MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
harnaś
Posty: 8
Rejestracja: 11 lipca 2014, 16:21
Motocykl: yamaha virago 1100
Status: Offline

MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: harnaś »

Witam wszystkich jestem posiadaczem Virago 1100
Chciałem wrócić do tematu przegrzanego silnika :cry: jakiś czas temu bylem na zlocie na Jasnej Górze i jadąc w paradzie Aleją już pod klasztorem oczywiście 5 km/h nagle moto zgasł i nie dal się uruchomić, jacyś koledzy pomogli mi zepchnąć moto na bok ! Dopiero po około 3-4 godzinach odpaliłem bez większych problemów. Dodam że przed tym zdarzeniem motorek palił na rys pracował jak złoto po prosto igła . Niestety coś się stało nie dobrego po tamtym wybryku, ciężko jest go uruchomić dostaje strasznych wystrzałów dopiero po solidnym rozgrzaniu chodzi w miarę przyzwoicie. A po przejechaniu około 30km jak jest już naprawdę gorący silnik spadają obroty i gaśnie na postoju ! Jestem załamany jest to mój pierwszy motocykl i dbam o niego na prawdę porządnie !
Poradźcie coś co mam zrobić co to może być !
Każda odpowiedz będzie mi na pewno pomocna !!
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: leszekk »

Prawdę mówiąc jestem zdziwiony, że komuś udało się przegrzać silnik w Virago. Musiało być coś nie tak już przed Twoimi problemami.
Mając na uwadze, że w Virago czynnikiem chłodzącym jest olej, należałoby rozważać usterki układu olejowego lub błędy w eksploatacji związane z olejem.
Co mogło być?
- za niski poziom oleju (ale zaświeciłaby się kontrolka),
- niesprawna pompa olejowa,
- niesprawny (zapchany lub źle założony) filtr oleju,
- zapchane magistrale olejowe,
- niewłaściwy olej (o to najtrudniej bo praktycznie każdy, nawet 10W40, pozwala jeździć bezpiecznie).
Możliwe jest także, że poprzedni właściciel robił remont silnika i zastosował elementy zbyt ciasno spasowane.
Co by nie było, dla określenia co jest źle w Twoim silniku, należałoby rozebrać silnik i obejrzeć:
- gładzie cylindrów i tłoki,
- stan panewek wału korbowego,
- stan rozrządu ...
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: Artur »

Ale zanim zaczniesz cos rozbierać może sprawdzić sprężanie w cylindrach, moze luzy zaworowe bo wystarczy ze jeden zawór będzie podparty i moto może się tak zachowywac
mariusz362
Posty: 73
Rejestracja: 02 lipca 2014, 21:54
Motocykl: Yamaha XV750 Virago
Lokalizacja: Hrubieszów
Wiek: 53
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: mariusz362 »

Witaj harnaś,zacznij od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach to ci da jakiś obraz w jakim stanie są pierścienie i cylindry.Przy przegrzaniu silnika mogły się zacierać tłoki w cylindrach i to może być przyczyną że jak się nagrzeje to może silnik stawać. :(
muniek
Posty: 142
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: muniek »

harnaś pisze:...bylem na zlocie na Jasnej Górze i jadąc w paradzie....oczywiście 5 km/h.....i dbam o niego na prawdę porządnie !
Każda odpowiedz będzie mi na pewno pomocna !!
Jedno z drugim troche nie idzie w parze.
Warsztaty są pełne motocykli również tych po paradach, szczególnie po dużych paradach.
Sprawdź na początek kompresje i zawory.
Ostatnio zmieniony 13 lipca 2014, 14:02 przez muniek, łącznie zmieniany 1 raz.
harnaś
Posty: 8
Rejestracja: 11 lipca 2014, 16:21
Motocykl: yamaha virago 1100
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: harnaś »

:bravo: jako ze dziś jest niedziela a ja wymieniłem świece i olej (oczywiście jest to zajęcie hobbystyczne) to wymiana świec pomogła w tym ze moto odpalił ładnie i nie dostaje wystrzałów :D
więc czy możne być to ze świece się przypaliły albo co ?
dodam ze przed wyjazdem wymieniałem olej filtr świece ! dziś jak spuściłem olej to był czarny i strasznie śmierdział spalenizna a świece były jakby nie dokręcone !
pod wieczór zrobię rundkę po okolicy i zobaczę czy coś jeszcze się poprawiło
dam znać jaki efekt !
dzieki za zainteresowanie i szybka reakcje :nazdrowie:
muniek
Posty: 142
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: muniek »

harnaś pisze:więc czy możne być to ze świece się przypaliły albo co ?
Mogły paść, jakie to świece?
harnaś pisze:dodam ze przed wyjazdem wymieniałem olej filtr świece ! dziś jak spuściłem olej to był czarny i strasznie śmierdział spalenizna
Tak z ciekawości jaki to olej upaliłeś? I jaki wlałeś teraz?
Mam podejrzenia, że się szybko skoksował jakiś słaby minerał i podejrzane są pierścienie.

Ale przegoń sprzęta i napisz później jak chodzi. Po dłuższym użytkowaniu zwróć uwagę czy bierze olej.
harnaś
Posty: 8
Rejestracja: 11 lipca 2014, 16:21
Motocykl: yamaha virago 1100
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: harnaś »

swiece to NGK BPR 7 ES
olej to Castrol 4T 20W-40 teraz olej wlalem taki sam
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: -waldi- »

virago 1100 nie przegrzejesz, chyba że podczas tej parady kręciłeś silnik na 7 tyś :)

świece Ci padły, bo miały prawo, gaźniki możesz przeglądnąć, lać i jeździć.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
harnaś
Posty: 8
Rejestracja: 11 lipca 2014, 16:21
Motocykl: yamaha virago 1100
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: harnaś »

no i jestem po krótkiej 3 godzinnej przejażdżce !
zaczęło się od odpalenia ładnie ! wbijam 1 puszczam sprzęgło daje gaz krzypie i nie chce jechać popuszczam gaz jedzie wbijam 2 jedzie daje gaz krzypie strzela kopci popuszczam gaz jedzie i tak na każdym biegu przez 15 minut taka jazda na jak najniższych obrotach :( ! Potem się dzieje ze jedzie nie kopci nie gaśnie dokładnie jak przed parada ! po około 3 godzinach jazdy non stop zaczyna gasnąc na postoju !
I co wy na to ???
Awatar użytkownika
leopold
Posty: 579
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: leopold »

A nie masz czasem wrażenia, że przed zgaśnięciem robi się "słabszy"? Może okresowo pracuje na jeden gar, bo łapie fałszywe powietrze?
Pozdrawia Leopold
harnaś
Posty: 8
Rejestracja: 11 lipca 2014, 16:21
Motocykl: yamaha virago 1100
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: harnaś »

takie właśnie mam wrażenie na samym początku ze chodzi na jeden gar !
co to może być w czym problem ???
Awatar użytkownika
Andrzej S
Posty: 5547
Rejestracja: 30 września 2010, 21:43
Motocykl: GSF650S 2007r
Lokalizacja: Przyszowice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: Andrzej S »

IŻIK w 535 miał taki problem....jak silnik był bardzo gorący to palił na jeden garnek...winny był impulsator
Więc chodź pomaluj mi świat na żółto i na niebiesko...
Awatar użytkownika
IŻIK
Posty: 1795
Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 56
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: IŻIK »

Na zimno palił i jeździł bez problemu, po rozgrzaniu i nagrzaniu do wyższych temperatur (temp. otoczenia ponad 35 stopni - chorwacja) wtedy wypadał jeden gar. Impulsator stracił swoje właściwości, po wymianie usterka zniknęła.
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
harnaś
Posty: 8
Rejestracja: 11 lipca 2014, 16:21
Motocykl: yamaha virago 1100
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: harnaś »

ale u mnie pali najprawdopodobniej na jeden przez pierwsze 15 minut pracy bo krzypie dusi się kopci i nie ma mocy potem chodzi jak w zegarku i po 3 godzinach po prostu gaśnie na postoju ale odpala dobrze 1
Awatar użytkownika
IŻIK
Posty: 1795
Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 56
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: IŻIK »

no to zrób jak Waldi pisze
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
harnaś
Posty: 8
Rejestracja: 11 lipca 2014, 16:21
Motocykl: yamaha virago 1100
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: harnaś »

czyli rozebrać gaźniki wyczyścić ... na co szczególnie zwrócić uwagę ?
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: Artur »

Nie wpierw musisz ustalić czy nie pracuje 1cyl, a potem czemu nie pracuje, i dopiero szukać i rozbierac
goral
Posty: 411
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
Lokalizacja: Meszna/Irlandia
Wiek: 45
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: goral »

Wykręć obie świece i zobatrz jak wyglądają. Porównaj i napisz jak .To tez Ci powinno duzo powiedziec i nam tez . Mogą byc tez luźne konektorki na cewkach są tam 4 kable jeden będzie luzny i czasem bedzie chodziło a czasem nie wtedy tez sie bardzo grzeje .Cewki masz pomiedzy lagami od przodu moto nad przednim cylindrem Kable vn tez bym oblukał.Regulator dobry ? Ładowanie też? Bez ładowania cyrki się dzieja również. Posprawdzaj dokładnie a jak odpiszesz pomoc sie znajdzie;-))
harnaś
Posty: 8
Rejestracja: 11 lipca 2014, 16:21
Motocykl: yamaha virago 1100
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: harnaś »

świece wymieniłem na nowe BPR7ES poprzednie były okopcone szczególnie ta z 2 gara . Konektorki są ok dobrze trzymają ładowanie jest w porządku . Jak stwierdzić czy regulator jest w porządku albo nie ? no i gdzie go szukać :) ??
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: MOCNO PRZEGRZANY SILNIK

Post autor: vinny »

harnaś pisze:świece wymieniłem na nowe BPR7ES poprzednie były okopcone szczególnie ta z 2 gara . Konektorki są ok dobrze trzymają ładowanie jest w porządku . Jak stwierdzić czy regulator jest w porządku albo nie ? no i gdzie go szukać :) ??
Odpal moto wlacz swiatla , podepnij miernik do akumulatora , jezeli pokaze 13,5 volta do 14 to ladowanie jest ok.
Moja sugestia , sprawdz jeszce luzy zaworowe .
sorki za angielska klawiature
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
ODPOWIEDZ