Słuchajcie,
kto z Was zmierzył się z problemem wymiany uszczelniaczy w tym typie lag? Od czego zacząć? Na górze jest wkręcony zawór i całość obraca się w ladze, śruba z dołu również się obraca (chociaż z oporem). Jak się zabrać za ten typ? W innym modelu odkręciłem górę, która się nie obracała i wyskoczyły bebechy - a tutaj??
Pomocy!
Rozkręcenie lag olejowo-powietrznych
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Rozkręcenie lag olejowo-powietrznych
zawór wkręcony jest w dekielek, a dekielek na miejscu przytrzymuje taka sprężynka jak na zdjęciu poniżej. Zajrzyj dokładnie to ją zauważysz. Musisz ją wygrzebać jakimś małym śrubokrętem lub ostrym nożykiem. Ona się blokuje w rowku wewnątrz lagi. Uważaj bo jak ją wyciągniesz sprężyna z lagi odbije i możesz dostać w dziób
Ja korzystam ze stronki http://www.cmsnl.com/ tu wyszukaj sobie swoje moto i znajdziesz schematy wszystkich podzespołów z nr części. Łatwiej też załapać jak wszystko jest poskładane
Ja korzystam ze stronki http://www.cmsnl.com/ tu wyszukaj sobie swoje moto i znajdziesz schematy wszystkich podzespołów z nr części. Łatwiej też załapać jak wszystko jest poskładane
Tomek
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Rozkręcenie lag olejowo-powietrznych
Serdeczne dzięki,
udało się!! Dodam, że należało wcisnąć ten korek i wtedy oczom ukazał się ten magiczny element. Sprężyna "wystrzeliła" dopiero po przekręceniu zestawu. Wystrzelenie bezpieczne, wyszło jakieś 4-5cm sprężyny.
Ważne pytanie: czy aby wybić stare uszczelniacze muszę koniecznie odkręcić dolną śrubę?
JESZCZE RAZ WIELKIE DZIĘKI!!
udało się!! Dodam, że należało wcisnąć ten korek i wtedy oczom ukazał się ten magiczny element. Sprężyna "wystrzeliła" dopiero po przekręceniu zestawu. Wystrzelenie bezpieczne, wyszło jakieś 4-5cm sprężyny.
Ważne pytanie: czy aby wybić stare uszczelniacze muszę koniecznie odkręcić dolną śrubę?
JESZCZE RAZ WIELKIE DZIĘKI!!
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Rozkręcenie lag olejowo-powietrznych
Ta musisz odkręcić dolną śrubę. Możesz ją zblokować drewnianym trzonkiem od miotły (ja tak robiłem) lub kluczem (chyba 22) zrobionym np z nakrętki i pręta o długości około 0,5m.
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Rozkręcenie lag olejowo-powietrznych
Do blokady na pręcie (jamaha tul) nakrętka 19mm, do odkręcenia dolnej śruby imbus 8
Czytam w książce że do xv920RJ tylko 264cm3 na widelec (a miałem zalać więcej)
Pasujący uszczelniacz to 37x49x8/9,5
Zaleję 15W według wskazówek
Czytam w książce że do xv920RJ tylko 264cm3 na widelec (a miałem zalać więcej)
Pasujący uszczelniacz to 37x49x8/9,5
Zaleję 15W według wskazówek
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Rozkręcenie lag olejowo-powietrznych
Bez. Kluczyk odkrecisz jak zcisniesz Lage tuz pö wyjeciu z Polek