Problemy, problemy, problemy

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Problemy, problemy, problemy

Post autor: Burbon »

Witajcie! Moje wcześniejsze pytania nie dostały konkretnego odzewu, więc ponawiam jeszcze raz. Proszę o konkretną odpowiedź, bo coś się chyba dzieje.

1. Po wymianie oleju na Bel Ray 20W50 półsyntetyk silnik zrobił się mułowaty, na wolnych obrotach chodzi w miarę stabilnie, ale po dodaniu gazu trzyma je wyżej, by po chwili ponownie spaść.
2. Świece z NGK C6HSA zmieniłem na zamienniki podręcznikowe Denso. Kwestia przerwy, na jaką najlepiej ją ustawić? Obecnie jest o,65.
3. Czy mógłby ktoś podać link do regulacji gaźnika i ewentualne instrukcje przy jego czyszczeniu? Może część problemów wynika z jego zanieczyszczenia w środku? Może ktoś też podać zdjęcia lub opisy do śrub?
4. Po przewierceniu górnego tłumika zaczęła się wydostawać z niego woda. Czym to jest spowodowane?
5. Czy w pobliżu Zamościa/Lublina jest mechanik/serwis, który potrafiłby wyregulować to wszystko lub ocenić, w czym leży problem?

Nie mam doświadczenia z 4taktami, więc nie chcę rad ktoś tam coś tam lub ile osób tyle poglądów o oleju, tylko konkretnie - Czy olej mógł spowodować gorszą pracę silnika i czy po przemianie na na przykład Motul 3000 problem może ustać?
Awatar użytkownika
TuKaN
Posty: 737
Rejestracja: 15 września 2009, 17:44
Motocykl: Honda NT 650V Deauvi
Lokalizacja: Będziemyśl
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: TuKaN »

wymiana oleju raczej nie powoduje takich problemów chyba ze wczesniej jedzies na mineralu a znieniles na sytetyk.
wiecej o olejach
viewtopic.php?f=2&t=580
podaj mi maila to podesle ci serwisówke do xv 250.
Obrazek
najdłuższa trasa na virci za 1 strzałem: 1260km
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: Burbon »

To jest olej półsyntetyczny. Mam model XV125 i czy gaźnik z 250 to jest samo? Może mi ktoś podesłać fotki z opisami śrubek regulacyjnych i jak poprawnie je ustawić?
Awatar użytkownika
TuKaN
Posty: 737
Rejestracja: 15 września 2009, 17:44
Motocykl: Honda NT 650V Deauvi
Lokalizacja: Będziemyśl
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: TuKaN »

gaźnik jest podobny
ale co ty chcesz ustawic?
Obrazek
najdłuższa trasa na virci za 1 strzałem: 1260km
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: Burbon »

No... Cokolwiek, byleby to zaczęło normalnie chodzić. Mieszanka, wolne obroty, cokolwiek tam się da. Chcę to ustawić do poprawnych wartości, a nie wiem jakie te są i jakimi śrubami kręcić, tzn. za co poszczególne odpowiadają.
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: leszekk »

Kolego, zacznijmy od tego, że naoglądałeś się za dużo reklam. Zmiana oleju na Castrol Motul czy Mobil1 nie sprawia, że pojazd z nienacka zaczyna jechać lepiej czy gorzej. Można przy wymianie oleju coś spieprzyć (np.założyć na odwrót filtr), ale przeważnie konsekwencje takiego działania objawiają się inaczej ;-)
Regulacja gaźnika w czterosuwie niemal nie różni się od tego, co masz w dwusuwach: na widoku masz śruby do regulacji "wolnych obrotów" oraz śrubę regulacji "składu mieszanki". Kręcenie samymi śrubami niewiele Ci da bo ustawienie składu mieszanki skutkuje tylko w ograniczonym zakresie obrotów. Sprawdzić trzeba ustawienie iglicy oraz poziom paliwa w gaźniku.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: Burbon »

Koledzy, mógłby ktoś w końcu podesłać zdjęcie gaźnika z opisami do śrubek? Jedna z nich w ogóle nie chce się odkręcić i nie mam pojęcia, czy jest ona do czegoś ważna.
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: pisior »

Burbon pisze:Koledzy, mógłby ktoś w końcu podesłać zdjęcie gaźnika z opisami do śrubek? Jedna z nich w ogóle nie chce się odkręcić i nie mam pojęcia, czy jest ona do czegoś ważna.
poszukaj tu http://www.boats.net/
Obrazek
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: kapitanwasyl »

A może po prostu masz paliwko do bani nalane :shock:
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: Burbon »

Kolego, do 125 tutaj NIC kompletnie nie ma. Czy nikt na tym forum nie regulował sam gaźnika, że nie może odpowiedzieć na podstawowe pytanie, która śrubka za co odpowiada?
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: pisior »

Burbon pisze:Kolego, do 125 tutaj NIC kompletnie nie ma. Czy nikt na tym forum nie regulował sam gaźnika, że nie może odpowiedzieć na podstawowe pytanie, która śrubka za co odpowiada?
jak niewiedzą ,to wolą nie bredzić szybko można coś spierdzielić :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Bynio
Posty: 1300
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
Motocykl: XVS 1300 2007r.
Lokalizacja: Kutno
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: Bynio »

Nie wiem jak wygląda gaźnik w 125 ale tak jak każdy inny gaźnik posiada śrubę wolnych obrotów i składu mieszanki. Sruba wolnych obrotów będzie powiązana z cięgnem gazu czyli tam gdzie linka gazu naciąga jakiś element. Sruba składu mieszanki może być pod jakimś kapselkiem z gumki lub nie ale na pewno tez będzie widoczna bez rozbierania gaźnika aby włożyć tam cienki wkrętak. Sposób regulacji jest gdzieś opisany w tutorialu i tyczy się praktycznie do wszystkich gaźników. Możesz popróbować regulować ale zapamiętuj ile obrotów robisz abyś mógł ewentualnie wrócić do wcześniejszych ustawień. Jeżeli chodzi o śrubę wolnych obrotów to od razu zobaczysz efekt regulacji bo obroty albo nagle zaczną wzrastać albo maleć. Wszelkie regulacje powinieneś robić na rozgrzanym silniku. Śruba składu miezanki to pracuje gdzieś w zakresie 1- 3 obortów i w tym zakresie możesz robić próby.
Obrazek
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: Burbon »

Dzięki, ale nikt nie wie, gdzie jest śruba od składu mieszanki. Do wolnych obrotów już wiem i już zrobiłem. Nie wiem, gdzie jest ta do składu mieszanki i za co odpowiada reszta. Tylko tyle informacji potrzebuję, a wątpię, by każdy z użytkowników XV 125 od razu jechał do serwisu na regulacje.
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: podbiel »

Bynio pisze: Sruba wolnych obrotów będzie powiązana z cięgnem gazu czyli tam gdzie linka gazu naciąga jakiś element
No nie koniecznie bo takie rozwiązanie można zastosować tam gdzie są dwa gaźniki natomiast w jednym śruba regulacji może unosic bezpośrednio przepustnicę do góry.
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: Burbon »

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sorki za jakość, ale na szybko zrobiłem. Czy śruba do mieszanki to w tych dwóch zdjęciach ta po środku jakby tej metalowej belki, czy ta złota? (słabo widać) Ta złota w ogóle się nie wykręca i tylko jej się łeb wyrobił, więc mam nadzieję, że nie służy do mieszanki.

Przepraszam za takie rozjechanie, ale po naciśnięciu "pokaż obrazek" jest normalnie.
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: kapitanwasyl »

W 250-ce śruba regulacji mieszanki jest nieco poniżej i lekko z boku śruby wolnych obrotów , o ile to taki sam gaźnik to zaraz poznasz ,jest na płaski śrubokręt osadzona płytko w korpusie gaźnika , coś jakby otoczona jego korpusem.... nie jest na zewnątrz, nie wystaje śrubka :)
W każdych komarkach , ogarkach , jawkach i innych takich wygląda podobnie.
Awatar użytkownika
Pandik
Posty: 2755
Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
Motocykl: Borsuk
Lokalizacja: Czerwionka
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: Pandik »

Kurde, weź to wymontuj, połóż na stół, i rozbierz w mak. Tym samym czegoś sie nauczysz.

Składanie jest proste: robisz tak samo tylko w odwrotnej kolejności. Przelecisz wszystko szmatką, szprejem do gaźników i będziesz miał bazę do dalszych poszukiwań niesprawności gaźnika.
Rób sobie fotki to nic nie pogubisz, filozofii wielkiej nie ma, jak nie masz kota to Ci śrubek nie pogubi.

Kręcisz śrubkami a może gaźnik zasyfiony? Sam tak miałem, szło paznokciami nalot skrobać, rozebrałem poczyściłem, zamontowałem i nie to moto.

Do roboty.
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: Burbon »

Śruba znaleziona, kręci się swobodnie. Teraz tylko ustalić, ile obrotów jest wymagane. Jest 2,3 obrotu, zna ktoś prawidłową wartość?
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: kapitanwasyl »

Który gaźnik masz ty ???

http://www.amendsracingengines.com/page ... /carbs.htm

Spróbuj

- wkręcasz obydwie śruby do końca
- wykręcasz śrubę od powietrza o 2 obroty
- odpalasz moto i czekasz aż będzie ciepłe, gazując bo pewnie będzie gasł

- gdy się zagrzeje wykręcasz/wkręcasz śrubę od powietrza co pół obrotu, szukając najwyższych obrotów (moto będzie wchodził na obroty lub spadał z nich)

- gdy już znajdziesz te najwyższe obroty to regulujesz niskie obroty aby moto nie gasł

- wkręcasz motor na najwyższe obroty, sprawdzasz czy nie przerywa, szybko reaguje na gaz itp. Jeśli tak to jedziesz na wycieczkę z kilometr, wracasz pod garaż i od razu wykręcasz świecę. Jeśli świeca jest mokra i okopcona to dostaje za dużo paliwa więc o pół obrotu wykręcasz śrubkę od powietrza, jeśli jest za jasna to dokręcasz o pół. Znowu jedziesz na wycieczkę i odkręcasz świecę, dążysz to koloru kawy z mlekiem, no i aby motor jak najlepiej wchodził na obroty.

A i usuń te foty powyżej bo aż strach ...
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: Burbon »

Noo... symbol to Mikuni BDS26/1. Wihajster przepustnicy jest na przodzie gaźnika, a nie na boku.
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: Cpt. Nemo »

Z tym ze "prawidlowa" wartosc dotyczy nowego motocykla i gaznika :)
Przy starych trzeba miec doswiadczenie, czasem wystarczy male a czasem musi byc spore, zeby to prawidlowo ustawic :)
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: Burbon »

Zbieramy na razie wszystkie możliwe informacje i je układamy. Pospisywaliśmy obroty poszczególnych śrub. Potem będziemy coś regulować, bo na razie też jest to dość ograniczone, bo jeszcze nie mam prawka :P
Awatar użytkownika
Bynio
Posty: 1300
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
Motocykl: XVS 1300 2007r.
Lokalizacja: Kutno
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: Bynio »

Narobiłeś szumu jak by ktoś ci w dupę pokrzywy napchał a tu się okazuje że nie masz prawka :) Masz czas na poznawanie podzespołów i to co na własnych błędach się nauczysz to nikt ci tego nie odbierze.
Obrazek
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: kapitanwasyl »

Ja na twoim miejscu , bo widzę że mizerne doświadczenie masz to zacząłbym od przeglądu linek i mechanizmów:

ssanie i cięgła gazu (ciągnące i pchające) bo coś mi się wydaje że tam jest pies pogrzebany .
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Problemy, problemy, problemy

Post autor: Burbon »

Prawka jeszcze nie mam, ale tata od czasu do czasu gdzieś wyjedzie. Doświadczenie z tego typu motocyklem to fakt mizerne, bo technologiczne jesteśmy zatrzymani na motocyklach z PRL. Cięgło ssania raczej nie, bo i czemu? Wszystko z nim działa poprawnie i zacząłbym od sprawdzenia linki gazu, bo faktycznie dziwnie czasem reaguje, ale żeby nagle akurat po zmianie oleju tak się zrobiło? Bo autentycznie po zmianie oleju zaczął się cały problem.
ODPOWIEDZ