Problem z kardanem

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
kilim69
Posty: 99
Rejestracja: 12 marca 2008, 23:08
Motocykl: vtx 1800c
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 43
Status: Offline

Problem z kardanem

Post autor: kilim69 »

Witam
Zakupiłem w zeszłym tygodniu swoja pierwsza maszynę tj. viagro 750 93r. wszystko było ok. do czasu, gdy po przyjeździe do domu zrobiłem parę km tak dla próby i zauważyłem wyciekający olej z miejsca nad wlewem oleju do kardana taki dziwny korek czy cos takiego wiec postawiłem lalkę na stopki i odpaliłem aby zobaczyć kiedy olej się wydobywa Włączam bieg, po czym dodaje gazu koło się kreci i po pewnym czasie widać wydobywający się olej tak jak by cos go wydmuchiwało:-( Dodatkowo zauważyłem że jak odpuszczałem gaz to z kardana przy silniku dochodzi dziwny odgłos (takie stukniecie)
Nie wiem co to jest może spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
Kolo zapewniał ze maszyna bez wkładu finansowego, zaczynam wątpić:-(
Awatar użytkownika
Arktos
Posty: 782
Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
Motocykl: Virago 750 z 96r
Lokalizacja: Włocławek
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: Arktos »

Jezeli piszesz o tym grzybku na samej gorze to nie jest korek wlewu tylko odpowietrzenie kardana (wlew jest po srodku a spust na dole) nie ruszaj tego grzybka bo go urwiesz mysle ze poprzednik nalal za duzo oleju, wiec odkrec srodkowy i zobacz jak bedzie ostro lecial to spusc troche.
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: ayo007 »

.. o ile z olejem w kardanie sobie poradzisz, to z tym stukaniem w przekładni moze nie byc wesoło...postaw moto na centralce, wrzuć bieg i poruszaj kołem w granicach luzu miedzyzębnego..słuchaj i spróbuj zlokalizować stuki..
Virago 1100,na razie starczy..:)
Awatar użytkownika
kilim69
Posty: 99
Rejestracja: 12 marca 2008, 23:08
Motocykl: vtx 1800c
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: kilim69 »

ok Jutro sprawdzę czy nie ma za dużo oleju
odnośnie tych luzów to są jakieś konkretne wielkości tego luzu czy nie powinno być wcale ?
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: ayo007 »

..luz miedzyzębny musi być, ale to wyczujesz, jesli oprócz tego będą jeszcze jakies stuki czy chrobotanie to juz coś jest nie tak..
Virago 1100,na razie starczy..:)
Awatar użytkownika
ptyś3
Posty: 55
Rejestracja: 05 września 2007, 06:12
Motocykl: Virago XV11oo
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: ptyś3 »

:bikersmile:
Kolego nie sprawdzaj przekładni mając tylne koło w górze bo bez obciążenia nawet nówka sztuka będzie miała szarpnięcia. Myślę że z twoją virówką jest wszystko OK tylko odkręć sobie korek wlewu oleju (ten środkowy korek)do kardana a wtedy nadmiar oleju sobie wypłynie, prawidłowy poziom jest do dolnej krawędzi korka. Eksploatacja z nadmiernym poziomem oleju może doprowadzić do uszkodzenia uszczelnienia. Życzę dużo radości z jazdy :bikersmile:
Awatar użytkownika
Adam
Posty: 2226
Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
Lokalizacja: Święta Anna
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: Adam »

Swoją drogą to ciekawi mnie jak można wlać tam za dużo oleju skoro wlew jest po środku? ciężko raczej napełnić powyżej poziomu wlewu. Chyba? :drunksmile:
Awatar użytkownika
kilim69
Posty: 99
Rejestracja: 12 marca 2008, 23:08
Motocykl: vtx 1800c
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: kilim69 »

Odnośnie oleju to trochę go spuściłem, ale nie miałem okazji pojeździć jeszcze wiec nie wiem czy jeszcze wycieka. Sprawdziłem na biegu z wyłączonym silnikiem jakiś luz jest kołem się da poruszać. Na odpalonym silniku i na biegu słychać właśnie w kardanie przy silniku jakieś stukanie- chrobotanie ale jak jest na wolnych obrotach a jak się przyśpiesza to chrobotanie cichnie czy to normalne w viagro?
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2464
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: Dono »

zacier pisze:Swoją drogą to ciekawi mnie jak można wlać tam za dużo oleju skoro wlew jest po środku? ciężko raczej napełnić powyżej poziomu wlewu. Chyba? :drunksmile:
no niby słuszna uwaga, ale możliwe że ktoś pokusił się o położenie moto na boku co by zrobić "lepiej" niż trzeba :frustrated:
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
Awatar użytkownika
Arktos
Posty: 782
Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
Motocykl: Virago 750 z 96r
Lokalizacja: Włocławek
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: Arktos »

Jak moto stoi na centralnej to u mnie tez jest luz (moto oczywiscie jest na biegu) co do stukania-chrobotania to nie pomoge niestety wiem ze sie martwisz tym ale musi byc gucio( kardany podobna sa wieczne) U mnie chodzi cicho nic nie slychac czy jade wolno czy szybko. Bardzo lubie nasze forum wiec troche glupio ale moze zadaj pytanie na tym forum http://forum.motocyklistow.pl/Mechanika ... a-f11.html siedzi na nim sporo mechanikow moze ktos cos doradzi.
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
pedros85
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: pedros85 »

dzis troche grzebałem przy swojej wirowce i z ciekawosci ten luz sprawdzilem.. na biegu luz mierzony na oponie przy wachaczu wynosi oklo 5 cm i wiesz co z tego co pamietam jak na centralnej stopce czasem mtor w ziuemie stawialem odpalony na zapietaym biegu to cos tam delikatnie stukneło czasem, a wez sobie najpierw sprawdz jaki masz luz na kole jak jest zapieta 1, puzniej odpal go na centarlnej i sprawdz czy chrobotanie wystepuje tez jak kołko sie kreci z lekko wcisnietym hamulcem bo jzeli na zgaszonym motorku i zapietym biegu masz luz na kole sporo wiekrzy niz 5 cm, i jezeli na odpalonym silniku i zapietym biegu stuki i puzki zanikna po delikatnym wcisnieciu hamulca to masz kolego problem:P proponował bym wtedy zaczac od zdjecia kola i sprawdzenia wieoklinu oraz tego co da sie tam sprawdzi, nastepnie sprawdzil bym połaczenie skrzynia-kardan ,i jak to ic nie da rozebranie kardana......
albo... jest jeszcze jedna metoda ktora dokladnie zlokalizujesz dzwiek.. tak jak sie osłuchuje silniki- bierzesz stalowy pret w dłon, z dłoni robisz cos jak puszke i przytykasz pret w roznych newralgicznych punktach kardana i do ucha:) i wtedy wszystko pieknie bedziesz słyszał:)
pozdros!!
Awatar użytkownika
ptyś3
Posty: 55
Rejestracja: 05 września 2007, 06:12
Motocykl: Virago XV11oo
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: ptyś3 »

jeszcze raz sprawdzałem luz w mojej virówce, i jest tak jak pisałem - jeżeli podczas jazdy z lekko otwartą przepustnicą nie słyszysz żadnego chrobotania to wszystko jest OK. efekt szarpania i stukania występuje wtedy gdy prędkość obrotowa koła jest wyższa niż prędkość obrotowa wałka od skrzyni (dlatego jak jedziesz na wysokim biegu bardzo wolno to jak nie zrobsz redukcji to ci parę razy szarpnie i zgaśnie) silnik pracując z zapiętym biegiem nie mając oporu stawianego przez tylne koło podczas każdego obrotu wałka będziesz słyszał stukniecie na luzie w przekładni( bo tylne koło raz jest napędzane a raz hamowane przez sam silnik) a co do oleju w przekładni często jest on wlewany za pomocą dużej strzykawy i jeżeli ktoś nie poczeka aż nadmiar wycieknie to czasem tak jest . :smile:
Awatar użytkownika
kilim69
Posty: 99
Rejestracja: 12 marca 2008, 23:08
Motocykl: vtx 1800c
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: kilim69 »

Po ciężkim świątecznym maratonie alkoholowym znalazłem dzisiaj chwilkę czasu i sprawdziłem ten luz i chyba masz racje ptyś3 cos mi się wydaje ze jestem za bardzo przewrażliwiony po prostu na niskich obrotach czyli poniżej 1 tys silnik na biegu szarpie i stad ten stukot od czasu do czasu bo gdy dodałem więcej gazu na biegu i koło przyspieszało to już tego nie było tak samo jak przytrzymałem na hamulcu żeby obciążyć koło. :rock:
Dzięki wszystkim
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 1028
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: ZWIERZAK »

U mnie jest to samo i wygląda że to normalka. :rock:
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
selwinek
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: selwinek »

kamilozzo, udało Ci się coś zrobić z tym wyciekiem. U mnie przekładnia chodzi ok,ale zawsze po powrocie okolice tego "korka "na samej górze jest trochę mokro,może nie jest to wyciek,ale jak to się mówi popularnie - letko się poci :)). Sprawdzałem stan oleju , no to po odkręceniu śruby od wlewu jest oleju czubato ,ale się nie wylewa.Może ten typ tak ma,czy cuś w tym rodzaju.
Zyczę wszystkim normalnej pogody ,bo jak na razie to porażka!!!
Awatar użytkownika
kilim69
Posty: 99
Rejestracja: 12 marca 2008, 23:08
Motocykl: vtx 1800c
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: kilim69 »

Co do oleju w kardanie to go wymieniłem na nowy ale przy spuszczaniu starego (ilość oleju trochę ponad normę) po przejechaniu 1 km zauważyłem cos dziwnego stary olej tak jakby się pienił i wydaje mi się ze właśnie dlatego wydostawał się przez odpowietrznik. Według mnie musiało się tam dostać tam trochę wody ( nie mam pojęcia jak może przez ten sam odpowietrznik) i dlatego taki efekt ale to tylko moja teoria.
api79
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: api79 »

kamilozzo pisze:Co do oleju w kardanie to go wymieniłem na nowy ale przy spuszczaniu starego (ilość oleju trochę ponad normę) po przejechaniu 1 km zauważyłem cos dziwnego stary olej tak jakby się pienił i wydaje mi się ze właśnie dlatego wydostawał się przez odpowietrznik. Według mnie musiało się tam dostać tam trochę wody ( nie mam pojęcia jak może przez ten sam odpowietrznik) i dlatego taki efekt ale to tylko moja teoria.
Tak sobie czytam zakupiłem właśnie virago 535 i zastanawiam się co ile wymienia się olej i przede wszystkim jaki ???? za info dziękuję
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: wolbi »

Olej do kardana wg serwisowki: uniwersalny olej (przekladniowy) hipoidalny SAE 80W/90. Dostaniesz za kilkadziesiat zlotych.
api79
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: api79 »

wolbi pisze:Olej do kardana wg serwisowki: uniwersalny olej (przekladniowy) hipoidalny SAE 80W/90. Dostaniesz za kilkadziesiat zlotych.

Wielkie dzięki zaraz będę wymieniał
Awatar użytkownika
dolphin
Posty: 570
Rejestracja: 17 lutego 2008, 11:26
Motocykl: Virago XV 750 '94
Lokalizacja: EPA
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: dolphin »

Witajcie,
jeśli mogę się podłączyć pod temat, to ja też zauważyłem w mojej 750 taki wyciek - co gorsze też na korku na dole:(
Dziś po powrocie do domu zrobię oględziny poziomu oleju..
"W życiu piękne są tylko chwile.."
wideo5
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: wideo5 »

Po przeczytaniu tego postu też sprawdziłem omawiany luz. już jakiś czas temu zwróciłem uwagę na dziwne stuki dochodzące z silnika, najbardziej słyszalne na pierwszym biegu przy zabawię manetką gazu, raptownie dodając i ujmując gazu. zmierzyłem luz na 1 biegu jest to 4-5 cm, co wyższy bieg to mniejsze luzy by na 5-biegu luz ten wynosił ok 1 cm mierząc po zewnętrznej stronie opony. Jaki z tego wniosek - nie jest to luz i stukanie z kardana ale z przekładni skrzyni biegów. proszę innych posiadaczy 750-tek o sprawdzenie tych luzów, bo sam nie wiem czy te 5 cm. na 1-biegu to trochę nie za dużo.
werner
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: werner »

Arktos, siemka jestem pawel z raciborza i mam problem z moja virago750 nie chce jechac wiecej jak110kmh gazniki byly regulowane co moze to byc kiedys jechalem na niej 170kmh a teraz ledwie 110kmh
Awatar użytkownika
wuem
Posty: 495
Rejestracja: 28 marca 2008, 20:26
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: Skoczów
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: wuem »

pewnie będą to membrany - temat wałkowany na forum z każdej strony. Tak więc masz tu małą skarbnicę wiedzy na ten temat ;)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka głupota. Nie mam pewności co do Wszechświata."
Awatar użytkownika
kilim69
Posty: 99
Rejestracja: 12 marca 2008, 23:08
Motocykl: vtx 1800c
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: kilim69 »

Małe pytanko do koleżanek i kolegów
smarujecie czymś przegub ( krzyżak ) w wale kardana?
Podobno kardan jest nieśmiertelny ale czy napewno :|
Damian
Status: Offline

Re: Problem z kardanem

Post autor: Damian »

kilim69 pisze:Małe pytanko do koleżanek i kolegów
smarujecie czymś przegub ( krzyżak ) w wale kardana?
Podobno kardan jest nieśmiertelny ale czy napewno :|
Podłączam się do pytania.

Mam wyciągniętego kardana do malowania proszkowego. Warto by było to poskładać "z głową".
ODPOWIEDZ