BPR7E czy BPR7ES

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
virago750dar
Posty: 224
Rejestracja: 07 stycznia 2012, 10:27
Motocykl: r1150rt 750virago
Lokalizacja: wrocław
Wiek: 53
Status: Offline

BPR7E czy BPR7ES

Post autor: virago750dar »

Czy ktos mi powie jaka jest roznica ,bo kupilem swiece BPR7E v-line No 19 ,czy moga byc zalozone do virago 750 bez konsekwecji :lol:
darecki
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: BPR7E czy BPR7ES

Post autor: leszekk »

http://www.ngk.de/fileadmin/templates/D ... zen_pl.pdf

S - typ standardowy
a bez S to niby jaki?
Więc na logikę - nie powinno wadzić. Ja jednak zadbałbym o świece zgodne z zaleceniami producenta albo świece z tablicy zamienników.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
szewron
Posty: 832
Rejestracja: 02 lutego 2011, 22:51
Motocykl: była XV750, MS1300
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 50
Status: Offline

Re: BPR7E czy BPR7ES

Post autor: szewron »

Ja bym założył takie jak zaleca Yamaha.
Wygląda na to, że nie Ty jeden spotkałeś się z tym dylematem:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... -bpr-7-es/
Z motocyklami jest jak z wódką: prawdziwa jazda zaczyna się od litra

Cierpliwość palcem dół wykopie
Nie ma takiego miasta Londyn... jest Lądek, Lądek Zdrój...
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: BPR7E czy BPR7ES

Post autor: -waldi- »

jak się nie mylę stare oznaczenie BPR7E, nowe BPR7ES i są to zamienne świece
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: BPR7E czy BPR7ES

Post autor: vinny »

BPR7E i BPR7ES to sa swiece o tych samych parametrach . Roznica polego na tym , ze ta pierwsza ma elektrode plusowa przycieta w ksztalcie litery V ( uzyskali w ten sposob lepszy ksztalt iskry ) a ta druga to standardowa elektroda bez wciecia na koncu
-Waldi- bylo odwrotnie najpierw byla BPR7ES a potem BPR7E (od jakich 25 lat sa produkowane)
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
szewron
Posty: 832
Rejestracja: 02 lutego 2011, 22:51
Motocykl: była XV750, MS1300
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 50
Status: Offline

Re: BPR7E czy BPR7ES

Post autor: szewron »

Żeby rozwiać Wasze wątpliwości:

http://www.ngk.de/fileadmin/templates/D ... zen_pl.pdf
Z motocyklami jest jak z wódką: prawdziwa jazda zaczyna się od litra

Cierpliwość palcem dół wykopie
Nie ma takiego miasta Londyn... jest Lądek, Lądek Zdrój...
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: BPR7E czy BPR7ES

Post autor: leszekk »

szewron pisze:Żeby rozwiać Wasze wątpliwości:
U mnie ten materiał wątpliwości nie rozwiał. Nadal nie wiadomo co oznacza brak literki ;-)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
szewron
Posty: 832
Rejestracja: 02 lutego 2011, 22:51
Motocykl: była XV750, MS1300
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 50
Status: Offline

Re: BPR7E czy BPR7ES

Post autor: szewron »

leszekk pisze:
szewron pisze:Żeby rozwiać Wasze wątpliwości:
U mnie ten materiał wątpliwości nie rozwiał. Nadal nie wiadomo co oznacza brak literki ;-)
A to już z producentem trzeba :wink:
http://www.ngk.de/pl/sonderseiten/ngk-kontakt/
Z motocyklami jest jak z wódką: prawdziwa jazda zaczyna się od litra

Cierpliwość palcem dół wykopie
Nie ma takiego miasta Londyn... jest Lądek, Lądek Zdrój...
Awatar użytkownika
virago750dar
Posty: 224
Rejestracja: 07 stycznia 2012, 10:27
Motocykl: r1150rt 750virago
Lokalizacja: wrocław
Wiek: 53
Status: Offline

Re: BPR7E czy BPR7ES

Post autor: virago750dar »

fakt faktem zagapilem sie a chcialem virci zrobic dobrze, ale z tego co mowicie tragedii nie bedzie .Dzis jest 10 st.C wkrecam swieczki i przetestowac trzeba osobiscie ,a odczucia moje wam przekaze : .vinny wedlug ciebie jak dobrze rozumiem to sa nowsze swieczki ? :shock:
darecki
Awatar użytkownika
virago750dar
Posty: 224
Rejestracja: 07 stycznia 2012, 10:27
Motocykl: r1150rt 750virago
Lokalizacja: wrocław
Wiek: 53
Status: Offline

Re: BPR7E czy BPR7ES

Post autor: virago750dar »

Powiem szczerze, rewelacja , odpalilem na samym ssaniu bez gazu, gdzie wczesniej dodawalem ciut. Dynamika ok, ladnie sie wkreca na obroty, ladnie pali na cieplym jak i na zimnym silniku ,ciagnie jak by jezdzil przez zime :mrgreen: .Takze dla mnie nie ma roznicy ...polecam :D
darecki
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: BPR7E czy BPR7ES

Post autor: vinny »

virago750dar pisze:fakt faktem zagapilem sie a chcialem virci zrobic dobrze, ale z tego co mowicie tragedii nie bedzie .Dzis jest 10 st.C wkrecam swieczki i przetestowac trzeba osobiscie ,a odczucia moje wam przekaze : .vinny wedlug ciebie jak dobrze rozumiem to sa nowsze swieczki ? :shock:
Dokladnie , prowadzac caly czas badania nad efektywnoscia swiec zaplonowych stwierdzili , ze elektroda srodkowa (plusowa) w ksztalcie V daje lepsza iskre i szybciej powoduje zaplon mieszanki ( to sa milisekundy ) idealna swieca to taka , ktora w tym samym momencie spowoduje spalenie calej mieszanki , ktora znajduje sie w komorze spalania ( takiej jeszce nie skonstruowali :D ) zawsze spalanie rozpoczyna sie od iskry i im dalej od niej tym pozniej sie spala ,dlatego miedzy innymi silnik spalinowy benzynowy jest mniej wydajny niz wysokoprezny( w wysokopreznym zaplon nastepuje w tym samym momencie w calej komorze spalania)
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: BPR7E czy BPR7ES

Post autor: -waldi- »

vinny pisze: -Waldi- bylo odwrotnie najpierw byla BPR7ES a potem BPR7E (od jakich 25 lat sa produkowane)
no nie wiem :P

bez S elektroda płaska, z S "nacięta" na kształt U (lub V u innych producentów)
Ostatnio zmieniony 05 marca 2013, 20:33 przez -waldi-, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: BPR7E czy BPR7ES

Post autor: vinny »

-waldi- pisze:
vinny pisze: -Waldi- bylo odwrotnie najpierw byla BPR7ES a potem BPR7E (od jakich 25 lat sa produkowane)
no nie wiem :P

bez S elektroda płaska, z S "nacieta" na kształt U lub V
S elektroda standardowa czyli plaska z nacienciem elektroda wystepuje tylko w lini V-line i nie ma oznaczenia Y tak jakby powinno byc wedlug schematu kodow swiec .Dawniej , dawniej , jezeli w kodzie nie bylo literki S ( a bywalo tak) to automatycznie byla to swieca z elektroda standardowa.
Ostatnio zmieniony 05 marca 2013, 20:35 przez vinny, łącznie zmieniany 1 raz.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Cool'A
Posty: 2
Rejestracja: 15 lutego 2013, 22:02
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wejherowo
Wiek: 43
Status: Offline

Re: BPR7E czy BPR7ES

Post autor: Cool'A »

W katalogu książkowym NGK wyczytałem, że literka S oznacza rdzeń miedziany... Cokolwiek to oznacza...

:cool:
Myślę, więc jestem... Czasem znikam...
ODPOWIEDZ