Dołącze się do tematu
Zamierzam zamontować 1 gaźnik i mam kilka pytań:
1 czy ktoś z was jest w stanie wykonać kolektor z nierdzewki (ewentualnie zwykła stal) pod fabryczne króćce do HSC40 i ile by mnie to kosztowało?
2 czy w przypadku prawostronnego kolektora zalewa jeden z baniaków na biegu jałowym?
3 po czym rozpoznać którą generację gaźników posiadam? (teoretycznie to 700 z 85' ale masa patentów "zrób to sam")
4 czy dobrze zrozumiałem że zakładam gaźnik prawy (tylnego cylindra) i co dokładnie muszę wymienić oraz jaki będzie zbliżony koszt?
5 czy potrzebny będzie kranik podciśnieniowy do 1 gaźnika czy na grawitacyjnym da rade? (obecnie mam niefabryczny zbiornik i założony osobny kranik podciśnieniowy zewnętrzny z yamaha yog i dawał rade zasilić gaźniki do 160km/h - więcej nie latałem ale zapas mocy jeszcze był
)
Dodam że powodem wymiany jest duży luz miedzy gaźnikami spowodowany wytarciem prowadnicy. Objawy to kłopot z synchronizacją, nietrzymanie obrotów na przednim na zimnym, poszarpywanie od dołu do 2tys. Do tego coś jest nie bardzo z przednim bo przy synchro słabsze podciśnienie podaje (króćce zmieniałem, doszczelniałem itp). Prowadnice miałem przefrezować i dorabiać tulejke prowadzącą albo łożysko włożyć ale nie mam pewności odnośnie tego czy przedni jest sprawny a sprawdzić u kogoś też nie bardzo mam możliwość.
W skrócie mam dość HSC40 i wiecznych pieszczot z nimi związanych co 500km a nawet częściej...
Czekam na konkretne odpowiedzi od kogoś kto to przerabiał