Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
-
- Status: Offline
Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
Mam taki problem. Po przewie zimowej odczuwalny był spadek mocy (moto słabo przyspieszało), dzieki pomocy kolegów z forum szybko udało sie zdiagnozować usterkę (wymiana świec). Przy okazji zrobiłem regulacje luzów zaworowych bo przedni cylinder lekko "klekotał". A teraz problem...Moto odpala OK przy przygazówce też nic się nie dzieje. Ale kiedy rusza sie w trase wystarczy że wejdzie sie na większe obroty i motor wydaje z siebię jakiś dziwny dzwięk (tak jakby świst zasysanego powietrza.. inaczej tego nie umiem wytłumaczyć ) i po chwili gaśnie. Potem bardzo trudno go na nowo odpalić. macie jakieś rozwiązanie na ten problem ??
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
A nie zrobiłeś za małego luzu, po nagrzaniu zawory mogą się spinać i stąd ten problem.
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
a kręci rozrusznik normalnie silnikiem, czy ciężko mavalentino46 pisze:Ale kiedy rusza sie w trase wystarczy że wejdzie sie na większe obroty i motor wydaje z siebię jakiś dziwny dzwięk (tak jakby świst zasysanego powietrza.. inaczej tego nie umiem wytłumaczyć ) i po chwili gaśnie. Potem bardzo trudno go na nowo odpalić. macie jakieś rozwiązanie na ten problem ??
-
- Status: Offline
Re: Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
Przy pierwszym odpaleniu Rozrusznik kręci normalnie. Są problemy kiedy motor się,"dławi " i gaśnie. Wtedy są problemy z ponownym odpaleniem. Słychać taki metaliczny dźwięk. Ale moto odpala,chociaż z problemami.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
czy tobie się czasem nie zaciera silnik ?
sprawdź smarowanie - taki świst też jest w przypadku braku smarowania gładzi cylindra
no i te zawory (luz) sprawdź
sprawdź smarowanie - taki świst też jest w przypadku braku smarowania gładzi cylindra
no i te zawory (luz) sprawdź
-
- Status: Offline
Re: Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
Jak się sprawdza smarowanie??-waldi- pisze:czy tobie się czasem nie zaciera silnik ?
sprawdź smarowanie - taki świst też jest w przypadku braku smarowania gładzi cylindra
no i te zawory (luz) sprawdź
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
filtr, poziom oleju, wygląd oleju, napęd pompy oleju..
-
- Status: Offline
Re: Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
Olej razem z filtrem wymieniałem na początku sezonu.
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
A na pewno założyłeś filtr oleju prawidłowo? W sensie odpowiednią stroną?
-
- Status: Offline
Re: Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
chyba nie da sie źle założyć filtra. ??!!MrScythe pisze:A na pewno założyłeś filtr oleju prawidłowo? W sensie odpowiednią stroną?
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
Oj da się da, i to bardzo łatwo.
Ciekawi mnie jeszcze jedno: jak wyregulowałeś zawory? Jaki luz ustawiłeś i skąd wziąłeś wartości? Bo jeśli z serwisówki, to powinieneś też wiedzieć jak włożyć filtr. A jeśli nie rzuciło Ci się w oczy że z jednej strony ma otwór a z drugiej zaślepkę to moze i te zawory tak na oko wyregulowałeś, aby tylko nie klepały?
Ciekawi mnie jeszcze jedno: jak wyregulowałeś zawory? Jaki luz ustawiłeś i skąd wziąłeś wartości? Bo jeśli z serwisówki, to powinieneś też wiedzieć jak włożyć filtr. A jeśli nie rzuciło Ci się w oczy że z jednej strony ma otwór a z drugiej zaślepkę to moze i te zawory tak na oko wyregulowałeś, aby tylko nie klepały?
-
- Status: Offline
Re: Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
Zawory wyregulowałem z pomocą opisu Ayo07 z działu Downloads. A filtr na 99% jest założony poprawniekris2k pisze:Oj da się da, i to bardzo łatwo.
Ciekawi mnie jeszcze jedno: jak wyregulowałeś zawory? Jaki luz ustawiłeś i skąd wziąłeś wartości? Bo jeśli z serwisówki, to powinieneś też wiedzieć jak włożyć filtr. A jeśli nie rzuciło Ci się w oczy że z jednej strony ma otwór a z drugiej zaślepkę to moze i te zawory tak na oko wyregulowałeś, aby tylko nie klepały?
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
To sprawdź ten 1%, dwie minutki i spokój sumienia.
-
- Status: Offline
Re: Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
Filtr sprawdzony, dobrze zamontowany (jak na moje trzeba nieźle się na głowic żeby źle go zamontować moto oddane do mechanika i zobaczymy co powiekris2k pisze:To sprawdź ten 1%, dwie minutki i spokój sumienia.
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
Wcale jak widać nie tak nieźle, postudiuj forum to sam zobaczysz ze już się takie przypadki zdarzały Tak więc lepiej dmuchać na zimne.valentino46 pisze:(jak na moje trzeba nieźle się na głowic żeby źle go zamontowaćkris2k pisze:To sprawdź ten 1%, dwie minutki i spokój sumienia.
-
- Status: Offline
Re: Czy to przez źle wyregulowane gaźniki ??
Moto "wróciło" od mechanika. Jednak problemem były gaźniki. Były tak rozregulowane że zabrakło skali Po synchronizacji i przeczyszczeniu moto śmiga jak złoto !!