Problemy, problemy, problemy
- Burbon
- Posty: 62
- Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
- Motocykl: WSK, Virago 125
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Wiek: 26
- Status: Offline
Problemy, problemy, problemy
Witajcie! Moje wcześniejsze pytania nie dostały konkretnego odzewu, więc ponawiam jeszcze raz. Proszę o konkretną odpowiedź, bo coś się chyba dzieje.
1. Po wymianie oleju na Bel Ray 20W50 półsyntetyk silnik zrobił się mułowaty, na wolnych obrotach chodzi w miarę stabilnie, ale po dodaniu gazu trzyma je wyżej, by po chwili ponownie spaść.
2. Świece z NGK C6HSA zmieniłem na zamienniki podręcznikowe Denso. Kwestia przerwy, na jaką najlepiej ją ustawić? Obecnie jest o,65.
3. Czy mógłby ktoś podać link do regulacji gaźnika i ewentualne instrukcje przy jego czyszczeniu? Może część problemów wynika z jego zanieczyszczenia w środku? Może ktoś też podać zdjęcia lub opisy do śrub?
4. Po przewierceniu górnego tłumika zaczęła się wydostawać z niego woda. Czym to jest spowodowane?
5. Czy w pobliżu Zamościa/Lublina jest mechanik/serwis, który potrafiłby wyregulować to wszystko lub ocenić, w czym leży problem?
Nie mam doświadczenia z 4taktami, więc nie chcę rad ktoś tam coś tam lub ile osób tyle poglądów o oleju, tylko konkretnie - Czy olej mógł spowodować gorszą pracę silnika i czy po przemianie na na przykład Motul 3000 problem może ustać?
1. Po wymianie oleju na Bel Ray 20W50 półsyntetyk silnik zrobił się mułowaty, na wolnych obrotach chodzi w miarę stabilnie, ale po dodaniu gazu trzyma je wyżej, by po chwili ponownie spaść.
2. Świece z NGK C6HSA zmieniłem na zamienniki podręcznikowe Denso. Kwestia przerwy, na jaką najlepiej ją ustawić? Obecnie jest o,65.
3. Czy mógłby ktoś podać link do regulacji gaźnika i ewentualne instrukcje przy jego czyszczeniu? Może część problemów wynika z jego zanieczyszczenia w środku? Może ktoś też podać zdjęcia lub opisy do śrub?
4. Po przewierceniu górnego tłumika zaczęła się wydostawać z niego woda. Czym to jest spowodowane?
5. Czy w pobliżu Zamościa/Lublina jest mechanik/serwis, który potrafiłby wyregulować to wszystko lub ocenić, w czym leży problem?
Nie mam doświadczenia z 4taktami, więc nie chcę rad ktoś tam coś tam lub ile osób tyle poglądów o oleju, tylko konkretnie - Czy olej mógł spowodować gorszą pracę silnika i czy po przemianie na na przykład Motul 3000 problem może ustać?
- TuKaN
- Posty: 737
- Rejestracja: 15 września 2009, 17:44
- Motocykl: Honda NT 650V Deauvi
- Lokalizacja: Będziemyśl
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
wymiana oleju raczej nie powoduje takich problemów chyba ze wczesniej jedzies na mineralu a znieniles na sytetyk.
wiecej o olejach
viewtopic.php?f=2&t=580
podaj mi maila to podesle ci serwisówke do xv 250.
wiecej o olejach
viewtopic.php?f=2&t=580
podaj mi maila to podesle ci serwisówke do xv 250.
najdłuższa trasa na virci za 1 strzałem: 1260km
- Burbon
- Posty: 62
- Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
- Motocykl: WSK, Virago 125
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
To jest olej półsyntetyczny. Mam model XV125 i czy gaźnik z 250 to jest samo? Może mi ktoś podesłać fotki z opisami śrubek regulacyjnych i jak poprawnie je ustawić?
- TuKaN
- Posty: 737
- Rejestracja: 15 września 2009, 17:44
- Motocykl: Honda NT 650V Deauvi
- Lokalizacja: Będziemyśl
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
gaźnik jest podobny
ale co ty chcesz ustawic?
ale co ty chcesz ustawic?
najdłuższa trasa na virci za 1 strzałem: 1260km
- Burbon
- Posty: 62
- Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
- Motocykl: WSK, Virago 125
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
No... Cokolwiek, byleby to zaczęło normalnie chodzić. Mieszanka, wolne obroty, cokolwiek tam się da. Chcę to ustawić do poprawnych wartości, a nie wiem jakie te są i jakimi śrubami kręcić, tzn. za co poszczególne odpowiadają.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
Kolego, zacznijmy od tego, że naoglądałeś się za dużo reklam. Zmiana oleju na Castrol Motul czy Mobil1 nie sprawia, że pojazd z nienacka zaczyna jechać lepiej czy gorzej. Można przy wymianie oleju coś spieprzyć (np.założyć na odwrót filtr), ale przeważnie konsekwencje takiego działania objawiają się inaczej
Regulacja gaźnika w czterosuwie niemal nie różni się od tego, co masz w dwusuwach: na widoku masz śruby do regulacji "wolnych obrotów" oraz śrubę regulacji "składu mieszanki". Kręcenie samymi śrubami niewiele Ci da bo ustawienie składu mieszanki skutkuje tylko w ograniczonym zakresie obrotów. Sprawdzić trzeba ustawienie iglicy oraz poziom paliwa w gaźniku.
Regulacja gaźnika w czterosuwie niemal nie różni się od tego, co masz w dwusuwach: na widoku masz śruby do regulacji "wolnych obrotów" oraz śrubę regulacji "składu mieszanki". Kręcenie samymi śrubami niewiele Ci da bo ustawienie składu mieszanki skutkuje tylko w ograniczonym zakresie obrotów. Sprawdzić trzeba ustawienie iglicy oraz poziom paliwa w gaźniku.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Burbon
- Posty: 62
- Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
- Motocykl: WSK, Virago 125
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
Koledzy, mógłby ktoś w końcu podesłać zdjęcie gaźnika z opisami do śrubek? Jedna z nich w ogóle nie chce się odkręcić i nie mam pojęcia, czy jest ona do czegoś ważna.
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
poszukaj tu http://www.boats.net/Burbon pisze:Koledzy, mógłby ktoś w końcu podesłać zdjęcie gaźnika z opisami do śrubek? Jedna z nich w ogóle nie chce się odkręcić i nie mam pojęcia, czy jest ona do czegoś ważna.
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
A może po prostu masz paliwko do bani nalane
- Burbon
- Posty: 62
- Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
- Motocykl: WSK, Virago 125
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
Kolego, do 125 tutaj NIC kompletnie nie ma. Czy nikt na tym forum nie regulował sam gaźnika, że nie może odpowiedzieć na podstawowe pytanie, która śrubka za co odpowiada?
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
jak niewiedzą ,to wolą nie bredzić szybko można coś spierdzielićBurbon pisze:Kolego, do 125 tutaj NIC kompletnie nie ma. Czy nikt na tym forum nie regulował sam gaźnika, że nie może odpowiedzieć na podstawowe pytanie, która śrubka za co odpowiada?
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
Nie wiem jak wygląda gaźnik w 125 ale tak jak każdy inny gaźnik posiada śrubę wolnych obrotów i składu mieszanki. Sruba wolnych obrotów będzie powiązana z cięgnem gazu czyli tam gdzie linka gazu naciąga jakiś element. Sruba składu mieszanki może być pod jakimś kapselkiem z gumki lub nie ale na pewno tez będzie widoczna bez rozbierania gaźnika aby włożyć tam cienki wkrętak. Sposób regulacji jest gdzieś opisany w tutorialu i tyczy się praktycznie do wszystkich gaźników. Możesz popróbować regulować ale zapamiętuj ile obrotów robisz abyś mógł ewentualnie wrócić do wcześniejszych ustawień. Jeżeli chodzi o śrubę wolnych obrotów to od razu zobaczysz efekt regulacji bo obroty albo nagle zaczną wzrastać albo maleć. Wszelkie regulacje powinieneś robić na rozgrzanym silniku. Śruba składu miezanki to pracuje gdzieś w zakresie 1- 3 obortów i w tym zakresie możesz robić próby.
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- Burbon
- Posty: 62
- Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
- Motocykl: WSK, Virago 125
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
Dzięki, ale nikt nie wie, gdzie jest śruba od składu mieszanki. Do wolnych obrotów już wiem i już zrobiłem. Nie wiem, gdzie jest ta do składu mieszanki i za co odpowiada reszta. Tylko tyle informacji potrzebuję, a wątpię, by każdy z użytkowników XV 125 od razu jechał do serwisu na regulacje.
Re: Problemy, problemy, problemy
No nie koniecznie bo takie rozwiązanie można zastosować tam gdzie są dwa gaźniki natomiast w jednym śruba regulacji może unosic bezpośrednio przepustnicę do góry.Bynio pisze: Sruba wolnych obrotów będzie powiązana z cięgnem gazu czyli tam gdzie linka gazu naciąga jakiś element
- Burbon
- Posty: 62
- Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
- Motocykl: WSK, Virago 125
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
Sorki za jakość, ale na szybko zrobiłem. Czy śruba do mieszanki to w tych dwóch zdjęciach ta po środku jakby tej metalowej belki, czy ta złota? (słabo widać) Ta złota w ogóle się nie wykręca i tylko jej się łeb wyrobił, więc mam nadzieję, że nie służy do mieszanki.
Przepraszam za takie rozjechanie, ale po naciśnięciu "pokaż obrazek" jest normalnie.
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
W 250-ce śruba regulacji mieszanki jest nieco poniżej i lekko z boku śruby wolnych obrotów , o ile to taki sam gaźnik to zaraz poznasz ,jest na płaski śrubokręt osadzona płytko w korpusie gaźnika , coś jakby otoczona jego korpusem.... nie jest na zewnątrz, nie wystaje śrubka
W każdych komarkach , ogarkach , jawkach i innych takich wygląda podobnie.
W każdych komarkach , ogarkach , jawkach i innych takich wygląda podobnie.
- Pandik
- Posty: 2755
- Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
- Motocykl: Borsuk
- Lokalizacja: Czerwionka
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
Kurde, weź to wymontuj, połóż na stół, i rozbierz w mak. Tym samym czegoś sie nauczysz.
Składanie jest proste: robisz tak samo tylko w odwrotnej kolejności. Przelecisz wszystko szmatką, szprejem do gaźników i będziesz miał bazę do dalszych poszukiwań niesprawności gaźnika.
Rób sobie fotki to nic nie pogubisz, filozofii wielkiej nie ma, jak nie masz kota to Ci śrubek nie pogubi.
Kręcisz śrubkami a może gaźnik zasyfiony? Sam tak miałem, szło paznokciami nalot skrobać, rozebrałem poczyściłem, zamontowałem i nie to moto.
Do roboty.
Składanie jest proste: robisz tak samo tylko w odwrotnej kolejności. Przelecisz wszystko szmatką, szprejem do gaźników i będziesz miał bazę do dalszych poszukiwań niesprawności gaźnika.
Rób sobie fotki to nic nie pogubisz, filozofii wielkiej nie ma, jak nie masz kota to Ci śrubek nie pogubi.
Kręcisz śrubkami a może gaźnik zasyfiony? Sam tak miałem, szło paznokciami nalot skrobać, rozebrałem poczyściłem, zamontowałem i nie to moto.
Do roboty.
- Burbon
- Posty: 62
- Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
- Motocykl: WSK, Virago 125
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
Śruba znaleziona, kręci się swobodnie. Teraz tylko ustalić, ile obrotów jest wymagane. Jest 2,3 obrotu, zna ktoś prawidłową wartość?
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
Który gaźnik masz ty ???
http://www.amendsracingengines.com/page ... /carbs.htm
Spróbuj
- wkręcasz obydwie śruby do końca
- wykręcasz śrubę od powietrza o 2 obroty
- odpalasz moto i czekasz aż będzie ciepłe, gazując bo pewnie będzie gasł
- gdy się zagrzeje wykręcasz/wkręcasz śrubę od powietrza co pół obrotu, szukając najwyższych obrotów (moto będzie wchodził na obroty lub spadał z nich)
- gdy już znajdziesz te najwyższe obroty to regulujesz niskie obroty aby moto nie gasł
- wkręcasz motor na najwyższe obroty, sprawdzasz czy nie przerywa, szybko reaguje na gaz itp. Jeśli tak to jedziesz na wycieczkę z kilometr, wracasz pod garaż i od razu wykręcasz świecę. Jeśli świeca jest mokra i okopcona to dostaje za dużo paliwa więc o pół obrotu wykręcasz śrubkę od powietrza, jeśli jest za jasna to dokręcasz o pół. Znowu jedziesz na wycieczkę i odkręcasz świecę, dążysz to koloru kawy z mlekiem, no i aby motor jak najlepiej wchodził na obroty.
A i usuń te foty powyżej bo aż strach ...
http://www.amendsracingengines.com/page ... /carbs.htm
Spróbuj
- wkręcasz obydwie śruby do końca
- wykręcasz śrubę od powietrza o 2 obroty
- odpalasz moto i czekasz aż będzie ciepłe, gazując bo pewnie będzie gasł
- gdy się zagrzeje wykręcasz/wkręcasz śrubę od powietrza co pół obrotu, szukając najwyższych obrotów (moto będzie wchodził na obroty lub spadał z nich)
- gdy już znajdziesz te najwyższe obroty to regulujesz niskie obroty aby moto nie gasł
- wkręcasz motor na najwyższe obroty, sprawdzasz czy nie przerywa, szybko reaguje na gaz itp. Jeśli tak to jedziesz na wycieczkę z kilometr, wracasz pod garaż i od razu wykręcasz świecę. Jeśli świeca jest mokra i okopcona to dostaje za dużo paliwa więc o pół obrotu wykręcasz śrubkę od powietrza, jeśli jest za jasna to dokręcasz o pół. Znowu jedziesz na wycieczkę i odkręcasz świecę, dążysz to koloru kawy z mlekiem, no i aby motor jak najlepiej wchodził na obroty.
A i usuń te foty powyżej bo aż strach ...
- Burbon
- Posty: 62
- Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
- Motocykl: WSK, Virago 125
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
Noo... symbol to Mikuni BDS26/1. Wihajster przepustnicy jest na przodzie gaźnika, a nie na boku.
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
Z tym ze "prawidlowa" wartosc dotyczy nowego motocykla i gaznika
Przy starych trzeba miec doswiadczenie, czasem wystarczy male a czasem musi byc spore, zeby to prawidlowo ustawic
Przy starych trzeba miec doswiadczenie, czasem wystarczy male a czasem musi byc spore, zeby to prawidlowo ustawic
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- Burbon
- Posty: 62
- Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
- Motocykl: WSK, Virago 125
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
Zbieramy na razie wszystkie możliwe informacje i je układamy. Pospisywaliśmy obroty poszczególnych śrub. Potem będziemy coś regulować, bo na razie też jest to dość ograniczone, bo jeszcze nie mam prawka
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
Narobiłeś szumu jak by ktoś ci w dupę pokrzywy napchał a tu się okazuje że nie masz prawka Masz czas na poznawanie podzespołów i to co na własnych błędach się nauczysz to nikt ci tego nie odbierze.
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
Ja na twoim miejscu , bo widzę że mizerne doświadczenie masz to zacząłbym od przeglądu linek i mechanizmów:
ssanie i cięgła gazu (ciągnące i pchające) bo coś mi się wydaje że tam jest pies pogrzebany .
ssanie i cięgła gazu (ciągnące i pchające) bo coś mi się wydaje że tam jest pies pogrzebany .
- Burbon
- Posty: 62
- Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
- Motocykl: WSK, Virago 125
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Problemy, problemy, problemy
Prawka jeszcze nie mam, ale tata od czasu do czasu gdzieś wyjedzie. Doświadczenie z tego typu motocyklem to fakt mizerne, bo technologiczne jesteśmy zatrzymani na motocyklach z PRL. Cięgło ssania raczej nie, bo i czemu? Wszystko z nim działa poprawnie i zacząłbym od sprawdzenia linki gazu, bo faktycznie dziwnie czasem reaguje, ale żeby nagle akurat po zmianie oleju tak się zrobiło? Bo autentycznie po zmianie oleju zaczął się cały problem.