Dobijanie zaworu ssącego do tłoka
Dobijanie zaworu ssącego do tłoka
Witam . Mam następujący problem . W tylnej głowicy podczas odpalania było słychać straszliwe stukanie . Nawet jak później nie chciała odpalać na tył świeca pozostawała sucha . Postanowiłem ściągnąć głowice i zobaczyć co tam się stało i zobaczyłem to http://img39.imageshack.us/img39/7753/img0298z.JPG . Czekam Na sugestie co może byc przyczyną lub jakie jeszcze inne mogą byc powody takich stuków
Re: Dobijanie zaworu ssącego do tłoka
Grzebałeś w rozrządzie?
- hetman
- Posty: 439
- Rejestracja: 17 kwietnia 2011, 21:48
- Motocykl: Yamaha Virago 535 '89r
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Dobijanie zaworu ssącego do tłoka
Przyczyna jest źle ustawiona faza rozrządu w stosunku do pozycji tłoka w danym cylindrze. Na Twoim zdjęciu bardzo źle widać stan tłoka po kolizji z zaworem. Jeśli sam tłok nadaje się do dalszej eksploatacji to i tak koniecznie musisz rozebrać głowicę i skontrolować czy zawór się nie skrzywił. To samo dotyczy korbowodu ale to już grubsza robota..
Re: Dobijanie zaworu ssącego do tłoka
Hmm i tu jest właśnie ciekawostka , że nie było ingerencji w raozrząd . Virago jeździła jak bajka aż z dnia na dzień pojawiły się styki i spadek mocy . Zawór jest cały tłok również wygląda na cały . Ale na wszelki wypadek zaraz pyknę jeszcze fotki . A i jeszcze jedno strasznie mnie zdziwiło to , że nie było uszczelki pod głowicą .
- hetman
- Posty: 439
- Rejestracja: 17 kwietnia 2011, 21:48
- Motocykl: Yamaha Virago 535 '89r
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Dobijanie zaworu ssącego do tłoka
Wiesz, obecność uszczelki pod głowicą poza samym uszczelnieniem spełnia jeszcze funkcję odpowiedniego dystansu (który dotyczy właśnie "zasięgu" otwierających się zaworów oraz górnej pozycji tłoka). Być może na skutek zużycia łańcuszka i braku uszczelki w którymś momencie doszło do kolizji. Po drugie sprawdź czy pod drugą głowicą jest uszczelka bo jak jest to masz też nierówne pojemności komór spalania.
Re: Dobijanie zaworu ssącego do tłoka
Pod drugą głowicą też nie ma . Na znakach ustawiony jest tylny na pozycji T http://imageshack.us/a/img19/9323/img0301cy.jpg lecz do maksymalnego punktu po którym zacznie schodzić w dól brakuje mu jeszcze około 10 mm http://img547.imageshack.us/img547/3627/img0300y.jpg
- hetman
- Posty: 439
- Rejestracja: 17 kwietnia 2011, 21:48
- Motocykl: Yamaha Virago 535 '89r
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Dobijanie zaworu ssącego do tłoka
To 10mm na rysunku to odległość do górnej krawędzi cylindra ? To bez znaczenia, tłok nie będzie osiągał tak wysokiego położenia. Na wale nic Ci się nie zmieniło. A to pokruszone coś ? Nie rozumiem, to fragmenty pierścienia czy wskazujesz na wyszczerbioną powierzchnię styku cylindra z głowicą ?
Niech się wypowie jakiś posiadacz 750. To co wskazujesz to chyba właśnie szczątki uszczelki głowicy. U mnie w 535 jest inaczej, uszczelka jest na całą powierzchnie styku. A Ty masz osobną uszczelkę komory łańcuszka i osobną głowicy z tego co widzę.
Ta brakująca część nie przykleiła Ci się do głowicy przy zdejmowaniu ?
Niech się wypowie jakiś posiadacz 750. To co wskazujesz to chyba właśnie szczątki uszczelki głowicy. U mnie w 535 jest inaczej, uszczelka jest na całą powierzchnie styku. A Ty masz osobną uszczelkę komory łańcuszka i osobną głowicy z tego co widzę.
Ta brakująca część nie przykleiła Ci się do głowicy przy zdejmowaniu ?
Re: Dobijanie zaworu ssącego do tłoka
Nie to jest jakby hmm kawałek cienkiej blaszki o szerokości 3mm owiniętej wokół tueji cylindra a cylindrem (jest taki rowek) i w niekórych miejscach jej nie mam albo jest połamana .
- hetman
- Posty: 439
- Rejestracja: 17 kwietnia 2011, 21:48
- Motocykl: Yamaha Virago 535 '89r
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Dobijanie zaworu ssącego do tłoka
Nie wiem.. Jak już masz to wszystko na wierzchu to zdejmij cylinder, zobacz jak się czuje cała jego gładź, pierścienie, wymień sobie przy okazji uszczelkę pod cylindrem (jak nie chcesz kupować oringów to wytnij sobie z preszpanu ok 1mm grubości). Możesz dać nawet 1,5 mm, on jest mięsisty i trochę usiądzie a dzięki zastosowaniu trochę zbyt grubej uszczelki powiększysz sobie nieznacznie komorę spalania i na przyszłość będzie zachowana wieksza bezpieczna odległość tłoka od zaworów. Duży arkusz preszpanu kupisz za 20-30zł i wykorzystasz go jeszcze na wiele innych uszczelek.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 marca 2013, 06:04
- Motocykl: virago 750
- Lokalizacja: śląsk
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Dobijanie zaworu ssącego do tłoka
Ja miałem taki objaw jak mi sprężyna zaworowa pękła na pierwszym zwoju i nie domykał się zawór przez co nie miałem sprężania, naprawa skończyła się wymianą sprężyny. Dodam jeszcze że tłok wyglądał tak samo jak na tym foto i było to w aucie ale silnik to sinik.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Dobijanie zaworu ssącego do tłoka
Co wy koledzy pierdzielicie (za przeproszeniem) o tej uszczelce. Uszczelka jest na swoim miejscu, a że trochę przepalona to fakt. Ja bym przyczyn kolizji tłoka z zaworem szukał w zabezpieczeniu zaworu. Nie rozpiął się przypadkiem ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Dobijanie zaworu ssącego do tłoka
mógł się wypiąć zawór, łańcuch może być zużyty, napinacz sie rozleciał (pękła sprężyna)
10mm to trocho dużo przeca to 1cm
sądząc po nagarze na tłoku to uszczelniacze do wymiany może i pierścienie nawet
10mm to trocho dużo przeca to 1cm
sądząc po nagarze na tłoku to uszczelniacze do wymiany może i pierścienie nawet
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 października 2013, 20:12
- Motocykl: Yamaha Virago 750XV
- Lokalizacja: Sokółka
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Dobijanie zaworu ssącego do tłoka
Witam Przyczyna kolizji tłoka z zaworem najcześciej jes zatarcie zaworu w prowadznicy jeżeli awór z trudem ale porusza sie w prowadnicy wystarczy go wyjąc i za pomoca pasty do docierania zaworów doszlifowac.taka koilizja nie powinna uszkodzic zaworu