750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
longjohn
Posty: 19
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:32
Motocykl: Road Star 1700
Lokalizacja: Maszewo, zachodniopomorskie
Wiek: 78
Status: Offline

750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: longjohn »

Mam od roku 750 tke z 95 roku.gazniki przejrzane,pali na dotyk,swiece super,luzy ustawione,cisnienie sprężania na obu 10 bar na ciepło.Niby dobrze niemniej próba szybkosci jakos nie wychodzi.
Do 120 moto wkreca sie szybko,a potem po długim męczeniu na autostradzie udaje sie dojsc do 140.
Dla informacji : ważę 1m ,mała szyba ,sakwy.
Sprawdziłem szybkosciomierz-przy 120 błąd wynosił +2 km/godZ
troche zdziwiło mnie ,że dragstar 650 odstawia sie odemnie mimo,że ma mniejsza moc.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5107
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: 2007XV1700 »

kompresji nie mierzy się czasem na zimno z otwartymi przepustnicami?

waga 1m... yyyy ok.

znajdź kogoś w swojej okolicy niech oglądnie babcie, posłucha, zrobi rundkę.
stawiam na dziurawe membrany.
Awatar użytkownika
longjohn
Posty: 19
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:32
Motocykl: Road Star 1700
Lokalizacja: Maszewo, zachodniopomorskie
Wiek: 78
Status: Offline

750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: longjohn »

Mam od roku 750 tke z 95 roku.gazniki przejrzane,pali na dotyk,swiece super,luzy ustawione,cisnienie sprężania na obu 10 bar na ciepło.Niby dobrze niemniej próba szybkosci jakos nie wychodzi.
Do 120 moto wkreca sie szybko,a potem po długim męczeniu na autostradzie udaje sie dojsc do 140.
Dla informacji : ważę 1m ,mała szyba ,sakwy.
Sprawdziłem szybkosciomierz-przy 120 błąd wynosił +2 km/godZ
troche zdziwiło mnie ,że dragstar 650 odstawia sie odemnie mimo,że ma mniejsza moc.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5107
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: 2007XV1700 »

kompresji nie mierzy się czasem na zimno z otwartymi przepustnicami?

waga 1m... yyyy ok.

znajdź kogoś w swojej okolicy niech oglądnie babcie, posłucha, zrobi rundkę.
stawiam na dziurawe membrany.
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: Miszczu »

1986XV1000 pisze:waga 1m... yyyy ok.
100kg chyba :wink:
10bar to dobra ciśnienie na 750
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Bynio
Posty: 1300
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
Motocykl: XVS 1300 2007r.
Lokalizacja: Kutno
Wiek: 58
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: Bynio »

Ciśnienie chyba się mierzy przy 70stC temperatury silnika
Obrazek
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: Miszczu »

ja wszędzie mierze na zimno bo najbardziej miarodajne :wink: weź traf taj żeby jeden cylinder mierzyć przy 70 stopniach a zanim weźmiesz się za drugi będzie już 67 stopni i co? :P
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: Cpt. Nemo »

longjohn pisze:Niby dobrze niemniej próba szybkosci jakos nie wychodzi.
Do 120 moto wkreca sie szybko,a potem po długim męczeniu na autostradzie udaje sie dojsc do 140.
Tak jezdzi srednio kastrowane Virago 535
Mocno kastrowane 120
Nie kastrowane 160

Czyli cos nie tak z Twoim silnikiem.
Najpierw, jak radza koledzy, obejrzyj membrany czy nie maja dziurek lub przetarc.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: -waldi- »

Jeżeli ktoś dłubał przy rozrządzie (wymiana łańcuszków) to popitolił fazy rozrządu.

Czy telepie motórem przy około 2-3tyś obr.? i ile pali?

Weź sobie kogoś do pomocy, moto na centralkę, wkręć obie świece, wbij piątkę. Jedna osoba palce w "dziury" po świecach w głowicach, a druga kręci kołem. Jeżeli odczuje sprężanie na obu cylindrach jednocześnie to masz powód.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: leszekk »

1m = 1 metr = 100 kg (w układzie SI)

Co Was tak wszystkich na koniec sezonu zaczęły pasjonować prędkości wyższe niż dozwolone?! :lol:
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
longjohn
Posty: 19
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:32
Motocykl: Road Star 1700
Lokalizacja: Maszewo, zachodniopomorskie
Wiek: 78
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: longjohn »

Nie zamierzam jezdzic prędzej niż 120( autostrada ) niemniej prędkosc maksymalna jest jakims tam wyznacznikiem
mocy.Napiszcie bez kitu ile wasze motocykle 750 moga sie rozpedzic.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: -waldi- »

we 2 osoby 160, samemu 180 pójdzie, ale to już katowanie

4PW silnik - taki sam jak Twój, wcześniej miałem tak jak Ty :) 120 na odkręcenie 140 męka... i spalanie kosmiczne
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: leszekk »

Kilka dni temu coś mnie naszło na odkręcenie nieco mocniej i wychodzi, że 150 km/h jest bez najmniejszego bólu, szybciej nie chciało mi się gonić (duża szyba). II, III, IV wykręcone do 8krpm
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 3317
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 09:42
Motocykl: Noise Generator 1100
Lokalizacja: Grójec
Wiek: 52
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: Szymon »

Powrót od Celinków z wesela z Białegostoku- z Lysybaldem i Garcia- prędkość przelotowa 140-150 ; 180 w krytycznych przypadkach.
Nie powiem, że było przyjemnie i komfortowo, ale moto daje radę.
Wyprzedziła nas tylko jakaś włoszczyzna- jakieś Masserati czy cóś takiego... :roll:
Kobieta, która jęczy w nocy, nie warczy w dzień.

Obrazek
Raziel
Posty: 125
Rejestracja: 09 września 2013, 23:03
Motocykl: Yamaha XV Virago 750
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: Raziel »

Witam w klubie, mam dokładnie ten sam kłopot i dalej z nim walcze:
viewtopic.php?f=2&t=23571&start=50
Awatar użytkownika
longjohn
Posty: 19
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:32
Motocykl: Road Star 1700
Lokalizacja: Maszewo, zachodniopomorskie
Wiek: 78
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: longjohn »

No to teraz mam łeb jak banię !
Cos musi być i to trzeba usunąć.
Jak już wspomniałem ,nie zamierzam szybciej jak stówkę jezdzc(powiedzmy 120 na autostradzie do berlina)
niemniej wkurza mnie fakt,że wyprzedzanie tira z 90 na godzinę wymaga zrzucania biegu i trwa do dość długo.
Dodatkowo nie daje sobie rady w grupie motocykli,które wcale nie dysponują większą mocą.
Ale dziekuje za wskazówki.
zaczne od rozrządu i ustawienia wałków na znaki.
potem trzeba obejrzeć gaźniki i membrany.najbardzej wkurza mnie fakt,że motocykl podczas jazdy spala na trasie
około 5-6 litrów-czyli tyle co powinien.
Awatar użytkownika
Kluk
Posty: 398
Rejestracja: 31 sierpnia 2011, 22:55
Motocykl: Virago 1100 '99
Lokalizacja: Książ Wielki (małopolskie)
Wiek: 55
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: Kluk »

1986XV1000 pisze:kompresji nie mierzy się czasem na zimno[...]
Chyba jednak nie:

http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm

To zresztą logiczne. Interesuje nas przecież zachowanie silnika w czasie normalnej eksploatacji, a wtedy jest rozgrzany.
Awatar użytkownika
longjohn
Posty: 19
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:32
Motocykl: Road Star 1700
Lokalizacja: Maszewo, zachodniopomorskie
Wiek: 78
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: longjohn »

Po rozbiórce gażników-membrany wymęczone,znalazłem w jednej małą dziurkę.
Może ktos wie ,gdzie kupic membrane do gaznika mikuni?
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: wąsaty7 »

Wąsaty7
Raziel
Posty: 125
Rejestracja: 09 września 2013, 23:03
Motocykl: Yamaha XV Virago 750
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: Raziel »

Mam bardzo pilne pytanie, będę wdzięczny jak ktoś mi szybko odpowie. Pisze w tym temacie/wątku a nie w swoim, bo tu akurat kolega przymierza sie do wymiany membran wiec pytania na czasie. Załóżmy ze mam idealnie wyregulowane gaźniki. I po tym, jak zostały wyregulowane zmieniam obie membrany. Czy muszę zaś regulować gaźniki ? Nie zmieni sie jakos mikstura paliwo/powietrze po zmianie membran ? Czy jednak wymiana membran na nowe nie wpływa na to w żaden sposób i moge smiało zmieniać w dowolnej chwili ?

Z góry dzieki za odpowiedź
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: Cpt. Nemo »

membrana porusza iglica otwierajaca dysze glowna.
Inna membrana = inna regulacja - oczywiscie moge sie mylic :)
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: leszekk »

Niestety regulacja powinna być powtórzona. Poziom paliwa Ci się raczej nie zmieni (bo i dlaczego) ale skład mieszanki a potem synchronizacja raczej pożądane
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
longjohn
Posty: 19
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:32
Motocykl: Road Star 1700
Lokalizacja: Maszewo, zachodniopomorskie
Wiek: 78
Status: Offline

Re: 750- silnik,czy nie ma za mało mocy ?

Post autor: longjohn »

W ko?cu po dwu latach dochodzenia mój ko? odzyskał cała nalezna mu moc w ilosci 40 KW.Miałem już dosc
motocykla w którym wszysko było niby ok ,ale cos mu brakowało. gazniki niby dobre,rozrząd ,swiece,sprężanie
doskonałe,przedmuchów brak ,a tu mocy nie ma.W końcu po przaejechaniu sie motocyklem kolegi ( takim samym,tylko
5 lat starszym postanowiłem motocykl opylic.Ale dałem mu jeszcze jedna szansę i oddałem go do dobrego
warsztatu. I co sie okazało:
Firma,która miała ustawic rozrząd na 1 cylindrze i wzieła za to forse ustawiła ,ale jeden ząbek w tył ,a nie do przodu.
Ja nie sprawdziłem bo....wierzyłem.
Ale to nie dało jeszcze wyniku.
gaznik znów rozebrano i wyczyszczono w myjce ultra dzwiekowej.
Pocdejrzliwie ustawiono sie do dysz,które były znacznie mniejsze niz powinny. Kto to zrobił i po co?
Wymieniono dysze na oryginalne i....motor (przepraszam za wyrażenie) spod dupy ucieka.
Teraz jazda to cała przyjemnosc. Wyprzedza sie bezpiecznie.Po autostradzie nie musze jechac pomiedzy tirami.
I co ciekawe spalanie zmalało.Wczoraj zatankowałem pod korek i pojechałem nad morze.Po powrocie (180km ) spalanie około 4,8.
A w warsztacie ( tym ostatnim ) skóry mi nikt nie zdarł..
Pozdrawiam JL
ODPOWIEDZ