Regulacja gaźnika w 125

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Regulacja gaźnika w 125

Post autor: Burbon »

Witajcie! Nie znalazłem nic takiego, ale mam wrażenie, że wolne obroty są trochę za małe. W jaki poprawny sposób to zrobić? To znaczy chodzi mi o to, czy jest jakiś złoty środek typu wkręć śrubę na maxa i odkręć na określoną ilość?
Awatar użytkownika
Mocho
Posty: 639
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
Motocykl: virago xv250 '93
Lokalizacja: pod Kielcami ;)
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: Mocho »

przy gaźniku masz śrubkę do regulacji obrotów, o złotym środku nie słyszałem, ustaw tak żeby nie wydawało Ci się ani za dużo ani za mało :D tak w sam raz
moje wypowiedzi wyrażają moje poglądy na różne sprawy, masz prawo się z nimi nie zgadzać a ja mam prawo mieć to w d...
Obrazek
Awatar użytkownika
Friilin
Posty: 308
Rejestracja: 24 listopada 2011, 20:15
Motocykl: 2x XV920J Virago 82r
Lokalizacja: Pionki k. Radomia
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: Friilin »

Virki powinny mieć wolne obroty 950 - 1050. Wyższe chyba nie przeszkadzają, a niższymi powoli, ale metodycznie będziesz ją zabijał.
Awatar użytkownika
Mocho
Posty: 639
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
Motocykl: virago xv250 '93
Lokalizacja: pod Kielcami ;)
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: Mocho »

do 125/250 japończycy nie pomyśleli żeby montować obrotomierz ;)
moje wypowiedzi wyrażają moje poglądy na różne sprawy, masz prawo się z nimi nie zgadzać a ja mam prawo mieć to w d...
Obrazek
Awatar użytkownika
Friilin
Posty: 308
Rejestracja: 24 listopada 2011, 20:15
Motocykl: 2x XV920J Virago 82r
Lokalizacja: Pionki k. Radomia
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: Friilin »

Coś mi świta, że były takie wynalazki podające obroty "ze słuchu" i nawet nie za bajońskie sumy. Patrzyłem na alledrogo, ale za nic nie mogę się teraz tego doszukać. Byłby kolejny sprzęt do garażu i robót przy gaźnikach.
Awatar użytkownika
al99
Posty: 2340
Rejestracja: 07 maja 2008, 07:19
Motocykl: łoweł ,włotki,lacie
Lokalizacja: Tychy-Bieruń Nowy
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: al99 »

nie ma złotego środka, jak już grzebałeś w gażniku to ino słuch jest potrzebny, nie może być dzwięku przypominającego zdychającego kota, motur ma łazić stabilnie i miarowo, równe obroty. to tak jak byś ważył zupkę nie za mocny ogień i nie za mały , ma po prostu bulgotać co uczy cieszło.
Każda jednostka ma inny stopień zużycia i nie ma złotego środka, prawidłowe ustawienia mięszanki odbiją się w spalaniu, osiągać itd itp, a wolne, obroty na jałowym mają być wzorowo ustawione bo motung będzie poprostu się męczył , i go zaje......biesz żywcem, a to jest nie wskazane buhehe
Lepiej być znanym Pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
czas nie patyk ,na moczarach nie stoi
Moimi obietnicami piekło jest całe wybrukowane.więc na Wasze już miejsca nie starczy.........
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: Burbon »

Dzięki za odpowiedzi! W najbliższym czasie podkręcę śrubkę i zdam relacje, jak będzie chodzić. Ewentualnie rezultat nagram dyktafonem.
Awatar użytkownika
Wolf_88
Posty: 827
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
Motocykl: była 535, jest 1100
Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: Wolf_88 »

Zbyt wolne obroty też można poznać po podejrzanych drganiach przodu na postoju. Jednemu koledze to aż koło podskakiwało ;-)
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894

https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony ;-)
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: kapitanwasyl »

Burbon pisze: To znaczy chodzi mi o to, czy jest jakiś złoty środek typu wkręć śrubę na maxa i odkręć na określoną ilość?
Tak to się robi o ile się nie mylę podczas regulacji obroty - mieszanka ze śrubką mieszanki .
Awatar użytkownika
Mocho
Posty: 639
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
Motocykl: virago xv250 '93
Lokalizacja: pod Kielcami ;)
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: Mocho »

Wolf_88 pisze:Zbyt wolne obroty też można poznać po podejrzanych drganiach przodu na postoju. Jednemu koledze to aż koło podskakiwało ;-)
znajomego HD tak ma :D podobno tak musi być
moje wypowiedzi wyrażają moje poglądy na różne sprawy, masz prawo się z nimi nie zgadzać a ja mam prawo mieć to w d...
Obrazek
Awatar użytkownika
al99
Posty: 2340
Rejestracja: 07 maja 2008, 07:19
Motocykl: łoweł ,włotki,lacie
Lokalizacja: Tychy-Bieruń Nowy
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: al99 »

zapomniałeś dodać że pojemność nie 125 ino ponad 1000, nibt nic a jadnak i pewnie napęd to pas bo HD
Lepiej być znanym Pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
czas nie patyk ,na moczarach nie stoi
Moimi obietnicami piekło jest całe wybrukowane.więc na Wasze już miejsca nie starczy.........
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: Artur »

Friilin pisze:Virki powinny mieć wolne obroty 950 - 1050. Wyższe chyba nie przeszkadzają, a niższymi powoli, ale metodycznie będziesz ją zabijał.
niewiem z kad ty to wyssales a w szczególnosci to ze bedziesz ja zabijał :roll:
Awatar użytkownika
Friilin
Posty: 308
Rejestracja: 24 listopada 2011, 20:15
Motocykl: 2x XV920J Virago 82r
Lokalizacja: Pionki k. Radomia
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: Friilin »

Artur pisze:niewiem z kad ty to wyssales a w szczególnosci to ze bedziesz ja zabijał :roll:
Obroty wyssałem z serwisówki. Co do drugiej części to zbyt niskie oznaczają mniejszą niż potrzebna wydajność pompy oleju. Łożyskowanie wału też dostanie po tyłku.
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: Burbon »

Chłopaki, od razu napiszę tu też pytanie z olejem, bo nikt nie kwapi się na konkretną odpowiedź. Po zalaniu półsyntetycznego 20W50 Bel Ray V-Twin motocykl zrobił się jakiś mułowaty, ba! Nawet gorzej trzyma obroty. Czy to olej może być winą gorszej pracy silnika? Jeśli tak, zalewam Motul 3000. Chodzi niby w miarę równo, ale stopniowo opada, by po pewnym czasie znów się podnieść. Założyłem nowe świecie Denso, zamienniki według podręcznika obsługi. Przerwa 0,6. Wcześniej miałem NGK C6HSA. Przerwa jest dobra, czy ją zmienić? Mam dopiero ze 2 kilometry na tych świecach.

http://www.speedyshare.com/xhquq/Glos015.mp3 Tutaj macie link z pracy silnika, dokładnie słychać problem opadania.
Awatar użytkownika
Mocho
Posty: 639
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
Motocykl: virago xv250 '93
Lokalizacja: pod Kielcami ;)
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: Mocho »

a jak wkręcisz stare świece to problem występuje czy praca silnika wraca do normy?
moje wypowiedzi wyrażają moje poglądy na różne sprawy, masz prawo się z nimi nie zgadzać a ja mam prawo mieć to w d...
Obrazek
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: Burbon »

Świece nie mają różnicy, po oleju takie jajca zaczęły się dziać.
Awatar użytkownika
al99
Posty: 2340
Rejestracja: 07 maja 2008, 07:19
Motocykl: łoweł ,włotki,lacie
Lokalizacja: Tychy-Bieruń Nowy
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: al99 »

oznaczenie oleju masz prawidłowe, 20w50, wlej ewentualnie castrola 10w40 lub valvoline tyż 10w40, sprawdz czy kturaś z linek od gazu nie sztrabła się na mocowaniach przy gazniku, czasami ze starości się rozszczepi i haczy o pancerz linki, i tyż dzieją się cuda, podejrzewam iż usterka będzie prozaiczna ino trzeba wsio prze lukać i nasmarować.
Olej to olej, jeśli tarcze już są nasiąknięte innym możliwe że mineralnym to by je kleiło ewentualnie, a ten co wlałeś jest demi...czyli żadszy i nie powinno się tak dziać jak opisujesz, a nie masz kogoś pod ręką co ma pojęcie o układzie V, może szybciej i prościej, a po przyjacielsku może Ci pomóc robiąc oględziny na miejscu
Lepiej być znanym Pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
czas nie patyk ,na moczarach nie stoi
Moimi obietnicami piekło jest całe wybrukowane.więc na Wasze już miejsca nie starczy.........
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: kapitanwasyl »

Ja miałem wcześniej wlany półsyntetyk , dolałem (bo były braki) minerała motula i ciszej sprzęgło pracuje .
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: Burbon »

Nie mam w okolicy nikogo, kto miałby pojęcie o V. U mnie sprzęgło nie wydaje odgłosów w czasie pracy, więc problemów z tym nie ma.
yulek
Posty: 2
Rejestracja: 13 października 2013, 17:56
Motocykl: na poczatek vira 125
Lokalizacja: Okolice Tarnowa i Paryza
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: yulek »

Witam
Nie bende zasmiecal nowym watkiem tej skarbnicy wiedzy wiec postanowilem sie tutaj przykleic z moja prosba.
Nie bardzo wiem jak zaczac, ale postaram sie to w miare szybgo wytlumaczyc i mam nadzieje ze ktos mnie zrozumie.
z gory przepraszam za byki i dzieki za pomoc.
2 miechy temu zarazilem sie virazka 125 ,problem polegal w spalonej instalascji elec.na dzien dzisiejszy instalacja jest juz wymieniona ,problem pojawil sie przy wymianie alternatora (mialem przypalona wtyczke ,wiec postanowilem wymienic caly aternator .Odkrecajac dekiel nie sadzilem ze jest po tej stronie silnika olej, wiec polecial.dzis zakladajac dekiel zauwazylem ze sa 2 gniazda na cos co przypomina tuleje podejrzewam ze sluzy to do stabilizacji dekla na silniku .i tu mam pytanie u mnie jest tylko 1 tuleja mimo ze mam 2 gniazda (1 od strony kola a 2 od spodu).Nie wiem czy jednej tulejki nie posialem gdzies czy mam byc tylko ta 1.
jeszcze raz przepraszam za klopot
Pozdrawiam KG
Awatar użytkownika
mws_vx
Posty: 112
Rejestracja: 12 października 2013, 21:05
Motocykl: ZR-7S
Lokalizacja: Płońsk / mazowieckie
Wiek: 43
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: mws_vx »

Chyba lepiej było założyć nowy wątek. To temat o regulacji gaźnika.
Wg. złożenia silnika pomiędzy lewym deklem, a lewym karterem jest tak jak napisałeś jedna tuleja ustalająca.
Obrazek

Pozdrawiam


yulek pisze:Witam
Nie bende zasmiecal nowym watkiem tej skarbnicy wiedzy wiec postanowilem sie tutaj przykleic z moja prosba.
Nie bardzo wiem jak zaczac, ale postaram sie to w miare szybgo wytlumaczyc i mam nadzieje ze ktos mnie zrozumie.
z gory przepraszam za byki i dzieki za pomoc.
2 miechy temu zarazilem sie virazka 125 ,problem polegal w spalonej instalascji elec.na dzien dzisiejszy instalacja jest juz wymieniona ,problem pojawil sie przy wymianie alternatora (mialem przypalona wtyczke ,wiec postanowilem wymienic caly aternator .Odkrecajac dekiel nie sadzilem ze jest po tej stronie silnika olej, wiec polecial.dzis zakladajac dekiel zauwazylem ze sa 2 gniazda na cos co przypomina tuleje podejrzewam ze sluzy to do stabilizacji dekla na silniku .i tu mam pytanie u mnie jest tylko 1 tuleja mimo ze mam 2 gniazda (1 od strony kola a 2 od spodu).Nie wiem czy jednej tulejki nie posialem gdzies czy mam byc tylko ta 1.
jeszcze raz przepraszam za klopot
Pozdrawiam KG
Marek
--
było Virago XV 250 '91, jest ZR-7S '03
yulek
Posty: 2
Rejestracja: 13 października 2013, 17:56
Motocykl: na poczatek vira 125
Lokalizacja: Okolice Tarnowa i Paryza
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika w 125

Post autor: yulek »

WIELKIE dzieki Marku:)
ODPOWIEDZ