Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
leopold
Posty: 579
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: leopold »

Dzięki za info,
Niestety, sprawdziłem, nie ma...
Pozdrawia Leopold
gaworr90
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: gaworr90 »

Witam.
Mam bardzo podobny problem
pisior pisze:
Pawlicki pisze:Musze w swojej Virci 750 94 wymienic panewki zawieszenia. Niestety we wszystkich mi znanych sklepach jakie patrzylem maja ale od 95 i nie potrafia powiedziec czy do 94 bedzie pasowalo. I tu moje pytanie czy 94 i 95 nie maja przypadkiem takiego samego zawieszenia? Mam lagi nie pompowane.
Dokladnie interesuje mnie ten zestaw:

http://czesci-moto.pl/index.php?p7616,k ... 8x50x8-9-5
pasują , tylko po co az taki wydatek ?
A mianowicie: czy ten zestaw pasuje także do XV 750 z 92 roku?
alibaba
Posty: 5
Rejestracja: 05 września 2013, 16:41
Motocykl: XV400 '96
Lokalizacja: podkarpackie
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: alibaba »

Witam,
miałem wyciek w prawej ladze. Druga jest OK. Wymieniłem uszczelniacz, olej w amortyzatorze, który cieknie. Czy muszę wymieniać uszczelkę w dobrej ladze, czy wystarczy tylko olej?
Dziękuję za odpowiedź.
Awatar użytkownika
joozek
Posty: 1924
Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
Motocykl: virago xv 750 1993
Lokalizacja: LUBIN
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: joozek »

ja tam bym go, też wymienił, bo ....
1. i tak musisz kupić dwa :mrgreen: nie zapomnij też o nowych zabezpieczeniach :mrgreen:
2. nie wiadomo jaki jest jego stan, ile ma lat, zużycie etc :mrgreen:
3. tylko demontaż i porządne płukanie da dobry efekt :mrgreen:
4. wlejesz po równo oleju do obu lag
5, będziesz zadowolony :mrgreen: i spokój na jakiś czas :mrgreen:
Józek Obrazek
alibaba
Posty: 5
Rejestracja: 05 września 2013, 16:41
Motocykl: XV400 '96
Lokalizacja: podkarpackie
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: alibaba »

Cześć,
co masz na myśli w punkcie1 z tymi nowymi zabezpieczeniami. Wymieniłem w tej ladze: tuleję ślizgową(z serwisu), uszczelniacz, olej. Uszczelka przciwpyłowa jest w bdb stanie.
Awatar użytkownika
joozek
Posty: 1924
Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
Motocykl: virago xv 750 1993
Lokalizacja: LUBIN
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: joozek »

poczytaj posty wcześniej. chodzi o takie druty :mrgreen:
Obrazek
pozycja 3.23
http://www.mrcycles.com/oemparts/a/yam/ ... front-fork

:evil: kurna teraz zobaczyłem jakie masz moto :evil: musisz je odnaleźć na tej stronie której podałem link.
Józek Obrazek
bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: bart_dr »

hej,
zabieram sie za wymiane uszczelniaczy, lagi wykrecone , chce przygotować klucz na precie, do dolnej sruby
czyli do preta przyspawam nakretke na klucz 22? tylko nie wyobrazam sobie jak z gory dospawam pret to wejdzie na srube na dlugosc nakretki . ajaka dluga jest sruba w ladze ? czy skontruje z nakretka na srubie?
cos mi tu nie pasuje :lol:

moze ktos objasni :)
Awatar użytkownika
joozek
Posty: 1924
Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
Motocykl: virago xv 750 1993
Lokalizacja: LUBIN
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: joozek »

przyspawana śruba do pręta stanowić będzie klucz imbusowy. z drugiej strony pręta więc przyspawaj sobie coś w rodzaju rączki/uchwytu lub kawałek pręta w poprzek. Śruba w którą będziesz takie "narzędzie" wkładał, jest zakończona gniazdem pod ten klucz.
Na schemacie który podałem post wyżej, śruba ma oznaczenie 9,29 długość ok 15 cm ... chyba
Jest kontrowana od dołu, przez goleń śrubą imbusową oznaczoną nr 19
Józek Obrazek
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: pisior »

zazwyczaj nie potrzeba klucza do lag ,wystarcza ,że zaczniesz od wykrecenia calej lagi z polek , zcisnac lage i wykrecić owa srube :)
Obrazek
bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: bart_dr »

dzieki joozek, teraz juz jasniej, czyli musze dospawac śrube i wkrecic ja w 9,29 ze schematu, wiesz jaki tam jest gwint? przy skrecaniu jest ta sama historia?
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: tylust »

Trochę się zastanawiam o czym piszecie bo jak studiuję serwisówkę to żadnych tego typu cudów doczytać nie mogę ??? Po co Wam te domowej roboty narzędzia ?
Tomek
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: pisior »

niekiedy jest tak zapieczona sruba ,że rozkrecenie lagi na czesci pierwsze graniczy z cudem , ja też wyspawałem taki klucz , ale potem kyller podpowiedział mi z tym zciskaniem lagi , kilka już rozebralem i zawsze to wystarczało :)
Obrazek
Awatar użytkownika
HaCaT
Posty: 686
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: HaCaT »

pisior pisze:niekiedy jest tak zapieczona sruba ,że rozkrecenie lagi na czesci pierwsze graniczy z cudem , ja też wyspawałem taki klucz , ale potem kyller podpowiedział mi z tym zciskaniem lagi , kilka już rozebralem i zawsze to wystarczało :)
Hehe, kyller to miał specjalny klucz do tego pt. drewniany trzonek od szczotki, najprostsze rozwiązania okazują się być bardzo skuteczymi :mrgreen:
Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 899
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: DARKMAN »

Wystarczy zwykła dzida. (bez skojarzeń!) :mrgreen:
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: -waldi- »

a ja mam rurkę 1/2 cala z dospawaną nakrętką i służy elegancko
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
strazak-84
Posty: 118
Rejestracja: 10 maja 2012, 21:10
Motocykl: BMW RT 1100
Lokalizacja: Radziwiłłów Mazowiecki
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: strazak-84 »

Znajomemu po wymianie oleju w lagach zaczęły się delikatnie pocić, wcześniej tego problemu nie było,. Zastanawia się czy jak doleje gęstszy olej to przestanie się pocić?
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: pisior »

mogło zassać syf pod uszczelniacze :P
Obrazek
bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: bart_dr »

lagi wyciagniete, trzonek drewniany dał rade, niestety wżery na lagach sa zbyt glebokie , papier 2500 nie dal rady,
czy ktos chromował moze lagi?
bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: bart_dr »

lagi pochromowane technicznym chromem,
pytanie o uszczelniacze, nadziewamy je najpierw na lage i pozniej wkladamy?

nie mozna najpierw wcisnac w goleń a pózniej wcisnac lage?
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: e_gregor »

Nie wiem jak jest w większych virkach ale z tego co pamiętam to w XV250 tak właśnie dało się zrobić jak piszesz. Teraz robiłem lagi w Kawie i trzeba najpierw włożyć rurę w goleń bo na dolnym końcu rury lagi jest panewka. Przez tę panewkę nie można włożyć uszczelniacza wcześniej. Najlepiej byłoby mieć jakąś plastikową rurę o średnicy takiej aby weszła na lagę.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: -waldi- »

bart_dr pisze:
nie mozna najpierw wcisnac w goleń a pózniej wcisnac lage?
nie można, bo na ladze masz zabezpieczenie

Nakładasz na lagę osłonkę chromowaną (o ile masz), uszczelniacz przeciwpyłkowy, uszczelniacz, podkładka, panewka i na koniec lagi (u dołu) dajesz zabezpieczenie
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: tylust »

Chyba trochę inaczej jest w starszych rocznikach 81-83... Budowa jest prostsza. Wewnątrz nie ma panewek i rura jeździ bezpośrednio na całej długości po wewnętrznej części goleni. Przez co zaleca się częstszą wymianę oleju bo więcej syfu się produkuje. Sam jestem ciekaw jak to u mnie w środku wygląda bo uszczelniacze mam do wymiany, a jeszcze się nie zabierałem za to.
Tomek
bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: bart_dr »

ale lipa mi wyszla z lagami, pochromowane technicznym chromem ale bardzo ciezko wchodza w pierscien , chyba setki milimetra decyduja. myslalem ze jak napompuje to sie wyrobia ale praktycznie nie mohe wdusic kiery w lagi, a jak wcisne to nie odskakuje, czy mozna przeszliwowac lekko pierscien ktory jest w goleni? czy lepiej lage?

i jeszcze jedno pytanie o zaworek do pompowania w ladze, u yamahy wolaja za to 100 zl , mozna cos dobrac podobnego?


dzieki z gory
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: e_gregor »

bart_dr pisze:ale lipa mi wyszla z lagami, pochromowane technicznym chromem ale bardzo ciezko wchodza w pierscien , chyba setki milimetra decyduja. myslalem ze jak napompuje to sie wyrobia ale praktycznie nie mohe wdusic kiery w lagi, a jak wcisne to nie odskakuje, czy mozna przeszliwowac lekko pierscien ktory jest w goleni? czy lepiej lage?

i jeszcze jedno pytanie o zaworek do pompowania w ladze, u yamahy wolaja za to 100 zl , mozna cos dobrac podobnego?


dzieki z gory
Mówiąc pierścień masz za pewne na myśli panewkę. Tak, ja bym właśnie panewkę zeszlifował a nie lagi.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
Awatar użytkownika
Pandik
Posty: 2755
Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
Motocykl: Borsuk
Lokalizacja: Czerwionka
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Pandik »

Czemu wszystkim cieknie lewa laga?
ODPOWIEDZ