Kolego, nie we wszystkim masz racje , otóż co do otworu faktem jest że musi być wykonany odpowiedniej średnicy otwór pod odpowiedni gwint np pod gwint M 10 x 1,5 czyli gwint metryczny o średnicy 10mm skoku 1,5 mm musisz wykonać otwór o średnicy fi 8,5mm ale nie mniejszej nieco większy np fi 8,7mm jest dopuszczalny .Co do wykonania gwintu na wałku (pręcie) narzynką sprawa ma się zupełnie inaczej otóż pod gwint M10 bez względu na skok gwintu , średnica wałka (pręta) nie może mieć więcej jak fi 10mm ( optymalna to fi 9,8) Wykonywany gwint wewnętrzny jak i zewnętrzny powinien być smarowany np:pokostem lnianym (szczególnie stosowany dawniej) olejem mineralnym lub specjalnym środkiem smarnym do gwintów np(THREADING OIL ) stosowanym w obecnych latach . Poprawne jest również przy wykonywaniu gwintu metodą ręczną cofanie narzędzia o około 1/4 obrotu (chodzi o to aby uległ zerwaniu wiór nacinany przez narzędzie ) wówczas to rowki wiórowe łatwiej je odprowadzą .grzegorzbr2 pisze:
Ale, ale, pod różny gwint trza zplanować rozmiar otworu lub średnice pręta.
Przy metrycznym będzie inny, 1,50 inny a 1,25 jeszcze inny. Mowa o tym samym rozmiarze śruby np. M 8.
Kilka pytań
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750
- Lokalizacja: śląsk
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
Co do grzebieni do mierzenia gwintów - tak, jest to zalecana metoda. Ale jeśli gwintu widać więcej, szczególnie zewnętrznego, to da się zmierzyć prymitywniejszymi metodami.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
Dzięki za odpowiedzi. mytek1, jacek64, domin75 właśnie o tego typu rady mi chodziło. Grzebień mam i dobrze wiem, że skok 1.5 i 1.25 się różnią. Jak wcześniej napisałem po prostu nie pamiętam jaki mam użyć - mam gdzieś w kapowniku zapisane. Chodziło mi o technikę.
Co do riserów pozostanę przy wyższych, które aktualnie mam.
Co do riserów pozostanę przy wyższych, które aktualnie mam.
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
Help.
Przyszły pręty kwasoodporne fi 10 (0H18N9). Dziś próbowałem zrobić gwint i straszna lipa. Postęp: odciski na ręce i pot na czole.
Zrobiłem małą fazkę i wziąłem się do narzynania. Zrobił się pierwszy rowek i dalej nic...nie chce złapać dalej ( zapierałem się całym ciałem - czy to naprawdę wymaga takiej siły?).
Czy coś robię źle czy może narzynek jest "tępy"?
PS: nie poddałem się po 5 minutach, z godzinę się nad tym znęcałem.
Przyszły pręty kwasoodporne fi 10 (0H18N9). Dziś próbowałem zrobić gwint i straszna lipa. Postęp: odciski na ręce i pot na czole.
Zrobiłem małą fazkę i wziąłem się do narzynania. Zrobił się pierwszy rowek i dalej nic...nie chce złapać dalej ( zapierałem się całym ciałem - czy to naprawdę wymaga takiej siły?).
Czy coś robię źle czy może narzynek jest "tępy"?
PS: nie poddałem się po 5 minutach, z godzinę się nad tym znęcałem.
- grzała
- Posty: 739
- Rejestracja: 09 listopada 2011, 07:10
- Motocykl: XF650 98'
- Lokalizacja: Ciechanów
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
Niestety przy kwasiaku trzeba użyć sporo siły na samym początku, no i narzynka też powinna być odpowiedniej jakości.
Do tego kwasiak zaciera się dość mocno przy obróbce, więc konieczne porządne smarowanie. Nacinany gwint potrafi "zejść" krzywo jak się idealnie nie zacznie - poćwicz na zwykłej stali.
PS. Jeśli chodzi o lusterka to gwint ma skok 1,25 ale w prawym jest lewy gwint
Do tego kwasiak zaciera się dość mocno przy obróbce, więc konieczne porządne smarowanie. Nacinany gwint potrafi "zejść" krzywo jak się idealnie nie zacznie - poćwicz na zwykłej stali.
PS. Jeśli chodzi o lusterka to gwint ma skok 1,25 ale w prawym jest lewy gwint
"białe ręce, czarny blues"
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
Jutro skoczę do Leroy Merlin może będą narzynki lepsze niż moje.
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
Wiecie może gdzie kupić kolanko 90 stopni gumowe/silikonowe fi 8-10 mm (wewnątrz)? Obszedłem wszystkie sklepy w mieście, szukałem w google i na allegro...nic. Musi być koniecznie czarne.
Ewentualnie jak komuś się wala po garażu to chętnie kupie.
Ewentualnie jak komuś się wala po garażu to chętnie kupie.
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
Tak jak pisałem. Musi być czarne. Te niebieskie na allegro też znalazłem.
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
Czarną koszulkę termokurczliwą nałóż na te niebieskie Do czego są Ci potrzebne te kolanka? Jutro jak nie zapomnę to poszukam czy coś podobnego w garażu nie leży.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
Potrzebuje jedno kolanko do odpowietrznika lewego gaźnika.
gallery/image_page.php?album_id=785&image_id=2374 tu widać, że z gaźnika idzie kolanko skierowane w lewą stronę motocykla - nie chce tego ucinać. Ja potrzebuje kolanko które skieruje wężyk ku tyłowi. W mojej virażce jest to normalny wężyk nawet nie zbrojony.
gallery/image_page.php?album_id=785&image_id=2374 tu widać, że z gaźnika idzie kolanko skierowane w lewą stronę motocykla - nie chce tego ucinać. Ja potrzebuje kolanko które skieruje wężyk ku tyłowi. W mojej virażce jest to normalny wężyk nawet nie zbrojony.
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
Zapodaj mi maila i tel na PW to jutro jakbym coś znalazł to zapodam Ci zdjęcie.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- jacek64
- Posty: 595
- Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
- Motocykl: XVS 1,3
- Lokalizacja: Inowrocław
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
Tak na szybkoCiastek9000 pisze:Potrzebuje jedno kolanko do odpowietrznika lewego gaźnika.
gallery/image_page.php?album_id=785&image_id=2374 tu widać, że z gaźnika idzie kolanko skierowane w lewą stronę motocykla - nie chce tego ucinać. Ja potrzebuje kolanko które skieruje wężyk ku tyłowi. W mojej virażce jest to normalny wężyk nawet nie zbrojony.
http://www.motozbyt.net/matiz/2998-prze ... matiz.html
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
Nie wiem w jaki sposób to wyszukałeś, chyba po prostu trzeba wiedzieć gdzie jest taki wężyk (tak jak w tym przypadku w Matizie) i szukać. Towaru brak w magazynie ale to nic bo z pomocą przyszedł mytek1 - wężyki już do mnie "idą" i mam nadzieje, że zrobią robotę.jacek64 pisze:Tak na szybkoCiastek9000 pisze:Potrzebuje jedno kolanko do odpowietrznika lewego gaźnika.
gallery/image_page.php?album_id=785&image_id=2374 tu widać, że z gaźnika idzie kolanko skierowane w lewą stronę motocykla - nie chce tego ucinać. Ja potrzebuje kolanko które skieruje wężyk ku tyłowi. W mojej virażce jest to normalny wężyk nawet nie zbrojony.
http://www.motozbyt.net/matiz/2998-prze ... matiz.html
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
Dzisiaj odebrałem paczkę, wężyki są świetne - właśnie o to mi chodziło. Jeszcze raz wielkie dzięki mytek1.
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
Pytanie 4.
Zdjąłem dziś kierownicę i ku mojemu zdziwieniu z lewej strony na wysokości manetki włożone jest coś - chyba pręt albo jakiś ciężarek i przytkany plastikowym korkiem/zatyczką. Jak się potrząsa kierownicą to słychać go jak się rusza w środku. Czy to jest normalne, że coś takiego tam jest?
Zdjąłem dziś kierownicę i ku mojemu zdziwieniu z lewej strony na wysokości manetki włożone jest coś - chyba pręt albo jakiś ciężarek i przytkany plastikowym korkiem/zatyczką. Jak się potrząsa kierownicą to słychać go jak się rusza w środku. Czy to jest normalne, że coś takiego tam jest?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
tak, to jest normalne też to mam
Re: Kilka pytań
Dzięki Ciastek9000 za te pytania:) też chciałem o nie zapytać ( odnośnie tych wężykók i tej rurki w kierownicy)
Ale mam jeszcze jedno - co to jest zaznaczone w załączniku i czy mogę to przenieść gdzieś indziej-chce się pozbyć tycg brzydkich plastikowych obudów po bokach motora:)
PS. Mógłby mi któś powiedzieć ile cm mają krótkie riesery? Mam wysoką kierownice i jakoś mi nie pasuje do wysokich rieserów:/
Ale mam jeszcze jedno - co to jest zaznaczone w załączniku i czy mogę to przenieść gdzieś indziej-chce się pozbyć tycg brzydkich plastikowych obudów po bokach motora:)
PS. Mógłby mi któś powiedzieć ile cm mają krótkie riesery? Mam wysoką kierownice i jakoś mi nie pasuje do wysokich rieserów:/
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
To na twoim zdjęciu to jest czujnik do grzałek w gaźnikach ( już o to pytałem na forum ale nie pamiętam kto mi odpowiedział). Ja będę przedłużał przewody od tego czujnika i umieszczę go pod kanapą - akurat mam jedno mocowanie wolne. Czytałem, że tego czujnika można by było się całkiem pozbyć jak się jeździ w dodatnich temperaturach ale wychodzę z założenia, że konstruktorzy po coś go umieścili więc tylko go przeniosę.
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Kilka pytań
Pytanie 5.
Ostatnio jak przeglądałem ebay zauważyłem, że DynoJet wypuścił Kit do modyfikacji gaźników w XV750 - nie wiem co dokładnie jest w zestawie bo oferty były po włosku.
Z czystej ciekawości pytam czy ktoś z Was montował to w swoim motocyklu? czy to coś daje?
Ostatnio u kumpla do Warriora montowaliśmy Power Commander V i wgrywaliśmy mapy zapłonu natomiast widzę, że do Virago jest bardziej mechaniczne rozwiązanie.
Znalazłem także w polskim sklepie DynoJet Stage 1 do Virago.
http://www.sklep-motocyklowy.com.pl/zes ... -2704.html
Ostatnio jak przeglądałem ebay zauważyłem, że DynoJet wypuścił Kit do modyfikacji gaźników w XV750 - nie wiem co dokładnie jest w zestawie bo oferty były po włosku.
Z czystej ciekawości pytam czy ktoś z Was montował to w swoim motocyklu? czy to coś daje?
Ostatnio u kumpla do Warriora montowaliśmy Power Commander V i wgrywaliśmy mapy zapłonu natomiast widzę, że do Virago jest bardziej mechaniczne rozwiązanie.
Znalazłem także w polskim sklepie DynoJet Stage 1 do Virago.
http://www.sklep-motocyklowy.com.pl/zes ... -2704.html