Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: Cpt. Nemo »

DARKMAN pisze:To już lepiej dołożyć 30zł i mieć na przyszłość na 4 gaziory :)

A to tak troche na dwoje babka wrozyla :)
Zalezy jaki bedzie system, bo czterogaznikowce tez sie czesto synchronizuje dwuzegarowym wakuometrem :)
najpierw jedna pare gaznikow, potem druga pare gaznikow a potem pierwsza pare z druga para :)
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: grzegorzbr2 »

Manometry, zegary, ale najbardziej PREZYZJA to - wężyk -olej- i ucięte dwie igły :wink: :bravo:
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: e_gregor »

Przekopałem cały temat i nic nie znalazłem. A co ze śruba ogranicznika przepustnicy drugiego gaźnika? Po co w ogóle ona jest? Przecież wolne obroty ustala się na pierwszym gaźniku a synchronizacją ustawia się identycznie drugi gaźnik. Ktoś mi to potrafi wytłumaczyć?
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: -waldi- »

po to by się przepustnica nie zakleszczała w gardzieli gaźnika. Układ dźwigni łączących przepustnice się zużywa i można się zdziwić :)

masz ją ustawić tak byś miał minimalny prześwit lub odpal na tylnym cylindrze i ustaw tak by palił w okolicy 300obrotów.
W przypadku bardziej rozwalonych gaźników spece używają jej do zsynchronizowania gaźników na jałowych, tyle że przy 1500rpm zaczyna strzelać.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: e_gregor »

Dzięki Waldi. Tak mi moje techniczna intuicja podpowiadała. U mnie ta śruba była tak mocno wkręcona że nie szło zrobić synchro bo pierwszy gaźnik od razu chciał wyssać cały olej z u-rurki. Musiałem ja kilka obrotów wykręcić zanim poziomy w u-rurce zaczęły być mniej lub bardziej stabilne. Zrobię tak jak radzisz, ustawię na minimalny prześwit.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
MERLIN
Posty: 1
Rejestracja: 16 maja 2013, 19:31
Motocykl: YAMAHA VIRAGO 535
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: MERLIN »

a dlaczego nie moge nic zobaczyć w tym temacie chodzi mi o zdjęcia mam tylko napis obrazek i nic nie działa i nic nie widac :[[
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: grzegorzbr2 »

MERLIN pisze:a dlaczego nie moge nic zobaczyć w tym temacie chodzi mi o zdjęcia mam tylko napis obrazek i nic nie działa i nic nie widac :[[
Możesz przejść na stronę 8-smą, zamieściłem tam zdjęcia wykonanego prze zemnie wakuometru.
Wariorr
Posty: 5
Rejestracja: 13 grudnia 2013, 17:36
Motocykl: Yamaha Virago 750
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: Wariorr »

Witam, mam pytanie. Po regulacji zaworów w mojej Virago 750 96r chciałem zsynchronizować gaźniki. Po podłączeniu rurek wakuometru i uruchomieniu przedni gaźnik zaczął mocno zasysać olej z rurki wakuometru, po regulacji śrubą (na zdjęciu) poziom się wyrównał jednak po chwili silnik gaśnie i nie daje się uruchomić. Po ponownym przekręceniu śruby regulacyjnej do pierwotnej pozycji silnik odpala bez problemów jednak przedni gaźnik ma ponownie większe ssanie. Czy ktoś może doradzić coś w tym temacie?
e_gregor pisze:Dzięki Waldi. Tak mi moje techniczna intuicja podpowiadała. U mnie ta śruba była tak mocno wkręcona że nie szło zrobić synchro bo pierwszy gaźnik od razu chciał wyssać cały olej z u-rurki. Musiałem ja kilka obrotów wykręcić zanim poziomy w u-rurce zaczęły być mniej lub bardziej stabilne. Zrobię tak jak radzisz, ustawię na minimalny prześwit.
podobny problem miał e_gregor, któremu Waldi doradził aby ustawił śrubę ogranicznika przepustnicy drugiego gaźnika na minimalny prześwit. Jednak on ma XV700, a ja nie byłem w stanie zlokalizować takiej śruby u siebie (zdjęcie tylnego gaźnika w załączeniu). Będę wdzięczny za pomoc.
Załączniki
Gaźnik tylni (lewy).jpg
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: -waldi- »

podciąg obroty biegu jałowego i później dopiero synchronizuj

co do ogranicznika przepustnicy, to tyczy się to gaźników Hitachi, w Mikuni nie ma go
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Pandik
Posty: 2755
Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
Motocykl: Borsuk
Lokalizacja: Czerwionka
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: Pandik »

grzegorzbr2 pisze:Manometry, zegary, ale najbardziej PREZYZJA to - wężyk -olej- i ucięte dwie igły :wink: :bravo:
Żadne igły tylko grubszy wężyk tak co sam olej będzie opór stawiał, jest delikatna bezwładność ale synchro da się zrobić ;)
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: grzegorzbr2 »

Pandik pisze:
grzegorzbr2 pisze:Manometry, zegary, ale najbardziej PREZYZJA to - wężyk -olej- i ucięte dwie igły :wink: :bravo:
Żadne igły tylko grubszy wężyk tak co sam olej będzie opór stawiał, jest delikatna bezwładność ale synchro da się zrobić ;)
W Twej wersji z grubym wężykiem pokaże tylko w przypadku dużej różnicy podciśnień, w małej röżnicy ciśnień pomiar będzie obarczony błędem.
Awatar użytkownika
Pandik
Posty: 2755
Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
Motocykl: Borsuk
Lokalizacja: Czerwionka
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: Pandik »

Nie będę się wadził, w każdym bądź razie u mnie zadziałało.
Wariorr
Posty: 5
Rejestracja: 13 grudnia 2013, 17:36
Motocykl: Yamaha Virago 750
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: Wariorr »

-waldi- pisze:podciąg obroty biegu jałowego i później dopiero synchronizuj

co do ogranicznika przepustnicy, to tyczy się to gaźników Hitachi, w Mikuni nie ma go
Dzięki Waldi, laleczka cyka jak zegareczek :rock:
Awatar użytkownika
JURO
Posty: 143
Rejestracja: 28 stycznia 2010, 22:56
Motocykl: Virago 750 1996rok
Lokalizacja: Chmielnik , Rzeszów, Szkocja
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: JURO »

Witam koleżanki i kolegów, ze względu że jeszcze nie kupiłem moto i trochę się nudziłem , postanowiłem zrobić wakuometr https://plus.google.com/photos/10244390 ... rbtl7-R-AE długość rurek jest 54 cm zastanawiam się czy zamontowanie igieł przed tymi niebieskimi końcówkami będzie dobrym rozwiązaniem ? czy lepiej zamontować na końcu wężyków :roll:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: Blunio »

JURO pisze:czy zamontowanie igieł przed tymi niebieskimi końcówkami będzie dobrym rozwiązaniem ?
Ja tam widzę sporo niebieskiego :mrgreen:
Ale do rzeczy - wyciągasz te niebieskie zaślepki na końcach wężyków i tam wciśnij uprzednio dopasowane do ich średnicy i odpowiednio skrócone igły. Igły mają tłumić pulsowanie powietrza (spłaszczyć amplitudę) a nie przepływ oleju :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
JURO
Posty: 143
Rejestracja: 28 stycznia 2010, 22:56
Motocykl: Virago 750 1996rok
Lokalizacja: Chmielnik , Rzeszów, Szkocja
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: JURO »

Ok o to mi chodziło tylko zastanawiałem się czy igły nie będą za blisko oleju (żeby oleju nie wessało) dzięki.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: Blunio »

JURO pisze:Ok o to mi chodziło tylko zastanawiałem się czy igły nie będą za blisko oleju (żeby oleju nie wessało) dzięki.
Igły mają być na górze Układu. Olej ma się znajdować w jego dolnej części, tak żeby tylko trochę (max. do połowy) było jego w pionowych rurkach - dla porównania poziomów. Przez igłę nie zassie oleju bo ma zbyt duża lepkość. A nawet gdyby zassało to ile jest tego oleju ? Jeden do dwóch cm sześciennych, czyli tyle co nic :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
JURO
Posty: 143
Rejestracja: 28 stycznia 2010, 22:56
Motocykl: Virago 750 1996rok
Lokalizacja: Chmielnik , Rzeszów, Szkocja
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: JURO »

Dobra tak zrobię tylko muszę igły kupić, może w tym tygodniu wypróbuję na brata motorze.
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: grzegorzbr2 »

Ja dławiki z igieł dałem na końcavh wężyków około 15cm od strony gaźników.
Oto mój wakuometr na fotkach.
Załączniki
file-4.jpeg
file-4.jpeg (26.37 KiB) Przejrzano 19134 razy
file-2.jpeg
file-2.jpeg (26.44 KiB) Przejrzano 19134 razy
file-3.jpeg
file-3.jpeg (25.86 KiB) Przejrzano 19134 razy
file-5.jpeg
file-5.jpeg (27.92 KiB) Przejrzano 19134 razy
Ostatnio zmieniony 14 sierpnia 2015, 08:38 przez grzegorzbr2, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
JURO
Posty: 143
Rejestracja: 28 stycznia 2010, 22:56
Motocykl: Virago 750 1996rok
Lokalizacja: Chmielnik , Rzeszów, Szkocja
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: JURO »

ja muszę swojego przerobić, musi być z jednego wężyka bo na tych moich łączeniach pociąga powietrze i nie da się nic tym ustawić, muszę to trochę przerobić i będzie ok
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: grzegorzbr2 »

Instalacja powinna być szczelna bo wynik pomiaru i regulacji będzie zafałszowany.
Awatar użytkownika
JURO
Posty: 143
Rejestracja: 28 stycznia 2010, 22:56
Motocykl: Virago 750 1996rok
Lokalizacja: Chmielnik , Rzeszów, Szkocja
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: JURO »

zrobię podobnie jak Ty masz i wtedy bedzie ok
Klimas88
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:15
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: Klimas88 »

Panowie jest jakaś możliwość odzyskania zdjęć załączonych w tym temacie lata minęły ale są dla mnie bardzo ważne chodzi o regulację gaźników przy użyciu domowego wakumetru. Jeżeli ktoś je ma gdzieś zapisane bardzo proszę o udostępnienie ponownie.
Łysy83
Posty: 7
Rejestracja: 10 maja 2015, 23:51
Motocykl: xv 1100
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: Łysy83 »

poczytalem poszukalem i takie cudo znalazlem z instrukcja! + tego jest taki ze nic tam nie skacze tylko powoli jest przepompowywany plyn jak by dodatkowo zastosowac igly to bedzie jeszcze spokojniej ale wydluzy sie czas calej regulacji bo pewnie trzeba bedzie chwile poczekac czy nic sie minimalnie nie zmienia... ide tworzyc Panowie! warto obejrzec! https://www.youtube.com/watch?v=7D_f05_a74Y
Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 785
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: Darek Adamczewski »

Zrobiłem wakuometr w wersji wężykowo-igłowej. Po regulacji zaworów, czyszczeniu gaźników i kontroli poziomu paliwa (jest chyba min. 1-1,5 mm niżej niż podaje Clymer ale świeczki są raczej ciemne niż wypalone) zrobiłem synchronizację. Chyba dałem trochę za grube igły, bo reakcja na zmiany jest dość szybka i poziom oleju troszkę drga, ale nie ma problemu. Jestem przekonany, że efekty są pozytywne. Silnik jest cichszy, zniknęło klapanie zaworów zwłaszcza po rozgrzaniu silnika. Odgłosy pracy też są ładniejsze, przy 80-90 km/h ładnie mruczy, a przedtem tak jakoś charczał. Później to już powietrze za bardzo huczy. Przy przyspieszaniu też nie słychać jakichś chrobotów tylko taki specyficzny gwizd. Mam jednak pewną drobną wątpliwość. Otóż w XV 1100 wakuometr podłącza sie do króćców normalnie zaślepionych takimi gumowymi korkami. Króciec od tylnego gaźnika (lewego) wychodzi bezpośrednio z kolektorka ssącego. Króciec od przedniego (prawego) znajduje się na wężyku wychodzącym z prawego kolektorka. jednocześnie łączy się on poprzez taki krzyżowy łącznik z wężykiem prowadzącym w okolice cewek zapłonowych oraz z drugim króćcem dochodzącym znów do tylnego kolektorka. Tak więc podciśnienia z obu kolektorków nakładają się na siebie w łączniki krzyżowym. W ten sposób mierzymy nie różnicę podciśnień pomiędzy lewym i prawym kolektorkiem, ale pomiędzy lewym oraz sumą lewego i prawego. Czy to jest prawidłowy pomiar? Jeśli zaciśnie się ten dodatkowy wężyk wychodzący z lewego kolektorka, to poziom oleju znacznie się zmienia. Czy może w trakcie pomiaru nie powinno się zacisnąć tego wężyka i dopiero wtedy ustawić synchronizację. Clymer opisuje robienia synchronizacji ale dla modelu mającego zawór regulacji składu mieszanki. Ja go nie mam. Może więc ktoś bardziej doświadczony coś podpowie. Szczególnie liczę na zdanie Waldiego - naszego guru yamahowego. Pozdrawiam :)
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
ODPOWIEDZ