzez krecenie kołem bo ta sruba została w jakis dziwny sposób przez poprzednika zaklejona na stałe . Krece kołem do momentu az w oczku pokazuje sie I i teraz moje pytano . Czy oba zawory regulujemy na tym połozeniu ?? chodzi mi o to ze jak po regulacji zrobiłem obrót kołem to za chwile luzow nie było w ogole ale po jeszcze jednym obrocie luzy wróciły . I teraz czy oba zawory regulujemy przy jednym ustawieniu wału czy moze najpierw robimy ssacy potem krecimy wałem jeden obór i robimy wydechowy ?? chodzi mi o to ze luzy pokazuja sie co drugie ustawienie I na oczku . Prosze o pomoc
Panowie chciałem wczoraj wyregulowac luzy bo było juz słychac zaworki . I teraz to podszedłem do tematu chyba jak nalezy laptop w garazu , piwko w lodowce, klucze itp Pomijam czesc pierwsza czyli rozbiórkę moto . Zawory sa na wierzchu , wałem krece poprzez krecenie kołem bo ta sruba została w jakis dziwny sposób przez poprzednika zaklejona na stałe . Krece kołem do momentu az w oczku pokazuje sie I i teraz moje pytano . Czy oba zawory regulujemy na tym połozeniu ?? chodzi mi o to ze jak po regulacji zrobiłem obrót kołem to za chwile luzow nie było w ogole ale po jeszcze jednym obrocie luzy wróciły . I teraz czy oba zawory regulujemy przy jednym ustawieniu wału czy moze najpierw robimy ssacy potem krecimy wałem jeden obór i robimy wydechowy ?? chodzi mi o to ze luzy pokazuja sie co drugie ustawienie I na oczku . Prosze o pomoc
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Robisz tak:
Kręcisz kołem do oznaczenia "I" i sprawdzasz czy na przedniej głowicy pojawił sie luz na obu zaworach, jeśli nie, robisz kolejny obrót do "I" i sprawdzasz ponownie. Kiedy trafisz na ustawienie kiedy masz luz na obu zaworach - wtedy OBA regulujesz wg specyfikacji. I tak samo dla tylnej głowicy - dla oznaczenia "T" robisz.
Kręcisz kołem do oznaczenia "I" i sprawdzasz czy na przedniej głowicy pojawił sie luz na obu zaworach, jeśli nie, robisz kolejny obrót do "I" i sprawdzasz ponownie. Kiedy trafisz na ustawienie kiedy masz luz na obu zaworach - wtedy OBA regulujesz wg specyfikacji. I tak samo dla tylnej głowicy - dla oznaczenia "T" robisz.
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
dzieki dokłądnie o to mi chodziło nie wiedziałem tylko czemu sa dwa rozne ustawienie i na ktorych regulowac . Teraz to juz pikus Pan Pikus
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Jak chcecie mieć 100% że robicie to dobrze to odręćcie z głowicy dekle z rozrządu (kropka z kreską są w jednej lini). 100% pewności że nic nie spaprałeś.
Ps. U mnie po regulacji zaworów musiałem regulować także i gaźniki bo zaczęły kichać.
Pozdrawiam
Ps. U mnie po regulacji zaworów musiałem regulować także i gaźniki bo zaczęły kichać.
Pozdrawiam
- grzegorz 6
- Posty: 349
- Rejestracja: 11 grudnia 2007, 20:11
- Motocykl: virago xv -1100
- Lokalizacja: mielec
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
panowie co z rocznikami 97-98
tam podobno są zawory samoregulujące się
z reguły zawory ustawia się na ciepłym silniku
nie jestem pewien i pytam .za odpowiedzi dziekuję
tam podobno są zawory samoregulujące się
z reguły zawory ustawia się na ciepłym silniku
nie jestem pewien i pytam .za odpowiedzi dziekuję
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
grzegorz 6 pisze:panowie co z rocznikami 97-98
tam podobno są zawory samoregulujące się
z reguły zawory ustawia się na ciepłym silniku
Zawory ustawia się na zimnym silniku i nie ma układu samoregulacji luzu zaworowego
- grzegorz 6
- Posty: 349
- Rejestracja: 11 grudnia 2007, 20:11
- Motocykl: virago xv -1100
- Lokalizacja: mielec
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
ciśnienie miałem słabe było 9 atm. a chodziła dobrze ostatnio zawory były ustawiane 2,5 roku temu dziś zostały ponownie ustawione ciśnienie na ciepłym silniku na obu garach ma po 10,6 at. ile mogą zawory przymieszać gdy się przestawią .
motor dostał większego wigoru .
zostały ust.
ssący 0,10
wydech o,15 luz.
motor dostał większego wigoru .
zostały ust.
ssący 0,10
wydech o,15 luz.
- MRX
- Posty: 70
- Rejestracja: 01 grudnia 2011, 11:42
- Motocykl: BMW F800ST
- Lokalizacja: Przasnysz
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Podłączę się do tematu zaworów. Dziś trochę mnie to zaniepokoiło, bo kolega powiedział, że są lekkie luzy na boki (chodzi o elementy regulowane). Drugi kumpel powiedził, że to normalne. W związku z tym mam pytanie: czy "element regulowany" (nie wiem jak to się fachowo nazywa) może mieć luz na boki i jaka jest tolerancja?
Lepiej panować w piekle niż być sługą w niebie.
J. Milton "Raj utracony"
J. Milton "Raj utracony"
- Andrews66
- Posty: 144
- Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
- Motocykl: stuki puki 1200
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Dźwigienka będzie mieć luz po osi.
- hetman
- Posty: 439
- Rejestracja: 17 kwietnia 2011, 21:48
- Motocykl: Yamaha Virago 535 '89r
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Dźwigienki poruszają się na tulejkach a są osadzone w korpusie głowicy w miejscu dla nich przeznaczonym , którego szerokość też musi być o jakąś tam dziesiątą część milimetra większa niż sama dźwigienka żeby się tam swobodnie poruszała. Stąd ten wyczuwalny "lekki luz na boki", który też jest w okolicy 0,1mm.MRX pisze:Podłączę się do tematu zaworów. Dziś trochę mnie to zaniepokoiło, bo kolega powiedział, że są lekkie luzy na boki (chodzi o elementy regulowane). Drugi kumpel powiedził, że to normalne. W związku z tym mam pytanie: czy "element regulowany" (nie wiem jak to się fachowo nazywa) może mieć luz na boki i jaka jest tolerancja?
- MRX
- Posty: 70
- Rejestracja: 01 grudnia 2011, 11:42
- Motocykl: BMW F800ST
- Lokalizacja: Przasnysz
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Dzięki! Uspokoiłem się. Jutro walki z zaworami ciąg dalszy
Lepiej panować w piekle niż być sługą w niebie.
J. Milton "Raj utracony"
J. Milton "Raj utracony"
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Tak sobie czytam ten wątek, celem nabycia wiedzy i dokonania kontroli luzów zaworowych w mojej maszynie i znalazłem jedną, ale dość istotną nieścisłości:
"Ważne, aby natrafić to (I) po podniesieniu zaworu, bo tylko co drugi obrót koła z literkami obniża i podnosi się zaworek (silnik czterosuwowy) i tylko to pierwsze (I) po podniesieniu zaworu, jest to właściwe. Jeśli nam (I) przeszkoczy niechcąco za daleko, nic nie szkodzi, bez obaw można cofnąć w lewo, aż będzie na równi z wycięciem w górnej części okienka"
Dobrze by było, jakby ktoś doświadczony odniósł się do tej niezgodności (cofać wałem czy nie?) i docelowo poprawiono rzekomy błąd. W tutorialu błędów nie może być, bo będą one powielane.
Też wiem, że podczas ustawienia pozycji regulacyjnej wałem korbowym nie powinno się go cofać. Ale istnieje na forum niespójność informacji, bo w tutorialu o regulacji zaworów (dział DOWNLOAD, "Regulacja luzów zaworowych w XV535" by Alpi - pierwsza od góry) jest napisane:Blunio pisze:... w celach regulacyjnych należy zachować naturalny kierunek obrotu wału korbowego. A jak się "przeskoczy" punkt regulacyjny, to nie cofamy wału, tylko wykonujemy kolejny obrót...
"Ważne, aby natrafić to (I) po podniesieniu zaworu, bo tylko co drugi obrót koła z literkami obniża i podnosi się zaworek (silnik czterosuwowy) i tylko to pierwsze (I) po podniesieniu zaworu, jest to właściwe. Jeśli nam (I) przeszkoczy niechcąco za daleko, nic nie szkodzi, bez obaw można cofnąć w lewo, aż będzie na równi z wycięciem w górnej części okienka"
Dobrze by było, jakby ktoś doświadczony odniósł się do tej niezgodności (cofać wałem czy nie?) i docelowo poprawiono rzekomy błąd. W tutorialu błędów nie może być, bo będą one powielane.
Ostatnio zmieniony 23 kwietnia 2012, 20:16 przez toooomelo, łącznie zmieniany 1 raz.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Teoretycznie nie powinno się kręcić wałem w przeciwnym kierunku, ale teoria też mówi że moto trzeba oddać do autoryzowanego serwisu na wymianę oleju
Podyktowane jest do głównie przez napęd rozrządu zwłaszcza na pasku, pompy oleju czy wtryskowej.
W virago nie ma obaw i można wał cofać o te naście stopni i nic nie odpadnie, nie urwie się czy nie rozleci
Co do stwierdzenia Blunia to nie "wykonujemy obrót", tylko dwa obroty - to 4T
Podyktowane jest do głównie przez napęd rozrządu zwłaszcza na pasku, pompy oleju czy wtryskowej.
W virago nie ma obaw i można wał cofać o te naście stopni i nic nie odpadnie, nie urwie się czy nie rozleci
Co do stwierdzenia Blunia to nie "wykonujemy obrót", tylko dwa obroty - to 4T
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Tej nieścisłości nawet nie zauważyłem! Chyba dlatego, że było to dla mnie (i Blunia) oczywiste, że wykonujemy dwa obroty wałem-waldi- pisze:Co do stwierdzenia Blunia to nie "wykonujemy obrót", tylko dwa obroty - to 4T
Dzięki Waldi za szybką odpowiedź!
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Panowie,
sprzedajcie mi jakiś dobry patent na zdemontowanie dekielków zaworowych
Ten najbardziej z przodu i z tyłu odkręciłem bez problemu, ponieważ było eleganckie dojście
Zostały jeszcze dwie wewnętrzne do których nie mogę podejść kluczem a chciałbym wymienić uszczelki.
Pozdrawiam
sprzedajcie mi jakiś dobry patent na zdemontowanie dekielków zaworowych
Ten najbardziej z przodu i z tyłu odkręciłem bez problemu, ponieważ było eleganckie dojście
Zostały jeszcze dwie wewnętrzne do których nie mogę podejść kluczem a chciałbym wymienić uszczelki.
Pozdrawiam
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750
- Lokalizacja: śląsk
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Bardzo dobrym patentem będzie zapewne zdemontowanie tego co Ci zasłania dojście do tych dekielków .