Nie pali na jeden cylinder
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 maja 2012, 08:23
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sulechów
- Status: Offline
Nie pali na jeden cylinder
Witam!
Na początku chciałbym się z Wami serdecznie przywitać.
Forum przeglądam odkąd w ?rodzinie? jest Viagro 535. Do tej pory tylko przeglądałem z ciekawości i chęci dowiedzenia się czegoś więcej o motocyklu.
Teraz będę bardzo zobowiązany jeśli mi pomożecie.
Nie znalazłem rozwiązania w wątkach na mój problem. W podobnych sytuacjach pomagała wymiana świec, cewek bądź regulacja gaźników ? poziomu paliwa.
Motocykl zimny na ssaniu odpala i pięknie chodzi. Po chwili jak się nagrzeje zaczyna przerywać i pracować tylko na przednim cylindrze. Po przegazówce strzela w tłumik i czasami wolno schodzi z obrotów. Gaźnik wyregulowane zostały jak w instrukcji bo inaczej się nie da. Na wolnych po ściągnięciu fajki z tylnego cylindra nie ma reakcji, tak jak na śrubkę od mieszanki (cylinder nie chodzi). I teraz najlepsze?Natomiast po ściągnięciu fajki z przedniego cylindra na TYLNYM chodzi!!! Nie strzela w tłumik, wchodzi i schodzi z obrotów ładnie.
Do dzisiaj zrobiłem:
1) wyciągnięty i wyczyszczony zbiornik, sprawdzono przewody zasilające i pompę ? wszystko w porządku,
2) luzy zaworowe ? w porządku,
3) wymieniłem świece, wymontowałem cewki i je wyczyściłem z kurzu, sprawdziłem oporność ? w porządku, sprawdziłem przewody, wymieliłem fajki,
4) zamontowane zostały nowe membrany, gaźniki wyczyszczone, poziomo paliwa sprawdzony, zaworki i pływaki nie zacinają się,
5) akumulator sprawny, ładowanie jest, regulator i alternator sprawdzony ? sprawne,
6) impulsator sprawdzony ? wygląda na sprawny.
Już nie mam na Nią siły. Założone zostały inne gaźniki ? efekt taki sam. Zamieniłem cewki ? efekt taki sam. Nowe świece ? nic! Dodam tylko że świeca na tylnym jest prawie biała, sucha a na przednim kolor ma prawidłowy. Motocykl jak go kupiliśmy to pracował jak opisałem, później zaczął chodzić bo byłem nim na przeglądzie i zrobiłem kilka kilometrów. Przestał chodzić na drugi dzień zaraz po odpaleniu.
Pomóżcie, bo będzie nas o jednego mniej ? motor pójdzie w kąt.
pozdrawiam i proszę o
Na początku chciałbym się z Wami serdecznie przywitać.
Forum przeglądam odkąd w ?rodzinie? jest Viagro 535. Do tej pory tylko przeglądałem z ciekawości i chęci dowiedzenia się czegoś więcej o motocyklu.
Teraz będę bardzo zobowiązany jeśli mi pomożecie.
Nie znalazłem rozwiązania w wątkach na mój problem. W podobnych sytuacjach pomagała wymiana świec, cewek bądź regulacja gaźników ? poziomu paliwa.
Motocykl zimny na ssaniu odpala i pięknie chodzi. Po chwili jak się nagrzeje zaczyna przerywać i pracować tylko na przednim cylindrze. Po przegazówce strzela w tłumik i czasami wolno schodzi z obrotów. Gaźnik wyregulowane zostały jak w instrukcji bo inaczej się nie da. Na wolnych po ściągnięciu fajki z tylnego cylindra nie ma reakcji, tak jak na śrubkę od mieszanki (cylinder nie chodzi). I teraz najlepsze?Natomiast po ściągnięciu fajki z przedniego cylindra na TYLNYM chodzi!!! Nie strzela w tłumik, wchodzi i schodzi z obrotów ładnie.
Do dzisiaj zrobiłem:
1) wyciągnięty i wyczyszczony zbiornik, sprawdzono przewody zasilające i pompę ? wszystko w porządku,
2) luzy zaworowe ? w porządku,
3) wymieniłem świece, wymontowałem cewki i je wyczyściłem z kurzu, sprawdziłem oporność ? w porządku, sprawdziłem przewody, wymieliłem fajki,
4) zamontowane zostały nowe membrany, gaźniki wyczyszczone, poziomo paliwa sprawdzony, zaworki i pływaki nie zacinają się,
5) akumulator sprawny, ładowanie jest, regulator i alternator sprawdzony ? sprawne,
6) impulsator sprawdzony ? wygląda na sprawny.
Już nie mam na Nią siły. Założone zostały inne gaźniki ? efekt taki sam. Zamieniłem cewki ? efekt taki sam. Nowe świece ? nic! Dodam tylko że świeca na tylnym jest prawie biała, sucha a na przednim kolor ma prawidłowy. Motocykl jak go kupiliśmy to pracował jak opisałem, później zaczął chodzić bo byłem nim na przeglądzie i zrobiłem kilka kilometrów. Przestał chodzić na drugi dzień zaraz po odpaleniu.
Pomóżcie, bo będzie nas o jednego mniej ? motor pójdzie w kąt.
pozdrawiam i proszę o
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
Zaczynamy od przywitania się w tym dziale !
Wymień go i powinno być OKdammi pisze: 6) impulsator sprawdzony ? wygląda na sprawny.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 maja 2012, 08:23
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sulechów
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
Cześć!
Zawsze ten sam błąd!!! Już lecę do Powitalni!
Mówisz że to impulsator? U mnie jest jeden i to przez niego tak by wariował? Przy dwóch to bym to rozważył. Ja obstawiałem moduł zapłonowy.
Impulsator sprawdzałem miernikiem i jest reakcja przy kręceniu wałem - rezystancja się zmienia
Zawsze ten sam błąd!!! Już lecę do Powitalni!
Mówisz że to impulsator? U mnie jest jeden i to przez niego tak by wariował? Przy dwóch to bym to rozważył. Ja obstawiałem moduł zapłonowy.
Impulsator sprawdzałem miernikiem i jest reakcja przy kręceniu wałem - rezystancja się zmienia
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
podmień go, jak dostanie temperaturę zaczyna szaleć, ewentualnie moduł siadł
ile ma oporności czujnik u Ciebie?
ile ma oporności czujnik u Ciebie?
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 maja 2012, 08:23
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sulechów
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
nie mam od kogo podmienić.
oporność na zimnym 205 ohm, po rozgrzaniu 208 ohm.
motocykl chodzi coraz gorzej tj już zaczyna strzelać zaraz po odpaleniu. nic nie było regulowane. Wcześniej chodził na ssaniu nawet 2 min ładnie i równo.
Sprawdziłem jeszcze iskrę na nowej świecy - na przednim cylindrze jest stabilna i równa (pozostaje w miejscu i tylko widać jak mryga) a na tylnym skacze wokół elektrod, widać wyraźne przerwy co by tłumaczyło strzelanie w tłumik i wydaje mi się że ma inny kolor
oporność na zimnym 205 ohm, po rozgrzaniu 208 ohm.
motocykl chodzi coraz gorzej tj już zaczyna strzelać zaraz po odpaleniu. nic nie było regulowane. Wcześniej chodził na ssaniu nawet 2 min ładnie i równo.
Sprawdziłem jeszcze iskrę na nowej świecy - na przednim cylindrze jest stabilna i równa (pozostaje w miejscu i tylko widać jak mryga) a na tylnym skacze wokół elektrod, widać wyraźne przerwy co by tłumaczyło strzelanie w tłumik i wydaje mi się że ma inny kolor
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
zamień miejscami cewki zapłonowe, możliwe ze dostała przebicia
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 maja 2012, 08:23
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sulechów
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
No cewki, jak już wyżej pisałem zamieniałem miejscami i efekt był identyczny czyli mogę je wykluczyć.
Zostały wyczyszczone, pomierzone, przewody sprawdzone i dodatkowo zaizolowane zolacją termokurczliwą oraz wymieniłem fajki. I .... nic
Zostały wyczyszczone, pomierzone, przewody sprawdzone i dodatkowo zaizolowane zolacją termokurczliwą oraz wymieniłem fajki. I .... nic
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
pisałeś jeszcze, że masz izolator świecy biały, to jest oznaka za ubogiej mieszanki - może tu leży przyczyna. Dziurawy króciec lub gaźnik nie do końca wyczyszczony i wyregulowany. Przy wypadajacych zapłonach (z powodu braku iskry) izolator robi się dość szybko czarny
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 maja 2012, 08:23
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sulechów
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
właśnie przeprowadziłem próbę z lampą oscyloskopową! uwalony zapłon - już po samej lampie widać jak mruga z przerwami co tłumaczy strzelanie w tłumik. po skierowaniu na koło znak się pięknie pokazuje ale przy strzelaniu gubi znak.
Teraz moje pytanie - walnięty impulsator czy moduł???
Ale jeśli ktoś z was posiada impulsator do sprzedania to chętnie kupię bo jest to mniejszy wydatek niż moduł no i od czegoś trzeba zacząć!
Teraz moje pytanie - walnięty impulsator czy moduł???
Ale jeśli ktoś z was posiada impulsator do sprzedania to chętnie kupię bo jest to mniejszy wydatek niż moduł no i od czegoś trzeba zacząć!
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
który rocznik bo były układy z dwoma impulsatorami i jednym
co do impulsatorów to szukaj na allegro sprzedawcę PHU-VMAX - jak nie ma wystawionych to pisz do Niego koszt około 100zł
na który cylinder zakładałeś impulsowy lampy?
takie cuda dzieją sie przy impulsatorze, moduł albo chodzi, albo nie
co do impulsatorów to szukaj na allegro sprzedawcę PHU-VMAX - jak nie ma wystawionych to pisz do Niego koszt około 100zł
na który cylinder zakładałeś impulsowy lampy?
takie cuda dzieją sie przy impulsatorze, moduł albo chodzi, albo nie
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 maja 2012, 08:23
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sulechów
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
rocznik 91 z jednym impulsatorem
zapłon można sprawdzić tylko dla pierwszego czyli tylnego cylindra. tylko dla niego są znaki na kole magnesowym.
czy impulsator daje sygnał do modułu przy zbliżeniu blaszki czy oddaleniu? według mnie, według umiejscowienia impulsatora i znaków na kole, to podczas oddalania. ale reaguje też podczas zbliżania, trochę dziwne...
zapłon można sprawdzić tylko dla pierwszego czyli tylnego cylindra. tylko dla niego są znaki na kole magnesowym.
czy impulsator daje sygnał do modułu przy zbliżeniu blaszki czy oddaleniu? według mnie, według umiejscowienia impulsatora i znaków na kole, to podczas oddalania. ale reaguje też podczas zbliżania, trochę dziwne...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
czujnik daje sygnał przy jakiejkolwiek zmianie pola magnetycznego w jego pobliżu. Czyli zarówno na początku jak i na końcu wycinka. Moduł to odpowiednio kształtuje i steruje cewkę/cewki
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 maja 2012, 08:23
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sulechów
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
dzisiaj podmieniłem moduł zapłonowy - objawy jak wcześniej czyli mogę wykluczyć awarię modułu! Pomierzyłem ponownie cewki - uzwojenie pierwotne 4,2 ohm na obu. Na uzwojeniu wtórnym bez fajek wyszło mi na obu 12,8 kohm czyli też w normie wg Haynes'a. Tylko zastanawiające jest że ten wynik wychodzi niezależnie do którego ze styków uzwojenia pierwotnego podłączymy miernik, czy tak powinno być???
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
tak będzie, bo jak byś miał porządny miernik, to by Ci wyszło 12800ohm i 12804,2ohma
zmieniałeś ten impulsator?
zmieniałeś ten impulsator?
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 maja 2012, 08:23
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sulechów
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
miernik jest trochę dupowaty bo zakresy ma 2k (za mały) i następny to 20k z dwoma miejscami po przecinku czyli ni jak nie pokarze 4,2 ohm.
impulsator zamówiłem i czekam - chyba zostało tylko to do wymiany!!!
impulsator zamówiłem i czekam - chyba zostało tylko to do wymiany!!!
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 maja 2012, 08:23
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sulechów
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
Cześć po dłuższej przerwie!
Motocykl chodzi jak "ta lala"!!!
WALDI ukłony! Miałeś rację z impulsatorem, wymieniłem i jest super. Gaźniki w końcu wyregulowane i motocykl aż podrywa do lotu!
pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia na drodze!
Motocykl chodzi jak "ta lala"!!!
WALDI ukłony! Miałeś rację z impulsatorem, wymieniłem i jest super. Gaźniki w końcu wyregulowane i motocykl aż podrywa do lotu!
pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia na drodze!
Re: Nie pali na jeden cylinder
Witam
Mam podobny problem z 535.
Po odpaleniu i po krótkiej chwili nie pali na tylni gar.
Po zdjęciu fajki z przedniego cylindra gaśnie.
Natomiast ciekawa sprawa jest taka iż po uniesieniu delikatnie fajki z tylnego gara zaczyna na niego normalnie palić, ale dopiero w momencie jak słychać przeskakującą iskrę jakby z fajki na świecę.
Oprócz tego fajka kopie po chwyceniu w dłoń.
Fajka walnięta?
Impulsator już kupiony ale zanim zabiorę się za kręcenie ro Was podpytam.
Dzięki za podpowiedzi!
Mam podobny problem z 535.
Po odpaleniu i po krótkiej chwili nie pali na tylni gar.
Po zdjęciu fajki z przedniego cylindra gaśnie.
Natomiast ciekawa sprawa jest taka iż po uniesieniu delikatnie fajki z tylnego gara zaczyna na niego normalnie palić, ale dopiero w momencie jak słychać przeskakującą iskrę jakby z fajki na świecę.
Oprócz tego fajka kopie po chwyceniu w dłoń.
Fajka walnięta?
Impulsator już kupiony ale zanim zabiorę się za kręcenie ro Was podpytam.
Dzięki za podpowiedzi!
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
Miałem taki objaw przy uszkodzonej cewce zapłonowej w XV1000
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Re: Nie pali na jeden cylinder
Czyli zacząć od cewki?
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
masę instalacji popraw, połączenia zaciskowe na cewkach przeczyść, pomierzyłeś oporności uzwojeń?
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Re: Nie pali na jeden cylinder
Nie, jeszcze nic nie robiłem. Zacznę więc od sprawdzenia masy i zacisków na cewkach.
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
zamień cewki miejscami przy okazji i sprawdź czy to cewki. oporności impulsatora zmierz "na zimno" i "na ciepło"
moduł można podmienić do sprawdzenia ostatecznie
moduł można podmienić do sprawdzenia ostatecznie
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Re: Nie pali na jeden cylinder
Ok dzięki, na weekend będę coś działał w temacie
Re: Nie pali na jeden cylinder
Witam ponownie
Wszystko posprawdzane, impulsator wymieniony, cewka wymieniona i dalej to samo, po uniesieniu fajki ze świecy zaczyna gar działać. Może po prostu zapłon się przestawił?
Jakieś podpowiedzi?
Wszystko posprawdzane, impulsator wymieniony, cewka wymieniona i dalej to samo, po uniesieniu fajki ze świecy zaczyna gar działać. Może po prostu zapłon się przestawił?
Jakieś podpowiedzi?
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie pali na jeden cylinder
A świeca ok ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.