wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Witam.
Problem polega na tym że, ostatnio przy uruchamianiu zimnego silnika bardzo często maszyna zalewała mi przedni cylinder a dokładniej świecę...w efekcie czego silnik pracował na jeden cylinder... a z wydechu tego niepracującego wylewa się benzyna. Elektryka OK.... iskra na świecy OK.
Pomyślałem, że przyczyną może być nie trzymający zawór iglicowy. Sprawdziłem kranik.....nie przepuszcza na ON .. i RES.....
Dzisiaj rozruch okazał się niemożliwy...... tylko gdy spuściłem paliwo wężykiem z komory pływakowej tego niesprawnego gaźnika.....to po rozruchy poszły oba cylindry ale po kilku minutach znów pracował jeden.... przy rozruchu..bez świec.. widziałem jak "sika benzyną" z tego co go zalewa...a z tego pracującego było ok....
Czy przyczyną może być nie trzymający zawór iglicowy?
Gąźniki wymontowałem... z drobnym trudem... bo nie wiedziałem czy trzeba demontować krućce ssące... ale bez demontażu wymontowanie było niemożliwe...
Zamówiłem zestaw naprawczy..... ale czy to dobra diagnoza?
Problem polega na tym że, ostatnio przy uruchamianiu zimnego silnika bardzo często maszyna zalewała mi przedni cylinder a dokładniej świecę...w efekcie czego silnik pracował na jeden cylinder... a z wydechu tego niepracującego wylewa się benzyna. Elektryka OK.... iskra na świecy OK.
Pomyślałem, że przyczyną może być nie trzymający zawór iglicowy. Sprawdziłem kranik.....nie przepuszcza na ON .. i RES.....
Dzisiaj rozruch okazał się niemożliwy...... tylko gdy spuściłem paliwo wężykiem z komory pływakowej tego niesprawnego gaźnika.....to po rozruchy poszły oba cylindry ale po kilku minutach znów pracował jeden.... przy rozruchu..bez świec.. widziałem jak "sika benzyną" z tego co go zalewa...a z tego pracującego było ok....
Czy przyczyną może być nie trzymający zawór iglicowy?
Gąźniki wymontowałem... z drobnym trudem... bo nie wiedziałem czy trzeba demontować krućce ssące... ale bez demontażu wymontowanie było niemożliwe...
Zamówiłem zestaw naprawczy..... ale czy to dobra diagnoza?
Ostatnio zmieniony 25 maja 2013, 21:13 przez Winters, łącznie zmieniany 1 raz.
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Może ktoś pomoże....!!!
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
dobra diagnoza
skoro poziom paliwa po nad normę
sprawdz czy pływak nie zahacza o pokrywkę
skoro poziom paliwa po nad normę
sprawdz czy pływak nie zahacza o pokrywkę
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Waldi, pływak nie zahacza o pokrywę.
Cały czas jeździłem bez problemów ( czasami się zalał jak odpalałem na ssaniu ale bez ssania wszystko było ok) a tu wczoraj już kompletnie nie dało się odpalić maszyny na oba cylindry. Za każdym razem przedni się zalewał. Sprawdziłem jeszcze na nowej zapasowej świecy ale nic to nie pomogło. Jak miałem zdemontowane świece..to z tego zalewającego tryskała benzyna jakby ktoś strzykawką od wewnątrz robił prysznic.
Chcę wymienić tylko ten zaworek iglicowy ( już zamówiłem) i poskładać wszystko jak było.Skoro motocykl wcześniej jeździł bez problemów to może lepiej nic nie ruszać?
Zastanawia mnie tylko poziom paliwa w komorze pływaka (tym co zalewa) - sprawdziłem przed rozebraniem że poziom był jakieś 5 mm ponad pokrywę... czyli to ten nietrzymający zaworek zwiększył poziom paliwa? Masz jakieś foto albo schemat którą śrubą reguluje się poziom paliwa w komorze pływaka? (to już po złożeniu wszystkiego na zalanym benzyną gaźniku?)
Cały czas jeździłem bez problemów ( czasami się zalał jak odpalałem na ssaniu ale bez ssania wszystko było ok) a tu wczoraj już kompletnie nie dało się odpalić maszyny na oba cylindry. Za każdym razem przedni się zalewał. Sprawdziłem jeszcze na nowej zapasowej świecy ale nic to nie pomogło. Jak miałem zdemontowane świece..to z tego zalewającego tryskała benzyna jakby ktoś strzykawką od wewnątrz robił prysznic.
Chcę wymienić tylko ten zaworek iglicowy ( już zamówiłem) i poskładać wszystko jak było.Skoro motocykl wcześniej jeździł bez problemów to może lepiej nic nie ruszać?
Zastanawia mnie tylko poziom paliwa w komorze pływaka (tym co zalewa) - sprawdziłem przed rozebraniem że poziom był jakieś 5 mm ponad pokrywę... czyli to ten nietrzymający zaworek zwiększył poziom paliwa? Masz jakieś foto albo schemat którą śrubą reguluje się poziom paliwa w komorze pływaka? (to już po złożeniu wszystkiego na zalanym benzyną gaźniku?)
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750
- Lokalizacja: śląsk
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Niestety, nie ma żadnej śruby do regulacji poziomu paliwa w komorze pływakowej , ten poziom reguluje się poprzez delikatne odgięcie lub dogięcie blaszki (języczka ) który naciska na zaworek iglicowy
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
sprawdź pływak, mógł się przedziurawić. Jak masz poziom 5mm po nad pokrywkę to na 100% paliwo wlewa się przez dyszę iglicową do gardzieli. Więcej paliwa już nie może być, czyli zaworek w ogóle się nie zamyka.
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Masz pomysł jak sprawdzić pływak?... uszkodzeń nie widać.....Może jakiś test na wodzie?-waldi- pisze:sprawdź pływak, mógł się przedziurawić. Jak masz poziom 5mm po nad pokrywkę to na 100% paliwo wlewa się przez dyszę iglicową do gardzieli. Więcej paliwa już nie może być, czyli zaworek w ogóle się nie zamyka.
- toooomelo
- Posty: 5395
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Jak ja miałem dziurawy pływak w gaźniku fiacika 126p, to jak nim potrząsnąłem, to po prostu chlupało w nim paliwo.
Minimalnie, bo wiele go w nim nie było. Ale dało się wyczuć, że nie jest pusty.
Minimalnie, bo wiele go w nim nie było. Ale dało się wyczuć, że nie jest pusty.
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Oj tez miałem malucha 6 lat...pływaczek też mi raz się zalał...ale to było wyczuwalne.... a tutaj mamy takie czarne klocki....toooomelo pisze:Jak ja miałem dziurawy pływak w gaźniku fiacika 126p, to jak nim potrząsnąłem, to po prostu chlupało w nim paliwo.
Minimalnie, bo wiele go w nim nie było. Ale dało się wyczuć, że nie jest pusty.
- Friilin
- Posty: 308
- Rejestracja: 24 listopada 2011, 20:15
- Motocykl: 2x XV920J Virago 82r
- Lokalizacja: Pionki k. Radomia
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Jak włożysz do wody i będzie dziurawy to chyba zacznie bąblować.
- toooomelo
- Posty: 5395
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Jak będzie dziurka mikroskopijnej wielkości, to bąblowania raczej nie zobaczysz.Friilin pisze:Jak włożysz do wody i będzie dziurawy to chyba zacznie bąblować.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Aby sprawdzić szczelność pływaka wkłada się go do gorącej wody, w przypadku plastikowych nie przesadzać z temperaturą. Bąbelki na pewno polecą, nie trzymać za długo bo naciągnie wody
A nagar z silnika zmyjesz płynem do czyszczenia silników na przykład f-my K2.
A nagar z silnika zmyjesz płynem do czyszczenia silników na przykład f-my K2.
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Panowie... a jak z montażem gaźników. Miałem straszne problemy z odkręceniem tych śrub wewnętrznych (bliższych środka motocykla) króćców ssących. Pytanie... najpierw przykręcacie króćce do cylindrów a potem wkładacie gaźniki czy najpierw montujecie króćce do gaźników, a potem wkładacie całość??
Proszę o Wasze sugestie...
Proszę o Wasze sugestie...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Wewnętrzne śruby tylko luzujesz i wsuwasz króćce. Ja wkładam gaźniki razem z króćcami (a przynajmniej przedniego cyl.), potrzebne Ci będą różne klucze 10mm bo dojście do wewnętrznej śruby tylnego cylindra jest cholernie utrudnione.
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
OK.
Właśnie miałem problem nawet lekko odkręcić tą śrubę z tylnego cylindra.
Dzięki Waldi za pomoc.
Właśnie miałem problem nawet lekko odkręcić tą śrubę z tylnego cylindra.
Dzięki Waldi za pomoc.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Jak obecnie założyłem imbusowe, jakoś lepiej się je odkręca. Mozesz sobie zrobić klucz 10 krótki też bardzo pomaga
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
A masz jeszcze pomysł jak odkręcić śrubę spustową z komory pływakowej... ktoś tak zmasakrował, że już nie ma jak jej odkręcić - sprawa co prawda dotyczy tej komory która nie zalewa... ale wiesz...jak to mam na stole to może warto coś pokombinować.....na razie zalałem lekko WD...
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, 13:53 przez Winters, łącznie zmieniany 1 raz.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
przyłóż w śrubę młotkiem i próbuj odkręcać rozwiercanie to ostateczność, bo mozesz uszkodzić pokrywkę
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Niestety śruby nie udało się odkręcić....
Sprawdziłem pływaki w ciepłej wodzie... są szczelne.
Wychodzi na to, że jednak zawór iglicowy nie trzymał.... dzisiaj powinien przyjść....
Nagary wyczyściłem tym płynem do silników K2.
Wszystko wyczyszczone...... teraz tylko montaż....
Sprawdziłem pływaki w ciepłej wodzie... są szczelne.
Wychodzi na to, że jednak zawór iglicowy nie trzymał.... dzisiaj powinien przyjść....
Nagary wyczyściłem tym płynem do silników K2.
Wszystko wyczyszczone...... teraz tylko montaż....
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
NO I POLEGŁEM!!!
- zaworek iglicowy razem z gniazdem nowy
- poziom paliwa na pracującym silniku tak gdzieś w 3/4 wysokości komory pływakowej
- poziom paliwa przy wyłączonym silniku rośnie tylko do górnej pokrywki komory
- pływaki sa ok.... test na gorącej wodzie....
I DALEJ ZALEWA PRZEDNI CYLINDER !!!!
- świece nowe...i zamieniane prawa z lewą... zawsze nie pali tylko przedni
PO spuszczeniu paliwa z komory pływaka gdzie zalewa.....osuszeniu świecy.... zapala na jakiś czas na oba cylindry...... pochodzi.....pochodzi i po dodaniu gazu...znów wraca praca tylko na jeden cylinder....
JUŻ NIE DAJĘ RADY !!!!
- zaworek iglicowy razem z gniazdem nowy
- poziom paliwa na pracującym silniku tak gdzieś w 3/4 wysokości komory pływakowej
- poziom paliwa przy wyłączonym silniku rośnie tylko do górnej pokrywki komory
- pływaki sa ok.... test na gorącej wodzie....
I DALEJ ZALEWA PRZEDNI CYLINDER !!!!
- świece nowe...i zamieniane prawa z lewą... zawsze nie pali tylko przedni
PO spuszczeniu paliwa z komory pływaka gdzie zalewa.....osuszeniu świecy.... zapala na jakiś czas na oba cylindry...... pochodzi.....pochodzi i po dodaniu gazu...znów wraca praca tylko na jeden cylinder....
JUŻ NIE DAJĘ RADY !!!!
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Acha, czyli dojrzales,Winters pisze:NO I POLEGŁEM!!!
JUŻ NIE DAJĘ RADY !!!!
to teraz tu poczytaj
Choc moze to byc bledny trop bo Ci benzyna podobno sika nadmiernie a iskra nie zanika ?
viewtopic.php?f=21&t=22042&start=0
Na poczatek pod przednia fajke podlacz swiece poloz na glowicy i patrz czy Ci iskrzy na wysokich obrotach, albo skonstruuj zaawansowany przyrzad z kawalka drutu i zarowki neonowki
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- toooomelo
- Posty: 5395
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Przypomnę tylko, że poziom paliwa w komorze pływakowej jest dokładnie określony w instrukcji, a nie "gdzieś na 3/4 wysokości"Winters pisze:NO I POLEGŁEM!!!
- poziom paliwa na pracującym silniku tak gdzieś w 3/4 wysokości komory pływakowej
Poziom paliwa wynosi 13,5 - 14,5 mm pod kreską znajdującą się na pokrywie gaźnika
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Iskra taka, że zabija...... sprawdziłem przy zdemontowanej świecy i przyłożonej podczas rozruchu do masy....Cpt. Nemo pisze:Acha, czyli dojrzales,Winters pisze:NO I POLEGŁEM!!!
JUŻ NIE DAJĘ RADY !!!!
to teraz tu poczytaj
Choc moze to byc bledny trop bo Ci benzyna podobno sika nadmiernie a iskra nie zanika ?
viewtopic.php?f=21&t=22042&start=0
Na poczatek pod przednia fajke podlacz swiece poloz na glowicy i patrz czy Ci iskrzy na wysokich obrotach, albo skonstruuj zaawansowany przyrzad z kawalka drutu i zarowki neonowki
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa
Zostaw w tylnym garnku swiece a tylko przednia obserwuj i na obroty klienta...Winters pisze: Iskra taka, że zabija...... sprawdziłem przy zdemontowanej świecy i przyłożonej podczas rozruchu do masy....
U mnie tez zazwyczaj przy rozruchu i wolnych obrotach byla
Ostatnio zmieniony 28 maja 2013, 21:10 przez Cpt. Nemo, łącznie zmieniany 1 raz.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo