Opony TL + detka
Opony TL + detka
Chcialbym zapytac o opinie formumowiczow, ktorzy maja zalozone opony bezdetkowe na felgi z detkami. Jak sie jezdzi z czyms takim? Czy standardowe rozmiary opon (3.00R19 i 140/90R15) zmieszcza jeszcze detke, czy trzeba szukac innych rozmiarowek?
I czy jest jakas roznica, oprocz oczywiscie wiadomej (cena i przeznaczenie), pomiedzy oponami TT i TL? Sklad gumy? Wyglad? Inny punkt styku z felga? Inne?
Chcialbym wsadzic na swoja 535 Maxxisy M6011 w rozmiarze 90/90R19 i 150/80R15 i zastanawia mnie, czy nie bedzie z tym problemow.
I czy jest jakas roznica, oprocz oczywiscie wiadomej (cena i przeznaczenie), pomiedzy oponami TT i TL? Sklad gumy? Wyglad? Inny punkt styku z felga? Inne?
Chcialbym wsadzic na swoja 535 Maxxisy M6011 w rozmiarze 90/90R19 i 150/80R15 i zastanawia mnie, czy nie bedzie z tym problemow.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Różnica jest znacząca - opona TL siedzi mocniej i dokładniej na feldze. Ponieważ w oponie przeważnie poza powietrzem nic nie ma to zmieści się tam jeszcze także dętka. Z tym, że wewnętrzna powierzchnia opony TL nie będzie gładka a co za tym idzie w szczególnych warunkach może sprzyjać to przecieraniu się dętki. Cena TL jest wyższa niż TT więc po co jeszcze przepłacać? Aha, włożenie dętki może utrudnić wyważenie koła.
Co do rozmiarów - jeśli nie wiesz co założyć załóż te, które zaleca producent motocykla a wszystkie zmiany głęboko przeanalizować - nie tylko pod względem estetyczno-ekonomicznym ale głównie dynamiki pojazdu
Co do rozmiarów - jeśli nie wiesz co założyć załóż te, które zaleca producent motocykla a wszystkie zmiany głęboko przeanalizować - nie tylko pod względem estetyczno-ekonomicznym ale głównie dynamiki pojazdu
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Butan
- Posty: 419
- Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 15:14
- Motocykl: xv 500 se special
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Też nie bardzo rozumiem po co Ci ta zamiana z TT na TL .Opony dętkowe są nieco tańsze ze względu na mniejsze koszty produkcji natomiast jakością nie ustępują bezdętkowym . Myślę że cena Maxxisa TL będzie podobna jak cena oponki TT nieco lepszej firmy . Warto też wspomnie , że jeśli złapiesz gumę to w TT to przy odrobinie wprawy , zapasowej dętce i podstawowym sprzęcie możesz sam zrobi kapcie na trasie natomiast oponki TL sam nie ściągniesz z felgi .
Ja zmieniam opony na TL lecz mam felgi alumy (przystosowane )więc stosując bezdętkowe będę mógł w przypadku złapania gumy na trasie zastosowac "kołki".
Może się wydawac że demonizuję trochę to łapanie gumy ale miałem taką przygodę w trasie jadąc sam i wiem ile problemów to zrodziło
Ja zmieniam opony na TL lecz mam felgi alumy (przystosowane )więc stosując bezdętkowe będę mógł w przypadku złapania gumy na trasie zastosowac "kołki".
Może się wydawac że demonizuję trochę to łapanie gumy ale miałem taką przygodę w trasie jadąc sam i wiem ile problemów to zrodziło
Re: Opony TL + detka
W pierwszej kolejnosci patrze za TT, sęk w tym, ze nie ma bezdetkowych opon tych, ktore chce :/
Co do kapcia i naprawy, to zgadzam sie. Z drugiej strony, opona TL nie jest w podcisnieniu, wiec mniemam, ze jesli tam rade sciagnac opone detkowa, to i sciagne bezdetkowa.
Zastanawiam sie mocno, bo wybor jest taki, ze albo TT i drozsze albo TL i tansze (przy porownywalnej jakosci).
Co do kapcia i naprawy, to zgadzam sie. Z drugiej strony, opona TL nie jest w podcisnieniu, wiec mniemam, ze jesli tam rade sciagnac opone detkowa, to i sciagne bezdetkowa.
Zastanawiam sie mocno, bo wybor jest taki, ze albo TT i drozsze albo TL i tansze (przy porownywalnej jakosci).
- Butan
- Posty: 419
- Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 15:14
- Motocykl: xv 500 se special
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Napisz w jakim przedziale cenowym ma by ta oponka . Ostatnio (długo)szukałem gumy dla siebie więc widziałem wiele ciekawych propozycji . Może uda mi się coś podrzucic .
Co do ściągania oponki TL to wierz mi że na trasie nie nie dasz rady - przechodziłem przez to .
Rant opony jest tak mocno wciśnięty że nie mogłem (bez uszkadzania felgi )go ściągnąc .
Co do ściągania oponki TL to wierz mi że na trasie nie nie dasz rady - przechodziłem przez to .
Rant opony jest tak mocno wciśnięty że nie mogłem (bez uszkadzania felgi )go ściągnąc .
- e_gregor
- Posty: 2015
- Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
- Motocykl: ZR7
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Ja mam z tyłu założonego nowego Maxxisa Promaxxa TL i w to dętka bo mam felgi szprychowe starego typu. Faktycznie z wyważeniem było troszkę problemów - poszło sporo ciężarków. Ale jeżdżę i wszystko jest ok.
W mojej byłej XV250 też była opona bezdętkowa z detką (również felgi szprychowe). Tak już kupiłem. A wiem, że była dętka bo ja raz wymieniałem
Jest tylko trochę zabawy z poskładaniem tego bo ciężko założyć oponę TL na felgę.
W mojej byłej XV250 też była opona bezdętkowa z detką (również felgi szprychowe). Tak już kupiłem. A wiem, że była dętka bo ja raz wymieniałem
Jest tylko trochę zabawy z poskładaniem tego bo ciężko założyć oponę TL na felgę.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
Re: Opony TL + detka
O, i wypas! Jakiego rozmiaru masz opony i detki teraz?3_473467 pisze:Ja mam z tyłu założonego nowego Maxxisa Promaxxa TL i w to dętka bo mam felgi szprychowe starego typu. Faktycznie z wyważeniem było troszkę problemów - poszło sporo ciężarków. Ale jeżdżę i wszystko jest ok
Szukam Maxxisa M6011 z bialymi profilami, w odpowiednim rozmiarze - mysle, ze komplet mozna znalezc juz za 500-600 zl.Butan pisze:Napisz w jakim przedziale cenowym ma by ta oponka . Ostatnio (długo)szukałem gumy dla siebie więc widziałem wiele ciekawych propozycji . Może uda mi się coś podrzucic.
- e_gregor
- Posty: 2015
- Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
- Motocykl: ZR7
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Mam rozmiar jak w instrukcji. Moja oponka to Maxxis M6103 Promaxx 140/90-15 70 H Tył TLDawidek pisze: O, i wypas! Jakiego rozmiaru masz opony i detki teraz?
A dętkę nie wiem jaką mam Konieczność jej wymiany pojawiła się dopiero przy montażu nowej gumy. Wiem że Continental. Ale dętki chyba maja jakiś zakres rozmiarów i są w miarę uniwersalne
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 listopada 2011, 18:29
- Motocykl: Yamaha XV1600
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Witam
Koledzy mam pytanie z tyłu miałem założoną oponę TT Dunlopa.. kupiłem taką samą i oczywiście dokupiłem dętkę.. co się okazalo w warsztacie..? jak sciągneliśmy z tyłu oponę nie miała w środku dętki a z jej oznaczenia wynika, że powinna być dętka.. (w warsztacie powiedzieli, że skoro mam takie felgi to nie ma potrzeby zakładania dętki i założyli oponę bez dętki) dodam, że Virażka jeździła tak 15 lat.. jak to możliwe.. skoro w sklepie nastraszyli mnie, że muszę założyć dętkę bo opony TT mają inną konstrukcję niż TL i w przypadku braku dętki opona może nawet wystrzelić..? co robić..? założyć dętkę czy zwrócić ją do sklepu..?
Koledzy mam pytanie z tyłu miałem założoną oponę TT Dunlopa.. kupiłem taką samą i oczywiście dokupiłem dętkę.. co się okazalo w warsztacie..? jak sciągneliśmy z tyłu oponę nie miała w środku dętki a z jej oznaczenia wynika, że powinna być dętka.. (w warsztacie powiedzieli, że skoro mam takie felgi to nie ma potrzeby zakładania dętki i założyli oponę bez dętki) dodam, że Virażka jeździła tak 15 lat.. jak to możliwe.. skoro w sklepie nastraszyli mnie, że muszę założyć dętkę bo opony TT mają inną konstrukcję niż TL i w przypadku braku dętki opona może nawet wystrzelić..? co robić..? założyć dętkę czy zwrócić ją do sklepu..?
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Ja bym zwrócił i zamienił na bezdętkową czyli TL.
Re: Opony TL + detka
Zakupilem w koncu Maxxisy M6011 w wersji 100/90 i 140/90, bezdetkowe, wszystko ladnie, pielnie, ale... okazuje sie, ze opona przednia jest za wysoka - ociera o blotnik co jest bardzo mocno slyszalne przy wiekszych predkościach i bardzo niefajnie uwidacznia sie przy hamowaniu.
Mam teraz dwie opcje: albo kupno nowej, mniejszej opony, co jest problematyczne, bo w calej Europie nie ma wersji 6011 90/90 z bialymi boczkami, albo probę podniesienia blotnika o pare milimetrow.
Czy ktos z forumowiczow bawil sie w tę drugą opcje? Z tego co widze, to blotnik nie ma mozliwosci regulacji, jedyna opcja jest powiekszenie dziurek na sruby. Ma ktos doswiadczenie w tym temacie?
Mam teraz dwie opcje: albo kupno nowej, mniejszej opony, co jest problematyczne, bo w calej Europie nie ma wersji 6011 90/90 z bialymi boczkami, albo probę podniesienia blotnika o pare milimetrow.
Czy ktos z forumowiczow bawil sie w tę drugą opcje? Z tego co widze, to blotnik nie ma mozliwosci regulacji, jedyna opcja jest powiekszenie dziurek na sruby. Ma ktos doswiadczenie w tym temacie?
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Aby nie rozwiercac oryginalnych otworow możesz dorobić blaszki które podniosą blotnik. Chyba najprostszą metoda.
Re: Opony TL + detka
Robiles moze cos takiego? Z kazdej strony sa dwie sruby mocujace blotnik do laga. Gdzie takie blaszki mialyby wejsc?
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Robisz cos na zasadzie przedluzki: blaszkamw kształcie prostokąta/kwadratu, nawiercasz 4 otwory, dwie śruby trzymają blaszke do lagi, dwie blaszke do blotnika. Na dwie strony po jednej blaszce-przedluzce.
- luc
- Posty: 61
- Rejestracja: 03 czerwca 2012, 17:19
- Motocykl: SHADOW VT750
- Lokalizacja: BYTOM
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Też mam zamiar kupić oponę na tył do virago 535 , moja stara to BRIDGESTONE 140/90-15m/c 70s rok prod. 1997 , tylko nic nie pisze czy to bezdętkowa czy dętkowa opona . Zastanawiam się nad czymś takim , co powiecie ??
http://www.24opony.pl/opony,0,66792/max ... -tyl-.html
http://www.24opony.pl/opony,0,66792/max ... -tyl-.html
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Jaka by nie była wymienić musisz bo 16 letnia opona do jazdy się nie nadaje. A Ty potrzebujesz dętkową bo w 535 bezdętkowych nie ma większego sensu zakładać. Maxxis nie należy do czołówki producentów ale skoro nie stać Cię na droższą oponę to i ona będzie lepsza niż ta co masz.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Ja mam założone bezdętkowe w 535 (co prawda musiałem dętkę włożyć), ale nie widzę w tym żadnego problemu.
"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."
Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
- luc
- Posty: 61
- Rejestracja: 03 czerwca 2012, 17:19
- Motocykl: SHADOW VT750
- Lokalizacja: BYTOM
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Zgadzam się z tobą każda nowa opona będzie lepsza od tej którą mam . Co do ceny to nie jest powiedziane że mnie nie stać na droższą , tylko pytam jaka jest różnica między oponą za 250 zł a 650 zł , na co zwrócić ewentualnie uwagę ??leszekk pisze:Jaka by nie była wymienić musisz bo 16 letnia opona do jazdy się nie nadaje. A Ty potrzebujesz dętkową bo w 535 bezdętkowych nie ma większego sensu zakładać. Maxxis nie należy do czołówki producentów ale skoro nie stać Cię na droższą oponę to i ona będzie lepsza niż ta co masz.
na przykład :
http://www.24opony.pl/opony,0,66792/max ... -tyl-.html
http://www.24opony.pl/opony,0,66784/max ... yl-ww.html
- e_gregor
- Posty: 2015
- Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
- Motocykl: ZR7
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Mam tego pierwszego maxxisa promaxxa. Fajna guma, miękka przez co nieco szybciej się zużywa ale tragedii niema. A ta druga to chyba typowo szpanerska opona z paskiem
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
http://www.24opony.pl/opony,0,66784/max ... yl-ww.html
To ja dziękuję za takie niskie ceny
Sezon:letnie
Rozmiar:140/90R15
Indeks nośności:70
Indeks prędkości:H
Klasa:ekonomiczna
627.00 zł (z VAT)
Klasa ekonomiczna nazywana również budżetową charakteryzuje się niską ceną.
To ja dziękuję za takie niskie ceny
- gregm
- Posty: 204
- Rejestracja: 07 września 2012, 17:05
- Motocykl: wszystkie bordo
- Lokalizacja: Whitestok
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Cena rzeczywiście jakaś za wysoka. Ja kupiłem kompletem maxxisy za nieco ponad 500 zł za dwie.
Kupiłem nie koniecznie od tego sprzedawcy, ale cena podobna
http://allegro.pl/maxxis-promaxx-100-90 ... 06593.html
W sumie przelatałem na nich dopiero ponad 500 km, ale jestem zadowolony z zakupu. Jest ogromna różnica w prowadzeniu (oczywiście na plus) pomiędzy nowymi maxxisami a 11 letnimi dunlopami.
Kupiłem nie koniecznie od tego sprzedawcy, ale cena podobna
http://allegro.pl/maxxis-promaxx-100-90 ... 06593.html
W sumie przelatałem na nich dopiero ponad 500 km, ale jestem zadowolony z zakupu. Jest ogromna różnica w prowadzeniu (oczywiście na plus) pomiędzy nowymi maxxisami a 11 letnimi dunlopami.
- marek81
- Posty: 97
- Rejestracja: 18 maja 2011, 18:16
- Motocykl: Yamaha XV535 '89
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Do swojej xv535 założyłem komplet nowych bridgestone 140/90-15 G508 i 3,00-19 L303.
Jak dla mnie dobrze się sprawdzają na suchym i mokrym asfalcie, nie są drogie i mają ładny klasyczny wzór. Na koniec sezonu można kupić taniej, tylna kupiłem za 370zł a można i za 350zł świeży dot.
Wcześniej miałem z tyłu jakąś yokohamę tourmax, a z przodu 100/90-19 wchodząca na styk w błotnik (taka fantazja poprzedniego właściciela) obie były TL + dętka. Miałem dylemat co założyć i wybrałem zestaw w oparciu o instrukcję użytkownika .
Jak dla mnie dobrze się sprawdzają na suchym i mokrym asfalcie, nie są drogie i mają ładny klasyczny wzór. Na koniec sezonu można kupić taniej, tylna kupiłem za 370zł a można i za 350zł świeży dot.
Wcześniej miałem z tyłu jakąś yokohamę tourmax, a z przodu 100/90-19 wchodząca na styk w błotnik (taka fantazja poprzedniego właściciela) obie były TL + dętka. Miałem dylemat co założyć i wybrałem zestaw w oparciu o instrukcję użytkownika .
Jak sobie naprawisz, tak sobie pojeździsz.
- strazak-84
- Posty: 118
- Rejestracja: 10 maja 2012, 21:10
- Motocykl: BMW RT 1100
- Lokalizacja: Radziwiłłów Mazowiecki
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Przeglądając opony natknąłem się na taki napis TUBELESS ON TUBETYPE i teraz moje pytanie TUBELESS to oznacza że opona bezdętkowa czyli TL a ON TUBETYPE to może z możliwością założenia dętki?
- al99
- Posty: 2340
- Rejestracja: 07 maja 2008, 07:19
- Motocykl: łoweł ,włotki,lacie
- Lokalizacja: Tychy-Bieruń Nowy
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
jeśli na feldze są szprychy to najlepszym wyjściem jest dentka, poprostu praktyka i wygoda w razie W, a przy alumach to ino bezdentkowiec i zapas pianki w sakwie co by w lesie nie ostać na nocleg z niedzwiedziami
Lepiej być znanym Pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
czas nie patyk ,na moczarach nie stoi
Moimi obietnicami piekło jest całe wybrukowane.więc na Wasze już miejsca nie starczy.........
czas nie patyk ,na moczarach nie stoi
Moimi obietnicami piekło jest całe wybrukowane.więc na Wasze już miejsca nie starczy.........
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Opony TL + detka
Ja bym się bardziej opierał na zaleceniach producenta a nie filozofii.al99 pisze:najlepszym wyjściem jest dentka
Przykładem błędnej oceny według Twoich kryteriów będzie choćby Virago 750/1100 - na szprychach a bez dętki
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.