Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Bartko pisze:Witam!
Wiem, że temat jest wciąż wałkowany i tutaj i na innych forach, ale mimo to zapytam: 2 miesiące temu zakupiłem Virażkę 1100 i mam na niej opony Marathony ME880 przód i tył, są w bardzo dobrym stanie wizualnym - żadnych pęknięć itd., - niestety wiek opon jest spory: przód to 0301, a tył 3300 i moje pytanie: czy opony mam wymienić natychmiast, czy można na nich spokojnie jeździć?
Na razie przejeździłem ponad 200 km i oponki spisują się znakomicie przy różnych prędkościach i przy temperaturach bliskich zera.
Liczę na opinie bardziej ode mnie doświadczonych motorniczych
Pozdrawiam!
Bartko na tak młodych oponach jeszcze polatasz trochę - oczywiście żart choć nie do końca, dzisiaj byłem u znajomego wulkanizatora i rozwiał mi wczorajsze wątpliwości co do daty opon wcześniej podałem mylne informacje odnośnie daty - sorki.
Więc tak na przodzie 336 a tył 486 (info. na klawiaturze działa mi zero). Na tych oponkach swoją Kawe kupiłem i do dzisiaj na nich jeździłem bo właśnie będę zamawiał na Topgumy cały kpl. - Dzięki Marzenko za info i ciekawy artykuł.
Tak swoją drogą jestem ciekaw czy ktoś z kolegów śmiga na takich antykach ? A może by tak konkursa walnąć - nagroda kółko drewniane do taczki oczywiście nówka !
Ja mam tył Pirelli 036 natomiast przód Metzeler 5003. Też zabytkowe ale przejeździłem poprzedni sezon ( kupiłem motocykl w lipcu 2014) rozważam zakup Full Bore , argument - cena. Natomiast innym warunkiem jest to, że nie jest to ścigacz , nie jeżdżę 200 km/h tylko rekreacyjnie. Nie sądzę ,że zjeżdżę bieżnik przed zestarzeniem się opony.
Dodam,że te opony które posiadam mają prawie nowe bieżniki. Wystają jeszcze tzw cycki. Mogę odsprzedać za tzw flaszkę. AAAA czystej nie piję.
Odnośnie chińskich opon, gum w nich stosowanych etc, to nie chodzi o sam fakt jak szybko sie ta guma będzie wycierać, ale o solidność konstrukcji takiej opony. Wystarczy zapytać kolegi ,,jeden", on sie skusił właśnie na taką chinke, zapytajcie jakie ładne jajo mu wyskoczyło, i to niebawem po założeniu po znikomym przebiegu. I żadne argumenty ze to nie sport do mnie nie trafiają, Ci którzy piszą ze nie latają 200 niech sobie uświadomią co sie dzieje z motocyklistą już przy typowo miejskiej prędkości 50/h gdy guma strzeli. Tak wiec nie wiem czy ta pozorna oszczędność 200-300zl na komplecie opon jest w tym przypadku uzasadniona. Ja już serio wolałbym jeździć na starych i sliskich niż takich które mogą w każdej chwili strzelić.
leczmo pisze:Też zamierzam zakupić Brigstony aby zachować oryginalne ogumienie. Na tych starych jeździło mi się całkiem nieźle.
Czy ktoś jeździł na Briogstonach i Metzelerach(bo te też biorę pod uwagę)i ma jakieś przemyślenia które są lepsze?
Tak ja.....
ME880 w porównaniu z G536 - lepsza ME880 mowa o tyle bo takie porównanie mam ( nie leżaki )
przód ME880 kręci 70...tysiąc - wymienię w tym roku bo już stara
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!! Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
kris2k pisze:Odnośnie chińskich opon, gum w nich stosowanych etc, to nie chodzi o sam fakt jak szybko sie ta guma będzie wycierać, ale o solidność konstrukcji takiej opony. Wystarczy zapytać kolegi ,,jeden", on sie skusił właśnie na taką chinke, zapytajcie jakie ładne jajo mu wyskoczyło, i to niebawem po założeniu po znikomym przebiegu. I żadne argumenty ze to nie sport do mnie nie trafiają, Ci którzy piszą ze nie latają 200 niech sobie uświadomią co sie dzieje z motocyklistą już przy typowo miejskiej prędkości 50/h gdy guma strzeli. Tak wiec nie wiem czy ta pozorna oszczędność 200-300zl na komplecie opon jest w tym przypadku uzasadniona. Ja już serio wolałbym jeździć na starych i sliskich niż takich które mogą w każdej chwili strzelić.
NIe przesadzałbym aż tak bardzo. Chińczycy, a również Korea - Full Bore np. to opony zasadniczo oparte na starszych modelach uznanych producentów. Są produkowane w zasadzie na tych samych maszynach i często w tych samych fabrykach co opony z wyższej półki. Są dopuszczone do ruchu nie tylko w Polsce, ale i w Niemczech i innych krajach zachodnich. Na pewno odstają jesli chodzi o część parametrów od opon z górnej półki. Szczególnie pewnie w warunkach ekstremalnych, ale coś za coś. Skoro kosztują 2x, 3x mniej.... to relacja jakość cena jest do przyjęcia.
Kupilem na tyl FULL BORE ROUTE 66 wymiana na wiosne,sie zobaczy co i jak,zamierzam przetestowac na Skandynawii,obecnie zalozona to HEINDENAU i sie dobrze spisywala
Wesoly pisze:Właśnie w dniu dzisiejszym dokonałem zakupu tu; http://www.motogumy.pl/
Jeżeli chodzi o BRIDGESTONE to taniej jak TOPGUMY
Przód - BRIDGESTONE Exedra Max 100/90 - 19 TL
Tył - BRIDGESTONE Exedra Max 140/90 - 15 TL
Dwa sezony na tych kapciach przejechałem. Nie było jakiś ekscesów, więc nic nie mogę złego o nich powiedzieć.
Właśnie sprawdziłem i droższa o całe 85 zł.
Tak jak pisałem wcześniej od początku latałem na 140 i jeździło się całkiem dobrze, osobiście nie mam porównania do jazdy na 150.
A skoro jazda przebiegała OK , to po co zmieniać coś co jest ideałem
Witojcie
Leczmo, ja cały zeszły sezon przejeździłem na Bridgestonach z przodu Exedra G 535 100/90 19 a z tyłu Exedra 702 150/90 15 i powiem że miło to wspominam. Nie pamiętam sytuacji aby coś było nie tak..... a w winkielki lubię się kłaść Parę ostrych hamowań też było... jednak różnorakie zwierzęta to świnie...
Niestety przyszedł na nie czas (starość nie radość) i właśnie się zastanawiam czy powtórzyć zestawik czy spróbować czegoś nowego ... Ale Exedre będe wspominał bardzo dobrze...
Jest tylko cienka czerwona linia pomiędzy rozsądkiem a szaleństwem.... --------------------------------------------------------------------------------------------
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety --------------------------------------------------------------------------------------------
Jest i będzie w sercu Virago XV1100 -->> nowy w stadzie Raider XV1900
coolman111 pisze:Jacek a nie myślałeś o szerszej na tył czyli 150. Na forum w temacie opon pisze, że większość zakłada i mówią, że lepiej się jeździ.
Gdzieś czytałem, że szersza opona mniej lubi koleiny (a tych na naszych drogach nie brakuje). I tak samo radziła mi znajomy od którego kupowałem kapcie. Czy to prawda nie mogę potwierdzić na własnym doświadczeniu - może inni się wypowiedzą.
W mojej byłej (1100) miałem wstawioną (bez żadnych przeróbek w zawieszeniu) szerszą oponę z tyłu 150 lub 160 (nie pamiętam w tej chwili) i nie zauważyłem, żeby było gorzej w trakcie jazdy. Po prostu ładniej wyglądała na szerszej gumie.
Panowie i panie!
Potrzebny komplet oponek do XV535. Najchętniej wspominane Metzeler'y.
Coś tam znalazłem (linki poniżej), ale od tych rozmiarówek dostałem już oczopląsów, a nie chciałbym kupić złych kapci.
Dobre będą? A może gdzie indziej będzie taniej?
Doradźcie.
Wszystko co dobre kosztuje. Ja wybralem opcje posrodku w miare dobre opony za średnią cenę. Kupilem opnu FULL BORE i powiem szczerze, ze objechalem na nich Chorwacje, Rumunie, Wegry i duzo po kraju. Oponji spisywaly sie na medal na suchym i mokrym asfalcie dobrze sie prowadziły i były trwałe. Sprzedalem moto z tymi gumami i nowy wlasciciel na nie wcale ni narzeka.Opon na rynku jest masa i wszystki zalezy od jakosci i ceny. Pozdrawiam.
Hejka toooomeloo, ja napewno tych linkow nie znajde, a faktore z adresem firmy ( wiem ze opona byla przyslana z Niemiec) dalem z wszystkimi papierami nowemu nabywcy mojej virku. Wiem ze tez ja kupil Grzegorz.br2 i tez pochlebnie sie o nich wypowiadal. Ja je po prostu kupilem na allegro w cenie 310 zl za tylną a przedniej cenynie pamietam.tyl byl 160x15. Pozdrawiam.p.s poczytaj wczesniejsze linki w dziale opony to znajdziesz.